Beantwoord

Spam in @kpnmail.nl account icm Apple Mail

• 14 november 2018
  • 15 reacties
  • 222 keer bekeken

Badge
Ik ontvang de laatste tijd ontzettend veel spammail op mijn KPN account i.c.m. het Apple Mail programma. De webmail van de KPN heeft wel een spammap maar die is vrijwel altijd leeg. Ik weet dat er spamfilter plug-ins voor Apple Mail bestaan, maar kan nog niet de juiste vinden. Wie heeft hiervoor een goede tip?
icon

Beste antwoord door Marcia_ 14 november 2018, 21:48

Ah, op die manier. In dat geval verwijs ik je naar een topic over spam in de inbox. In de reactie waarnaar ik gelinkt heb, zie je uitgelegd hoe je voorbeelden naar ons door kunt sturen. Dit helpt ons om er verder aan te werken!
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ha Jos, welkom terug! Wij lopen regelmatig tegen problemen met spam aan. Dat wil zeggen: het is een beetje een kat en muis spel. Zodra we de oplossing voor iets hebben gevonden, hebben ze weer een andere manier gevonden. Het wil helaas ook voorkomen dat de spam in de inbox komt, in plaats van in de spambox. Zie jij dat ook in je webmail? Dat zou in jouw geval betekenen dat het Apple Mail programma juist de spam afvangt en dat is dan wel weer gunstig.

Voor wat betreft plug-ins voor Apple Mail: daar kan ik je niet bij helpen. Wellicht is er een Apple Mail gebruiker op het forum die er meer van weet.
Reputatie 7
Badge +28
Ah, op die manier. In dat geval verwijs ik je naar een topic over spam in de inbox. In de reactie waarnaar ik gelinkt heb, zie je uitgelegd hoe je voorbeelden naar ons door kunt sturen. Dit helpt ons om er verder aan te werken!
Reputatie 7
Badge +28
Vermoedelijk had dat er mee te maken dat je teveel mails of te grote bestanden stuurde naar ons. Begrijp ik dat het inmiddels wel gelukt is?
Reputatie 7
Badge +28
Hoe groot is het bestand wat je bijvoegt dan? Dan mag volgens mij max. 30 MB zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Hele goede tip! Ik durf niet zo goed te zeggen waar het aan ligt, maar zal het intern navragen maandag. De andere mail(s) die je naar ons wilde versturen, zijn die wel gewoon verstuurd?
Reputatie 7
Badge +28
Zeker doe ik dat! Kan je nog eens proberen om de mails door te sturen via de webmail en niet via je Apple Mail programma? Ik ga er voorzichtig vanuit dat het dan gewoon gaat lukken.
Reputatie 7
Badge +28
Dan zou ik toch even een mail sturen naar abuse@kpn.com (zonder bijlagen), want dan lijkt er toch een blokkade vanuit ons te zijn. Mijn collega's daar kunnen je dan verder helpen!
Reputatie 7
Badge +28
Haha gelukkig dat je er zelf achtergekomen bent 😉.
Badge
Hallo Marcia, de spam komt in mijn inbox op Apple Mail em KPN Webmail. Dit is volgens niet de bedoeling.
Badge
Marcia, ik probeer spammails naar jullie te sturen, maar krijg de foutcode 4013 te zien. Vervolgens de blacklist beken, maar ik ben (gelukkig) niet geblokkeerd.
En kan ik 1 mail sturen met meedere spamails als bijlage.
Badge
Nee, ik probeerde slechts 1 beeicht door te stureen, en het is tot nu toe niet gelukt. Ik blijf de foutcode 4013 ontvangen.

Gr. Jos
Badge
8,4 kB, slechts 1 mailtje. Tip: het zou de procedure aanzienlijk vereenvoudigen als er voor het doorsturen van foutief of niet gefilterde mail een “knop” zou zijn. Net zoals dit voor het blokkeren van een afzender het geval is..
Badge
Dit was mijn eerste poging. Zorg jij ervoor dat de tip op het juiste bureau belandt?
Badge
Ik probeerde ze al via webmail te sturen, omdat ik dergelijke mail direct naar de prullenbak van de webmail verplaats.
Badge
@Marcia_ Probleem met verzenden naar valse-email@kpn.com is opgelost. Ik schaam me dood, maar het emailadres was fout. Ik ga nu in het weekend alle niet gefilterde mail versturen. Ik hoop dat jij de tip verder afhandelt. Excuus voor het ongemak. Gr. Jos

Ps: toch vreemd dat foutcode 4013 werd weergegeven.

Reageer