Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Maanden was het een soort rustig met de spam. Zo nu en dan eentje en die markeerde ik dan als spam.

Maar de laatste week is de spam weer volledig "los”. Toenemende aantallen van spam en weer van elk kaliber. Verder uitweiden hierover is niet nodig. Iedereen hier in dit topic zal begrijpen welke spam het is.

Vanzelfsprekend markeer ik trouw de berichten als spam. Immers ze zijn door de mailextensie zo makkelijk te herkennen. Toch jammer dat het toeneem. Is KPN daarvan op de hoogte en wat zijn de plannen om dit in te dammen?

Reputatie 7

En het wordt vanzelf weer rustig, gewoon eventjes geduld. Dit is altijd het geval, de spammer heeft weer een andere server opgetuigd die nog niet herkend wordt door de spamfilter en dan zie je weer een golfje spam. Lang zal dat echter niet duren.

Reputatie 4
Badge +2

@wjb Ik hoop dat jij het bij het rechte eind hebt.

 

Reputatie 7

@wjb Ik hoop dat jij het bij het rechte eind hebt.

Dat hoop ik ook. :wink:

Reputatie 7
Badge +10

(ik weet niet of dit al eerder in dit topic is genoemd. Ik heb niet alle - op het moment van schrijven - 105 paginas doorgevlooid).

Een andere manier om spam te bestrijden is het gratis programma BounceBully Hiermee kan men spamberichten terugsturen naar de afzender. Het bijzondere van BounceBully is dat het bij de afzender de indruk wekt dat het verzonden (spam-)bericht naar een emailadres werd gestuurd dat niet bestaat (“Delivery Failure").

In Windows Live Mail 2012 zat ook een optie om spam met zo'n “Delivery Failure” boodschap te retourneren. Die optie mis ik toch zeer in mijn huidige emailprogramma. (Outlook Express Classic). Weet iemand of zo'n dergelijke optie ook in andere programmas zit ? Bijv. in Outlook ?).

Reputatie 4
Badge +2

De spam van Charlotte, Lars of een andere naam van "Via Park" mag wat mij betreft per direct stoppen.

Iedere mail heeft een andere extensie en ik markeer als spam maar al weken blijft die er doorheen komen.....

Reputatie 7

De spam van Charlotte, Lars of een andere naam van "Via Park" mag wat mij betreft per direct stoppen.

Iedere mail heeft een andere extensie en ik markeer als spam maar al weken blijft die er doorheen komen.....

Ook ik krijg af en toe een spam bericht van "Lars van Via Park" maar die wordt keurig in de spamfolder geplaatst.

Reputatie 4
Badge +2

@wjb wat een geluksvogel ben jij........

Reputatie 7
Badge +10

Na de nodige ervaring te hebben opgedaan met de webmail heb ik wel een idee waarom het spamfilter “niet zo goed” schijnt te werken. (Bij mij gaat er bij het spamfilter slechts weinig mis). Onderstaand verhaal is waarschijnlijk niet de enige reden van het slecht functioneren, er zullen ongetwijfeld meerdere redenen zijn.

Één specifieke actie van de gebruikers zorgt ervoor dat het spamfilter niet bijleert.  Gebruikers krijgen een email in hun Inbox. De email wordt duidelijk herkend als spam en nogal wat mensen verwijderen dan gewoon het emailtje en dan beland dat emailtje in de prullenbak (van de webmail).

De beste methode is echter om dat (spam-)emailtje eerst naar de spammap te verplaatsen en van daaruit naar de prullenbak. Alleen deze methode zorgt ervoor dat het spamfilter leert van het (nieuwe) spambericht.

Bij bovenstaand verhaal spreek ik uit ervaring !!!!

Eindeloze strijd met KPN. 

Zit op de nieuwe webmail want dan kan je zelf aangeven wat goed of fout is.

Probleem lost maar niet op, mail in de spam en spam in de mail.

Dan vragen ze voorbeelden en stuur ik die door dan krijg je als antwoord dat ik onlangs overgezet ben naar een nieuwe omgeving en ik dit zelf aan kan geven. 

Ze werken langs elkaar heen en nemen je niet serieus. 

Ben nu aan het controleren welke nog mails zijn van KPN en verander dit in gmail.

Kan ik daarna na 40 jaar klant te zijn geweest overstappen naar een andere provider. 

Reputatie 4
Badge +2

De spammail van Charlotte Stofberg , Niels , Julian en vele anderen waaronder Justitie, Rabo, ABN, ING, Stoelliften, Zonneschermen en nog meer zijn weer in grote aantallen in mijn webmail  ” Postvak in “ te vinden. Niet in nieuwsbrieven maar in Nieuw bericht.  Ik ben een leek maar dat duid toch op een ander kenmerk van de mail. Want wie wat waar wordt de selectie gemaakt tussen de inkomende mail en in welk postbakje die moet vallen.

Nou weet ik wel in welk bakje die mail moet vallen en dat is “SPAM “ . Eigenlijk wil ik het helemaal niet weten. Die mail mag gewoon worden tegengehouden Ik verwacht van KPN dat dit heel erg snel wordt opgelost, Het kan niet zo zijn dat ik word geterroriseerd door dit soort mail. Opnieuw want het was enige tijd bijzonder rustig maar eigenlijk speelt het al jaren. Ik meld trouw alle spam aan door op het stopbord te klikken maar helaas heeft het m.i. geen enkel resultaat, Bovendien de extensies van de mail zijn zo willekeurig dat het tegenhouden door de gebruiker een zinloze zaak is, Het kenmerk  blokkeren meegeven.

