Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Goed initiatief! Laten we hopen dat het een positief effect heeft.
(Maar als ik heel eerlijk ben, verwacht ik dat niet. KPN is in het geheel niet geïnteresseerd in e-mailklanten. Betalen mag je, of anders neem je maar een andere provider, dat is kennelijk het standpunt.)
Reputatie 5
Badge +2
Paul, in mijn gedachte ging KPN altijd serieus met zijn klanten om. In mijn zakelijke tijd, waarin ik regelmatig contact met ze had, maar ook nu ik met pensioen ben. Altijd correct en recht door zee. Ook als er fouten gemaakt waren. Tot nu toe.

Ik verwacht van de directie van KPN dat ze in ieder geval een eerlijk antwoord geven. En niet een amateur toneel gezelschap inhuren om antwoord te geven. En als ze niet geïnteresseerd zijn in email klanten, heet dat volgens mij in hun jargon, daar ligt niet onze prioriteit. Dan is het ook een eerlijk en duidelijk antwoord. Dat weet iedereen waar hij aan toe is.

Want het is natuurlijk duidelijk dat het echelon dat zich nu met de materie bezig houdt, totaal geen interesse heeft om het probleem op te lossen.
Reputatie 3
Badge +1
KPN was altijd zeer degelijk. Ik heb nog lang een vaste lijn gehad, juist omdat het vaste netwerk zeer betrouwbaar was. E-mail is al een paar jaar geen prioriteit, bij de introductie van de "nieuwe" webmail was dat al pijnlijk duidelijk.
Mijn e-mailadres gebruik ik inmiddels meer dan 25 jaar. Tot voor kort ontving ik zelden of nooit spam. KPN schuift het allemaal af op de externe leverancier van het filter. Ik vermoed dat KPN is overgeschakeld op een andere, goedkopere leverancier, die een ondermaats, slecht filter levert.
Om mijn e-mailadres te kunnen blijven gebruiken, betaal ik maandelijks ruim zeven euro. Voor een ergelijk eenvoudige dienst is dat eigenlijk veel geld. Daar verwacht ik dan wel een goed werkend product voor.
Reputatie 5
Badge +2
Het lijkt wel of alleen mensen die al heel lang bij KPN zitten er last van hebben. Ik heb ook nog steeds een vaste lijn. Al heel lang dus. Veertig jaar? Alleen internet plus lijn kost mij nu bijna 70 euro per maand. Ex mobiel. Exclusief tv. Dat is Ziggo. De lijn gebruiken we amper. Alleen ziekenhuis en artsen als dat nodig is en mijn schoonmoeder. 😀
Reputatie 7
...Alleen internet plus lijn kost mij nu bijna 70 euro per maand. Ex mobiel. Exclusief tv...Wow, dan ben je wel een dief van eigen portemonnee. Voor Internet alleen zou je niet meer dan €39,- per maand hoeven uit te geven bij KPN. Waarom betaal jij zo veel dan?
Reputatie 5
Badge +2
Zou ik na moeten kijken WJB. Uit mijn hoofd altijd tussen de 65 en 70. Maakt me niet uit, maar het moet wel werken. Als in mijn huis niet alles zo netjes en onzichtbaar weggewerkt was, met overal wifi versterkers ingebouwd tot in de tuin door een KPN monteur, was ik allang vertrokken. Ook mijn tv van ziggo loopt naar alle toestellen in huis door de muur, onder de grond en zo. Omdat KPN tv hier niet werkt. Kwam men ook na maanden achter. Dat ging wel prima. Geen smoesjes zoals hier.
Reputatie 7
Zou ik na moeten kijken WJB. Uit mijn hoofd altijd tussen de 65 en 70...Dit doet me denken aan mijn ouders die, zonder er erg in te hebben, ook veel te veel uitgaven aan telefonie, internet en televisie.
Zij hadden aparte abonnementen voor:
1) Telefoon
2) Internet
3) Televisie
Zij zijn nu over op Alles-in-1 Instap met één extra TV ontvanger en besparen daarmee meer dan €40,- per maand. Kan je je voorstellen, zo'n €500,- per jaar.
Als jij nu een los abonnement voor telefonie hebt en een los abonnement voor Internet, dan kan jij ook een hoop geld besparen.
Reputatie 5
Badge +2
WJB, dat wilde ik doen met KPN. Maar tv van hen doet het hier in huis niet. Gelukkig had ik Ziggo nog niet opgezegd. Als mijn kinderen hier zijn zie ik aan hun gezichten wat ze denken. Zo zal jij ook wel naar je ouders gekeken hebben. Ze hebben me wel geleerd hoe ik kan streamen met (gratis) Netflix naar de tv. Elke abonnee mag er een x tal gratis gebruik van laten maken begreep ik. Want de tv is ook niet meer om aan te zien met al die reclames. Net spam, maar dan officieel. Ik kreeg voor mijn verjaardag zo'n telefoon met alles er op en er aan. Dus ik kan ook met dat circus meedoen. Is trouwens wel leuk. Belangrijk voor mij is een snelle verbinding met de grote computer omdat ik elke dag voor de fun druk ben op de Europese en Amerikaanse beurzen. Je moet wat de hele dag. En steeds spam tussen de beurs berichten in je mailbox is dan heel vervelend. Voor dat verkeer dus nu gmail genomen. En dat gaat goed. Ander geluidje erbij, dan weet ik waar mail van binnen komt.

