Beantwoord

Spam

  • 26 April 2021
  • 13 reacties
  • 185 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 5 reacties

Al een aantal maanden vervelende Spam op mijn primaire e-mailaccount (hetnet.nl) webmail Kpn. Wordt wel gescheiden door de Spamfilter Kpn. Ondanks blokkeren komt het steeds terug. Wat kan ik doen om echt vrij te komen van de Spam. Primaire emailaccount kan ik niet wijzigen moet ik een nieuw emailaccount aanmaken en kan ik de primaire emailaccount daarna ongebruikt gaan laten?

Graag advies van iemand met ervaring met dit probleem en goed heeft opgelost. 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 28 April 2021, 08:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @VLN, welkom op ons forum. Leuk dat je ons hebt gevonden! Ik kan me voorstellen dat je flauw wordt van alle spam. Ik ben alleen bang dat het niet mogelijk is om compleet vrij te zijn van spam. De verzenders van spam worden steeds vindingrijker en vinden steeds nieuwe manieren om spam te versturen. We doen ons best om ons spamfilter daar zoveel mogelijk op aan te passen. Soms gaat het een tijdje wat beter en dan ineens heb je weer meer last van spam. Het beste wat jij kunt doen, is de spam blijven markeren als ongewenste e-mail en/of spam. Zo leert ons spamfilter beter herkennen wat wel en geen spam is. 

Als het ontvangen van Spam bij herhaling kan blijven voordoen, is het dan een goed idee om de kans op Spam verder te verkleinen een gmail emailadres aan te maken. Graag uw advies.

 

Reputatie 7
Badge +17

Daarin kan ik je niet adviseren, @VLN. Die keuze is helemaal aan jou.

Kun je mij adviseren een 2e emailaccount aan te maken met mijn Alias emailadres uit mijn primaire emailaccount? Zoja, wilt mij als trouwe kpn klant dan een eenvoudig stappen plan sturen hoe ik dat juist kan uitvoeren, waardoor ik niet langer met de Spam op mijn primaire emailadres wordt geconfronteerd. Zodat ik mijn mails kan uitvoeren in het 2e emailaccount.

Met vriendelijke groet,

VLN   

Reputatie 7
Badge +10

@VLN :

Hier zijn een aantal dingen die ik zelf gedaan heb om de hoeveelheid spam te verminderen/beperken.

Ik persoonlijk heb niks geblokkeerd maar meld alle ECHTE spam (en dat is iets anders dan “ongewenste email") als zodanig bij het KPN spamfilter (door bijv. in de webmail email aan te melden als spam.

Niet direct verwijderen maar eerst naar de spammap verplaatsen en van daaruit verwijderen.

Kijk ook hier .

Reputatie 7
Badge +17

@VLN Willy22 geeft je een paar goede tips! 

Je vraagt mij of het te adviseren is om een alias aan te maken. Ik denk dat dit niet de oplossing gaat zijn, je werkt dan nog steeds vanuit dezelfde mailbox. Je kunt er eventueel voor kiezen om een tweede e-mailaccount aan te maken. Via deze link lees je hoe je dit kunt doen.

Mijn vraag is of na de aanmaak van een tweede e-mailaccount het alias emailadres(sen) uit mijn primaire emailaccount overgezet, of te wel aan het tweede e-mailaccount als alias kan worden toegevoegd?

Graag uw reactie op korte termijn,

Met vriendelijke groet VLN

Reputatie 7
Badge +17

De telefonische klantenservice kan je helpen om aliassen te verplaatsen van het ene naar het andere account. Ik vraag me alleen af of dit jouw probleem gaat verhelpen. Als de spam namelijk naar de aliassen wordt verstuurd, dan zal de spam ook mee verhuizen, natuurlijk. Maar mocht je dit toch willen, dan kunnen we je hier zeker bij helpen.

Afwegende een tweede emailaccount in te stellen tegen de Spam op mijn primaire e-mailadres, heb ik de vraag of KPN binnenkort haar klanten toch de mogelijkheid gaat bieden om ook het primaire e-mailadres te kunnen wijzigen. Doordat het niet kan worden gewijzigd blijft het veel genoemde Spamprobleem bij de KPN klanten aanwezig. Het zal KPN erg sieren haar klanten die mogelijkheid wel te gaan geven en daarmeede irritatie bij veel klanten weg te nemen. Hopelijk kunt u hier met goed nieuws op antwoorden.

Mvgr. VLN

 

Reputatie 7
Badge +17

Afwegende een tweede emailaccount in te stellen tegen de Spam op mijn primaire e-mailadres, heb ik de vraag of KPN binnenkort haar klanten toch de mogelijkheid gaat bieden om ook het primaire e-mailadres te kunnen wijzigen. Doordat het niet kan worden gewijzigd blijft het veel genoemde Spamprobleem bij de KPN klanten aanwezig. Het zal KPN erg sieren haar klanten die mogelijkheid wel te gaan geven en daarmeede irritatie bij veel klanten weg te nemen. Hopelijk kunt u hier met goed nieuws op antwoorden.

Mvgr. VLN

Hierover kan ik verder geen uitspraken doen, @VLN. Wie weet wat er in de toekomst mogelijk zal zijn. Op dit moment is het alleen niet mogelijk om het primaire e-mailadres te wijzigen noch te verwijderen.

Doordat dezelfde verzender van Spam naar mijn Kpn webmail geregeld het verzendadres iets aanpast, blijf ik die vervelende berichten ontvangen. Vele jaren ben ik trouwe klant van KPN en wil liever niet veranderen van provider. Daarom heb ik nog de vraag kan ik de Spam die steeds door dezelfde verzender met geregeld iets aangepast mailadres onbeperkt blijven blokkeren of is daarin een limiet? Kortom kan u mij duidelijkheid geven in, wat nu de meest optimale mogelijkheid/handeling is in de KPN webmail om de beste kans te maken van voornoemde Spam af te komen. Daarover wordt soms verschillend geadviseerd op het forum, waardoor ik van een moderator graag verneem wat in de praktijk als meest effectieve handeling wordt ervaren. 

Met vriendelijke groet,

VLN

      

 

Reputatie 7
Badge +17

Het is belangrijk om SPAM ook te blijven markeren als ongewenst. Zo leert onze spamfilter wat mensen wel en niet willen ontvangen. Daarnaast kan het jou helpen om de verzender te blokkeren. Er zit voor zover ik weet geen limiet op het aantal e-mailadressen dat je kunt blokkeren. Maar vergeet hierbij dus niet om de e-mails ook aan te melden als spam.

Ook ik krijg alleen spam op mijn primaire account dus eenvoudig  weg als spam weg te filteren. maar er zit 1 tussen die ik wel wil behouden die is van “KPN & Seaters aanbiedingen”, ik heb me zo nooit aangemeld  op mijn primaire account. Dus vraag ik me af hoe seaters aan mijn primaire mail addres komt? Van KPN soms? Dus blijf ik ook maar gefrustreerd mijn spambox meerdere malen per dag te legen.