Beantwoord

spam in mailbox



Toon eerste bericht

2418 reacties

Sinds 17 februari 101 spam mails binnen gehad. Gister en eergister leek het wat minder, helaas heeft vandaag met nu al 9 spam berichten dit 'goed' gemaakt.Staan die spam berichten in jouw inbox of in jouw spamfolder?

Zijn die spam berichten verstuurd naar het emailadres dat jij normaliter gebruikt of wellicht naar een (andere) alias van dat emailaccount?
Mijn vrouw kreeg enige tijd terug ook veel spam berichten en die bleken gericht te zijn aan een alias die zij nooit actief gebruikt heeft. De vraag is dan ook hoe die alias in de mailinglijst van spammers terecht is gekomen. Je zou bijna denken dat deze bij KPN gestolen is en dat zou een kwalijke zaak zijn. Overigens heb ik die alias van haar emailaccount verwijderd en daarmee zijn wij als gezin van vijf weer nagenoeg spamvrij. Ja, er zijn in de afgelopen 10 dagen 27 spamberichten in mijn spamfolder geplaatst, maar ja, daarom heet die folder ook spamfolder, daar heb ik geen last van.
Wat mijns inziens kwalijker is, is dat daar zo nu en dan ook emails in geplaatst worden die geen spam zijn.
Spam komt binnen op mijn enige KPN emailadres, ik gebruik Tunderbird en heb het afgelopen jaar redelijk veel ' lerende' spam emails als ongewenst aan gevinkt waardoor nu Tunderbird het merendeel rechtstreeks in de spam folder mikt. Helaas dus niet alles. ( vandaag 9 rechtstreeks en nog 1 die nog moest 'leren' .

Kan niet wachten tot we glasvezel krijgen en ik een ander email adres kan gaan gebruiken want van KPN hoef je niets te verwachten na al een jaar regens van klachten.Naar welke provider ga je dan overstappen?


Helaas niet zoveel keus in het buitengebied, we hebben gekozen voor Caiway.
Reputatie 5
Badge +2
@jooan

Je zal ze gaan missen. Vandaag had ik er negen. 😀
Krijg de laatste dagen weer veel spam

Admin: Bericht samengevoegd met centraal topic
Laat me er dan op z'n minst zelf er wat aan doen, maar de lijst met emails die je kan blokken is ongelofelijk klein... Waarom zijn jullie de enige email die zoveel last heeft van spam. Ik gebruik mijn gmail letterlijk voor alles wat onbetrouwbaar is of andere dergelijken en zelf daar krijg ik 0 spam.
Reputatie 5
Badge +2
.@Bent97

Bijna iedereen hier gebruikt nu Outlook of Gmail. Ik ook. Nooit meer spam. Ik zie de door KPN doorgelaten spam wel liggen in de spambak van Gmail (in mijn geval). Bij hen is er nog nooit eentje doorgekomen.
Reputatie 5
Badge +2
Vandaag beginnen we bijvoorbeeld met 10 afgevangen spam. Doorgelaten door KPN en afgevangen door Gmail.
Reputatie 7
Badge +10
Ik begrijp (ook) niet waarom KPN het niet voor elkaar krijgt en XS4ALL (=KPN) wel
Maar :
Helaas niet zoveel keus in het buitengebied, we hebben gekozen voor Caiway.De verbinding staat los van email . . .
Dus dat is geen reden om over te stappen nmi.

Het mooiste is een eigen domein met email, dan heb je het zelf in de hand, en kun je kiezen waar (welk bedrijf) je dat onderbrengt en kun je ook nog weer verplaatsen evt.
Net als telefoonnummers die porteerbaar zijn, helaas banknummers (nog?) niet
En pas op met de "gratis" email diensten, want vroeg of laat :

Reputatie 5
Badge +2
De spam valt wel mee. Vanochtend waren het er maar twaalf😁

Misschien is het verstandig de beschermings constructie van KPN weg te halen en de hele tent te verkopen?
Reputatie 3
Badge +1
Ben weer een tijd niet geweest,ik dacht komt goed nee dus met bakken komt het weer binnen,ik vind dit zo niet meer kunnen KPN LOS HET NU EENS OP.😡 😡
Reputatie 4
Badge +2
Het lijkt erop zodra je hier gaat klagen dat er dan meer spam doorheen komt. Bij mij valt het wel mee. Heel veel in de spambak webmail. Outlook doet zijn best en plaatst in ongewenste mail. Maar eigenlijk boven alles: ik wil geen spam zien. Ook zie ik nog in de spambak gewenste mail. Dat is heel slordig.
Ik stuur trouw alles wat fout gaat door naar valse email maar helaas daar is kennelijk geen aandacht voor.
Het zou goed zijn dat er een moderator hier eens zou uitleggen wat de gasten daar eigenlijk doen. Het is toch niet zo moeilijk een inhoud van een mail als spam te beoordelen en dan de verzender voor eeuwig te blokkeren......
Reputatie 7
Vanochtend een record van 15 spamberichten in mijn spamfolder. An sich geen enkel probleem echter er stond ook een legitiem mailtje tussen die wel in mijn inbox had moeten komen.
De spamberichten van vanochtend. 🙂

Reputatie 4
Badge +5
Vanochtend een record van 15 spamberichten in mijn spamfolder. An sich geen enkel probleem echter er stond ook een legitiem mailtje tussen die wel in mijn inbox had moeten komen.

