Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Dat staat er bij mij ook maar ze weten dit sinds een uur ??
Beste KPN-Medewerker, (vat dit niet persoonlijk op) al enige maanden ontvangen wij als kpn-mailbox-eigenaren een onaceccptabele hoeveelheid spam van AH, Albert Heijn, Miele, Lidl, Aldi, Bestellen traceren etc.. Voortdurend krijgen wij als gebruikers van deze door jullie geleverde dienst te horen dat we geduld moeten hebben en dat jullie aan een structuele oplossing werken. Ik ben met dit antwoord helemaal klaar!!! Wanneer is dit opgelost (een datum graag) en hoe voorkomen jullie dat jullie spamfilter in de toekomst wel werkt, ik betaal voor een dienst welke jullie al maanden niet naar behoren leveren, ik neem dan ook aan dat alle gedupeerden hiervoor gecompenceerd worden. Gaarne reactie,
Beste KPN-Medewerker, (vat dit niet persoonlijk op) al enige maanden ontvangen wij als kpn-mailbox-eigenaren een onaceccptabele hoeveelheid spam van AH, Albert Heijn, Miele, Lidl, Aldi, Bestellen traceren etc.. Voortdurend krijgen wij als gebruikers van deze door jullie geleverde dienst te horen dat we geduld moeten hebben en dat jullie aan een structuele oplossing werken. Ik ben met dit antwoord helemaal klaar!!! Wanneer is dit opgelost (een datum graag) en hoe voorkomen jullie dat jullie spamfilter in de toekomst wel werkt, ik betaal voor een dienst welke jullie al maanden niet naar behoren leveren, ik neem dan ook aan dat alle gedupeerden hiervoor gecompenceerd worden. Gaarne reactie,

Helemaal met Marksarrows eens; wat is dat voor onzin dat jullie al wekenlang posten dat we 'geduld moeten hebben' en dat jullie 'aan een structurele oplossing werken'. Er is hier sprake van een levensgroot probleem. Onze KPN mailbox is onbruikbaar geworden; wij ontvangen privé alleen al rond de 120 spammails PER DAG. Zet er een team van jullie beste mensen op zou ik zeggen, EN ZORG DAT DIT EINDELIJK WORDT OPGELOST. We willen nu echt een datum horen en compensatie is zeker op zijn plaats.
Kan @Kpn niet met een oplossing komen voor die tientallen SPAM berichten die we dagelijks ontvangen?!? Al die rommel van AH, Lidl, Aldi etc is toch wel tegen te houden door KPN? Onderhand niet meer normaal met de mailbox te werken met de inkomende mailtjes met SPAM heel de tijd...
Beste KPN,

Graag SPAM probleem snel oplossen want dit is al maanden aan de gang.
Excuses met we zijn er mee aan het werk trap ik niet meer in.
Is dit niet snel opgelost dan ga ik bij jullie reclameren en ik ga opzoek naar een andere provider.

Groet,
Oscar
Ik overweeg om alle spammails direct door te sturen aan KPN; als iedereen dat nou doet, zal het waarschijnlijk snel opgelost zijn ?.
Reputatie 7
Badge +30

Update 26 november 2019

We hebben een nieuwe webmail. Meer daarover lees je in dit topic:

Als je de nieuwe webmail eenmaal hebt is het niet meer nodig om spam berichten bij ons aan te melden. Zowel berichten die spam zijn maar niet gefilterd, als berichten die geen spam zijn maar wel gefilterd. Je kunt het spambericht in de webmail naar de spammap slepen of klikken op de optie niet-spam. Dit wordt dan direct doorgegeven aan onze spamfilterleverancier zodat die het kan meenemen in hun analyse voor aanpassing. Hetzelfde geldt andersom. Als een bericht ten onrechte als spam gemarkeerd is, sleep hem naar de inbox en ook dat wordt gelijk doorgegeven aan de spamfilterleverancier.

