Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 3
Een kleine correctie op mijn verhaal hiervoor, ik lag er vannacht wakker van😑 ......m.b.t. de knop spamfilter aan/uit.
Het moet het zijn... ik citeer moderator:
Het aan- of uitzetten van deze functie zorgt ervoor dat we spam, gevonden door onze spamfilter waarvan niet 100% vast te stellen is dat dit spam betreft (“possible spam”), in de inbox komt (uit) of in de spamfolder terechtkomt (aan).

Zo.... dat staat weer recht.🙊
Reputatie 3
En, nóg een opmerking t.a.v. het persoonlijk e-mailfilter.
Dat filter is bedoeld om IETS te doen met "GEWONE" mail, zoals: verwijderen, verplaatsen, doorsturen etc .etc (gelijk aan regels binnen een e-mail programma zoals bv. Outlook o.i.d.).
Dit filter is in principe NIET bedoeld om spam tegen te houden.
In mijn vorige bericht stelde ik dat dit filter eigenlijk op 0 (nul) zou moeten staan. Hiermee doelde ik natuurlijk op het geval dat dit filter gebruikt wordt als surrogaat spamfilter. Die opmerking doelt niet op correcte / echte regels die in een persoonlijk e-mail filter thuis horen.

Zo.... dat is ook weer duidelijker.🙊 ....kan ik weer rustig verder🚴🏽
Reputatie 7
Ik heb geen enkele regel in mijn persoonlijke e-mailfilter staan.
De score van vandaag is:

Reputatie 5
Badge +2
@fred9999

Zo Fred, eerst je illustratie bestudeerd, toen je uitleg gelezen. Jij kunt straks een boek uitgeven over de spam materie. Je hoeft er niet van wakker te liggen hoor. Het is maar spam😀

Hier gaat de spam gewoon stevig door. Echt niet eentje minder als voorheen. Veel nieuwe (kranten en tijdschriften), maar ook gewoon het oude repertoire komt weer voorbij. Vandaag al twee porties gehad.

En bij gmail, schijnt bij outlook ook zo te zijn, nog nooit ook maar iets hoeven doen. Daar komt er niet eentje doorheen. Nooit gebeurt. Terwijl alle spam in het Nederlands is. Hoef ook niets in te stellen. Blijf ik vreemd vinden. Ik ben gewoon een eindgebruiker die ongestoord wil kunnen mailen. Dat is alles.

Ik lees dat KPN ineens, in ieder geval bij een aantal, de hand op de knip houdt. Terwijl meerderen hier 3 maanden abonnement gecrediteerd hebben gekregen vanwege spamproblemen. Zo staat het ook op de creditnota. Was misschien niet zo handig.
Reputatie 4
Badge +2
Jazeker ook bij mij weer als vanouds. Helaas ik heb echt te vroeg gejuicht. Echt van alles komt voorbij en zelfs "nieuwe" spam. Wellicht is er een techneut van KPN die wil uitleggen waarom het in 1e instantie beter leek te gaan en nu weer als vanouds. Zijn de spammers slimmer, ik denk van niet immers outlook herkent ze direct, de spam en zet ze weg in ongewenste mail. Als er dan al 1 doorheen slipt kenmerk ik met ongewenst.
Maar laten we eerlijk zijn die situatie is ongewenst. De provider, KPN, moet dit voor ons tegenhouden. Ze zeggen we doen ons best maar in hoeverre is dit nog geloofwaardig na 5 maanden van ellende?
Reputatie 5
Badge +2
En hier is na mijn vorige bericht een triest dag record gevestigd. Een techneut van KPN heb ik hier nog nooit gezien.😀
Reputatie 4
Badge +2
De dag is nog niet voorbij dus wellicht wordt het een Olympisch record.
Vandaag weer 5 spam berichten.
Het is minder dan dagen geleden, maar ze blijven komen helaas.
Reputatie 3
Badge +1
Nog steeds komt het hier binnen,om moe van te worden en op de site van KPN staat nog steeds geen storingen???
Ook ineens heel veel spam uit naam van KPN,die kende ik nog niet.
Reputatie 4
Badge +2
Ook bij mij blijft het binnenkomen, de spam. Nu ook van het Kruidvat, nooit eerder gezien. Treurig is en blijft het. Hoe gaan we hier ooit vanaf komen? De storingsmelding is weg. Je kan je als bedrijf natuurlijk niet permitteren "extreem lang" z'n melding op je site hebben. Je con-collega's lachen je natuurlijk uit daarmee.
Nou ja wij moeten lijdzaam afwachten.
Reputatie 5
Badge +2
Alle oude spam, maar nu aangevuld met nieuwe, is weer terug. De nieuwe steeds onder het kopje "kranten en tijdschriften".

