Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Ik vind het onvoorstelbaar, heb slechts sinds 20 jaar een mailaccount bij KPN maar heb dit nog nooit meegemaakt.

En nog steeds geen antwoord waarom mijn bericht een groen vinkje heeft gekregen als zijnde ' probleem opgelost '
Reputatie 5
Badge +8
Ben benieuwd...................................................heb net weer 2 spam mails doorgestuurd!
Reputatie 5
Badge +2
Johanna, heb zelf ook zo lang een mail account. Een planet account. Lijkt wel of ze de oude garde aan het wegpesten zijn. Op een ander draadje geeft Koen aan dat het vanmiddag opgelost zou moeten zijn. Maar Koen heeft al vaker dingen gezegd.
Reputatie 5
Badge +8
Mijn eerst account was zelfs wxs.nl, toen planet.nl en vervolgens mijn huidige.
Ik heb het van Koen gelezen maar ben inmiddels wel heel sceptisch geworden, of is dat de ouderdom 🤔
Reputatie 1
Het gekke is dat nu de laatste tijd mail in de spam map binnenkomt dat geen spam is.... . Bijvoorbeeld van de vogelbescherming en de marktplaats aanbiedingen. Daarnaast vandaag weer erg veel echte spam!
Reputatie 5
Badge +2
En ze komen nog binnen hoor Koen. Zojuist nog. Ik zou een betere keeper in het doel zetten. Dit zijn praters, geen doeners. En ik hoop dat ze niet veel geld kosten.
Reputatie 7
Spam mails: zaterdag 2, zondag 1 en vandaag 1.
Reputatie 5
Badge +8
De teller staat vandaag alweer op 3
Reputatie 7
De teller staat op -1. 😖

Had ik toch bijna niet gezien dat ik de hoofdtroostprijs had gewonnen.
Reputatie 5
Badge +8
en zo net op het andere account weer 3 dus in totaal pas 6..........
Reputatie 5
Badge +8
Hoi, vanmiddag is er een aanpassing live gezet die gefaseerd uitgerold wordt over de anti-spam servers. Deze aanpassing zorgt voor een verbetering van de spamfiltering, het is nog geen 100% oplossing. We horen graag jullie bevindingen de komende periode!

Ik ben dus nog niet overtuigd Koen
Ook ik word hier helemaal gek van. Vanmorgen stond bij mij de teller op 10! E-mailfilters aanmaken helpt totaal niet en merk totaal geen verschil na de aanpassing waar Koen het over had
Reputatie 7
Badge +30
Ha @JochMa, je hebt gelijk: dit is nog geen oplossing. Vooralsnog wel het beste antwoord op je vraag. Maar ik zal hem demarkeren. Als de oplossing dan komt, kan je die als antwoord markeren 🙂. Jammer dat je alweer een handvol spammails hebt ontvangen vandaag.. Zoals Koen al zei, is er geen definitieve oplossing gevonden, maar wel een verbetering. Dat zou je zeker moeten merken!

@RuudSchuijt waar zie je dat mijn collega Koen zegt dat het helemaal opgelost is? Ik kan het me niet voorstellen, maar mocht er toch een vergissing zijn gemaakt, moeten we dat even aanpassen. Spijtig om te lezen dat je zo ontevreden bent over de communicatie vanuit het forumteam! We doen echt onze uiterste best om jullie op de hoogte te houden jullie klachten intern aan te kaarten.
Reputatie 5
Badge +8
@ Marcia
Goed dat je het groene vinkje hebt weggehaald want het beste antwoord is géén oplossing, althans in mijn optiek.
Ik heb inmiddels weer 10 spam mails ontvangen, dus géén verbetering, en de dag is nog lang niet voorbij!
Reputatie 5
Badge +2
@Marcia. Koen suggereert een aantal malen dat de (bijna) oplossing er is of zegt dat hij helaas geen nadere mededelingen mag doen van KPN. Geheim dus. Dat komt heel vreemd over. Mensen, die deze spam materie als geen ander kennen, liggen in een deuk om dat soort reacties. Iemand die gespecialiseerd is in deze materie lost het in een uurtje op. Als hij dan zegt ik ben er bijna, zou het twee uur kunnen duren. Geen weken. Want dan kan hij een andere baan gaan zoeken. Je hebt er verstand van of niet. Niet een beetje zeg maar. Bij KPN duurt zoiets weken (maanden?). Natuurlijk doen jullie moderators je best, maar tegen zo’n logge en trage organisatie is bijna niet op te werken. Dat is wel duidelijk.