Let op: dit wil niet zeggen dat elke mail dan ook per direct niet of juist wel gemarkeerd wordt. De spamfilterleverancier kijkt naar hoeveel meldingen ze krijgen en maakt een afweging gebaseerd op hoeveel mensen iets als spam of juist niet-spam markeren. Voor berichten die duidelijk wel of niet spam zijn zul je dan ook zien dat dit snel is aangepast. Maar dingen als nieuwsbrieven zijn heel wisselend en worden vaak een beetje 50/50 gezien als spam of als gewenst. Hierdoor kan het zijn dat die langer als spam worden gemarkeerd terwijl je dat niet wilt, of juist andersom.

 

Neem voor tips rondom Spam ook ons kennisbankartikel door:

 

Update 19 maart 2019

Beste mensen. Zoals jullie gemerkt hebben is er momenteel een flinke toename in spam. Ook bij ons is deze toename opgevallen en daarom blijven we mogelijkheden zoeken om spammers tegen te houden! Momenteel wordt er meer spam verzonden en spammers maken gebruik van nieuwe technieken om e-mailadressen te misbruiken. Enige tijd geleden gaven we al een beetje achtergrond over dit onderwerp, goed om dit hieronder nog een keer te herhalen. Uiteraard snappen we erg goed dat het krijgen van spam niet fijn is en willen wij spam voorkomen! Ik hoop dat onderstaande informatie, zeker voor de nieuwe lezers in dit topic, wat extra achtergrond geeft over spam, wat wij doen, en wat je zelf kunt doen.

Hoe werken spammers!?

Spammers verzamelen gedurende een periode, weken, soms maanden, mailadressen. Daarnaast kijken ze hoe het zit met de beveiliging en filtering die een provider actief heeft. Als ze daarover informatie weten te achterhalen passen ze hun spamberichten daarop aan. Vervolgens gaan ze los en starten ze, zoals het genoemd wordt, een spamrun. Hierbij worden vele duizenden, tienduizenden, mails verstuurd. Ons spamfilter pakt heel veel van die mails, maar niet alles. Gedurende zo'n spamrun past onze filterleverancier actief het filter aan. Waardoor het aantal mails dat erdoor gaat vermindert. Tot op een bepaald moment alles wordt tegenhouden, of de spammer stopt. Waarna het proces weer opnieuw begint met verzamelen en kijken etc...

Spam in golfbewegingen

Dit zorgt ervoor dat je periodiek ziet dat er meer spam binnenkomt, en kan het dus ook gebeuren dat er meer mails onterecht als spam worden gemarkeerd. Wat dit laatste betreft zien we ook een verschil tussen wie wat als spam ziet. Iemand die een nieuwsbrief ongewenst ontvangt ziet dit misschien als spam. Terwijl een ander deze nieuwsbrief juist gewenst ontvangt. Als een nieuwsbrief dan ook vaak genoeg bij de filterleverancier als spam wordt aangemerkt, dan wordt hij tegengehouden. Waarna we dan weer meldingen krijgen van mensen die ineens hun nieuwsbrief niet meer ontvangen. Oftewel, het is een voortdurende golfbeweging waarbij we ook nog de balans proberen te houden tussen wat er wel en niet geblokkeerd wordt.

Is je e-mail adres gekraakt?

In veel gevallen wordt voor het versturen ook gebruik gemaakt van gecompromitteerde e-mailaccounts. Het gaat hier dan niet om gehackte accounts, maar om accounts met een onveilig wachtwoord. Mensen die voor hun mailaccount hetzelfde wachtwoord gebruiken als voor andere websites. Als wachtwoorden dan elders uitlekken (wat je onder andere kunt controleren op www.haveibeenpwned.com voor grote datalekken en websites) gaan spammers proberen of ze met hetzelfde wachtwoord kunnen inloggen op je mail. Als dat dan lukt, bam, je mailaccount wordt gebruikt om spam mee te versturen. En dat is dan nog relatief onschuldig misbruik. Als wij dit merken blokkeren we buitenshuis verzenden op die adressen. Daarnaast zijn we bezig om die mailaccounts actief volledig te blokkeren qua verzenden totdat het wachtwoord is gewijzigd. Klanten die hierdoor geraakt worden, worden hierover geïnformeerd.

Wat kan je zelf doen?

