Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Ook de laatste dagen is en blijft het hopeloos. Regels met KLM Colgate worden gewoon niet uitgevoerd. En dat terwijl dergelijke regels een noodgreep zijn. Een normaal SPAM filter haalt dat soort shit er van zelf tussen uit.

Ik heb dit adres al jaren, ik vind het ook helemaal niet erg als ik meer zou moeten betalen, maar ik moet er wel op kunnen vertrouwen dat het SPAM-filter zijn werk doet. Dit is hopeloos.

@KOEN Je wilt graag dat we jou berichten liken, maar dan moet er ook een oplossing komen. Dit DUURT gewoon TE LANG.
Reputatie 5
Badge +2
Vandaag weer al heel veel malen weer die rot spam. Ik zet vandaag (straks) mijn klacht neer bij de consumentenbond, radar, kassa, klachtenkompas en noem maar op. KPN neemt zijn klanten niet meer serieus. Wat is daar de reden van? Dat zullen ze Koen wel niet vertellen.
Reputatie 5
Badge +2
Krijg net van KPN te horen dat de enige manier om er vanaf te komen is om een nieuw email adres te maken.. En daar ben ik na heel veel jaren met hetzelfde adres gewerkt te hebben niet blij mee. Ben ook een klant van het eerste uur. En tot nu toe altijd goed geholpen. Tot vandaag.
Reputatie 7
Krijg net van KPN te horen dat de enige manier om er vanaf te komen is om een nieuw email adres te maken...Wat een onzin, laten ze daar bij KPN gewoon eens aan het werk gaan.
Reputatie 5
Badge +2
WJB, letterlijk: als je het zelf niet kunt oplossen is het nemen van een nieuw mail adres de enige oplossing. Ik ben al bij KPN sinds de oertijd. Nooit problemen gehad. Ik heb de uitspraak van KPN zwart op wit.
Ongelooflijk. Wat zijn ze SLECHT
Reputatie 5
Badge +2
Aan de vormgeving van de mail kan je zien dat het steeds van dezelfde afzender komt. En als je die vervolgens niet kan of wil blokken? KPN heeft toch niet alle adressen verkocht van mensen die al langer bij KPN zitten? Ik heb zelf planet mail adressen.
Reputatie 5
Badge +2
Maar zes stuks vanochtend. Weer dezelfde afzenders. Wel mail gehad van KPN gehad dat ze contact opnemen. Ben benieuwd.
Bij mij was het vanmorgen 3-3. 3 In SPAM 3 er door heen.
Het is wel eens slechter geweest, maar het blijft kut.
Reputatie 1
Spam blijft maar binnenkomen. Jongens kom op, zo moeilijk kan het toch niet zijn voor een organisatie als KPN om dat goed te regelen!
Reputatie 5
Badge +8
Dagelijks stuur ik gemiddeld 6 spam mails naar valse-email@kpn.com en vaak moet ik dan nog één of twee verplaatsen naar de ongewenste map van Thunderbird en een nieuwe filter instellen.
En al deze spam begon begin april!
Ik heb nog geen spam smiley gevonden om toe te voegen aan dit bericht dus dan deze maar 💣
Reputatie 1
Bij mij was het vanmorgen 3-3. 3 In SPAM 3 er door heen.
Uitstekend resultaat, gefeliciteerd. Bij mij vandaag 5-0. In totaal nu 137-1.
Maar ze zijn er "druk mee bezig". Binnenkort beginnen "de vakanties". Dan zullen de inspanningen van het abuse-team wel op de waakvlam gaan.
Reputatie 5
Badge +2
Ik geloof niets van dat zogenaamde abuse team dat zich er mee zou bezig houden. Dan was het allang opgelost. Vandaag gewoon weer het zelfde liedje. Spam.
Reputatie 5
Badge +2
Naar aanleiding van de klacht net een lang telefoontje van KPN gehad. Het was een aardige mevrouw, zelfs heel aardig. En verder? Uh, eigenlijk helemaal niets. Onbekend terrein voor haar. Ik gaf aan dat ik niet de enige was. Onbekend. Veel spam? Ook onbekend. Ze kende de hele materie niet. Gaf ze ook toe. Zou het probleem dus maar intern uitzetten. En, oh ja, de vakantietijd kwam er aan, dus het kon wel even duren voordat ze weer belde. Zoals gezegd, een aardige mevrouw die namens KPN aardig moet wezen en zorgen dat de klant denkt dat hij geholpen wordt. Een soort troostmeisje. Dus er gebeurt voorlopig niets. Het was een kluitje riet verhaal. Alleen de spam gaat door. En de KPN en “zijn” moderators kijken voorlopig gewoon schaapachtig toe.
Reputatie 7
Hmmm, zelf had ik nooit het woord "troostmeisje" gebruikt. Dit is mijns inziens toch wel een beladen woord.
Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Troostmeisje
Reputatie 5
Badge +2
Ze probeerde me te troosten. Niet meer en niet minder. Ik had liever een begin van een oplossing gehad.

