Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Er zit inderdaad een limiet op het aantal filters. Ik weet zo niet hoeveel dat zijn. Elke binnenkomende e-mail wordt aan de hand van de filters gecontroleerd. Dat kan de server nogal belasten, vandaar dat er een limiet op is gezet.

In combinatie met de toename aan spam is dit een hele vervelende situatie 😞 Ik ben bang dat ik geen directe oplossing heb. In het spamoverlast-topic dat ik eerder aanhaalde staan wat tips om het met andere software op te lossen (een mailprogramma of via een andere provider als Gmail). Feit is dat het spamfilter op dit moment bij ons niet goed werkt. We doen ons best dit op te lossen en ik hoop dat dit niet veel tijd meer in beslag neemt. Mijn excuses hiervoor!
Reputatie 5
Badge +8
Jammer van die limiet want daardoor moet ik er één verwijderen waarvan ik in de toekomst weer spam krijg.....
Mijn mailprogramma is Thunderbird en de de meeste spammails gaan rechtstreeks naar de spambox.
Daar is overigens geen limiet!
Ik heb ook een Gmail account waar ik nooit spam op krijg.
Toch vreemd dat dit niet mogelijk is voor mijn KPN mail account wat ik privé gebruik.
Ik hoop dat jullie op korte termijn een oplossing vinden want vóór begin april had ik nooit spam op mijn KPN mail account.
Verder gebruik ik steeds SpamCop om de spam aan te melden!
Reputatie 7
Badge +28
Top dat je spam aanmeldt bij Spamcop! Ik hoop ook dat er op korte termijn een oplossing komt, dit is een zeer onwenselijke situatie. Als er nieuws is laat ik dat direct weten in dit topic.
Reputatie 5
Badge +8
Het is inmiddels een dagelijkse bezigheid geworden om de spam mails aan te melden bij Spamcop.
En ik heb inmiddels 346 spammails in de filter instellingen staan van Thunderbird.
Via webmail heb ik het limiet voor mailblokkering al bereikt en bevat de mailfilter ook heel erg veel spam.

Ik blijf maar hopen op een oplossing.....................
In mijn kpn mailbox, komt ontzettend veel spam binnen. Zoveel dat ik mijn mail bijna niet meer kan onderscheiden. Hoe is dit mogelijk? Ik ga er vanuit dat KPN de spam tegenhoudt maar dus niet.
vgr.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom jetteketet! Op dit moment ervaren we helaas een storing met het spamfilter. Hierdoor wordt er veel minder spam tegengehouden dan voorheen. Zie ook vergelijkbare topics.

Als je de mogelijkheid hebt ontvangen we graag voorbeelden van spam als bijlage via valse-email@kpn.com. We geven deze voorbeelden door aan de leverancier van het spamfilter in de hoop meer druk te zetten achter een oplossing. Ik hoop dat deze storing op korte termijn is verholpen, mijn excuses voor deze overlast.
Ik heb inderdaad meerdere topics gezien over spam in mailbox maar het is er niet beter op geworden. Deze spam is nu al 2 jaar en het wordt alleen maar erger , niet alleen de laatste week ivm met jullie storing. Maar ik ga je de binnenkomende spam wel aanleveren. MVG
Reputatie 7
Badge +28
Twee jaar al? Dan lijkt er inderdaad meer aan de hand te zijn. Als een e-mailadres eenmaal in bezit is van spammers wordt de spam alleen maar erger. Vermoedelijk sta je op spamlijsten die weer worden doorverkocht naar andere spammers. Op een gegeven moment kan de beste optie zijn om over te stappen naar een ander e-mailadres. Dat is een vervelende optie maar wel de meest effectieve. Zorg er vervolgens voor dat dit e-mailadres nooit op internet vindbaar is.

Ik snap het ook volledig als je dat niet wilt. Als je gebruik maakt van een e-mailprogramma, zoals Outlook of Thunderbird, kun je die programma's trainen om beter te worden in het afvangen van spam. Markeer berichten als ongewenst om het filter te trainen om spam te herkennen. Indien je ook een Gmail account hebt kun je het @kpnmail.nl-adres hier aan toevoegen. Zo worden Google's spamfilters gebruikt voor dit e-mailadres. Nadeel is dat Google toegang heeft tot alle mails.

Los van dit hoop ik dat het in ieder geval scheelt als het spamfilter aan onze kant weer optimaal werkt.
Reputatie 5
Badge +2
Ik ben ook echt elke dag bezig om spam te verwijderen, het spamfilter aan te passen, alle mail door te sturen naar valse email van KPN, maar het blijft elke dag doorgaan. Volgens mijn kinderen moet ik een gmail account openen omdat je er dan geen last van heb. Heb al een mail adres vanaf het moment dat planet werd opgericht dus doe dat liever niet. Waarom lukt het KPN niet om dit te stoppen? Het komt duidelijk steeds van dezelfde afzenders.
Reputatie 1
Op een gegeven moment kan de beste optie zijn om over te stappen naar een ander e-mailadres. Dat is een vervelende optie maar wel de meest effectieve. Zorg er vervolgens voor dat dit e-mailadres nooit op internet vindbaar is.

Het is toch wel erg triest wanneer een KPN-moderator aanbeveelt om maar op een niet-KPN-adres over te stappen. Er zijn inmiddels vele draadjes op dit forum over dit onderwerp, er wordt langzamerhand erkend dat er een probleem ligt (maar wel bij "de leverancier van ons e-mailplatform", dan klinkt het minder erg). Blokkeren van spamdomeinen via webmail werkt gewoon niet. De berichten komen van dezelfde afzenders die zich verschuilen achter miniem verschillende domeinnamen in dezelfde IP-range,.