Wat je zelf kunt doen aan spam is je mailadres veilig houden. Hoe meer websites jij je mailadres achterlaat, hoe groter je kans op spam. Wat aan te raden is, is om voor dingen als online winkelen een apart mailadres aan te maken. Vaak krijg je namelijk allerlei nieuwsbrieven van webwinkels. En nu kunnen die zeker gewenst zijn. Maar het komt ook regelmatig voor dat je niet alleen de nieuwsbrief krijgt van de winkel waar je in geïnteresseerd bent, maar tegelijk ook van allerlei andere 'commerciële partners'. Die je misschien niet wilt, waardoor het voor jou spam wordt.

Daarnaast worden er in dit topic nog meer goede tips gedeeld door forumleden, waarvoor dank! Hieronder nog een paar algemene tips waarmee je spam kan voorkomen:

  • Afmelden voor reguliere nieuwsbrieven
    Het abuse team ziet dat er ook heel veel normale nieuwsbrieven door mensen als spam meegeteld worden. Je kan je in dit geval beter afmelden voor deze nieuwsbrieven. Dit werkt beter dan als spam aanmelden.
  • Verander je wachtwoord regelmatig
    Dit is een algemene tip, maar toch van belang. Voorzie je e-mail met enige regelmaat van nieuwe wachtwoorden en gebruik verschillende wachtwoorden voor accounts. Nog te vaak hoor je dat mensen hun wachtwoorden al zeer lange tijd niet hebben gewijzigd en daardoor kwetsbaar zijn voor kwaadwillende mensen.
  • E-mailadres online gevonden of gekraakt
    Nog een beetje extra informatie over gekraakte e-mailadressen. Om dit te controleren kan je het adres via deze website scannen: https://haveibeenpwned.com/ en gepaste acties ondernemen (bijvoorbeeld je wachtwoord wijzigen).
    Het is hierbij goed om te weten dat de website Haveibeenpwned de grote en bekende “breaches” gebruikt, het wil helaas niet automatisch zeggen dat als je op je e-mail adres niks vindt, dat deze ook nergens is uitgelekt. De gegevens staan gelukkig niet in de grote of bekende breaches.
    Als je email adres in deze lijst staat zal de hoeveelheid spam en/of phishing die je krijgt altijd groter zijn dan wanneer dit niet het geval is. De informatie op die in deze lijsten staat word breed verhandeld en verspreid onder spammers en andere criminelen, omdat het email adressen zijn waarvan de kans zeer groot is dat deze email adressen bestaan en zijn dus meer waard zijn in het spam circuit. Bijzonder vervelend dus als je hiermee te maken krijgt.


Wat vooral niet te doen bij spam: Ongetwijfeld bekend bij de meeste mensen, maar goed om te vermelden: reageer nooit op spam of probeer je mailing af te melden bij de spammer! Spam kun je het beste meteen weggooien. 

 

Oudere updates 

Update 13 november 2017
Willen jullie de mails door blijven sturen naar ons? We blijven er aan werken om het te verbeteren!

Situatie #1 - Een spammail is niet door de spamfilter tegengehouden. Deze mails kunnen door (als bijlage) verzonden worden naar valse-email@kpn.com onder vermelding van "Niet gefilterde spammail"

Situatie #2 - Een reguliere mail is onterecht wel door de spamfilter tegengehouden. Deze mails kunnen door (als bijlage) verzonden worden naar abuse@kpn.com onder vermelding van "Onterecht gefilterde mail".

Update 19 oktober 2017
Het spamfilter staat inmiddels zodanig afgesteld dat we verreweg de meeste spam weer als spam zien. Het kan alleen voorkomen dat niet-spam nu ten onrechte als spam gezien wordt. Als je dit tegenkomt, wil je deze voorbeelden dan als bijlage doorsturen naar abuse@kpn.com?. Dit kun je doen door de mail eerst op te slaan. Het wordt dan een bestand met de extensie .eml. Stuur dit vervolgens als bijlage door. Hieronder staat een voorbeeld hoe dat eruit ziet. Zo kunnen we blijven optimaliseren en ervoor onze best doen ervoor te zorgen dat de mail weer gewoon in het Postvak In komt.

