Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Vanmorgen was het wat rustiger, maar nu krijg ik elke paar minuten spam van eerder genoemde zaken als Lidl en olie (nieuw voor mij), maar minder Albert Heijn. Kortom, van de regen in de dikke drup.
Reputatie 3
Badge +1
In 24 uur maar 25 valt mee toch 🤓
Reputatie 5
Badge +2
Dat blijft nog een tijdje zo Martina.
En het zou zelfs kunnen zijn dat…………..😀
Waarom heb ik de laatste tijd zo een ontzettend last van Spam. Zelf met de spam filter aan blijven de mailtjes maar komen
Is er een oplossing om deze spam te stoppen of aanzienlijk te verminderen?

Admin: bericht samengevoegd met topic over hetzelfde onderwerp
Reputatie 4
Badge +2
Hallo Korsto,
Welkom in de club van spam ontvangers. Ja er is een probleem bij kpn. Er staat zelfs een storingsmelding op de site! Het troost je wellicht dat je niet alleen bent. Helaas is op dit topic al van alles geprobeerd en gezegd geschreven en ik weet niet nog meer maar er is NIKS aan te doen. Lijdzaam ondergaan.......en hopen op betere tijden.
Ik heb tot nu toe vandaag al 10 spam berichten. Winnen bij de Lidl, Aldi, iets bij Sony, fietsen, ja een nieuw dak, Action ook gewonnen, Securitas, en niet vergeten ik mag bij Apple een kleur uitzoeken en ter afsluiting gaan we aan de Nespresso.
Reputatie 5
Badge +2
En vandaag nog niet eentje gehad. Voor het eerst in maanden. Iedereen? Of zit ik op die ene server waar ze iets mee gedaan hebben?
Reputatie 7
Badge +28
Meerdere offtopic reacties zijn weggehaald, graag weer ontopic.
Reputatie 7
En vandaag nog niet eentje gehad. Voor het eerst in maanden. Iedereen? Of zit ik op die ene server waar ze iets mee gedaan hebben?Goed te lezen dat er bij jou vandaag nog geen spam binnengekomen is.
Reputatie 5
Badge +2
Hier zit, tot nu toe, een blij mens. Iedereen er van af? Zou mooi zijn.
Reputatie 5
Badge +8
Gisteren leek het prima maar vandaag helaas weer zo'n 10 doorgestuurd 😥
Reputatie 7
Gisteren leek het prima maar vandaag helaas weer zo'n 10 doorgestuurd 😥Je moest vandaag jouw plaats op die éne server afstaan aan Ruud zodat hij ook een keer een dagje rust zou hebben. 😉

Alle gekheid op een stokje, ik hoop oprecht dat KPN op zeer korte termijn met een goed werkende oplossing zal komen zodat iedereen weer verschoond zal zijn van spam.
Reputatie 5
Badge +2
Krijg om 17.01 uur een mail van Charlotte dat ik geslecteerd ben door de Amerikaanse Nationale Munt voor een bijzonder privilege. Op een enkele spelfout na goed Nederlands. Ik hoef alleen nog maar even de reservering te bevestigen.

Maar een Charlotte met een email adres van advertentie@5ncromenic.com ken ik niet. Dus die blijft in de gmail spambak liggen.

Johanna, ze zullen jou nu wel even op de goede server zetten. Heb jij weer even rust. 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Houden "mijn" spamboeven zondagsrust? Heeft KPN het spamfilter op "mijn" server verbeterd?
Gisteren slechts een (1) fietsbericht, vandaag niets. Geen koffie, geen traplift, geen fiets.
Ik hoop echt dat het ligt aan de beloofde verbetering en dat die dan snel "breed uitgerold" gaan worden.
Reputatie 7
Houden "mijn" spamnoeven zondagsrust? Heeft KPN het spamfilter op "mijn" server verbeterd?
Gisteren slechts een (1) fietsbericht, vandaag niets. Geen koffie, geen traplift, geen fiets.
Ik hoop echt dat het ligt aan de beloofde verbetering en dat die dan snel "breed uitgerold" gaan worden.
Goed te lezen dat jij een rustig weekend hebt gehad t.a.v. spam.
Ik hoop met je mee dat dit ligt aan de beloofde verbetering.
Reputatie 5
Badge +2
Paul, toen ik dat zo even melde kreeg ik gelijk de eerste van vandaag. Hopelijk hou jij het verder schoon. Gisteren had ik er nog wel veel.