Reputatie 4
Badge +2

Ik ga het nog maar een keer opschrijven. De laatste dagen heb ik mail gehad van:

Niels via NLS

Regionale Dienst Energiescan

emmyVANeaac

Charlotte Stofberg

Niels Via NLS

Henk van Lente via IndipendentMedia

Lars Via Park

Lindsey van der Velden ism  netdealgroup

Sandra ism netdealgroup

Sophie ism netdealgroup

Charlotte Stofberg

Julian ism netdealgroup

 

Natuurlijk zijn dat geen vrienden van mij maar SPAMMERS en die zouden inmiddels wel tegengehouden mogen worden door KPN. Stop dit KPN.

Ik doe mijn deel aanmerken als spam en soms gaan ze ook rechtstreeks in de spammap.

Waarmee moet ik KPN nog meer helpen om van deze ongein af te komen?

:nerd:

 

Reputatie 7

Oei, een gewoon bericht in mijn spam folder, dat ik dat ook eens mag meemaken.

 

Heb ook reeds meerdere malen eerder in dit topic geschreven. 
Al jaren last van alle spam, en ontzettend veel tijd kwijt geweest met het verwijderen van soms wel 20+ spam mails uit mijn unbox, per dag (!!)

 

laatste paar weken gaat het dan gelukkig eindelijk eens wat beter, nu nog maar maximaal 5 spam mails in de inbox per dag, het is toch van de zotte als we daarmee blij mogen zijn, dat je “maar 5” spam berichten per dag in je inbox hebt.

 

 

Dag, elke dag moet ik sinds 3 weken mijn spambox controleren omdat jullie iets als spam markeren wat geen spam is. Het ‘leren’ dat iets geen spam is werkt blijkbaar niet want dezelfde afzender blijft maar in mijn spambox terecht komen. En wat wel spam is, krijg ik gewoon binnen. Wat moet ik nu nog doen om gewone berichten ook gewoon binnen te krijgen?

Reputatie 2

In een kwartier tijd heb ik vanaf 8.20 uur vanochtend honderden spam e-mail ontvangen in allerlei talen. Is er wat met het spam filter aan de hand?

*admin: verplaats naar verzameltopic

Reputatie 2

Vanmorgen weer meer dan 500 spam berichten en ongewenste berichten in mijn inbox in één uur tijd (gisteren ook enkele honderden). Werkt het spam filter wel, KPN? Of kan ik dit nog ergens (her-)configureren? Het lijkt wel of alle spam van een hele dag wordt opgespaard, en dan binnen een uur wordt verzonden. Ik heb een 100Mb glasvezel verbinding, dus de mail is bij het opstarten van Outlook binnen een paar seconden binnen, maar heeft verzendtijden die maximaal ongeveer een uur uit elkaar liggen.


Tot gisteren heb ik eigenlijk niet in deze mate last gehad van ongewenste e-mail. Graag een reactie.

*admin: verplaats naar verzameltopic

Reputatie 7

@marcvdw, Kan je eens een screenshot plaatsen van een aantal van die spam berichten?

Reputatie 2

Hierbij een een weergave van een deel van de spam mails. Een beperkt aantal wordt door KPN automatisch als spam herkend, maar het grootste gedeelte niet. Sinds een paar dagen verwijder ik niet meteen de spam mails, maar kenmerk ik deze mail eerst als spam, om daarna de spambox te legen. Ik hoop dat dit helpt. Gelukkig is het niet het aantal spam berichten van een aantal dagen geleden.

@wjb Wat kun je zien aan dit lijstje? 

 

Reputatie 7

@wjb Wat kun je zien aan dit lijstje? 

Ik had gehoopt dat het bounce messages waren maar dat blijkt niet zo te zijn.

 

Sinds een paar dagen verwijder ik niet meteen de spam mails, maar kenmerk ik deze mail eerst als spam, om daarna de spambox te legen.

Komen deze mails in jouw inbox terecht of staan ze al in jouw spamfolder?

Reputatie 2

Mails waarvan het onderwerp begint met [SPAM] worden automatisch herkend, de rest heb ik handmatig in de spambox gezet.

Reputatie 7

Mails waarvan het onderwerp begint met [SPAM] worden automatisch herkend, de rest heb ik handmatig in de spambox gezet.

Dan hoop ik dat dit een éénmalig foutje van de spamfilter is geweest want 500 spamberichten in één dag is natuurlijk waanzinnig. Ik krijg er een handjevol per weerk.

Reputatie 4
Badge +2

Al weken markeer ik deze mail als SPAM: VanderVallkHotelNL<izicb@vandeervalkhotelnl.com

Ik begrijp wel dat deze mail door veel anderen ook als spam moet worden aangemerkt maar is dat dan hier niet gebeurd? Ben ik dan de enige die deze mail krijg?

Reputatie 7
Badge +20

@Steennul65, is het daadwerkelijk spam? Want als het een nieuwsbrief of dergelijke is kun je vaak onderaan de mail lezen hoe je je kan uitschrijven. Dat wil ik je dan ook aanraden als je de mail niet meer wilt ontvangen. 

Reputatie 7

@Steennul65, is het daadwerkelijk spam? Want als het een nieuwsbrief of dergelijke is kun je vaak onderaan de mail lezen hoe je je kan uitschrijven. Dat wil ik je dan ook aanraden als je de mail niet meer wilt ontvangen. 

Brrrr, @Bart_Z. Bekijk vooral even de rode letters in het bericht van @Steennul65. Daarmee is het voor mij wel duidelijk dat dit mail is die je niet wilt ontvangen en waarbij je je vooral niet moet gaan uitschrijven via een link in die mail.