Ik heb er 33 🙄
Reputatie 7
Vanochtend een record van 15 spamberichten in mijn spamfolder. An sich geen enkel probleem echter er stond ook een legitiem mailtje tussen die wel in mijn inbox had moeten komen.
De spamberichten van vanochtend. 🙂

En nog vier erbij, geen probleem. ☺

Ik heb nog nooit zo'n bulk spam berichten op één dag in mijn spamfolder mogen vinden.
Reputatie 4
Badge +2
Vanaf 30 maart 2018 t/m nu 106 spamberichten in de spamfolder😖 😭 👹
Daarbij zeker nog een stuk of 25 afgevangen door Outlook en als ongewenste mail weggezet.
Dan herhaal ik mijn vraag nog maar eens: Het zou goed zijn dat er een moderator hier eens zou uitleggen wat de gasten (valse email) daar eigenlijk doen. Het is toch niet zo moeilijk een inhoud van een mail als spam te beoordelen en dan de verzender voor eeuwig te blokkeren......
Ik ben er "zat" van.....
Toch blijf ik de ongewenste mail, die in outlook terecht komt, doorsturen. Eigenlijk tegen beter weten in naar het bekende adres!!!🤡
Reputatie 5
Badge +2
Alleen vandaag al heeft KPN zelf 9 stuks afgevangen. Zitten in de spammap van hen. Zo hoort het. En ze hebben er 10 doorgelaten. En die zitten in de Gmail spammap. Bedankt Gmail, maar zo hoort het niet KPN.

@Steennul65

Wat moet een moderator hier na een jaar nog uitleggen? Wat rot voor je, we zijn er mee bezig??? Het personeel dat met het vraagstuk bezig is kan duidelijk totaal niet op tegen degene die spam versturen. Die spelen gewoon met ze. Doorsturen is in mijn ogen totaal zinloos.
Reputatie 4
Badge +2
@RuudSchuijt Ja, dat is wel zo wat je schrijft maarrrr we houden hier ook het topic in leven en daarmee is er dan ook een uitdaging voor kpn. Het doorsturen is zinloos, ik zeg ook; "tegen beter weten in".
Het zou zinvol zijn dat een specialist van kpn hier uitleg geeft, als ze die hebben natuurlijk, over de problematiek en de oplossing die er moet zijn. Neem nou XS4ALL een provider van kpn daar hebben de e-mail gebruikers geen last van spam. Hoe flikken ze dat en waarom kan kpn het dan niet. Ik ben benieuwd..
Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

Jij schrijft …”als ze die hebben”… Ik weet het antwoord.

Een XS4ALL’er zal zijn neus wel ophalen voor een KPN’er. Kan de nieuwe man misschien verandering in brengen. De bedrijfscultuur even op de schop nemen.
Reputatie 7
Neem nou XS4ALL een provider van kpn daar hebben de e-mail gebruikers geen last van spam. Hoe flikken ze dat en waarom kan kpn het dan niet.Ik ontvang op mijn XS4ALL accounts beduidend meer spam dan op mijn KPN accounts en ook daar verdwijnen ze gelukkig allemaal in de spamfolder.
Reputatie 5
Badge +2
Bij mij heeft KPN er vandaag 10 van de 19 doorgelaten. Ze worden dus flink bestookt. Ze horen alle 19 in de spammap thuis en niet de helft.
Reputatie 7
Ik heb er vandaag vier mogen ontvangen, maar alle vier keurig in de spamfolder.
Het enige echte probleem dat ik met de spamfilter van KPN heb is dat er zo nu en dan ook legitieme mailtjes als spam behandeld worden.
Reputatie 4
Badge +2
@wjb
Ik ben geen specialist mijn wijsheid heb ik van.....
Je hebt ook alles hé WJB....
KeesYagi Ik begrijp (ook) niet waarom KPN het niet voor elkaar krijgt en XS4ALL (=KPN) wel

Jammer, maar blijft dat MIJN provider het voor mij moet oplossen!
Reputatie 7
Je hebt ook alles hé WJB....Laat ik nu inderdaad ook mail accounts bij XS4ALL hebben.

Ik heb recentelijk ook een toenemende hoeveelheid spam mogen ontvangen 😉 echter is het merkwaardig dat ik dit op 1 specifieke mailbox heb. Ik heb nog andere mailboxen in gebruik en daar ontvang ik nauwelijks spam.
Het liefste zou ik een optie terug zien die enige jaren geleden wel nog beschikbaar was, namelijk de mogelijkheid om via je webmail zelf een black / white list in te stellen.
Scheelt een hele hoop ellende en ik hoop dat KPN naar de mogelijkheid gaat kijken om deze functie terug te brengen.
Reputatie 7
Badge +10
Bij mij heeft KPN er vandaag 10 van de 19 doorgelaten. Ze worden dus flink bestookt. Ze horen alle 19 in de spammap thuis en niet de helft.Maar dan zie je nog maar een gedeelte vd spam-berichten.
Datgene wat zeker spam is gaat direct de bittenbak in, naar wat ik begrijp is 95% van alle email verkeer spam.

Ik heb zojuist de uitleg weer gevonden :
https://www.xs4all.nl/service/diensten/email/problemen-oplossen/spam/veelgestelde-vragen-over-het-spamfilter.htm
zie :
Over de werking van de spamfilters
en dan :
Hoe werkt het XS4ALL Spamfilter?

Bij xs4all (= ook mijn provider) kon (kun?) je ergens instellen dat alle spam wordt doorgestuurd, dat zette ik ooit eens aan, dan weet je niet wat je meemaakt :/

Dit schreef ik onlangs :
https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-is-onder-controle-maar-alleen-dankzij-actieve-bestrijding-xs4all-448021
Reputatie 7
Het gaat gelukkig weer een stuk beter, het aantal spam berichten is bij mij weer terug naar het "normale" nivo van één à twee berichten per dag en ze worden ook keurig in de spamfolder gedropt.

Reageer