Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Vandaag weer een enorme hoeveelheid spam, terwijl ik met mijn privéaccount nooit op sites klik.
Is er nou helemaal niets aan te doen?
Reputatie 5
Badge +8
Jammer dat webcare niet reageert want de toename spam is onveranderd
Reputatie 7
Badge +28
Sorry daarvoor @JochMa! Foutje aan onze kant 😞 Balen dat je zoveel spam krijgt.

Spamcop is een langetermijnoplossing. Je kunt hier spam melden, dat vervolgens opgenomen wordt in het spamfilter van Spamcop. Dit filter gebruiken wij om ongewenste post op te vangen. Het helpt zeker, maar het kan even duren voor je het effect merkt. Over spamcop heb ik een paar maanden terug wat meer uitleg getypt: spamoverlast, misschien heb je er wat aan :)

Als je e-mailadres ooit op een lijst komt die spammers gebruiken is het lastig daar ooit nog af te komen. Als je overeenkomsten ziet in de spammails kun je e-mailfilters instellen in de webmail. Je kunt op trefwoorden filteren, (delen van) e-mailadressen en nog veel meer. Dit kan helpen. Maar als je compleet willekeurige mail krijgt van willekeurige adressen heb je er niet zoveel aan. Thunderbird zelf biedt nog krachtiger filters: Thunderbird en ongewenste of spamberichten.

Sinds dit jaar valt het me op dat we meer meldingen krijgen over spam. Ook bijvoorbeeld over gewenste post die juist als ongewenst wordt gemarkeerd. Ik heb hier navraag over gedaan en begrijp dat er wijzigingen zijn geweest op het mailplatform. Deze moeten er juist voor zorgen dat er minder spam binnenkomt. Het lijkt nog niet helemaal goed te gaan.

soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Dit vind ik wel bijzonder. Weet je zo of het account is ingesteld met pop3 of imap?
Reputatie 5
Badge +8
Net kreeg ik er weer één, doorgestuurd naar SpamCop.net en zie dat er nu ook een kopie wordt gestuurd naar het KPN abuse team.
Reputatie 5
Badge +8
Kan iemand van webcare mij uitleggen waarom ik wel spam binnenkrijg via Thunderbird en niet via Webmail?
Reputatie 7
Badge +28
Met POP3 worden berichten niet op de server achter gelaten. Het enige wat ik me kan bedenken is dat je dan eerst de mail checkt in Thunderbird, daarna in de webmail. Kan dat kloppen?
Reputatie 5
Badge +8
Ja dat klopt want dat gaat sneller (niet hoeven in te loggen), maar ik zal het toch eens andersom proberen :?
Reputatie 5
Badge +8
Het moet ook niet gekker worden, net kreeg ik spam van een afzender die zich voordeed als iemand van SpamCop.net.
Gelijk doorgestuurd en het was weer een nieuwe spam "yummie fresh spam " stond erbij.
Reputatie 1
De laatste week krijg ik ook ontzettend veel spam van Persil, Robijn, de Lildl, etc? Niet van hun zelf dus. Waarom wordt dat niet tegengehouden door het kpn spamfilter? Heeft het nut als ik het zelf in de categorie spam zet? (in de webmail versie bedoel ik dan)
Reputatie 5
Badge +8
Je kunt beter de afzender direct blokkeren in webmail en je aanmelden bij SpamCop.net:
https://www.spamcop.net/
Wel moet je een account aanmaken maar dat is zo gedaan.
Ook ik begrijp niet waarom de filters van KPN zoveel spam doorlaten
Reputatie 1
Helaas werkt dat blokkeren niet want er komt toch steeds weer een net iets anders mailadres in als afzender. Ik zal eens gaan kijken op da spamcop of dat wat is.

Bedankt!
Beste mensen hierzo,
Ik wil me er toch even mee bemoeien.
Ook ik krijg sinds anderhalve week enorm veel spam op mijn kpnmail adres: persil, robijn, ah, etc.
Vandaag heb ik zelfs binnen 24 uur 63 van zulke mails gehad. Blokkeren werkt idd niet, want het domein verandert steeds, (at)x104.example.us, (at)x105.example.us etc.
Ook heb ik al wat speurwerk gedaan op internet en het lijkt zo dat alleen kpn klanten van dit specifieke probleem last hebben.