Beste Jorg, directeur klantenservice, Allart, supervisor, als ik het zo mag noemen, Madelon als manager, Joran en alle andere moderators, is het geen goed idee, totdat het opgelost is, om boven dit forum iets neer te zetten dat KPN ook zelf bevestigd. Dat het problemen heeft met het tegenhouden van spam. Dat geeft nieuwkomers direct meer duidelijkheid als ze denken, ben ik de enige die zoveel spam ontvangt?

Of het moet zo goed als opgelost zijn natuurlijk. Bij twijfel graag wel iets doen als dat kan.
Ik heb het weer even een week aangekeken en kom tot de conclusie dat de de spam blijft komen, maar dat de namen van de "aanbieders" veranderen.

Charlotte
Weber BBQ
BigGreenEgg
Fietsen & Onstpannen
Gezondheidscentrum Costabay
SecuritasDirect
Lars
Hypotheeadvies via Discountdeals
Medium Elain

De hoeveelheid varieert van 10 tot 3 per dag.

En ik blijf mij erover verbazen dat de hetnet mails die ik doorstuur naar mijn gmail-account allemaal keurig netjes direct worden afgevangen en in de spambak terecht komen.
Goedendag,
Ik krijg ook allemaal troep op planet. AH, Weber, Topic, Jumbo, Gall en Gall, Miele. De hele zotzooi. Op Hotmail en gmail heb ik dat allemaal niet. Om gek van te worden. Wat doe ik hier aan. Kpn maar weg doen?
Heeeeeluup!

*Admin: bericht verplaatst naar centrale topic hierover
Reputatie 3
@RuudSchuijtDie meneer Allart heb ik al eens benaderd, die is doof, laat niets van zich horen. (skip hem)

Waarschuwing:
vanmorgen spam van KPN gekregen (overigens zwakke mail ... valt meteen op) heeft wel gevaarlijk WORD-document in bijlage (natuurlijk mooi van af blijven >>> DELETE die hap)
Hieronder schermafdruk:



En.....
ontvangen 2 boetes van CJIB voor te hard rijden (+31 te hard op snelweg) ..... ik heb alleen maar een goede fiets (toch mijn slaapgedrag eens laten monitoren)😁

en diverse andere spam (~10)
Reputatie 7
Als jij op eigen initiatief een privébericht naar Allart gestuurd hebt, dan is de kans inderdaad zeer groot dat je, terecht, geen antwoord krijgt. Dit geldt niet alleen voor Allart als "Community manager" maar ook voor de "Moderators". Alleen privéberichten die op uitnodiging verzonden zijn worden in behandeling genomen.

Heb je overigens die mail als bijlage doorgestuurd naar valse-email@kpn.com.
Dit is overduidelijk een phishing mail en deze lijkt nog niet bekend te zijn bij KPN. Melden dus!
Zie: https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/valse-email.htm
Reputatie 3
@wjbElk bericht is naar mijn mening terecht, óók op eigen initiatief, het is immers geen éénrichtingsverkeer... daar wil ik het bij laten!

SPAM MAIL KPN: nee, heb ik niet doorgestuurd en ga ik ook niet (meer) doen. (schermafdruk is voor KPN-gebruikers als waarschuwing en moet voor Abuse-team voldoende zijn). Zoals eerder vermeld heb ik tijden spam doorgestuurd ... ik ben er klaar mee.
Reputatie 7
@wjbElk bericht is naar mijn mening terecht, óók op eigen initiatief, het is immers geen éénrichtingsverkeer... daar wil ik het bij laten!...Het team achter het forum moet zich wel beschermen tegen ongevraagde privéberichten. Het zou immers ondoenlijk worden als iedereen maar privéberichten gaat afvuren op dat kleine team mensen. Mijns inziens is het forum daar ook niet voor bedoeld, dergelijk vragen, wensen, opmerkingen, klachten kan je dan beter bij de klantenservice neerleggen.