Op dit moment heb ik vandaag voor het eerst in lange tijd nog geen spam binnen. Anderen nog wel. Ik krijg zeker een vip behandeling…:-))

@WJB: jij kunt nu iemand inhuren om de spam te filteren na deze prijs.
Reputatie 1
Op dit moment heb ik vandaag voor het eerst in lange tijd nog geen spam binnen. Anderen nog wel. Ik krijg zeker een vip behandeling…:-))
VIP, dat moet wel.. Bij mij gaat de spam in de mailbox nog even door, maar heb ik wel nu een bericht in de spam-map in webmail. Helaas was dat een goede mail...
Reputatie 5
Badge +2
En ja hoor het regent weer spam. Koen het zijn enorme prutsers bij die valse email site. Ze doen geen ruk aan het probleem. Ik zit mijn hele leven bij KPN, maar ik heb hier geen zin meer in. Moderators hier zijn er alleen maar om de boel rustig te houden. Er gebeurt verder helemaal niets. De top van KPN is wel erg arrogant om zo met problemen van zijn klanten om te gaan. Ik ga het probleem wederom op de site van de consumentenbond zetten. Als ze je gaan bellen met de mededeling dat ze het ook niet weten wordt bij de bond neergezet dat er contact is opgenomen met de klager. De schijn wekkend dat het opgelost is. En dat is niet waar.

Ik zag ook dat het abonnement wel duurder is geworden. Ze durven wel moet ik zeggen.
Reputatie 5
Badge +8
Vandaag is het record gebroken 14 spam mails doorgestuurd 😡

Admin: screenshot met privégegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 5
Badge +2
Dan is hun prullenbak weer aan het volraken. Ze doen er echt niets mee.

Waarom het valse abuse team van Koen een zoethoudertje is bij ons probleem? Dit zegt de KPN zelf over het team op zijn site:

Het KPN Abuse Team kan alleen KPN abonnees aanspreken.  

En die spam komt echt niet van een KPN abonnee, Dat is wel duidelijk. Nu begrijp ik ook waarom de jongens en meisjes van dit team het niet kunnen oplossen.
Ik word helemaal gek van alle spam de laatste tijd. Op het forum lees ik dat het moeilijk op te lossen is, maar dit kan echt niet meer! Per dag ontvang ik gemiddeld 20 vreselijke spamberichten. Blokkeren en e-mailfilters aanmaken helpen niet.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Van het verbeterde spamfilter is nog niets te merken. Het wordt eerder erger dan beter.

Hoe is het mogelijk dat een willekeurig bedrijf keurig de spam uit de mails van het personeel weet af te vangen en dat een provider dit niet kan? Niet te geloven.
Reputatie 1
Vanochtend ook weer veel spam, en medegebruikers let op, in de spam map komt tegenwoordig ook de echte mail binnen! Dus denk niet dat dat allemaal spam is.
Reputatie 5
Badge +8
Gisteren stond de teller op 4 en vandaag 'pas' op 1
Er is hoop op dit moment 🤓
Reputatie 7
Badge +30
Dat lijkt er meer op inderdaad! Goed dat je ons op de hoogte houdt. Zoals we eerder zeiden: er is nog geen definitieve oplossing, maar het zou echt minder moeten worden.
Reputatie 5
Badge +8
Te vroeg gejuicht 🤐
Heb er net weer 4 doorgestuurd naar jullie valse email team