Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Ik heb een planet emailadres en ik word helemaal gek van alle spam. Heb alles al geprobeerd met blokkeren, filters etc. De adressen zijn ook continue anders dus filteren heeft dan ook bijna geen zin. Heeft iemand nog en brilliant idee hoe dit te voorkomen. Of KPN ga eens wat doen.

Admin: Topic samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Interesseert me helemaal niets. Ik ben een gebruiker. Interessant voor een wetenschapper misschien, maar niet voor de mail gebruikers die last hebben van spam. Ik heb andere hobby's...Ik snap dat je dat als gebruiker helemaal niets interesseert en daar geef ik je helemaal gelijk in.

Je gebruikt die getallen echter wel in reacties.
KPN heeft 30 (dertig) spamfilters Google bijna 10.000 (tien duizend) stuks. Toch knap dat die sneller kunnen inspelen. Kan Google die 30 er niet bijpakken? Al is hun antwoord voorspelbaar.Mijn vraag is dan wat ik kan met de zin "Toch knap dat die sneller kunnen inspelen." zonder dat ik weet waar die getallen voor staan.
Maar goed, misschien kan iemand van KPN eens vertellen waar die 30 voor staat en iemand van Google waar die 10.000 voor staat.

Admin: Bericht bewerkt, toelichting volgt per privébericht
Reputatie 7
Badge +28
KPN heeft 30 mailservers, niet spamfilters. Ik denk dat daar deze verwarring vandaan komt. Oplossingen worden getest op een beperkt aantal servers voor ze uitgerold worden naar alle servers. Verder heb ik wederom een aantal berichten bewerkt of weggehaald, nogmaals het verzoek om ontopic verder te gaan en het niet persoonlijk te maken.
Reputatie 7
KPN heeft 30 mailservers, niet spamfilters. Ik denk dat daar deze verwarring vandaan komt. Oplossingen worden getest op een beperkt aantal servers voor ze uitgerold worden naar alle servers. Verder heb ik wederom een aantal berichten bewerkt of weggehaald, nogmaals het verzoek om ontopic verder te gaan en het niet persoonlijk te maken.Dank je Joran, dat geeft toch direct een duidelijk beeld van het getal 30 en stiekem was ik er ook al vanuit gegaan dat die 30 stond voor het aantal mailservers. Als ook Google met het getal 10.000 het aantal mailservers bedoelt, dan ontgaat mij de correlatie met de efficiëntie en effectiviteit van de spamfilters. Of ik nu op 1, 30, 1000 of 10.000 servers de spamfilter functionaliteit moet uitrollen maakt mijns inziens bij een goed ingerichte beheeromgeving niet veel uit. Zelfs wij als klein ICT bedrijf rollen onze functionaliteit automatisch uit naar alle werkstations die van een geldige licentie voorzien zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Waar de 10.000 voor staat weet ik ook niet maar is niet relevant voor dit topic. Ik heb wéér twee berichten verwijderd en wil graag nuttiger dingen doen dan dit topic continu in de gaten houden. Laatste verzoek om het nu ontopic te houden.
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb wéér twee berichten verwijderd en wil graag nuttiger dingen doen dan dit topic continu in de gaten houden. Laatste verzoek om het nu ontopic te houden.

Dit is triest, het topic gaat in principe over spam en als een moderator nuttigere dingen wil doen.........
dat kan mijn spam tegenhouden. Wat is dit voor een kul. Een moderator die iets anders wil.
Vanzelfsprekend moet dit topic gaan over de inhoud en niet persoonlijk worden. Ik zou dan ook willen vragen aan wjb en ruud "houd je aan de regels" laat je niet uitdagen. Verder interesseert mij het geen ene mr het enige wat hier geldt is hoe komen wij van de spam af. Goede ideeën zijn hier vanzelfsprekend van harte welkom.❗️
Reputatie 5
Badge +2
Dat is idd het enige waar het om draait ..."hoe komen we van de spam af"...

Helaas zijn de goede ideeën die tot een oplossing leiden nog niet voorbij gekomen.
Reputatie 7
Badge +28
Dit is triest, het topic gaat in principe over spam en als een moderator nuttigere dingen wil doen.........
dat kan mijn spam tegenhouden. Wat is dit voor een kul. Een moderator die iets anders wil.


