Beantwoord

Spam en Password laten stelen

  • 13 February 2019
  • 3 reacties
  • 103 keer bekeken

Ben nu toch wel helemaal klaar met KPN mail. Eerst die stroom aan spam, zodat ik al lang ben overgestapt naar ander mailprovider en nu blijkt mijn password ook nog ontvreemd bij KPN mail. Ik gebruik dit account niet meer. Maar het is niet mogelijk dit account op te heffen.
Hoe slecht is deze dient van KPN!
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 14 February 2019, 13:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Beste @thhoekstra, welkom! We zijn bekend met de vervelende spammails. Hier werken wij aan, maar het is een doorlopend gevecht. Hoe dat zit, lees je in dit bericht van mijn collega Erik. Hopelijk verduidelijkt dat het een en ander.

Voor wat betreft de ontvreemding van password: hier zou juist een positieve ervaring op z'n plek moeten zijn en ik leg je uit waarom. We hebben op een gegeven moment gemerkt dat er sprake was van pogingen tot misbruik op verschillende accounts. Eerst hebben we klanten geïnformeerd dat de login gegevens gewijzigd moesten worden én hebben we een blokkade op de uitgaande mail gezet. Dit alles voor bescherming van de klant. Als er geen gehoor werd gegeven, hebben we de mailbox gereset, waardoor klanten verplicht werden een nieuw wachtwoord aan te maken.

Ik wil benadrukken dat KPN niet gehackt is, maar dat er een kans is dat jouw gegevens op een andere manier boven water zijn gekomen, bijvoorbeeld doordat je vaker hetzelfde wachtwoord gebruikt. Ons statement hierin vind je hieronder:

Wereldwijd worden bijna dagelijks grote hacks ontdekt waarbij miljoenen gegevens op straat komen te liggen. Meestal komt dit door het hergebruik van gebruikersnamen en wachtwoorden bij meerdere sites. KPN raadt klanten af om dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord te gebruiken voor meerdere sites/accounts. Het lek is gedetecteerd doordat er pogingen zijn gedaan om spam te versturen vanaf het account.
Ok, dank voor reactie.
Ik wil dit account wel opheffen, Maar dat is dus niet mogelijk.
Reputatie 7
Badge +30
Sorry, die vraag heb ik inderdaad niet beantwoord. Als het je primaire e-mailadres is, dan kan het inderdaad niet helaas!