Update 26 september 2017
De werking van de spamfilter is inmiddels stukken beter. Binnen enkele weken is deze zelfs weer optimaal. Waarom heb je veel last van spam (gehad)? Voor een spamfilter zit een zogenaamde zwarte lijst. Op deze zwarte lijst staan IP-adressen of e-mailservers waarvandaan alleen spam is verstuurd en geen gewone e-mail. Een functionaliteit zorgt ervoor dat de zwarte lijst continue bijgewerkt wordt. Deze functionaliteit heeft een tijd onvoldoende gewerkt. Geleidelijk aan werd hierdoor de zwarte lijst korter. Tegelijkertijd werd minder spam herkend, waardoor de hoeveelheid spam aanzienlijk toenam. Kijk ook op www.kpn.com/spamfilter.

Update 11 september 2017
Deze week wordt er een aanpassing doorgevoerd in de spamdetectie. Daarnaast wordt er een 2e scan live gezet. Deze komt dan na de normale scan en zou de spam die alsnog doorgelaten wordt alsnog moeten tegenhouden. De komende weken zullen we dan zien of dit effect heeft. Natuurlijk blijven de mensen in de tussentijd werken aan het probleem. Zodra er weer een update te melden is daarover laten we het weten.

Daarnaast nog iets anders: per volgende week wordt de limiet op het aantal afzenders dat je kunt blokkeren verhoogd. Deze gaat van de huidige 100 naar 500.

 

Oorspronkelijk bericht

Wat is er aan de hand?
KPN heeft een lopende storing met het spamfilter. Het gaat hierbij om het overkoepelende, globale spamfilter dat altijd aanstaat. Deze vangt sinds enige tijd minder spam op dan de bedoeling is. Dit spamfilter wordt geleverd door een externe leverancier. Onze technische mensen zijn, samen met de leverancier, bezig om een oplossing hiervoor te vinden. Dit is echter een gecompliceerd systeem waardoor het tot op heden nog niet is gelukt om het probleem te verhelpen.

Dit spamfilter staat los van het spamfilter dat je in de e-mailinstellingen in de MijnKPN uit of aan kunt zetten. Dat filter is een aanvulling op het globale filter.
Daarnaast kun je in de webmail ook regels instellen om zo mails te filteren en afzenders te blokkeren. Dit is een aparte functionaliteit die hier ook los van staat.

Wat kunnen jullie doen?
Zorg ervoor dat je mailprogramma ingesteld staat om geen afbeeldingen te laten zien.
Maak je gebruik van de webmail van KPN? Daarin kan je dat, in de reguliere versie, niet instellen. We hebben echter een alternatieve versie die dit automatisch doet.

Verder wordt, vanuit de mensen die zich hier mee bezighouden, benadrukt dat het sturen van voorbeelden nuttig is en gewaardeerd wordt. Stuur deze voorbeelden dan als bijlage door. Dit kun je doen door de mail eerst op te slaan. Het wordt dan een bestand met de extensie .eml. Verstuur dit vervolgens als bijlage naar valse-email@kpn.com.

In de meeste mailprogramma's kun je een nieuwe mail openen en dan de mail die je wilt doorsturen daar heen slepen en 'laten vallen'. Hij wordt dan achter de schermen opgeslagen als eml-bestand en als bijlage toegevoegd. Echter, stuur het bij voorkeur door via de webmail.Hoe je dat doet zie je in deze afbeelding:

 

cfe0327e-58de-41a9-bea9-80c4d2bd605b.png

 


Daarnaast: klik in de spammails nergens op. Vooral niet op een eventuele link om je af te melden. Dit bevestigt namelijk richting de spammers dat jouw mailadres in gebruik is. Gebruik een afmeldlink alleen in nieuwsbrieven waarvan je zeker weet dat je je daar ook op geabonneerd hebt.

Heb je wel op links geklinkt, dan kun je op deze pagina van politie.nl en op Have I Been Pwned controleren of jouw mailadres en eventuele accountgegevens van websites gecompromitteerd zijn.

