Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Johanna, ik kan me goed voorstellen dat je behoorlijk baalt van de situatie. Met het aanmelden van de spam op valse-email@kpn.com kunnen we een signaal afgeven dat het een groot probleem is waar snel iets aan gedaan moet worden. Als je het wilt doen, graag! Ik hoop dat hiermee de oplossing sneller dichterbij komt.
Reputatie 5
Badge +8
Ik krijg alleen de spam mails op 2 privé accounts, niet op het jochma account waarmee ik me hier aanmeld via FB.
Ik stuur ze allemaal door naar het KPN abuse team: abuse@kpn.com, dit is toch het correcte mailadres?
Het worden er nu elke dag meer, de meeste zitten al in de spambox van Thunderbird maar de spammers worden steeds slimmer 😡
Regelmatig komen ze toch eerst binnen via de privé accounts en moet ik ze eerst ongewenst verklaren om in het vervolg automatisch in de spambox te komen.
De filter van Thunderbird is hard aan het werk..............
Reputatie 1
Ook bij mij nog steeds elke dag veel spamberichten. Mijn emailadres is van de tijd wxs en nooit spam gehad......tot maart dit jaar. Toen heeft KPN de deur open gezet.
Ruud geeft hiervoor de gouden tip. Bellen met Google of met Ziggo als jullie dat liever doen. Die hebben het gewoon wel voor elkaar.
Reputatie 5
Badge +2
Haddock, hier iedere dag, elke ochtend, elke middag en elke avond druk met spam verwijderen. Een buurtgenoot, ook met een KPN mailadres, heeft een ludieke oplossing. Zet ik hier binnenkort neer. Dan krijgt de directie, ook elk moment van de dag, spam. Iets mer dan wij nu ontvangen. Misschien helpt dat om mensen wakker te krijgen. :-))
Reputatie 7
Badge +21
Hi Johanna, je kunt de spammails ook naar het abuse mailadres doorsturen, maar als je ze naar valse-email@kpn.com stuurt is bekend dat het doorstuurverzoek vanaf het forum was gekomen 🙂 Om in kaart te krijgen hoeveel klachten er vanaf het forum gemeld werden geven wij valse-email@kpn.com als e-mailadres door. Ik heb je trouwens ook een reactie op je privébericht gestuurd 🙂
Een aanfluiting is het. Iedere dag kan ik die SPAM er weer uit vissen, ze blijven terugkomen. Wat een ballentent is dat KPN.
De suggestie dat wij voorbeelden moeten aanleveren zodat ze de leverancier kunnen instrueren hoe spam er uit ziet. Wat een nonsens. Nog nooit mee gemaakt om op deze wijze aan het lijntje gehouden te worden. Zelfs de filters in VAN en ONDERWERP werken niet (altijd). Zo komen hollandsedeals nog steeds binnen, niet altijd,overigens. Terwijl ik tegenwoordig filter op het woord deal.
@fred9999 : Ben je al wat wijzer geworden.

En Koen: Geef eens aan wanneer we een oplossing kunnen verwachten. Bij mij gebeurt het ook dagelijks dat het filter met het woord deal in de VAN er gewoon tussendoor slipt en in mijn inbox verschijnt. En dan heb ik het nog niet over de vele mailtjes die er toch echt als spam uitzien:
- efteling, klm, colgate, ns, AH, jumbo

Ik mis een reactie van KPN: Het zou ze niet misstaan als ze ons op de hoogte brengen.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Koen,
Bedankt voor je reactie op mijn privé bericht.
Inmiddels heb ik sinds gisteren alweer zo'n 20 spam mails van de 2 privé accounts doorgestuurd naar valse-email@kpn.com
Wat ik overigens niet begrijp is dat ik geen spam krijg op het KPN account waarmee ik mij aanmeld voor dit forum via FB
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Johanna, bedankt voor het doorsturen 🙂 Gebruik je dat spamvrije KPN account misschien alleen voor het aanmelden op het forum? Als je het mailadres verder niet gebruikt voor andere zaken is de kans groot dat het niet op spamlijsten staat en er dus geen spam naartoe gestuurd wordt!
Reputatie 5
Badge +8
Het spamvrije account is alleen voor FB en sommige medische sites.
Reputatie 3
Dag Ton024,

Koen (KPN) bekijkt de zaak.
Ik moet wel zeggen dat het de laatste tijd stil is vwb reactie van KPN over "persoonlijk e-mail filter"..