...SPAM MAIL KPN: nee, heb ik niet doorgestuurd en ga ik ook niet (meer) doen. (schermafdruk is voor KPN-gebruikers als waarschuwing en moet voor Abuse-team voldoende zijn). Zoals eerder vermeld heb ik tijden spam doorgestuurd ... ik ben er klaar mee.Jammer, persoonlijk zou ik dergelijk phishing mail juist wel doorsturen zodat KPN deze direct kan vermelden op haar sites en je daarmee jouw mede abonnee misschien wel hebt kunnen behoeden tegen het kwaad achter deze mail.
Ik heb ook last van Spam. Het maakt niet uit of ik de gekregen spam aanmeld als spam, de afzender blokkeer of een emailfilter instel, de spam blijft maar in mijn inbox komen. Ik krijg zelden of ooit een spambericht in mijn spambox.
Het lijkt wel of KPN deze spam bewust afleverd want je zou mogen verwachten dat KPN wat aan al deze spam zou doen.
Bellen met de klantenservice maakt ook niet uit want dan krijg je het advies geen email adres achter te laten op een website. Hoe je dan nog per email bereikbaar bent ontgaat me dan.

*Admin: bericht verplaatst naar centraal topic over spam
Reputatie 7
...Het lijkt wel of KPN deze spam bewust afleverd want je zou mogen verwachten dat KPN wat aan al deze spam zou doen...KPN vindt die spam net zo vervelend als jij en vele anderen. Van "bewust afleveren" zal dan ook absoluut geen sprake zijn. KPN werkt er hard aan om de problemen met het spamfilter te verhelpen.
Reputatie 5
Badge +2
@Do1965

Do1965, helaas nog steeds elke dag spam. Gisteren maar eentje. Maar de eerste van vandaag is er ook al. Ik heb tegenwoordig de tijd. Maar als ik nog zou werken, zou ik hier amper zijn, geen tijd hebben voor die spam poespas, maar wel mijn hele bedrijf ondergebracht hebben bij een andere provider. Ik was een grote klant als bedrijf. En zoals je weet lopen momenteel heel veel zakelijke klanten weg bij KPN. Met echt gigantische miljoenen bedragen (ik zal het niet noemen) haalt KPN nieuwe consumenten naar binnen. En ja, gmail en outlook halen de spam er wel uit. In mijn “contacten” en “agenda” zitten amper nog KPN mail adressen. Tot volgende week!

@fred9999

Fred9999, Allart is heel druk in de politiek. En dan ook nog reageren op mails? De heer Eelco Blok doet dat gelukkig wel netjes als het over het spam probleem gaat. Zo hoort het ook. En ook zijn secretariaat is goed benaderbaar over de materie. Hebben al meerdere keren gebeld en wel eens wat aardigs gestuurd. Ze hebben ook wel eens gebeld en dachten toen iemand anders van dit forum aan de lijn te hebben.. Was daarna ook een spontaan leuk gesprek over de spam materie. En natuurlijk lachen om de vergissing. Dus spam heeft de aandacht van veel lagen bij KPN. Nu nog iemand aannemen die echt verstand van spam heeft. Dat schijnt niet te lukken. Want die werken ergens anders. En die gaan echt niet weg van waar ze nu zitten.

De gmail spamfolder kan je in 1 keer doorjassen naar elk adres. In zijn geheel. Tenminste met mijn computer.

@wjb

WJB, er zijn ook moderators die je vriendelijk bellen als je daar helemaal niet om gevraagd hebt. En waar je vervolgens een heel leuk geanimeerd gesprek van een half uur mee kunt hebben over deze materie. Ik heb dat belletje op prijs gesteld. Het zijn ook gewoon mensen die best wel aardig zijn. Zij zitten tussen meerdere vuren in. En we hebben hier vaker kunnen lezen dat dat niet makkelijk is.


@Bram1960
Lees even het forum door. Dan wordt het duidelijk. Ik wil je ook wel een overzicht per privé mail sturen. Dit items al zo lang geworden.
Reputatie 7
Off-topic:
WJB, er zijn ook moderators die je vriendelijk bellen als je daar helemaal niet om gevraagd hebt. En waar je vervolgens een heel leuk geanimeerd gesprek van een half uur mee kunt hebben over deze materie. Ik heb dat belletje op prijs gesteld. Het zijn ook gewoon mensen die best wel aardig zijn. Zij zitten tussen meerdere vuren in. En we hebben hier vaker kunnen lezen dat dat niet makkelijk is...Ik weet het Ruud, ik ken ze vrijwel allemaal en heb een aantal van ze ook in levende lijve mogen ontmoeten.

...Ze hebben ook wel eens gebeld en dachten toen iemand anders van dit forum aan de lijn te hebben.. Was daarna ook een spontaan leuk gesprek over de spam materie. En natuurlijk lachen om de vergissing...Wel een slordige vergissing. 😎