Beantwoord

spam in mailbox



Toon eerste bericht

2455 reacties

Reputatie 5
Badge +2
En dan de tarieven met 10 procent verhogen. Moet kunnen 😁
Ik kreeg van KPN Abuse Team de volgende mail, nadat ik contact had opgenomen. We hoeven hier geen reacties te verwachten:

Bedankt voor uw reactie. De vragen welke op het KPN forum worden gesteld worden niet door onze afdeling afgehandeld. Wij hebben hier dan ook geen invloed op. Indien gewenst kunt u een klacht indienen door gebruik te maken van de onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/klacht-indienen.htm
Reputatie 5
Badge +2
En ik je het antwoord voorspellen😀
@Klantenservice KPN,
Op mijn planet.nl mailadres krijg ik enorme hoeveelheden SPAM.
Ik heb uw SPAM-filter al heel lang ingesteld staan.
Ik heb een betaald abonnement en vind dit onacceptabel.
Wat kunt u voor mij doen?
Vriendelijke groet, J. Doornbos / ****************

Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp + e-mailadres verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Wat versta je nu onder spam?
Emailberichten die in jouw inbox terecht komen of emailberichten die in jouw spamfolder geplaatst worden waarbij de titel voorzien wordt van de tekst "[spam]"?
Over hoeveel spamberichten hebben we het gemiddeld per dag?
Reputatie 4
Badge +2
@Klantenservice KPN,
Op mijn planet.nl mailadres krijg ik enorme hoeveelheden SPAM.
Ik heb uw SPAM-filter al heel lang ingesteld staan.
Ik heb een betaald abonnement en vind dit onacceptabel.
Wat kunt u voor mij doen?
Vriendelijke groet, J. Doornbos / ****************

Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp + e-mailadres verwijderd i.v.m. privacy


Wat versta je nu onder spam?
Emailberichten die in jouw inbox terecht komen of emailberichten die in jouw spamfolder geplaatst worden waarbij de titel voorzien wordt van de tekst "[spam]"?
Over hoeveel spamberichten hebben we het gemiddeld per dag?


Ik begrijp hier toch echt uit dat de spam in de mailbox terecht komt..........
Reputatie 7
Ik begrijp hier toch echt uit dat de spam in de mailbox terecht komt..........Ik niet, misschien bedoelt @doorn921 wel dat er veel berichten in de spamfolder terecht komen.
Reputatie 4
Badge +2
Ze komen weer binnen hoor!! de fietsen, trappen drogisterijen, olie en alle andere bekende spelers.
Ik heb eens rond gekeken en stomverbaasd wat er een jaar en langer geleden al werd beloofd door de moderators. @Joran beloofde al zoveel het afgelopen jaar en het leek erop dat hij ook goede stukken schreef op het forum. Ook op andere plaatsen op het forum. Maar helaas het zijn valse beloftes. Ik heb weer "als normaal" last van spam. Ik wil hier net als iedereen vanaf maar hoe doe je dat als je provider je niet helpt. Ook is er sinds november helemaal niets meer geschreven op de uitleg op pagina 1 van deze discussie. Bijna 50.000 x is dit topic bekeken en ruim 2100 reacties en kpn doet helemaal niks!!
Reputatie 7
Ze komen weer binnen hoor!! de fietsen, trappen drogisterijen, olie en alle andere bekende spelers.Hoeveel spam berichten zie jij dan dagelijks in jouw inbox?
Hoeveel spamberichten zie jij dan dagelijks in jouw spamfolder?
Wij zien bij onze @planet.nl mailboxen geen toename van het aantal spamberichten. Met dagelijks 1 à 2 spamberichten en veelal in de spamfolder is dat al maanden constant.
Op mijn mailboxen bij XS4ALL is de hoeveelheid spam de laatste tijd wel enorm toegenomen. Daar ontvang ik soms wel 20 spamberichten op 1 dag, maar gelukkig allemaal in de spamfolder zodat ik er geen last van heb. Het interessante is dat die spamberichten vrijwel allemaal Duitstalig zijn, alsof mijn e-mailadressen bij een Duitse spammer terecht is gekomen.
Reputatie 7
Badge +10
reactie op dit bericht :
https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565/index84.html#post616263
Overigens rijst dan de vraag hoe dat e-mailadres in de verzendlijsten van die spammers terecht is gekomen. Het lijkt bijna alsof bij KPN een inbraak heeft plaatsgevonden waarbij e-mailadressen zijn buitgemaakt.https://gotcha.pw/search/@kpn.com
https://gotcha.pw/search/@kpnmail.nl
https://gotcha.pw/search/@kpn.nl
( en nog meer ?)
Reputatie 7
reactie op dit bericht :
https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565/index84.html#post616263
Overigens rijst dan de vraag hoe dat e-mailadres in de verzendlijsten van die spammers terecht is gekomen. Het lijkt bijna alsof bij KPN een inbraak heeft plaatsgevonden waarbij e-mailadressen zijn buitgemaakt.https://gotcha.pw/search/@kpn.com
https://gotcha.pw/search/@kpnmail.nl
Laat onze emailadressen en ook de verwijderde alias daar niet gevonden worden.
Reputatie 7
Badge +10
(wat ik meen te weten van spam)
De spammer kunnen alle combinaties proberen, dus altijd raak.
Het spam filter werkt volgens de lijsten die worden aangeleverd door gespecialiseerde bedrijven, dus waarom dat bij kpn niet goed gaat en bij anderen (bv xs4all) wel dat is de grote vraag.