Wat merk ik zelf op:
1) ik zie dat er e-mails doorgestuurd worden (naar Outlook pc) waarvan het afzender adres een tekststring bevat die ik in e-mail filter heb gedefinieerd bv. het woord "deal". In KPNWEBMAIL zie ik dat er inderdaad e-mails worden verplaatst naar de SPAM map (zoals ik heb gedefinieerd) ... of daar ook de e-mail bij zit die ik op de pc in Outlook ontvang heb ik nog niet bekeken. EN ... in de SPAM map bij KPNWEBMAIL staat ook e-mails, die weliswaar SPAM zijn, maar die ik NIET heb gedefinieerd in het e-mail filter.🙈
Dat is dus allemaal een beetje vreemd.
ps: Ik heb onlangs het alle e-mail filters zo ingesteld dat de e-mail verplaatst wordt naar de SPAM map. De reden is dat ik dan kan controleren wat er gebeurt. (als je kiest voor VERWIJDEREN ... weet je nooit of er überhaupt mail was).

Een ander ding dat niet goed werkt bij e-mail filter is: het naar boven of beneden verplaatsen van items. Ik zou verwachten dat NAAR BOVEN VERPLAATSEN betekent: één plaats naar boven ... of BOVEN aan zetten (niet mijn voorkeur). Wat er nu gebeurt is dat je NOOIT 2 (of meer) items in je lijst bovenaan kunt zetten ... of wel zelf een volgorde bepalen in je lijst.

Misschien kijkt Koen (KPN) mee .... Ik zou ook graag "bijgepraat worden".
Reputatie 5
Badge +2
Het blijft doorgaan. Net weer alles van vannacht doorgestuurd naar dat valse email adres van KPN. En die doen er echt helemaal niets mee. Ik word er nu wel een beetje ziek en moe van. Mensen met een Gmail adres blijven geheel verschoond van deze onzin. Ik ben er elke ochtend, middag en avond mee bezig. Ik ga ze binnenkort allemaal doorsturen naar de heren Blok en De Jager van de directie van KPN met de mededeling of ze hier iets tegen kunnen. Alle KPN aandelen in mijn porto heb ik verkocht. Die wil ik niet meer zien staan.
Ook vanochtend weer ondanks de filters (die feitelijk overbodig zouden moeten zijn), weer efteling en colgate gehad. W a a r d e l o o s.
En het gaat maar door...... zie bijlage. Andere forum lezers herkennen de afzenders intussen wel. Maar KPN niet hoor; die strijkt maandelijks abonnementsgelden op, zonder service te kunnen bieden die andere (gratis!) email-providers kennelijk wel kunnen bieden. Ik lees vergelijkbare berichten op het forum ook al van een jaar geleden, met dezelfde slappe excuses en adviezen van KPN moderators, die nu overigens al een tijdje niet meer reageren. Worden we aan het lijntje gehouden? Met zijn allen overstappen zou ik zeggen....
Reputatie 7
Badge +21
Hoi, de leverancier van het spamfilter komt inmiddels in beweging naar aanleiding van de klachten, maar tot nu toe zien we nog geen concrete verbetering. We hopen op korte termijn vanuit de technische projectleider een update te krijgen. Zodra we meer weten laten we dat meteen weten op het forum!
Reputatie 7
Badge +21
Hoi, in dit topic heb ik informatie over de huidige stand van zaken gegeven. Zodra er verder nieuws is melden we dit direct!
Dat klopt: verbeteren doet het nog steeds niet. Ik zou het op prijs stellen dat jullie eens nadenken over een alternatief. Er zijn 2 issues:
1) Het SPAM filter functioneert in zijn geheel niet
2) De e-mail filter regels worden NIET consequent uitgevoerd. Dat is minstens een wanprestatie. Feitelijk hoeven we deze regels niet eens te hebben als het SPAM filter zou werken.

Graag ASAP 2 oplossen zodat we in ieder geval ons eigen SPAM filter hebben. Hoewel belachelijk, maar een paar extra regeltjes gooi ik er zo tussen.
Reputatie 5
Badge +2
Koen, heeft die leverancier van dat, zonder meer dure, spamfilter bij andere bedrijven wel succes gehad? Je koopt zoiets toch niet zomaar van een bedrijf?
Reputatie 3
Opmerking:
1) Reactie op niet correct werken van SPAM filter behoort naar mijn idee tot de taak van de software-beheer-club van KPN (of waar dat aan uitbesteed is...). TESTEN van software is tegenwoordig vaak een vies woord. (ik spreek uit ervaring ... 37 jr ict ervaring). Dus dit punt is voor KPN.🤔

2) "SPAM FILTER FUNCTIONEERT IN ZIJN GEHEEL NIET" ... opmerking is niet duidelijk: vraag: welk SPAM-filter. A) niet elke nieuwe spam zal meteen worden herkend lijkt mij... 😎 de service die KPN biedt: "SPAM-filter" lijkt mij een te groots woord. volgens mij kan dat per definitie niet, of je moet helderziende zijn. Maar goed: de service wordt geboden, dus mag je er wat van verwachten.🎯 ... bovendien, heb ik het over een ander filter, zie hieronder.