Dit is duidelijk een vakgebied waar KPN echt de weg niet in weet. Krijg ik ook steeds meer te horen van mensen die de materie wel kennen.
Reputatie 4
Badge +6
Hier is het wel minder geworden, sinds gistermorgen uur of 8 slechts 28, vorige week waren dit er nog rond de 40. Maar het aantal begint al weer toe te nemen, want zaterdag bijv waren het er maar 14 en vrijdag maar 12.
Maar hoe zit dat met die vergoeding? Ik lees her en der dat je in aanmerking kan komen voor een vergoeding vanwege de overlast van spam? Waar kan je dan aanvragen? Volgens mij kom ik er onderhand wel voor in aanmerking.
Reputatie 3
Goeie morgen...............! @HTS
Als je mij vraagt of ik spam krijg............ is het antwoord JA!
Quotum voor Za + Zo = 80 stuks (en veel nieuwe afzenders)
Waarschijnlijk krijg ik nu de spam van jouw..........(grapje!)

Er zit waarschijnlijk een gaatje in filter van KPN🙈

Reputatie 4
Badge +6


Er zit waarschijnlijk een gaatje in filter van KPN:]

Goh?!
Reputatie 3
En jij wil óók nog een vergoeding van KPN.............. omdat zij juist zoveel moeite doen om jou (en anderen) spam te bezorgen?

Hoe kom je er op !!

Reputatie 5
Badge +2
De dag is nog niet voorbij dus wellicht wordt het een Olympisch record.

Het is zelfs meer geworden dan mijn verwachtingen. Jij kent de heer Blok. Misschien is het leuk als jij tijdens de eerst volgende aandeelhouders vergadering de medaille aan hem uitreikt?

Reputatie 5
Badge +8
5 maanden geleden. 1467 reacties. 27354 keer bekeken.
Het trieste resultaat van een uit de kluiten gegroeid topic. Had @JochMa de starter van dit topic het ooit kunnen bedenken? Waarschijnlijk niet. Het had al lang opgelost moeten zijn. Het duurt maar door. De storingsmelding is weg en toch is het niet over de spam. Ja minder, dat wel.
Maar het is net als een overstroming, als de dijk niet wordt gedicht dan houd je natte voeten.

Waar is KPN toch in de afgelopen dagen in dit topic, je zou toch verwachten dat er iets te melden was.
Al was het alleen maar dat de storingsmelding weg is.


Terug van vakantie (heerlijk bij familie in Portugal ?) en ik lees dat het spam probleem nog steeds niet opgelost is.
Maar goed dat ik het automatisch laat doorsturen naar mij Gmail account dus had ik nergens last van.
Voor mijn man ga ik ook maaar een Gmail account aanmaken want hij had een een tsunami aan spam 😞
En nee @Steennul65, k had niet kunnen bedenken dat dit probleem zolang zou duren............
Reputatie 5
Badge +2
Welkom terug Johanna.

Goh, wat vervelend voor je man. Had hij de persoonlijke spamfilter vergeten aan te zetten?😀

KPN heeft gewacht met de oplossing van het spam probleem totdat jij weer terug was. Leek ze leuk als de topic starter hem ook weer kon sluiten als het opgelost was. Ik denk dat na zes maanden wel een aardig moment is. Kan jij alvast je afscheid woorden voorbereiden.
Reputatie 7
Met de onderstaande e-mailfilters is mijn inbox weer vrij van spam.

Al die filters gooien de mails weg waarvan het onderwerp de genoemde woorden bevat.
Ik had zaterdag mijn e-mailfilters even leeggemaakt en nu heb ik er dus weer vijf staan.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Ruud, mijn man heeft inmiddels een Gmail account en zal nu ook verlost zijn van de spam.
Het is te zot voor woorden dat het spam probleem nog steeds bestaat en ik heb er geen vertrowen meer in dat het opgelost wordt.

Had gelukkig verder geen problemen in het buitenland met de nieuwe roaming condities, overal prima bereik.
Maar ja dat is een heel ander verhaal.............
Reputatie 4
Badge +2
De dag is nog niet voorbij dus wellicht wordt het een Olympisch record.

Het is zelfs meer geworden dan mijn verwachtingen. Jij kent de heer Blok. Misschien is het leuk als jij tijdens de eerst volgende aandeelhouders vergadering de medaille aan hem uitreikt?