Overigens, ik heb 1 (ongebruikt email) adres van KPN, zojuist na laaaange tijd weer eens geopend, geen spam te zien.
Laatste bericht :
Informatie over nieuwe tarieven
02/05/2017 - 12:18 KPN (publicatie@kpn.com)
Reputatie 7
(wat ik meen te weten van spam)
De spammer kunnen alle combinaties proberen, dus altijd raak.
Maar eigenlijk vrijwel altijd mis immers de lettercombinaties zijn vrijwel oneindig en om daar nu net mijn "lettercombinatie" (voornaam.achternaam) te proberen.
Nee zo werkt dat niet. Er is een levendig circuit in de verkoop van emailadressen en als jouw emailadres ergens buitgemaakt is, dan zal die vroeg of laat bij een spammer terecht komen die jou wil targetten. Krijgt die spammer langere tijd geen enkele feedback dat de mails afgeleverd zijn, of krijgt hij/zij de feedback dat aflevering geblokkeerd is, dan zal de spammer geneigd zijn het emailadres te verwijderen uit zijn/haar bestanden.
Dat zijn ook de redenen waarom je op jouw ongebruikte emailadres niet of nauwelijks spam hebt ontvangen. De kans dat deze buitgemaakt is, is bijzonder klein immers je hebt het emailadress nergens achtergelaten (webshops) en reageren op en zelfs openen van een spambericht zal he dan uiteraard ook niet hebben gedaan, waardoor de spammer dus geen feedback heeft gekregen omtrent de aflevering van het spambericht.
Overigens wordt spam na 30 dagen automatisch uit de spamfolder verwijderd dus kan je alleen zeggen dat er de laatste 30 dagen geen spam ontvangen is.
Reputatie 4
Badge +2
Ze komen weer binnen hoor!! de fietsen, trappen drogisterijen, olie en alle andere bekende spelers.Hoeveel spam berichten zie jij dan dagelijks in jouw inbox?
Hoeveel spamberichten zie jij dan dagelijks in jouw spamfolder?
Wij zien bij onze @planet.nl mailboxen geen toename van het aantal spamberichten. Met dagelijks 1 à 2 spamberichten en veelal in de spamfolder is dat al maanden constant.
Op mijn mailboxen bij XS4ALL is de hoeveelheid spam de laatste tijd wel enorm toegenomen. Daar ontvang ik soms wel 20 spamberichten op 1 dag, maar gelukkig allemaal in de spamfolder zodat ik er geen last van heb. Het interessante is dat die spamberichten vrijwel allemaal Duitstalig zijn, alsof mijn e-mailadressen bij een Duitse spammer terecht is gekomen.

