Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Heb al eerder vermeld,het lijkt wel of het er steeds meer worden,zit in nog geen 3 dagen op bijna 100 😡
Reputatie 4
Badge +2
Dat is heel mooi nieuws, een storingsmelding op de kpn site sinds 7 augustus 2017.
Het was overigens wel het melden waard geweest van de moderators. Dat was nog eens nieuws geweest.
Het is ook de datum van het antwoord van de ceo trouwens. Om de negativiteit daarover weg te nemen dan zie je maar dat daar toch een dondertje is gevallen. 15 september 2017 is de voorlopige datum dat er een oplossing komt begrijp ik. Krijg heel veel " nieuwe " spam zoals securitasdirect. Nooit eerder gezien......
Nog 4 weken en dan is het klaar 🇳🇱
Ik ga wissen, blokkeren enz.
Reputatie 3
Badge +1
Ik vroeg dit vorige week ook al,ik laat net als veel andere hier alles van mijn planet doorsturen naar live.com daar komt dan alles wel netjes in een spam vak,maar nu log ik net weer in op mijn kpn mail en zie daar 1 spam bericht,is toch vreemd dat er 1 niet wordt doorgestuurd,weet iemand hoe dat kan.
Reputatie 5
Badge +2
Zat het zelfde te typen als jij Steennul65. Dus helemaal mee eens. Een goede ontwikkeling en een eerlijke communicatie. Daar draait het om. Ik krijg bij KPN een soortgelijk bericht als Johanna hier neerzet. Een iets andere tekst.
Reputatie 5
Badge +2
En nu ook keurig op de KPN site. Zo hoort het:

KPN e-mail: Informatie over E-mail SpamFilter

Update: op dit moment zijn er problemen met het KPN e-mail Spamfilter. Hierdoor ontvang je mogelijk meer spam mails. We doen er alles aan om dit spoedig op te lossen.
Reputatie 3
Badge +1
Ha, nog een positieve ontwikkeling. Niet dat we nu heel veel wijzer zijn, maar KPN erkent publiekelijk dat er een probleem is. Nu heb ik (eindelijk) het gevoel dat onze klachten serieus worden genomen. Goed zo, KPN!
Gisteren maar één spammetje en, ik klop het af, tot nu toe vandaag niets......
Reputatie 4
Badge +2
Bij mij nu t/m 14.30uur 7 spam: lidl zeeman aldi fietsen securitas autotaxatie gillete. Als ik het dan goed doe dan verkoop ik mijn auto ga verder op mijn gewonnen fiets naar de aldi en lidl voor de scheermesjes dan naar de zeeman mijn waardebon verzilverenen laat vervolgens mijn huis beveiligen. Dit uiteraard voor de opbrengst auto en zeeman.......niet gek voor 1 dag. Morgen win ik wel weer een auto......
Reputatie 5
Badge +2
Ik zou eerst mijn huis beveiligen. Anders is het leeg als je thuis komt.😀
Reputatie 7
Badge +30
Dit is wel heel bijzonder, als ik inlog op mijn KPN en zoek naar storingen krijg ik het volgende te zien.



Hier spring ik graag nog even op in. De datum die in deze storingsmelding staat is een geautomatiseerde. Op het moment dat we een storing plaatsen waarvan we nog niet weten wanneer het opgelost zal zijn wordt daar geautomatiseerd een datum in de toekomst voor gekozen.

Een definitieve oplosdatum is op dit moment nog niet bekend. Er wordt onveranderd hard gewerkt aan deze problematiek. Zodra we een inhoudelijke update hebben melden we dat hier.
Het zou fantastisch zijn als we het wel op de 15e (of eerder) opgelost hebben. maar richt je daar niet te veel op.
Reputatie 3
JA, dat lukt bij KPN wel..... automatisch een datum zetten.... knap zeg.
De einddatum blijkt dus voorbarig...... ('t is maar een getal hoor)
En de begin datum (waar ik niemand over hoor op dit forum....) is volgens mij niet 7 augustus.
7 augustus is de datum dat het blijkbaar bij KPN is binnengedrongen...... dat duurt dus ongeveer 4 maanden vanaf de eerste melding op het forum. Daarvoor was al het e.e.a. gaande, maar dat moet een gebruiker melden... KPN zelf ziet dat niet.
Misschien is die datum wel aan te passen .... is immers duidelijk bekend (forum!) toch?.
Maar goed.... er gebeurt blijkbaar iets.🙈 dat is al heel wat.
Reputatie 3
Badge +1
Die begindatum is niet het begin van het probleem, dat speelt al maanden. Het is de datum dat iemand van KPN het probleem officieel heeft aangemeld in Het Systeem ("een call aangemaakt"). Beetje laat, dat wel, maar hiermee erkent KPN dat er aan hun kant een echt probleem is dat KPN moet oplossen. Dat vind ik positief. Dat de einddatum boterzacht is, is dan weer een teleurstelling. Een flinke ook. Maar dat die zachtheid nu gemeld wordt is dan weer positief. Tja.
Kortom, het blijft afwachten, maar het is nu voor het eerst dat ik de indruk heb dat KPN er echt werk van maakt; dat mag ook gezegd.
Reputatie 7
...Op het moment dat we een storing plaatsen waarvan we nog niet weten wanneer het opgelost zal zijn wordt daar geautomatiseerd een datum in de toekomst voor gekozen.