Ja ik ken hem net zo goed als jij.
Mocht ik hem ergens tegenkomen dan geef ik hem direct.
Bij de volgende jaarcijfers 2018 is het wellicht te laat.
Reputatie 5
Badge +2
Denk je dat de spam dan al verdwenen is?

Ik heb wel een erg goede band met zijn secretaresse😀
Reputatie 4
Badge +2
Met de onderstaande e-mailfilters is mijn inbox weer vrij van spam.

Al die filters gooien de mails weg waarvan het onderwerp de genoemde woorden bevat.
Ik had zaterdag mijn e-mailfilters even leeggemaakt en nu heb ik er dus weer vijf staan.


dit zijn mijn filters en ik maak er dagelijks bij!
@mailer
Worths.com
t-online
@lening.com
Hudsonreed
Mailer.aanbiedingenvoorjouw
tdsb
Wildblue
Sistel.es
Sophos.com
Csu.edu
@mails
mailmoment
Nordicgenerics
Tomtommailer
uashop.net
hulp.com
jacketdeals.net
Costabay.com
bankmail
Zalando.fr
Pilird
@alert
Abnamro.com
Bellaindia
@abnamro.nl
@ongewoongoed-nieuws.com
Domain
Amoujgroup
Deltrk.com
Hollandsedeals
@trk.com
gewoongoedacties.com
@circolo
nltrk
Frits van Dijk
@gewoon-goedacties.com
@gewoongoed-actie.com
advertentie24.nl
Dodecagonal
Sendgroup
Puerperium
Repace
Reductionrow
@timeformeet
Paperswivel
Homerope
Conveyexcel
hollandsedeals
Hollandsedeals
Hopa
Action
Aldi
Colgate
Spam61
@ocms
Cannabidiol
Zeeman
traplift
taxatie
Nespresso
emailingabnamro
nedtrckr
emailingsnsbank.nl
mydealmcp
@emalingicscards.com
@olk
Jumbo
Traplift
Netflix
Crystalcbd
SecuritasDirect
Crystal
SecuritasDirect
BigGreenEgg
Astro
Apple
Skrill
T-Mobile
Claudia
Lars
Discountdeals
Traplift
Traplift
Slagharen
Scotwest
Traplift
Traplift
News.pos
Efteling
Inruilwaarde
Scootmobiel
SNS
Scotwest
Saskia
Saskia
@mx
Reputatie 5
Badge +2
Misschien ouderwets, maar ik had een mail adres genomen om post te kunnen sturen en te kunnen ontvangen. Ik zocht geen nieuwe hobby.
Reputatie 3
@Steennul65Ik zie dat je een hele rits e-mail filters hebt gedefinieerd.
Alhoewel mijn mening over het gebruikt van e-mail filters regels bekend is (=onzinnig t.a.v. spam! .... maar ja: je moet WAT~, want KPN kan het blijkbaar niet?!).... is toch de vraag:
1) hoe heb je die filters gedefinieerd?
2) met name VERWIJDEREN of VERPLAATSEN
3) zijn ze allemaal hetzelfde gedefinieerd?
4) en werkt het voor 100%..... of glipt er af en toe een door...... en worden er geen "gezonde mails" aangezien voor spam (hetgeen je natuurlijk niet ziet als je VERWIJDEREN heb gekozen).

Ik heb besloten alle e-mail filters weg te gooien. Ik zie dan wel wat er binnen komt en dan verplaats ik het wel naar een aparte map (als ik er nog wat mee wil..... bv. valse-email of zo) of gooi ze weg.

Verder is mijn vraag aan KPN ..... hallo ..... bent u daar nog?:🛎️
Afgelopen dagen leek het erop dat er tijdelijk minder spam kwam (zegt men hier op het forum).
Ik ben HEEL benieuwd wat KPN daaraan heeft gemonitord. m.a.w. is dat schijnbare MINDER SPAM te danken aan dat extra filter dat schijnbaar (?) KPN heeft ingezet (en is dat tijdelijke filter nu misschien weer uit gezet??)..... of...... is er inderdaad sowieso minder spam binnen gekomen.
Deze vraag in het kader van: meten is weten. Ik mag toch aannemen dat de programmeurs bij KPN enige vorm van telling bijhouden om te zien wat er überhaupt door dat filter allemaal geritseld wordt.
Het blijft allemaal zo akelig stil in de communicatie van KPN richting klant (op forum).🔭