Beantwoord

Sommige No reply berichten worden niet getoond in Webmail

  • 21 December 2021
  • 16 reacties
  • 266 keer bekeken

Sommige No-reply berichten worden niet getoond in de webmail van KPN.
De berichten staan niet in Spam folder
Ik heb geen filters aanstaan.
Er worden wel Noreply berichten getoond dus het is niet structureel op noreply berichten
De berichten die ik mis komen van bonafide organisaties (bv een ziekenhuis)
ik vind dit erg zorgelijk. daardoor mis ik essentiele info

Hoe kan dat?

 

icon

Beste antwoord door WMG-N 21 December 2021, 17:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hallo @BerS , als je de vermeende mail niet ziet, hoe weet je dan dat je de mail niet ontvangt?

Staat bij de betreffende instanties wel het goede mailadres genoteerd?

Mijn ziekenhuis (Gelre) doet bijvoorbeeld niets per mail, alleen per briefpost of telefonisch of via beeldbellen.

 

 

Hallo @BerS , als je de vermeende mail niet ziet, hoe weet je dan dat je de mail niet ontvangt?

Staat bij de betreffende instanties wel het goede mailadres genoteerd?

Mijn ziekenhuis (Gelre) doet bijvoorbeeld niets per mail, alleen per briefpost of telefonisch of via beeldbellen.

 

 

Ik haal de mail ook via POP naar een telefoon. Daar komt het bericht wel aan. Als ik dan in Webmail kijk zie ik die mail niet terug. (De mail van het ziekenhuis is een melding dat er een bericht in de 'mijn-omgeving’ van het ziekenhuis staat.)

Reputatie 7
Badge +10

@BerS

Kijk dan eens onder het tabblad “Algemeen” of “Nieuwsbrieven.” in het hoofdscherm van de webmail. Heb je daar iets aan verandert ?

Of misschien haalt dat POP account de email op en verwijdert vervolgens dat bericht van de KPN emailserver. Zodat je die email niet meer te vinden is in de webmail. Kun je optie aanzetten (of uitzetten) waardoor dat POP emailaccount een kopie van de email op de (KPN) server laat staan ?

(ikzelf gebruik liever een emailprogramma dan de webmail. De webmail is niet zo gebruiksvriendelijk).

Hallo @BerS , als je de vermeende mail niet ziet, hoe weet je dan dat je de mail niet ontvangt?

Staat bij de betreffende instanties wel het goede mailadres genoteerd?

Mijn ziekenhuis (Gelre) doet bijvoorbeeld niets per mail, alleen per briefpost of telefonisch of via beeldbellen.

 

 

Ik haal de mail ook via POP naar een telefoon. Daar komt het bericht wel aan. Als ik dan in Webmail kijk zie ik die mail niet terug. (De mail van het ziekenhuis is een melding dat er een bericht in de 'mijn-omgeving’ van het ziekenhuis staat.)

Hallo @BerS dan haalt jouw telefoon de mail binnen en verdwijnt dan vervolgens van de KPN mailserver.

Om dit op te vangen kun je bij de pop-instellingen in je telefoon er voor kiezen dat de mail op de server bewaard moet worden, dan zie je het ook elders weer terug binnen de webmail.

Of je kunt de mail via het IMAP-protocol op je telefoon instellen, dan zie je een afspiegeling van de webmail, het is maar net wat je voorkeur heeft.

Succes.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@BerS, welkom op ons forum! Heb je het met de tips van Jan en Willy hierboven op kunnen lossen?

@BerS, welkom op ons forum! Heb je het met de tips van Jan en Willy hierboven op kunnen lossen?

Nee.