Be positive and avoid negativity staat steeds onder je mail. Dat is een goed uitgangspunt in deze. Zo zit ik ook in elkaar.
Reputatie 5
Badge +2
Ook vandaag weer hetzelfde ritueel. Eerst de mailbox ontdoen van spam. Alles netjes doorgeven en blokkeren in KPN mail. Ik zou het op prijs stellen als KPN eens in beweging kwam. Andere bedrijven, groter dan KPN, zijn echt niet zo log als dit bedrijf. En die hebben vaker ook meer (tevreden) klanten dan zij hebben.
Vandaag 9 SPAM mailtjes waarvan 7 in mijn inbox
Reputatie 5
Badge +8
Vanaf 28/6 tot vandaag 8/7 ben ik begonnen met de spam mails naar valse-email@kpn.com te sturen.
De teller staat inmiddels op 80!
Vandaag kreeg ik er op mijn 2 privé accounts 20!
Daar reken ik niet alle spam bij die ik vanaf begin april krijg.
In mijn Thunderbird filter staat de teller inmiddels op 451 !

Hoe lang gaat dit nog door?
Reputatie 5
Badge +8
Waarom staat er trouwens een groen vinkje achter mijn bericht?
Het probleem is toch volstrekt niet opgelost?

Reputatie 5
Badge +2
Ook in het weekend elke dag weer spam.

Dit weekend gesproken met iemand die (internationaal) werkt voor gmail. Heb het probleem zoals hier neergelegd met hem besproken. Als KPN idd een bedrijf heeft ingeschakeld die die spam zou moeten blokkeren dan is zo’n klus in een paar uur afgerond. Elk bedrijf die dat beroepsmatig doet kan dat. Waar ook ter wereld. Dus hier wordt lariekoek verkondigd als er gezegd wordt “we zijn er mee bezig” en die KPN dame die me gebeld heeft staat gewoon keihard te liegen. Schaam je diep KPN. Wat speelt hier echt? Vangt KPN per keer? Jullie doen er bewust niets aan. Dat is wel duidelijk.
Reputatie 5
Badge +8
Vandaag 'slechts' 13 berichten doorgestuurd naar valse-email@kpn.com
Reputatie 5
Badge +8
Graag een antwoord waarom mijn probleem is opgelost door het groene vinkje 😡
Reputatie 5
Badge +2
Het barst op dit forum met bijdrages over de bakken spam die KPN doorstuurt. En bij Koen is er steeds niets aan de hand. Gewoon alle mail doorsturen naar valse email van KPN. Die gasten liggen in een deuk, want ze verdienen er lekker aan. Schandalig KPN!!! Ik ben een keer gebeld. Ze vinden het heel vervelend en kunnen er voorlopig niets aan doen. We gaan nu eerst met vakantie. Waarom KPN dit doet weet ik niet. Ik heb mensen gesproken die spam behandelen bij gmail. Uurtje werk om het op te lossen meneer, kreeg ik te horen.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi, vanmiddag is er een aanpassing live gezet die gefaseerd uitgerold wordt over de anti-spam servers. Deze aanpassing zorgt voor een verbetering van de spamfiltering, het is nog geen 100% oplossing. We horen graag jullie bevindingen de komende periode!