Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Sinds een week of 5 krijg ik ineens veel spam bij mijn email.
het is nu 14-9-2017 Steeds dezelfde 4 mails en ook steeds CBS bekeuringen spam
Reputatie 7
Zie je sinds vandaag een sterke vermindering in het aantal spamberichten die je ontvangt?
Reputatie 3
Hoe meer hoe beter.................... ?! .............. zeggen ze toch!
100 >> 500 (regels in e-mailfilter, dat niet goed werkt!) ................èn ...... ZÈLF doen.
En het is allemaal HEEL eenvoudig te monitoren..................?

[ fluistermodus ] sttttt, nog geen spam gehad vandaag [/fluistermodus ]
Reputatie 5
Badge +2
Vanaf zeven uur regent het hier weer spam. Helaas, Nieuwe (kranten en tijdschriften), maar ook weer de oude Samsung TV.

Dus waarom die storing waarschuwing is weggehaald? Gisteren had ik eindelijk een redelijk positief gevoel. Dat is nu weer verdwenen en de gmail (in mijn geval) staat weer op wacht.
Lees nu al een tijdje mee met dit topic, ook ik word gek van alle spam,
Gemiddeld zo'n 50/60 op een dag, heb er haast een dagtaak aan om te verwijderen en/of door te sturen
naar t abuseteam.
Maar ...... even afkloppen, vanmorgen had ik er maar 6 , zou t ze eindelijk lukken?
Ja hoor.
Vanmorgen 15 september ging 't weer los, en ik had er weer een stuk of tien inzitten.
Te vroeg gejuicht dus........
Werk aan de winkel voor de dikbetaalde KPN klunzen.
Reputatie 3
Spam ?...........natuurlijk is er spam!🙊

Ik zei toch al eerder:
https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565/index52.html#post525577
en
https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565/index59.html#post528262

eerst zien.........dan geloven.
Bovendien blijft mijn vraag Wat wordt WAAR tegengehouden (of niet tegengehouden).
Na het een dag rustig is geweest , ook hier weer allemaal spam mail , nu echter met namen als Koen ,Jipppe , Karen etc etc , ook een foutmalding als ik de mails doorstuur maar : valse-email@kpn.com.
;(
krijg de melding
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: ontvangen spambericht
Verzonden: 15-9-2017 08:28

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'valse-email@kpn.com.' op 15-9-2017 08:28
Serverfout: 501 5.5.4 Invalid Address
:
Reputatie 7
Vervelend om te lezen dat er weer een toename van het aantal spamberichten lijkt te zijn.

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: ontvangen spambericht
Verzonden: 15-9-2017 08:28

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'valse-email@kpn.com.' op 15-9-2017 08:28
Serverfout: 501 5.5.4 Invalid Address
Klopt het dat je een puntje achter @kpn.com hebt gezet?
Vervelend om te lezen dat er weer een toename van het aantal spamberichten lijkt te zijn.

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: ontvangen spambericht
Verzonden: 15-9-2017 08:28

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'valse-email@kpn.com.' op 15-9-2017 08:28
Serverfout: 501 5.5.4 Invalid Address
Klopt het dat je een puntje achter @kpn.com hebt gezet?

Ook zonder . komt het niet aan :
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

valse.email@kpn.com
Reputatie 7
Ook zonder . komt het niet aan :
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

valse.email@kpn.com
Ja, maar nu stuur je hem weer naar valse.email@kpn.com in plaats van dat je hem naar valse-email@kpn.com stuurt.
Vervelend om te lezen dat er weer een toename van het aantal spamberichten lijkt te zijn.

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: ontvangen spambericht
Verzonden: 15-9-2017 08:28

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'valse-email@kpn.com.' op 15-9-2017 08:28
Serverfout: 501 5.5.4 Invalid Address
Klopt het dat je een puntje achter @kpn.com hebt gezet?

Ook zonder . komt het niet aan :
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

valse.email@kpn.com
Ja, maar nu stuur je hem weer naar valse.email@kpn.com in plaats van dat je hen naar valse-email@kpn.com stuurt.