Ik heb een paar pogingen gedaan om de POP3 instellingen van de telefoon aan te passen maar daar kom ik niet uit. Ik krijg alleen de optie om een account te verwijderen en een nieuw account aan te maken.. Maar ik verwacht niet dat dit het probleem is want als ik op mijn telefoon zou hebben aangegeven dat de mail van de server verwijderd moet worden dan zou alle mail van de server verwijderd worden. Dat is niet het geval. Soms worden berichten met afzender ‘noreply’ van de server verwijderd. bv een bericht noreply@mijn.overheid.nl komt wel op mijn telefoon binnen maar kan ik niet terugvinden op de webmail van KPN, https://kpc.webmail.kpnmail.nl

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @BerS 

Maak jij gebruik van de Categorieën in Webmail? Dat zijn de tabbladen in Postvak IN. Webmail heeft standaard instellingen waar bepaalde mail, zoals nieuwsbrieven getoond wordt. Staan de noreply berichten misschien onder het Nieuwsbrieven tabblad?

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik haal de mail ook via POP naar een telefoon. Daar komt het bericht wel aan. Als ik dan in Webmail kijk zie ik die mail niet terug.

Zie je andere mail wel gewoon in de webmail staan?

Sommige apps op de smartfoon laten de mail ook bij POP3 op de server staan. Ontwikkelaars van die apps weten ook wel dat hun app waarschijnlijk niet het enige programma is waarmee men de mail leest. Meeste mensen hebben ook nog een programma op de pc of laptop, bijvoorbeeld Outlook. 

Hallo @BerS 

Maak jij gebruik van de Categorieën in Webmail? Dat zijn de tabbladen in Postvak IN. Webmail heeft standaard instellingen waar bepaalde mail, zoals nieuwsbrieven getoond wordt. Staan de noreply berichten misschien onder het Nieuwsbrieven tabblad?

 

Nee, ik gebruik geen categorieën.

Ik heb het even aangezet om te kijken of het daar dan wel getoond zou worden maar daar staan ze niet bij.

 

Ik haal de mail ook via POP naar een telefoon. Daar komt het bericht wel aan. Als ik dan in Webmail kijk zie ik die mail niet terug.

Zie je andere mail wel gewoon in de webmail staan?

Sommige apps op de smartfoon laten de mail ook bij POP3 op de server staan. Ontwikkelaars van die apps weten ook wel dat hun app waarschijnlijk niet het enige programma is waarmee men de mail leest. Meeste mensen hebben ook nog een programma op de pc of laptop, bijvoorbeeld Outlook. 

Ik zie eigenlijk alle mail op webmail behalve de noreply berichten van een beperkt aantal mailadressen. Waaronder noreply@mijn.overheid.nl

Dat zijn toch berichten waarvan ik niet wil dat ze zomaar ‘verdwijnen’. Ook al zie ik ze wel op mijn telefoon. Ik weet niet of er andere mail ‘verdwijnt’ zonder dat ik het weet.
 

Reputatie 7
Badge +20

Mails verdwijnen gelukkig niet zomaar, ik vermoed dat dit toch iets is van een regel of iets in die richting in je pop3 mailprogramma. 
Ik vind het lastig dit op afstand zo te beoordelen maar denk natuurlijk graag met je mee. Welk mailprogramma gebruik je op je telefoon? Heb je dit mailadres ook ingesteld op andere apparaten dan deze telefoon?

Reputatie 7
Badge +10

@BerS, welkom op ons forum! Heb je het met de tips van Jan en Willy hierboven op kunnen lossen?

Nee.

Ik heb een paar pogingen gedaan om de POP3 instellingen van de telefoon aan te passen maar daar kom ik niet uit. Ik krijg alleen de optie om een account te verwijderen en een nieuw account aan te maken.. Maar ik verwacht niet dat dit het probleem is want als ik op mijn telefoon zou hebben aangegeven dat de mail van de server verwijderd moet worden dan zou alle mail van de server verwijderd worden. Dat is niet het geval. Soms worden berichten met afzender ‘noreply’ van de server verwijderd. bv een bericht noreply@mijn.overheid.nl komt wel op mijn telefoon binnen maar kan ik niet terugvinden op de webmail van KPN, https://kpc.webmail.kpnmail.nl

 

Als je een nieuw (extra) POP account maakt kun je dan wel een optie kiezen om automatisch email te wissen ?