Dan begrijp je mijn bericht verkeerd. We hebben talloze malen gewaarschuwd over het offtopic gaan en het op de man spelen in reacties. Het lijkt me duidelijk dat ik doel op het modereren van ongewenste berichten die dit topic telkens laten ontsporen, niet over acties die worden uitgevoerd met betrekking tot het spamfilter. Reacties over (problemen met) het spamfilter zijn hier juist op zijn plaats.
Reputatie 4
Badge +2
Nee helaas niet, maar ik heb hoop....!
Verder is vanzelfsprekend van belang dat de ceo zich aan zijn hoopvolle toezeggingen houdt.

verwachten deze oplossingen in de komende maanden te lanceren
een verbeterplan gestart
dat KPN er alles aan doet om deze problematiek aan te pakken en ga er vanuit dat u op korte termijn ervaart dat de hoeveelheid spam in uw inbox weer daalt.

Ik begrijp ook wel dat het hier niets hards wordt neergezet en het wollig is maar wat moet je anders?
Reputatie 7
Dit is triest, het topic gaat in principe over spam en als een moderator nuttigere dingen wil doen.........
dat kan mijn spam tegenhouden. Wat is dit voor een kul. Een moderator die iets anders wil.
Dan begrijp je mijn bericht verkeerd. We hebben talloze malen gewaarschuwd over het offtopic gaan en het op de man spelen in reacties. Het lijkt me duidelijk dat ik doel op het modereren van ongewenste berichten die dit topic telkens laten ontsporen, niet over acties die worden uitgevoerd met betrekking tot het spamfilter. Reacties over (problemen met) het spamfilter zijn hier juist op zijn plaats.
Ik denk dat @Steennul65 dat ook bedoeld gezien de off-topic opmerking die hij/zij maakte in hetzelfde bericht.
Reputatie 4
Badge +2
@Steennul65 dat ook bedoeld gezien de off-topic opmerking die hij/zij maakte in hetzelfde bericht.

Zo is het en niet anders, blijf wel van mening dat als een moderator schrijft dat hij wel wat beters te doen heeft dit niet past in de discussie. De ontsporing moet hij rechtzetten. Blijft dat ik al meerdere malen heb aangegeven dat het uitblijven van reacties vanuit kpn dit wel ertoe kan leiden. Dus graag blijven reageren en vooral inhoudelijk op de problematiek. Verbeteringen melden als ze er zijn en de forumleden vooral spam blijven melden.
Reputatie 7
...blijf wel van mening dat als een moderator schrijft dat hij wel wat beters te doen heeft dit niet past in de discussie...Maar het is toch heel terecht dat @Joran aangeeft dat hij wel wat beters te doen heeft dan berichten van bepaalde reageerders te verwijderen omdat deze offtopic zijn en "op de man spelen"?
Ook ik zou dat heel vervelend vinden, iedereen kan zijn/haar kostbare tijd maar één keer inzetten.
Reputatie 5
Badge +2
De spam is vanmiddag niet toegenomen Steennul65. Maar de spambak zit verder al aardig vol vandaag. En de avond post moet nog komen.

Als er hier wat minder “op de man” gespeeld wordt en tevens minder “off topic” wordt gegaan dan scheelt dat Joran tijd. Dat is iedereen wel duidelijk.
Reputatie 5
Badge +8
Net ingelogd en ik zag dat er vandaag 60! berichten in dit topic geplaatst waren waarvan een aantal off topic.
Ik zal het hier nog maar een keer plaatsen voor degenen die dit niet gelezen hebben.




Kan het a.u.b. weer over het onderwerp van dit topic gaan, alvast bedankt,


Ook ik krijg nog steeds elke dag spam maar ik ga ervan uit dat er zeker een oplossing komt!
L.s. De laatste tijd krijg ik opvallend veel spam in mijn Hetnet mailbox. Bij iedere mail klik ik op blokkeren afzender en ik laat me verwijderen uit het mailbestand. Dit helpt totaal niet. Bijvoorbeeld de win actie van de Nep Albert Heijn, zit in drie dagen tijd tig keer in mijn mailbox. Dit blijft doorgaan. Naast AH ook andere supermarkten, mediums, fietsen, etc, etc. De afzender is altijd buitenlands en niet het betreffende bedrijf zelf. Opvallend is dat dit allemaal doorgelaten wordt en niet in mijn spambox komt, terwijl een bevestiging van een door mij gedane aankoop via een webwinkel wel in de span terecht komt. De bevestiging van het versturen komt zelfs helemaal niet aan. Kan jullie screening beter? Of moet ik iets anders doen? Ik hoor het graag. Hartelijke groet, Th de Jong