Gelukt digitale Babylonische spraakverwarring
Na een betrekkelijk rustige dag is de toestroom van spam weer toegenomen.
Helaas was de vreugde van korte duur.
Reputatie 4
Badge +2
Ja hoor bij mij ook spam. Ik ga er echt vanuit het positieve dus laten we de pogingen om de spamtsunami te stoppen een eerlijke kans geven.
Reputatie 5
Badge +2
Hier ook weer een evenaring van de berg spam per ochtend. Vandaag wel keurig verdeeld ipv alles in één keer. Heel triest, maar wel waar. In die vijf maanden is het alleen maar meer geworden. Zou leuk geweest zijn dat het aantal op een lager niveau terecht was gekomen.
Reputatie 3
Badge +1
Goedemorgen,inmiddels zie ik dat de storing ivm de Spam is verdwenen van de site van kpn,maar het komt hier nog steeds binnen.

Onderhand zou ik het wel zo netjes vinden als KPN eens iets liet horen hier,of denkt KPN het zit mij aan mijn ...... geroest 🤔
Reputatie 4
Badge +2
5 maanden geleden. 1467 reacties. 27354 keer bekeken.
Het trieste resultaat van een uit de kluiten gegroeid topic. Had @JochMa de starter van dit topic het ooit kunnen bedenken? Waarschijnlijk niet. Het had al lang opgelost moeten zijn. Het duurt maar door. De storingsmelding is weg en toch is het niet over de spam. Ja minder, dat wel.
Maar het is net als een overstroming, als de dijk niet wordt gedicht dan houd je natte voeten.

Waar is KPN toch in de afgelopen dagen in dit topic, je zou toch verwachten dat er iets te melden was.
Al was het alleen maar dat de storingsmelding weg is.
Reputatie 7
Badge +30
De storing is inderdaad verdwenen van de website. Dat was volgens mij niet helemaal de bedoeling. Ik heb dit gemeld. Het ging gisteren volgens mij wel de goede kant op met minder spam. Maar vandaag is het weer wat minder begrijp ik. Jammer dat te lezen 😞

Inhoudelijk heb ik op dit moment nog geen verdere update. Er wordt nog steeds hard aan het probleem gewerkt.
Reputatie 5
Badge +2
Gisteren minder en vandaag weer oude niveau Erik. Jij doet je best, dat is ons wel duidelijk.😀

Jochma is volgens mij wat langer op vakantie en heeft haar mail gewoon uitgezet. En daar heeft ze gelijk in.
Wij worden zo langzamerhand een beetje gek van dat niet werkende spamfilter. Mailtjes die wel gewenst zijn worden in de spam gegooid en spam wordt in de inbox gelaten. We hebben zelfs mailtjes van de overheid, die ondanks al honderdmaal verplaatsen van de spam naar de inbox na een paar minuten toch weer in de ongewensten map zitten en dat niet 1 keer, maar elke keer weer! Die mailtjes willen gewoon niet in de inbox blijven staan. Dat kan toch niet zo! Wanneer komt die oplossing nu eens?

Admin: bericht samengevoegd in algemeen topic over spam
Reputatie 1
Vandaag iets minder spam.
Ook vandaag een reactie gehad van KPN. Ik moet zeggen deze reactie was zoals je van een klantgerichte organisatie mag verwachten. Deze persoon van een "hogere etage" reageerde op mijn brief en gaf alle problemen toe maar kon helaas geen compensatie bieden. Het was het meest positieve gesprek sinds het begin van het spam probleem afgelopen maart 2017.
Reputatie 5
Badge +2
@haddock

Ook mijn ervaring is dat je door dat team uiterst correct te woord wordt gestaan. Niet te vergelijken met helpdesk of chat. Heel ander niveau. En dat je altijd direct een rechtstreeks nummer krijgt waarop je die persoon terug kunt bellen. Alleen het rare is, bij mij was het een dame, waarvan ik eerst een echt prachtige bos bloemen kreeg met excuus kaart. En een paar weken later belde ze met de opmerking, als u drie maanden abonnement gecrediteerd wil hebben is dat geen probleem. En dat bedrag ontving ik gisteren. Ik vond het ook vreemd omdat ik dacht, dat zouden ze nu dus met iedereen moeten doen. En dat is een heel dure grap.



Over de spam: Het worden er bij mij toch wel wat meer dan gewoonlijk. En Hollandsedeals komt nu ook weer voorbij. Ze zijn weer terug.
Reputatie 3
Hallo mensen,

............Ik ben misschien maar een ouwe knorrepot met m'n 37 jr. ict ervaring, maar ik wil hier toch maar weer een opmerking maken. Eerder schreef ik hier over op het forum en via pb uitgebreid naar de moderatoren.