Waarom staat er een antwoord als het probleem nog niet opgelost is?
Het topic is inmiddels erg lang geworden. Het is dan niet meer te doen voor klanten om zich door alle pagina's heen te werken op zoek naar een update. Daarom markeren we nu steeds ons meest recente bericht met inhoudelijke update als antwoord. Deze is dan direct zichtbaar onderaan het startbericht. Zodra we een nieuwe update plaatsen zorgen we ervoor dat deze veelgestelde vragen en antwoorden eronder komen te staan en markeren we dat als nieuw antwoord.

Waar is mijn eigen, losse, topic gebleven?
Om het forum niet te overspoelen met allemaal vergelijkbare, losse topics, kiezen we ervoor om de meesten daarvan samen te voegen met dit topic. Op deze manier kunnen de nieuwe melders de meest up to date informatie meekrijgen zonder dat wij op meerdere plekken hetzelfde antwoord hoeven te geven.

 

Ik krijg op dit moment wel 20 mails van AH, Lidl, Aldi, Trapliften etc. Ik heb altijd wat gewonnen. Ik heb AH al gebeld maar zij weten dit, maar kunnen er ook niets aan doen. Het is in ieder geval niet hun actie.
Ik kan ze niet naar mijn ongewenste mail sturen want ik denk dat ze steeds het verstuur adres veranderen.
Wie kan mij helpen om van die rommel af te komen
Beste KPN-Medewerker, (vat dit niet persoonlijk op) al enige maanden ontvangen wij als kpn-mailbox-eigenaren een onaceccptabele hoeveelheid spam van AH, Albert Heijn, Miele, Lidl, Aldi, Bestellen traceren etc.. Voortdurend krijgen wij als gebruikers van deze door jullie geleverde dienst te horen dat we geduld moeten hebben en dat jullie aan een structuele oplossing werken. Ik ben met dit antwoord helemaal klaar!!! Wanneer is dit opgelost (een datum graag) en hoe voorkomen jullie dat jullie spamfilter in de toekomst wel werkt, ik betaal voor een dienst welke jullie al maanden niet naar behoren leveren, ik neem dan ook aan dat alle gedupeerden hiervoor gecompenceerd worden. Gaarne reactie,

Helemaal met Marksarrows eens; wat is dat voor onzin dat jullie al wekenlang posten dat we 'geduld moeten hebben' en dat jullie 'aan een structurele oplossing werken'. Er is hier sprake van een levensgroot probleem. Onze KPN mailbox is onbruikbaar geworden; wij ontvangen privé alleen al rond de 120 spammails PER DAG. Zet er een team van jullie beste mensen op zou ik zeggen, EN ZORG DAT DIT EINDELIJK WORDT OPGELOST. We willen nu echt een datum horen en compensatie is zeker op zijn plaats.
Beste KPN-Medewerker, (vat dit niet persoonlijk op) al enige maanden ontvangen wij als kpn-mailbox-eigenaren een onaceccptabele hoeveelheid spam van AH, Albert Heijn, Miele, Lidl, Aldi, Bestellen traceren etc.. Voortdurend krijgen wij als gebruikers van deze door jullie geleverde dienst te horen dat we geduld moeten hebben en dat jullie aan een structuele oplossing werken. Ik ben met dit antwoord helemaal klaar!!! Wanneer is dit opgelost (een datum graag) en hoe voorkomen jullie dat jullie spamfilter in de toekomst wel werkt, ik betaal voor een dienst welke jullie al maanden niet naar behoren leveren, ik neem dan ook aan dat alle gedupeerden hiervoor gecompenceerd worden. Gaarne reactie,

Helemaal met Marksarrows eens; wat is dat voor onzin dat jullie al wekenlang posten dat we 'geduld moeten hebben' en dat jullie 'aan een structurele oplossing werken'. Er is hier sprake van een levensgroot probleem. Onze KPN mailbox is onbruikbaar geworden; wij ontvangen privé alleen al rond de 120 spammails PER DAG. Zet er een team van jullie beste mensen op zou ik zeggen, EN ZORG DAT DIT EINDELIJK WORDT OPGELOST. We willen nu echt een datum horen en compensatie is zeker op zijn plaats.