Admin: Topic samengevoegd met centraal topic
Reputatie 4
Badge +2
Vanzelfsprekend moet men zich houden aan de topic. Dat bedoel ik dus ook met 1e en 2e reactie maar als je moderator bent is de tijd die beschikbaar is modereren en als dat dan aan de orde is niet zeggen ik heb wel wat beters te doen! Eind goed al goed en we spelen hier niet meer op de man. Afgesproken?
wjb en ruud. Ruud is een leek, net als ik en wjb een kenner en de discussie tussen die 2 wordt per definitie helemaal niks.
Vandaag een merkwaardig email - leek van KPN zelf te zjin - maar in werkelijkheid een spam van een partij die lijkt op dit probleem in te spelen, zelfs de spamfilter houd dit niet tegen:

Email met logo van KPN was als volgt (malafide links verwijderd) maar was verstuurd vanaf info@vvconsultancy.info:
---------
Geachte meneer/mevrouw,

We hebben ongebruikelijke activiteiten waargenomen in je KPN-email account. Een extra beveiligingscontrole is vereist om ervoor te zorgen dat je account beschermd blijft.

Verificatie gegevens
U kunt uw gegevens hier bevestigen. Vul de juiste inloggegevens in om blokkade te voorkomen. Mocht er iets mis zijn met uw gegevens, dan nemen wij contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Bob Mols
Directeur Klantenservice

------

Uiteraard heb ik info@vvconsultancy.info op bij mijn eigen blacklist gezet.
Reputatie 4
Badge +2
Welkom planetmailhrv op dit topic, als je dit topic terug kijkt is er vanmorgen al gereageerd op dit onderwerp. Heel goed dat je het meldt en blijf dit onderwerp hier volgen en ook alle spam melden.
heb je een oplossing graag delen!
Ik mag zojuist een fiets uitzoeken, kreeg daar uiteraard een spam van.
Reputatie 5
Badge +2
Ook een gloed nieuwe elektrisch fiets? Die mag ik ook gaan uitzoeken😀
We zijn intussen alweer drie maanden verder, en nog is er niets verbeterd. Ik word gek van de spam. En die tips hoe ik mail als 'ongewenst' kan bestempelen ken ik echt. Alleen gebruiken de afzenders iedere keer andere e-mailadressen (inclusief andere domeinnamen). Dit is de oogst van ruim 24 uur. Op mijn werk heb ik praktisch nooit spam. Misschien een idee als jullie een keer met andere bedrijven contact opnemen om te vragen hoe het hun wel lukt?



Admin: Bericht verplaatst van Veel spam sinds drie weken naar centraal topic
We zijn nu bijna 2 maanden verder en ik heb niet het idee dat er iets verbeterd is in het spamfilter, je wilt niet weten hoeveel 'AH' berichten ik op één dag in mijn mailbox krijg. Zolang het Spamfilter niet goed werkt lijkt het me niet meer dan billijk dat het aantal te blokkeren email adressen minimaal verdubbeld wordt.

Admin: Bericht verplaatst van Maximum aan geblokkeerde afzenders? SPAM/Phishing bestrijding KPN schiet tekort naar centraal topic
Reputatie 3
Badge +1
Eén fiets maar? Vandaag kreeg ik vijf keer een fiets. En koffie, en hypotheekadvies, en iets van een medium, en nog het een en ander. Hoogtepunt van de dag is wel de gratis nagelknipper.
Het is nog niet eerder zo erg geweest.
KPN, wordt het niet eens tijd voor een financiële tegemoetkoming voor jullie wanprestatie?
Al maanden ontvang ik veel spam. (AH, lidl,trapliften,medium Amanda enz).
Ik heb al veel hierover gelezen. Maar geen echte oplossingen. Als KPN dit niet kan oplossen, wie dan wel? Ook de selfservicetool biedt geen goede oplossing. Zucht.....

Admin: Topic samengevoegd met centraal topic
Reputatie 4
Badge +2
Welkom aan de nieuwe forumleden. Ook jullie zijn slachtoffer van spam die kpn helaas niet kan stoppen.
Advies is om dit topic maar eens door te nemen en dan weet je hoe het er aan toegaat. Vooralsnog zullen we met zijn allen moeten lijden. Spam is door kpn niet op korte termijn te stoppen.
En voor de tigste keer ging ik vandaag op de fiets, met een nespresso in de hand, mijn hypotheek oversluiten. Op de terugweg even langs de AH, mijn speciale bonus producten ophalen en bij thuiskomst ga ik lekker met mijn nieuwe traplift spelen.🤣