Ik lees hierboven berichten dat men (weer en/of meer) spam krijgt (daar gaat immers het topic over).
Wat ik telkens blijf missen is het volgende:
1) wat betekent SPAM ... bij jouw melding: "ïk heb spam", m.a.w. WAAR (welke map) staat die spam dan / heb je een e-mailfilter gedefinieerd en komt die spam in een door jouw aangewezen map,..... of wordt die spam juist NIET door het e-mailfilter gepakt terwijl je WEL een filterregel hebt gedefinieerd en komt ie alsnog in je INMAP of mail programma.

2) of heb je HELEMAAL geen e-mail filter regels gedefinieerd en krijg je dan spam en in welke map staat die spam dan

3) of DENK je dat je geen spam krijgt omdat je in het e-mail filter heb aangegeven VERWIJDEREN.
(ik schreef al eerder dat ik dat VERWIJDEREN heb veranderd in VERPLAATSEN, omdat ik dan tenminste iets kan monitoren en ik ben voorheen door dat verwijderen belangrijke mail kwijtgeraakt die ten onrechte door het e-mail filter FOUTIEF werd gedetecteerd.... kortom: als je verwijderen kiest zie je niet wat er gebeurt!! dus kan je ook niet zeggen dat je "geen" spam krijgt ALS die mail inderdaad verwijderd wordt).
en.... met een e-mail filterregel komt het bij mij voor dat de ene keer een spam mail, met dezelfde afzender, gepakt wordt en een volgende keer glip ie erdoor......... daar ontbreekt bij mij de logica!

4) hoe staat je SPAM aan/uit knop?
Van de moderatoren heb ik begrepen dat deze aan/uit knop ALLEEN een schakelaar is om aan te geven in welke map de door het globale spamfilter als spam gedetecteerde mail gezet moet worden.
Dus: die aan/uit knop zorgt er niet voor dat je geen spam krijgt. Het maakt eigenlijk geen bal uit hoe die knop staat..... >> de betreffende spam mail komt alleen in map A of map B naar gelang de stand van deze schakelaar... meer niet..... spam krijg je TOCH!
ps: dit kan ook zg. "verdachte mail" betreffen als ik het goed heb begrepen (het gaat dan om een bepaalde "opbouw" van de mail, zeg maar.

Ik heb inmiddels begrepen dat er in het spam gebeuren van de KPN verschillende stappen zijn te onderscheiden. Als ict-er zijnde, is de kreet "Ik heb weer spam" maar een half antwoord. Als ik als ict-er niet meer informatie krijg zou ik het spamprobleem niet (althans: veeeel moeilijker) kunnen oplossen / of het probleem analyseren.

Daarom ben ik eigenlijk TEGEN een verhoging van 100 naar 500 e-mail filterregels.
Want stel: iedereen gaat 500 regels definiëren ... en stel er komt dan (zogenaamd voorlopig) geen spam meer.... dan zou iedereen blij zijn ..... en lijkt het (globale) spamfilter probleem opgelost............... NIET DUS!
Om goed te kunnen detecteren wat er aan de hand is zou het beter zijn die e-mail filterregels (tijdelijk) op NUL te zetten en dan te kijken naar de werking van ALLEEN het globale spamfilter.
DAN PAS WEET JE WAAR JE HET OVER HEBT!
Daarna kan aan het niet correct werkend e-mailfilter gesleuteld worden (maar 500 ..... nee..... onzinnig!).
trouwens.........ALS ooit het spam probleem wordt opgelost,..... wat gebeurt er dan met al die e-mail filterregels........ zinloos...... vreten alleen cpu-tijd ... en dat voor ELKE binnenkomende mail!

Men wil nu te veel ballen in de lucht houden (o.a. mensen zelf meer filterregels laten maken + te veel filters achter elkaar)...... en daar kom je niet uit.

Zo...... ik ga weer in radio stilte.........🙊
Reputatie 7
Het verhogen van het maximum aantal email-filters van 100 naar 500 is ook mijns inziens onzinnig. Als je er 10 hebt ingesteld, dan zijn dat er eigenlijk al 10 te veel. Je laat natuurlijk niet 100.000 abonnees allemaal dezelfde email-filters instellen, dat doe je natuurlijk als provider één keer in het primaire spamfilter.
Overigens krijg je spamberichten die door het primaire spamfilter gedetecteerd worden niet te zien in één van jouw mappen, die verdwijnen rechtstreeks in de vuilnisbak.