Ben nu toch wel helemaal klaar met KPN mail. Eerst die stroom aan spam, zodat ik al lang ben overgestapt naar ander mailprovider en nu blijkt mijn password ook nog ontvreemd bij KPN mail. Ik gebruik dit account niet meer. Maar het is niet mogelijk dit account op te heffen.
Hoe slecht is deze dient van KPN!
icon
Beste antwoord door Marcia van KPN14 February 2019, 13:53
Beste @thhoekstra, welkom! We zijn bekend met de vervelende spammails. Hier werken wij aan, maar het is een doorlopend gevecht. Hoe dat zit, lees je in dit bericht van mijn collega Erik. Hopelijk verduidelijkt dat het een en ander.
Ik wil benadrukken dat KPN niet gehackt is, maar dat er een kans is dat jouw gegevens op een andere manier boven water zijn gekomen, bijvoorbeeld doordat je vaker hetzelfde wachtwoord gebruikt. Ons statement hierin vind je hieronder:
Wereldwijd worden bijna dagelijks grote hacks ontdekt waarbij miljoenen gegevens op straat komen te liggen. Meestal komt dit door het hergebruik van gebruikersnamen en wachtwoorden bij meerdere sites. KPN raadt klanten af om dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord te gebruiken voor meerdere sites/accounts. Het lek is gedetecteerd doordat er pogingen zijn gedaan om spam te versturen vanaf het account.
Sorry, die vraag heb ik inderdaad niet beantwoord. Als het je primaire e-mailadres is, dan kan het inderdaad niet helaas!
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.