Ik heb het idee dat de grote vooral Amerikaanse bedrijven nu aan het roer staan. En de lokale kleine jongens zoals KPN de strijd aan het verliezen zijn. Maar laten we ons weer tot de spam richten. Als ik het KPN spam probleem bij mijn kinderen neerleg kunnen ze hun lachen amper inhouden. Ze werken allebei voor echt heel grote bedrijven die zich met internet bezig houden. En die kijken echt niet op tegen een KPN. Dan zeg ik het hier maar netjes.

Op dit moment van schrijven stroomt de spam weer naar binnen. Ja weer dezelfde als altijd. Lijkt wel of ze reageren als ik dit hier wil neerzetten.
Reputatie 7
Die spam is niet leuk en ik hoop echt dat KPN er snel wat aan zal kunnen doen.
Wel aan jou mijn welgemeende advies om eens te kijken naar jouw huidige abonnementen en deze te vergelijken met het Internet Basis abonnement.
Reputatie 5
Badge +2
Dat is een stuk goedkoper 😀
Reputatie 5
Badge +2
Vandaag weer eerst de KPN spam opruimen en dan kan de dag beginnen.
Reputatie 5
Badge +8
"Slechts 4" ...........


alles afkomstig van woche-tag.com
Reputatie 7
Die heb ik voor de verandering ook mogen ontvangen.

Ik heb ze "gelukkig" maar één keer ontvangen terwijl jij ze blijkbaar dubbel ontvangt. Klopt het dat die dubbele naar verschillende aliassen van hetzelfde email account gestuurd zijn?
Reputatie 5
Badge +8
Het klopt dat ik ze dubbel krijg, één op mijn eigen account en één op het eigen account van mijn man (is geen alias).
Reputatie 7
Het klopt dat ik ze dubbel krijg, één op mijn eigen account en één op het eigen account van mijn man (is geen alias).Gebruik je dan een mailcliënt waar de twee accounts samengevoegd getoond worden?
Reputatie 3
Badge +1
Tja. Ik vermoed dat alle lezers van dit topic deze berichten herkennen. Alleen KPN lukt dat maar niet.
Zelf ontving ik ook nog een bericht van Shimendu, om mijn huid weer te laten stralen. Dat heb ik helemaal niet nodig; een werkend en zelflerend spamfilter wel.
Reputatie 5
Badge +2
Johanna, bij mij was de Samsung ook al in de aanbieding. Ook al tig keer voorbij gekomen. En dus niet tegen te houden. Als de scholieren waren aangenomen hadden zij het wel tegengehouden. WJB heeft er eentje extra over wielolie en Paul om zijn huid weer te laten stralen. De mails worden steeds persoonlijker😀