Helemaal mee eens. Onze mailbox stroomt vol met allerlei ongewenste emails van AH, Aldi, Jumbo Lidl , Miele enz.
KPN los dit probleem nu eindelijk eens op!!!!. Ik blijf dit getuigen van een grote mate van ondeskundigheid bij KPN.
Jan Lefers
De vraag wordt niet beantwoord! Die luidt namelijk: waarom zoveel spam bij KPN?
Ik heb precies dezelfde ervaring. Geen spam bij mijn gmail-account, geen spam bij mijn outlook-account, maar echt alle dagen heel veel spam bij mijn hetnet-account van KPN.
Al langere tijd staat er op de site van KPN: Momenteel ondervinden we problemen met het spamfilter, we proberen dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
KPN, graag antwoord op een heel concrete vraag: wanneer gaan jullie de problemen met jullie spamfilter oplossen?
Reputatie 4
Badge +2
Kunnen we het weer over de inhoud gaan hebben van dit TOPIC? De ja/nee spelletjes moeten jullie maar ergens anders gaan uitvechten.
Hier gaat het om de SPAM in de @kpnmail.nl extensie met alle varianten daarop.
Heel fijn dank u!!


Ik kan verschillende likes niet volgen of snap niet waar ze voor bedoeld zijn.


Kijk Ruud, alhoewel jij ook een like gaf, de mensen die liken zijn het kennelijk met mij eens dat het hier moet gaan om de inhoud van het topic en niet dat er iemand zijn gelijk probeert te halen wat wel en niet waar is bij een ander niet ter zake doende internetgigant.
Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

Ik voelde me, op dat moment tenminste, niet aangesproken. Vond het vreemd dat iemand, die chocoladeletters groot, off topic gaat en dan liked, vreemd. Zeker als een moderator dat ook doet, maar zelf niet ingrijpt.
Reputatie 5
Badge +2
Het blijft vreemd af en toe.😎 En Fred vind dat ook zie ik😁

Vandaag weer veel echte klagers erbij.

En als je een klacht indient bij het (directie) secretariaat worden er drie maanden abonnementskosten gecrediteerd. Als pleister.

Vraag niet hoe dat kan, maar profiteer er van is de uitdrukking. Bij mij rolt de spamvergoeding net binnen.
Wij krijgen al weken lang ieder dag heel veel spam mail van met name AH, Lidl en nog enkele andere namaak winkels. In ons account staat spamfilter netjes aangevinkt. Op de site van KPN staat ook al geruime tijd dat het spamfilter niet goed werkt, na contact via KPN chat te hebben gehad, was de boodschap: KPN werkt er hard aan. Men verwacht het binnenkort op te lossen. Helaas tot op de dag van vandaag komen er zeer vele mailtjes binnen. Ik stuur ze netjes als bijlage door aan valse-email@kpn.com. In mijn lijst met geblokkeerde e-mailadressen staan er denk ik inmiddels wel 500. Mag allemaal niet baten. Zou mooi zijn wanneer het nu echt eens opgelost wordt. Mocht er iemand een tip hebben, anders dan mijn e-mail account te verwijderen, dan hoor ik dat graag.
Sinds enkele maanden ontvang ik dagelijks 5 tot 10 spammails met voordeelbonnen, winacties etc van afzender AH, Albert Hein, Lidl en zelfs nu KPN (fake) in mijn inbox van hetnet.nl.
Ik heb ze aangemerkt als spam en aanvullend een rule gemaakt om deze meteen naar de spambox te verschuiven mocht het spamfilter niet werken.
Uiteindelijk werkt geen van beiden en ontvang ik nog dagelijk spammail met deze inhoud in mijn inbox van hetnet.
Probleem is dat de afzender ook steeds verandert van naam, dus kan alleen een rule op inhoud van de mailo maken. Waarom werkt het spamfilter van hetnet niet? ik heb meerdere mailadressen, maar dit komt alleen voor bij hetnet.nl
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dit is helaas een storing. Sorry. Deze storing kan je volgens op de storingspagina.

Verder, ik weet persoonlijk niet helemaal waarom sommige adressen er last van hebben. Het emailadres dat aan mijn abonnement zit gekoppeld heeft eigenlijk nergens last van.