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat het maanden moet duren om die eenvoudig te identificeren spammer in Curaçao effectief te filteren...
Reputatie 7
Indien je ook een Gmail account hebt kun je het @kpnmail.nl-adres hier aan toevoegen. Zo worden Google's spamfilters gebruikt voor dit e-mailadres. Nadeel is dat Google toegang heeft tot alle mails...En Google schroomt er niet voor die mail geautomatiseerd te scannen om zo een betere inzage te krijgen in jouw interesses en netwerk. Voor mij een absolute no-go!
Reputatie 7
Badge +25
Hoe de storing technisch in elkaar zit weet ik niet maar blijkbaar is het ingewikkeld om op te lossen anders was dat inmiddels zeker gedaan. Als je constant SPAM zit te verwijderen uit je mailbox kan ik me voorstellen dat je er echt wel zat van wordt. Vanuit het forum proberen we zoveel mogelijk meldingen te maken en voorbeelden aan te leveren. We weten nog niet wanneer dit probleem is verholpen maar zodra we hier iets over kunnen zeggen dan doen we dat gelijk.
Reputatie 5
Badge +2
Ik krijg elke dag spam van een afzender die eindigt met @advertentie24.com. Ja vandaag ook weer. Heb ik overal als spam neergezet. Waarom gaat het dan toch gewoon elke dag weer door?
Reputatie 7
Badge +25
Dat heeft dan toch met de storing te maken in de spamfilter waar Joran het hierboven al over had. Heel frustrerend natuurlijk maar we proberen er zoveel mogelijk druk achter te zetten om dit op te lossen.
Reputatie 1
Ook bij mij en gezinsleden elke dag vele spamberichten sinds maart dit jaar. (aldi, efteling enz.). Als klant van het eerste uur kreeg ik nooit spam tot dit jaar dus. Inmiddels vier keer lang met de klantenservice van KPN gebeld. Iedere keer de reactie dat ze het nooit doorkregen van klanten. Na doorvragen gaven twee medewerkers aan er prive ook last van te hebben. Advies van KPN was: gebruik een email programma van een andere bron zoals gmail of hotmail. Als KPN nu de goedkoopste provider was....maar dat is KPN niet. KPN stop nu met smoesjes en repareer het filter of geef toe dat het een onbeheerst proces is dat jullie niet onder controle krijgen. Dan weten de klanten waar ze aan toe zijn.
Reputatie 5
Badge +2
En vandaag ook weer mail van een "advertentie24.com" adres. Dit domein blokken moet toch niet zo moeilijk zijn? De mensen die met het probleem bezig zijn, zijn duidelijk niet capabel om het op te lossen. Dus als het mogelijk is deze "prutsers" vervangen is misschien een optie.
Reputatie 1
Inderdaad ook de laatste weken weer erg veel spam in de webmail. Ik zal valse-email vol gaan spammen. Misschien dat ze dan aan het werk gaan.

Groet,
Martin
Reputatie 1
Inderdaad vandaag weer een stuk of 15 o.a. van "advertentie24.nl" maar ook van andere domeinen. Wel zie ik dat vaak dezelfde namen gebruikt worden zoals "Anne Verhaag" dus de bron lijkt hetzelfde. Het lijkt maar niet op te houden.
Reputatie 5
Badge +2
Het gaat idd gewoon door. Vanochtend, vanmiddag. Kom op KPN, maak er geen zooitje van. En dat adres waar je de spam kunt melden is gewoon een computer die reageert dat hij het ontvangen heeft en er verder niets mee doet. Dat leest geen hond.
Ik constateer het probleem al enkele maanden. Nu zo'n 5 a 10 ongewenste mails per dag. Dus lijkt me niet een storing van enkele dagen! Hier schiet de spamfilter van KPN echt tekort. Ik heb al 20 jaar hetzelfde e-mail adres (...@planet.nl) en nooit problemen gehad. Maar sinds dit voorjaar is het drama. Ik blokkeer ze allemaal, maar niet dat het helpt want een dag later is de domeinnaam net weer een tikkie anders. Hierbij gevoegd de 'score' van afgelopen 3 dagen. Dus KPN geef toe dat de spamfilter niet meer deugd en hard aan vervanging toe is!
Reputatie 5
Badge +8
Ik heb er zo langzamerhand een dagtaak aan om alle spam te verwijderen, het is ongelofelijk!
Vanaf begin april is het begonnen en het wordt steeds erger.
Ik stuur alles door naar Spamcop, gebruik de spamfilter van webmail en Thunderbird.
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat ik mijn mailadres zou moeten veranderen omdat KPN dit niet kan oplossen.
Op mijn Gmail account ontvang ik NOOIT spam.
Reputatie 5
Badge +8
Ik heb er zo langzamerhand een dagtaak aan om alle spam te verwijderen, het is ongelofelijk!
Ik stuur alles door naar Spamcop, gebruik de spamfilter van webmail en Thunderbird.
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat ik mijn mailadres zou moeten veranderen omdat KPN dit niet kan oplossen.
Op mijn Gmail account ontvang ik NOOIT spam.
Reputatie 5
Badge +8
Ik zou dus ook alle spam kunnen gaan aanmelden via valse-email@kpn.com.?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Haschi1508, zeker, we erkennen dat het spamfilter niet naar behoren werkt! Intern doen we steeds ons best met aangeven dat het echt niet langer kan en er nu echt actie ondernomen moet worden. Concreet nieuws is er op dit moment helaas nog niet. Zodra dit er wel is melden we het meteen!
Reputatie 5
Badge +2
Laat ze eens met Google (Gmail) bellen Koen. Lijkt me een probleem dat in een uurtje op te lossen moet zijn.