Mijn vraag aan jullie is dan ook, zou het heel misschien kunnen dat er bij jullie iets mis is gegaan, ik noem maar wat een datalek ofzo, en zouden jullie kunnen kijken of dit opgelost kan worden?
Reputatie 5
Badge +8
Na 1 dag 'spamrust' was het vandaag weer goed mis.
Ik heb bij een aantal vrienden die ook klant van KPN zijn nagevraagd of zij meer spam hebben.
En ja hoor ook zij hebben de laatste week een enorme toename van spam!
@Mart1979 en @ bobje_99: Ook ik moet alle berichten afzonderlijk melden aan Spamcop.net en/of blokkeren
Ik hoop dat webcare een antwoord heeft op dit zeer vervelende probleem 😠
Reputatie 7
Badge +22
Hoi @Mart1970 en @bobje_99. Vervelend dat jullie net als JochMa veel last hebben van Spam.

Ik heb hier helaas geen hapklare oplossing voor. Mijn collega's Erik_ en Marcia_ hebben in andere topics een aantal handige tips gegeven voor het instellen van e-mailfilters. Die vind je hier en hier.
Reputatie 5
Badge +8
Justin, de tips voor het instellen van e-mailfilters heb ik al lang opgevolgd tezamen met het doorsturen naar SpamCop.net maar de nieuwe spam blijft komen.
Hopelijk is het een tijdelijk probleem :?
@Justin_ Fijn om antwoord te krijgen.
Normaal weet ik best hoe met spam om te gaan, heb echt al jaren haast geen enkele ongewenste mail gehad, maar sinds anderhalve week is het echt vrij ernstig met meer dan 50 spammails per dag.
Ik snap dat jullie niet één, twee, drie met een oplossing kunnen komen, maar ik vrees wel dat dit een probleem aan jullie kant is.
Elke kennis, die gebruikt maakt van een kpn mailadres, die ik de afgelopen week heb gesproken heeft last van exact dit probleem (persil, robijn, ah, etc).
De meest mensen beseffen, jammer genoeg, alleen niet dat dit waarschijnlijk aan de kpn ligt.
Reputatie 7
Badge +28
Kleine update van onze kant: Er bleek vorige week een storing te zijn geweest met het spamfilter. Deze zou zaterdag opgelost zijn. Ik begrijp dat dit duidelijk niet het geval is. Ik heb deze situatie voorgelegd aan de storingsdienst en kom er zo snel mogelijk op terug.
Reputatie 5
Badge +8
De spam is op dit moment gelukkig wat afgenomen dus ik hoop dat als het probleem bij KPN met de spamfilter snel is opgelost.
Alleen de mensen in mijn omgeving met een KPN account krijgen veel spam.
Reputatie 1
Ook bij mij weer een stuk minder spam op dit moment. Gelukkig maar! Hoop dat alles nu weer goed ingesteld blijft staan!
Reputatie 7
Badge +22
Ha @JochMa en @Mart1970, goed om te horen! Dan lijkt het er op dat de storing van afgelopen tijd de oorzaak was van de toegenomen spam.
Het probleem is sinds maandag weer terug. Met precies dezelfde verschijnselen. En ja, ik heb alle standaard dingen al geprobeerd en al mijn kennissen met kpn webmail hebben er ook weer last van. En mensen met andere emaildiensten niet.
Klopt ik word ook weer overladen met Spam,KPN doe er wat aan!
Reputatie 3
Hallo,

Binnen KPNWEBMAIL heb ik i.v.m. spam een aantal items aangemaakt in de E-MAIL filter.
Echter dit blijkt niet te werken.

Als ik bv. aanmaak:
Naam = *deal*, VAN, BEVAT, deal
Verplaatsen naar SPAM


Boven aangegeven declaratie werkt niet, ik krijg gewoon toch mails met een afzender adres waarin "deal" voorkomt.

1) wie heeft er ervaring mee en/of tips
2) wat is het verschil bij "Voor een inkomend bericht dat overeenkomt met" tussen: Elke ontvanger en Van
:?

Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
Reputatie 7
Badge +21
Dag @fred9999, welkom op het forum! Vervelend om te lezen dat je problemen met de spamfilter in de Webmail omgeving ervaart. Op dit moment werken een aantal elementen daarvan helaas niet naar behoren. We zijn de situatie op dit moment aan het inventariseren. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met daarin meer informatie en een e-mailadres waar we graag een aantal doorgekomen spammails op willen ontvangen. Ik hoor graag weer van je 🙂
Reputatie 5
Badge +8
Sinds een week weer extra toename van spam nu ook op een ander mailaccount.
Ik heb gemerkt dat ik via webmail geen spam meer kan blokkeren er zit een limiet aan?