3) voor de duidelijkheid: ik begon dit forum-item met een opmerking over een E-mail filter (dat is niet het SPAM filter van KPN). Ik gebruik het overigens wel om spam tegen te houden.

4) het hiervoor genoemde e-mail filter werkt wel ... (OFSCHOON EKER NIET CORRECT) zoals ik in vorige forum-post meld.

Dus: ik wacht even af op reactie van KPN .. de tijd geven .⌚️
Reputatie 1
Spamscore van vandaag: 3 op mijn eigen mailadres en 25 op het adres van een van de gezinsleden. Kom op KPN dit moet echt beter en dat kunnen jullie. Van een mij bekende voormalig medewerker weet ik dat jullie getrapt werken. Dure abonnementen onder een andere merknaam worden eerst geholpen en zo verder. Maar vergeet niet dat abonnees van de normale KPN de ruggegraat van jullie organisatie vormen. De mensen die niet overhoppen en graag een paar euro meer betalen voor KPN. Wij gaan niet voor een actievoordeel over naar een ander. Is het dan teveel gevraagd om een oplossing van dit probleem? Verschuil je niet langer achter de leverancier en neem controle over jullie eigen proces. Als de oplossing er is zal ik mijn avatar veranderen in een lachende Haddock. Beloofd.
Reputatie 7
Badge +21
Terechte vraag @RuudSchuijt. Helaas kan ik hier inhoudelijk geen informatie over verstrekken. Afgesproken @haddock! Hopelijk op korte termijn goed nieuws!
Reputatie 5
Badge +2
Koen, als men in de politiek dit soort antwoorden geeft, heet dat een duidelijk antwoord. Dan betekent het dat het bedrijf totaal geen ervaring heeft of dat eigen KPN mensen lopen te prutsen en er niet uitkomen. Ik heb lang genoeg op niveau in het leven meegedraaid om zo te kunnen oordelen. Vannacht overigens geen spam ontvangen.
Reputatie 5
Badge +2
De heren en dames van het spam team zijn zeker even koffie drinken. Want het afgelopen half uur stroomt de spam weer binnen. Ik zal Google in Dublin vragen wat de oorzaak kan zijn. Waarom zij niet en KPN wel zo veel spam? Ik hoop dat ze antwoord willen geven.
Reputatie 5
Badge +2
Ik ben een aantal malen goed geholpen door KPN en heb het bedrijf hoog zitten. Ook hier op het forum werd een klacht echt goed afgehandeld. Maar vandaag ook weer steeds emails doorsturen naar valse email van KPN. En die doen er niets mee. De laatste maanden duikt het bedrijf hier weg als het om niet gewenste spam gaat. Waarom weet ik niet, dan kan ik alleen maar gissen. Geld? Niet interessant genoeg die klanten hier? Ik merk wel dat klachten op sites van de consumentenbond, of klachtencompas en ook andere klachten sites wel opgelost en serieus genomen worden. Waarom hier nu niet? Hun eigen forum. Het zijn slechts enkele bedrijven die de overlast bezorgen. Het zou er zelfs eentje kunnen zijn. Waarom wordt die een hand boven het hoofd gehouden? De vormgeving van elke mail is hetzelfde. Gemaakt door dezelfde mensen. Dat is zeker.

En moderators hier mogen niets zeggen van KPN. Is dat niet een beetje raar? Wat houdt moderator zijn in? Werk je dan bij KPN? Of krijg je af en toe iets toegeschoven? De boel koest houden?

Dus ik ben nu eerst druk om de klacht op de diverse andere “klachten” sites te gaan zetten. Zonde van de energie, maar anders komt er volgens mij geen beweging in.
Reputatie 2
Hier precies hetzelfde probleem. Ik markeer alle SPAM met "blokkeren", maar de SPAM van dezelfde afzender blijft gewoon binnenkomen! KPN doe hier eens wat aan!