Per dag rechtstreeks in Outlook mail een stuk of 5.
Ongewenste mail in Outlook een stuk of 6
In webmail KPN spamfolder wel 10
Ik stuur alle spam, als bijlage, door naar valse-email en de mail die in de spam-map webmail terecht komt die daar onterecht wordt geplaatst naar het abuse team van kpn. Alhoewel ik weinig vertrouwen heb in de afhandeling van de mail. Er gebeurt bij de kpn teams dus helemaal niets en soms is de afzender gelijk aan een eerder doorgestuurde mail. Dan zou je verwachten dat daar al op is gereageerd en de verzender wordt geblokkeerd of doorgelaten maar helaas dat is niet zo.
Reputatie 7
Dan zou je verwachten dat daar al op is gereageerd en de verzender wordt geblokkeerd of doorgelaten maar helaas dat is niet zo.Het probleem is dat die verzender morgen of overmorgen weer een andere is en zo gaat het spelletje eindeloos door.
KPN blokkeert afzender ... geen probleem, versturen we gewoon als een andere afzender.
KPN blokkeert mailserver ... geen probleem, verhuizen we gewoon de mailserver.
Dat gmail van Google veel effectiever is in het blokkeren van spam heeft meerdere redenen zoals bijvoorbeeld:
1) Het aantal spamberichten dat ontvangen wordt is vele vele malen groter dan bij het kaboutertje KPN en dat betekent dat de tijd benodigd om spam te herkennen veel korter zal zijn.
2) Google wordt niet gehinderd door wetgeving die bepaalt dat de inhoud van emails niet bekeken en geanalyseerd mag worden zonder toestemming van de geadresseerde. Deze Europese wetgeving is te vergelijken met het oude briefgeheim.
3) Beschikbaar budget voor het ontwikkelen van algoritmen voor het herkennen van spam.
Reputatie 4
Badge +2
Ik betaal als particulier een 1000,- euro per jaar aan kpn. Ik vind dat ik dan mag verwachten dat het oké is.
Gewoon makkelijk en als het dan wat geld moet kosten om het voor de klant in orde te maken dan moet dat dan maar.
Er wordt zoveel geld over de balk gegooid bij kpn dat een beetje investeren voor een tevreden klant wel zou mogen. Daar hebben we onlangs nog een abonnementsverhoging voor gehad om te kunnen blijven investeren in verbeterde en nieuwe technieken. Al met al voorzie ik ook geen oplossing vanuit kpn. Er zullen op de wereldmarkt toch wel softwareondernemingen zijn die complete pakketten spambestrijding aanbieden. Als ik 1x per jaar mijn auto naar de garage breng voor de "grote beurt" en ik zou 1000 euro betalen en de auto is er minder van geworden dan klaag ik ook.
Reputatie 3
Badge +1
Hier is de spam toch duidelijk erger dan een tijdje terug. Dagelijks twee tot zes rechtstreeks in de inbox. In de spamfolder iets meer (dat is natuurlijk prima).
Heel vervelend is dat reguliere berichten (meestal nieuwsbrieven) soms ook ineens in de spamfolder komen.
We zijn weer bijna terug bij af, heb ik de indruk. Spamboeren zijn helaas slimmer dan KPN of haar leveranciers.
Het is de laatste weken weer bar en boos met spam bij KPN. Op het forum reageert KPN dat alle providers daar last van hebben. Ongetwijfeld, maar bij Gmail, Hotmail en Exchange krijg ik NOOIT spam binnen. Alleen bij KPN is het bagger.
Vorig jaar heeft het zeker een half jaar geduurd voordat KPN het onder controle had. Zo lang ga ik deze keer niet wachten.
Dus, KPN: wanneer lossen jullie dit op???

Admin: samengevoegd met centraal topic
Ik heb zojuist via de chat opnieuw een klacht ingediend en word binnen twee werkdagen teruggebeld. Volgens de gegevens van de chatmedewerker waren er vorig jaar inderdaad veel klachten over spam, maar de laatste maanden helemaal niet. De medewerker wist, volgens de gegevens van KPN, dan ook niet beter dat alles al lang opgelost is en ging dit meteen 'doorzetten'. Daarom denk ik dat het wel degelijk zin heeft om de klacht officieel in te dienen. Dit forum wordt niet door KPN gelezen!

https://www.kpn.com/service/klacht-indienen.htm
Reputatie 2
Badge
Ook bij mij is de spam weer toegenomen sinds vorige week.
Daarvoor af en toe, maar nu weer meerdere per dag.
Reputatie 7
En natuurlijk ook weer "echte" mail die in de spamfolder geplaatst wordt. 😖