Wat ik me afvroeg. Hebben dochter bedrijven van KPN ook last van dagelijkse spam? En dan doel ik bijvoorbeeld op Telfort, XS4ALL en nog een viertal meer of minder bekende bedrijven die ook van KPN zijn. Ik vind daar niets over terug. Hebben die een eigen abuse cq spam dienst?? Dat zou raar zijn. Ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld XS4ALL klanten het pikken dagelijks spam te krijgen.
Reputatie 5
Badge +8
Het klopt dat ik ze dubbel krijg, één op mijn eigen account en één op het eigen account van mijn man (is geen alias).Gebruik je dan een mailcliënt waar de twee accounts samengevoegd getoond worden?
Ik begrijp niet wat je bedoeld @wjb 🙄
Reputatie 7
Bij XS4ALL blijft de spam folder in ieder geval niet leeg.

Reputatie 5
Badge +2
Dan heeft iemand de KPN, in zijn geheel, goed in de tang WJB.
Reputatie 7
Ik begrijp niet wat je bedoeld @wjb 🙄In jouw screenshots worden die dubbele mails samen in één lijstje getoond. Dat kan alleen maar als:
1) Je met de mailcliënt op beide mailaccounts ingelogd bent en je voor een samengestelde weergave gekozen hebt waarbij de mails van beide accounts in één overzicht getoond worden.
2) De twee emailadressen geen aparte emailaccounts zijn, maar aliassen van hetzelfde emailaccount.

In het laatste geval betekent dat dat juliie altijd elkaars mail ook in jullie eigen mailbox zien.
Reputatie 3
Badge +1
Bij de introductie van de "nieuwe" (dus de huidige) webmail bij KPN waren er ook allerhande problemen. XS4ALL had een andere webmail, die wél goed werkte. Het lijkt er op dat het met het spamfilter net zo gaat. Moeder KPN gebruikt eeen niet-werkend systeem en laat haar klanten in de kou staan, dochter XS4ALL heeft een systeem dat wel werkt.
Reputatie 5
Badge +2
Ik lees niet goed. Ik dacht dat de spam bij XS4ALL ook door kwam. Niet dus.
Reputatie 7
Dan heeft iemand de KPN, in zijn geheel, goed in de tang WJB.Ik snap die conclusie niet. Ik heb al eerder aangegeven dat er wel iets meer komt kijken bij het inrichten van een goede (zelflerende) spamfilter.
Dat er momenteel problemen zijn met de inrichting van de spamfilter bij KPN moge duidelijk zijn. Dat het ondoenlijk is om om individuele emailadressen te blokkeren moge hopelijk ook duidelijk zijn immers de volgende spamronde kiest de verzender doodleuk een ander emailadres. Gelukkig heeft KPN kort geleden spoofing van KPN emailadressen onmogelijk gemaakt want dat was pas erg. Slachtoffers van spoofing van hun e-mailadres door een spammer kregen dan een mailbom van alle "non-delivery notifications". Dat waren dan niet die twee spamberichtjes waar we nu last van hebben, maar soms wel duizenden "non-delivery notifications".
Ook het blokkeren van een geheel domein kan niet zomaar immers daarmee zou het maar zo kunnen dat je mails van legitieme afzenders ook als spam behandelt.
Nee, een spamfilter moet kijken naar de combinatie van afzender, header en body van de mail en op basis daarvan conclusies trekken.
Reputatie 5
Badge +8
@wjb Ik snap het.
Via webmail moet ik apart inloggen dus zijn het 2 aparte mailaccounts
Ik gebruik Thunderbird als mail account en de meeste spam van mij en mijn man gaan nu gelijk naar de ongewenste map van lokale mappen.


Of ze komen in de postmap van mij of in die van mijn man en moet ik ze alsnog verplaatsen naar de spammap