Robin
Ik heb ook verschrikkelijk veel last van deze spam. ergens op jullie site staat dan ik met links onderaan de mail, moet afmelden maar eerlijk gezegd ben ik bij alles wat ik aanklik bang dat ik een virus binnenhaal.

Overigens heb ik al eerdere meldingen zien staan dat er een storing is maar de storing duurt toch geen maanden. Wanneer doen jullie iets aan deze spam?

Ik heb toch niet voor niets een spamfilter?
Ook wij hebben al paar maanden last van die spammail zoals Martin Roessink hierboven. Ik heb al geblokkeerd voor afzender, domeinnaam, afgemeld voor mail.....nieys helpt. Lijkt zelfs wel dubbel terug te komen. Nu ondertussen wel 30 tot 40 spammail per dag. Via de website kpnmail de spamfilters aangevinkt maar dar helpt ook niets. KPN......dit is geen storing meer maar onwil er iets aan te doen..... . Graag reactie van KPN
....
Reputatie 5
Badge +2
Er zit nu ook al spam (phishing mail) bij waarbij KPN een voucher van 100 euro aanbied omdat je een slechte ervaring hebt gehad KPN. Je hoeft alleen maar op een knop te drukken om het bedrag te claimen. Gestuurd door Sandy.

Zouden ze hier meelezen? Of hier ook………😀
Beste KPN mensen,

Krijg per dag ongeveer tussen de 30 en 45 spammails binnen, wat hieraan te doen. Diverse keren melding van gemaakt maar tot op dit moment is het nog steeds een drama.
Wie helpt mij?
Reputatie 7
Er zit nu ook al spam (phishing mail) bij waarbij KPN een voucher van 100 euro aanbied omdat je een slechte ervaring hebt gehad KPN. Je hoeft alleen maar op een knop te drukken om het bedrag te claimen...Je hebt toch wel even op die knop gedrukt, 100 Euro is toch mooi meegenomen. 😎
Beste KPN,

Wat wordt er op dit moment ondernomen om het SPAM filter weer aan de praat te krijgen? Het kan toch niet zo zijn dit nog maanden blijft voortduren. Vandaag wederom 15 spam emails binnen en dit gebeurt een aantal keer per dag en dat al aantal maanden lang.
Waar kan ik een officiele klacht indienen zodat er serieus naar mijn (onze) klacht gekeken wordt? Berichten van we zijn er mee bezig geloof ik al lang niet meer aangezien ik dit al veels te lang aan de gang is.

Ik hoor graag van jullie waar ik een klacht kan indienen.

Groet,
Reputatie 5
Badge +2
@ozdakiteman

Uit ervaring kan ik je zeggen dat je op den duur altijd bij het directie secretariaat uitkomt. Die spreken een iets andere taal dan hier, maar het antwoord komt op hetzelfde neer. En dan krijg je een aardigheidje. Meestal een creditering van drie maanden abonnement. Is de ervaring van een aantal mensen hier.

Dat filter maken is nog niet gelukt de afgelopen vijf maanden. De technische kennis om dat te doen ontbreekt nog steeds. Maar men heeft hoop dat…
Ik weet het er wordt veel over geschreven en veel verwezen naar dit forum. Toch wil ik hier mijn ongenoegen kwijt. Ik heb de spam die ik via mijn twee adressen bij KPN heb verzameld. Vanaf afgelopen vrijdag heb ik vandaag precies 300 spammails ontvangen. Dit was vroeger nooit het geval, ja af en toe slipt er 1 doorheen, maar last had je daar niet van. De afgelopen weken wordt het steeds gekker en blijkbaar is KPN niet in staat hier iets tegen te doen. Ik lees dat ze de klachten herkennen en dat ze er mee bezig zijn. Hoe is het mogelijk dat zo'n multinational als KPN niet in staat is dit te voorkomen. Ik zou graag willen dat KPN eens gas geeft en dit probleem bij mij maar zo als ik lees ook bij anderen definitief oplost.

Ik heb ook een gmailaccount daar heb ik nog geen spam op ontvangen, misschien moet KPN bij hen in de leer.