Reputatie 4
Badge +2
Op pagina 1 van dit topic staat er een kader met update's .
De Update 19 oktober 2017:
Het spamfilter staat inmiddels zodanig afgesteld dat we verreweg de meeste spam weer als spam zien. Het kan alleen voorkomen dat niet-spam nu ten onrechte als spam gezien wordt. Als je dit tegenkomt, wil je deze voorbeelden dan als bijlage doorsturen naar abuse@kpn.com . Dit kun je doen door de mail eerst op te slaan. Het wordt dan een bestand met de extensie .eml. Stuur dit vervolgens als bijlage door. Hieronder staat een voorbeeld hoe dat eruit ziet. Zo kunnen we blijven optimaliseren en ervoor onze best doen ervoor te zorgen dat de mail weer gewoon in het Postvak In komt.

Dan ga je dat doen en dan dit antwoord van het abuseteam:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft één of meerdere spamberichten te hebben ontvangen die niet als spam werden aangemerkt door onze anti-spam leverancier. Helaas kunnen wij op dit moment niets met uw melding. Wij vragen u het bericht (nogmaals) aan ons door te sturen op een speciaal e-mailadres dat wij daarvoor hanteren, zodat wij het alsnog kunnen aanmelden bij onze leverancier.

Om uw meldingen op een goede manier te kunnen verwerken is het van belang dat u de bericht(en) als bijlage(n) vanuit Webmail aan ons doorstuurt op de onderstaande wijze:

1. Login op Webmail (https://webmail.kpnmail.nl)
2. Selecteer het bewuste bericht
3. Klik op de knop ‘doorsturen’ en kies voor de optie ‘als bijlage’
4. Vul bij aan het e-mailadres 'valse-email@kpn.com' in en verstuur het bericht door op de knop ‘versturen’ te klikken

Wij danken u alvast hartelijk voor de moeite.
-----------------------------------------------------------
Dan vraag ik mij echt af wie heeft het antwoord van 19-10 bedacht.
En de spam komt ook nog steeds met bakken binnen dus we helemaal niets opgeschoten!!
------------------------------------------------------------
@DutchVoice
Ook ben ik in de chat geklommen en raad eens ze vroegen of ik kpn veilig had aanstaan want dan zou het probleem zich oplossen....
Die heb ik aan staan maar heeft werkelijk helemaal geen invloed op spam was mijn reactie. Nou dan moest ik maar 08000402 oid bellen......
Reputatie 7
Ook ben ik in de chat geklommen en raad eens ze vroegen of ik kpn veilig had aanstaan want dan zou het probleem zich oplossen....Het kennisniveau van de gemiddelde chat medewerker is blijkbaar ver beneden peil. Ik snap ook niet waar al die KPN "medewerkers" die onzin vandaan weten te toveren. Ik krijg steeds weer het gevoel dat de "grote duim" een behoorlijke invloed heeft op het te geven antwoord en dat men de vragensteller liever kwijt dan rijk is.

Met alle respect KPN, maar dit bericht van @Steennul65 is het zoveelste voorbeeld van de "fantastische" (ahum) interne communicatie bij KPN. 😖
Reputatie 7
En opnieuw een bericht dat niet als spam behandeld had moeten worden.

En dit is lang niet het eerste bericht over de in werking treding van de AVG die in de spamfolder geplaatst wordt.

KPN doe er wat aan, ik word doodziek van legitieme mails die als spam behandeld worden. Ik heb nauwelijks last van spam op mijn @planet.nl account, maar des te meer van onterecht als spam behandelde mails. 😡

Gelukkig dat ik een mailcliënt gebruik waarmee ik ook de spamfolder kan laten synchroniseren. Zo is dit mailtje dan ook niet aan mijn aandacht ontschoten. Toch wacht ik (en vele anderen) nog altijd op het moment waarop onze inbox gevrijwaard zal zijn van spam en onze spamfolder gevrijwaard zal zijn van legitieme mails.

Ja, jullie eigen AVG mailtje wordt natuurlijk niet als spam gezien ... hoe zou dat nu toch komen. 😞

Reputatie 3
Badge +1
Het is toch om simpel van te worden,het komt hier al weer een tijdje met bakken binnen,bellen heeft geen zin dan krijg je weer een pannenkoek aan de telefoon die nergens van weet.Kom op Kpn,los dit nu eens GOED op.

Reageer