Een definitieve oplosdatum is op dit moment nog niet bekend...
Meestal is het beter om geen informatie te geven dan foute informatie. Met die foute informatie worden wel verwachtingen gewekt die misschien helemaal niet waargemaakt kunnen worden. Plaats dan de tekst "helaas nog onbekend" bij de verwachte einddatum, wel zo eerlijk.
Reputatie 5
Badge +2
Met het geven van eerlijke informatie ben ik het altijd eens.
Reputatie 4
Badge +2
Ik ben weer ernstig teleurgesteld in de einddatum! Iedere spreker hier heeft gelijk een te zachte einddatum.
Eerlijkheid is natuurlijk het beste en vanzelfsprekend moet kpn erkennen dat de problematiek al veel lager speelt dan de datum 7 augustus 2017. Het is aan alle meldingen in dit en andere topics wel te lezen. Dat een moderator zich hier meldt is al geweldig nieuws op zich....Jammer dan het nieuws wat wordt gebracht minder is. Ergens wringt het dus, er is iemand "op" gezet en heeft een voorlopige datum gekregen om met een oplossing te komen. Daarmee is de ceo gelukkig en de rvb. Want ja ook die moeten een fijn weekend hebben en niet aan spam hoeven te denken. Wij doen de troep wel opruimen en poetsen het hele weekend door.

Om dan nog maar even te herinneren aan de toezeggingen van de ceo:

verwachten deze oplossingen in de komende maanden te lanceren
een verbeterplan gestart
dat KPN er alles aan doet om deze problematiek aan te pakken en ga er vanuit dat u op korte termijn ervaart dat de hoeveelheid spam in uw inbox weer daalt.

En bovenstaande is geformuleerd naar de opdracht "los het op"
En de korte termijn, dan is 15 september toch een mooie datum?
Reputatie 5
Badge +2
“Los het op” en daarbij (in overleg) een echte uiterlijke datum noemen is natuurlijk beter.
Nu blijkt een (door anderen) genoemde datum boterzacht te zijn.
Reputatie 5
Badge +8

Hier spring ik graag nog even op in. De datum die in deze storingsmelding staat is een geautomatiseerde. Op het moment dat we een storing plaatsen waarvan we nog niet weten wanneer het opgelost zal zijn wordt daar geautomatiseerd een datum in de toekomst voor gekozen.

Een definitieve oplosdatum is op dit moment nog niet bekend. Er wordt onveranderd hard gewerkt aan deze problematiek. Zodra we een inhoudelijke update hebben melden we dat hier.
Het zou fantastisch zijn als we het wel op de 15e (of eerder) opgelost hebben. maar richt je daar niet te veel op.


Vandaag wel veel minder spam dus laten we het positief benaderen😀
Reputatie 7
Vandaag wel veel minder spam dus laten we het positief benaderen😀Goed te horen dat ook jij veel minder spam hebt ontvangen. Ik hoop oprecht dat je op korte termijn zult ervaren wat ik vandaag opnieuw ervaren heb namelijk een spamloze dag.
Reputatie 5
Badge +8
@wjb
Ik krijg bijna ontwenningsverschijnselen van het niet meer hoeven doorsturen van spam mail🤣
Reputatie 7
@wjb
Ik krijg bijna ontwenningsverschijnselen van het niet meer hoeven doorsturen van spam mail🤣
Loop morgen even langs de drogist en koop een pakje "spamorette" kauwgum tegen de ontwenningsverschijnselen, ik weet zeker dat je er dan minder last van zult hebben.
Reputatie 5
Badge +2
Of bestel die Cannabidiol Olie waar ik nog steeds elke dag een berichtje van krijg..
Reputatie 4
Badge +2
Tot nu toe 9 spam waarvan 7 direct in de spammap terecht zijn gekomen door mijn eigen instellingen. 2 nog in de mail in Crystal oil en Securitas. Die ga ik nu ook blokkeren in de filtering nr 77 en 78 worden dat.
Ik kan niet zeggen dat het dus minder is geworden.
Reputatie 5
Badge +8
@RuudSchuijt en @wjb
Ik geef de voorkeur aan een glaasje 🍷
Reputatie 5
Badge +2
Dan lijkt de spam wel minder. 😀
Reputatie 7
Dan lijkt de spam wel minder. 😀Anderen zouden er juist dubbel van gaan zien en dat moet je met al die spam natuurlijk niet hebben. 😎