De achterliggende techniek bij de webmail is IMAP en op jouw telefoon is dat POP. Deze combinatie (POP + IMAP) zorgt regelmatig voor problemen.

Misschien heb je iets aan de volgende uitleg:

Nee, het wissen van emails ligt ingewikkelder. In de webmail heb je meerdere mappen. Als je met een POP account email wil ophalen en je hebt daar een optie aangevinkt om emails automatisch te laten wissen dan kijkt het POP account welke emails jij in “Postvak In” hebt staan. En alleen die emails worden van de (KPN) emailserver gewist. Email in andere mappen blijft op de (KPN) emailserver staan, blijft ongemoeid.

Stel dat je bij een POP account (op jouw telefoon) in “Postvak In” emails A, B, C, D hebt staan en in de webmail staan emails C, D, E en F. Laat je dat POP automatisch email verwijderen dan zal dat POP account alleen emails C en D wissen. Want alleen die staan zowel in de webmail én op jouw telefoon. Emails die je (in de webmail of in dat POP account) naar een andere map hebt verplaatst staan niet meer in “Postvak In” en worden dus daarom niet meer gewist.

Misschien is/zijn jouw account(s) gehackt en is er iemand die “rommelt” met jouw email. Verander daarom eens ALLE wachtwoorden. Dan heeft die hacker geen toegang meer tot jouw account.

Een andere mogelijkheid is om ook op jouw telefoon IMAP te gaan gebruiken.

Mails verdwijnen gelukkig niet zomaar, ik vermoed dat dit toch iets is van een regel of iets in die richting in je pop3 mailprogramma. 
Ik vind het lastig dit op afstand zo te beoordelen maar denk natuurlijk graag met je mee. Welk mailprogramma gebruik je op je telefoon? Heb je dit mailadres ook ingesteld op andere apparaten dan deze telefoon?

Ik gebruik Outlook en Thunderbird op andere devices. Op android kan ik de instellingen van de pop server niet inzien. Ik moet dan het account verwijderen en weer opnieuw koppelen om dat opnieuw in te stellen. Dat wil ik niet. Maar ik denk dat het daar niet aan kan liggen. Op alle aangesloten devices zie ik het Noreply bericht binnenkomen en op de webmail van KPN zie ik deze niet. Als ik op een van de devices ingesteld zou hebben dat de berichten van de server verwijderd moeten worden dan zouden toch alle berichten verwijderd moeten worden. Dat is niet het geval. Alle berichten staan nog op de webmailserver behalve sommige noreply berichten.

Ik vraag me het volgende af (omdat ik het niet zeker weet)
 - kan er voor slechts 1 afzender mailaccount ingesteld worden dat deze via pop instelling verwijderd wordt van de mailserver.
 - Als een bericht door de pop instelling verwijderd zou worden komt die dan wel of niet in de prullenbak?
 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

@BerS

Je gebruikt overal POP ?

1)) Als je email van slechts 1 afzender wil verwijderen dan kan je dat niet instellen bij een POP account. Dat moet je dan m.b.v. de zogenaamde regels instellen in bijv. de webmail of in een emailprogramma. Die regels gelden dan voor alle accounts (POP of IMAP) in dat ene emailprogramma of webmail.

2)) Als een POP account email verwijdert dan wordt die email direct verwijdert.

Reputatie 7
Badge +20

@BerS heb je de oorzaak/oplossing nog kunnen vinden? We denken graag mee naar een oplossing!

@BerS heb je de oorzaak/oplossing nog kunnen vinden? We denken graag mee naar een oplossing!

Hoi Thomas,

Ik heb de oorzaak niet gevonden en nu geconstateerd dat het niet alleen om ‘Noreply’ mail gaat maar ook voor andere mail.

Ik denk niet dat het aan mijn instellingen ligt anders zouden mails op de server a, allemaal verwijderd worden, b allemaal zichtbaar zijn.

Kun jij vanuit KPN een onderzoek starten of moet ik een klacht indienen bij KPN?