Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 4
Badge +2
@fred9999

1) hoe heb je die filters gedefinieerd?
De meeste filters op: "van"
De dubbele op "bevat"

2) met name VERWIJDEREN of VERPLAATSEN
Verplaatsen naar SPAM. Waarom op SPAM omdat KPN aangaf dat het lerend was en de SPAMmap maandelijks geleegd zou worden door KPN. (dat lijkt niet te lukken.......)

3) zijn ze allemaal hetzelfde gedefinieerd?
Nee zie 1

4) en werkt het voor 100%..... of glipt er af en toe een door...... en worden er geen "gezonde mails" aangezien voor spam (hetgeen je natuurlijk niet ziet als je VERWIJDEREN heb gekozen).
Nee het lukt niet helemaal maar ik zou zeggen 50/50.

"Gezonde mail" komt heel soms in de spammap dus het blijft altijd werken/kijken controleren verplaatsen en natuurlijk in webmail. Uiteraard komt zoiets door de definitie. Je moet ook geen vriendin hebben die Saskia heet of zo!!! ☺️ 🤔

Tot slot moet dit dus allemaal NIET nodig zijn als KPN doet wat die moet doen:
STOP SPAM!!
Reputatie 7
Die paar filters bij mij zijn alleen maar op "Onderwerp bevat".
Ik verwijder de mails direct omdat ik ondertussen wel weet dat die filters geen andere dingen doen dan filteren op dat wat ik ingesteld heb.
Ik filter (nog) niet op "Afzender bevat". Pas als ik weer spam zou gaan ontvangen van hollandsedeals of discountdeals dan zal ik op "Afzender bevat deals" gaan filteren. Daarmee pak je ze allemaal in één keer en ook ongeacht wat er voor of achter deals in het emailadres van de afzender staat.
Reputatie 3
@Steennul65Dank voor bericht.
Ik zie dat het hetzelfde werkt als bij mij (werkte, ik heb alles weggegooid).
Werking:.....d.w.z. niet 100% (je kan er niet van op aan, en werkt soms "omgekeerd").
Inmiddels blijkt mijn filterinstellingen nog steeds noodzakelijk. De laatste 4 dagen heeft dit filter er 14 uitgevist. Voor de duidelijkheid, berichten die normaal gesproken door KPN zouden moeten zijn gedetecteerd, immers dat zelf gemaakte SPAM filter is maar een nood oplossing.
Veel vervelender is het dat in diezelfde periode er 16 berichten die duidelijk als SPAM zichtbaar zijn er gewoon wel doorkomen. Die tref ik dan in mijn inbox aan.

Kortom: Het probleem bestaat er bij mij alleen al komen er 7 berichten per dag door het SPAM filter van KPN. KPN schiet eens op. En reageer eens hoe ver jullie nu echt zijn.
Reputatie 4
Badge +2
Geen spam vandaag in mijn directe mail en ook niet gedetecteerd door de ingestelde spamfilters.
Wat gaat hier goed?
Reputatie 5
Badge +2
@Ton024

Een echte KPN’er heeft hier nog nooit gereageerd.

@Steennul65

Hier wel iets, maar minder.
Reputatie 3
@Ton024🙉

Een spamloze dag vandaag.......langzaam komt er hoop dat eens, ooit......
Reputatie 5
Badge +2
@fred9999

Meneer KPN hebben we hier nog niet gezien Fred. Niet eentje. Die reageren nergens op.

Vandaag begint de dag met minder. Net zoals de dip een paar dagen geleden.
Reputatie 4
Badge +6
Al 2 dagen maar 2 spammailtjes. Het zou toch niet??

Wat overigens wel heel vreemd is, is dat de weekactie van Action nu ook op mijn "spamemaildres binnenkomt terwijl deze altijd op emailadres binnenkomt waar ik geen spam in krijg omdat ik deze nauwelijks voor het internet gebruik. Komt nu dus in 2 mailboxen binnen, terwijl ik dit niet veranderd heb.
Reputatie 5
Badge +2
Hier is de spamdip weer voorbij. En regent het weer.
Reputatie 3
Badge +1
Heerlijk hoor 1 spambericht bij mijn outlook dan he,en bij mijn planet.nl ach heeft het nog nut om alles maar te typen hier nee denk ik niet.😡
Reputatie 4
Badge +2
Bij mij vandaag 3 spam direct in mijn mail: ABN, Saskia, Vodafone en 1 afgevangen, AH, door het spamfilter.
Ja ik blijf het melden het reilen en zijlen van de SPAM problematiek. Het moet domweg stoppen.
Opgeven dan wint de tegenpartij en dat kan en mag niet waar zijn!!
Reputatie 4
Badge +2
Jammer dat veel active topicleden nu minder zichtbaar zijn. Ja we herhalen, dat moet ook anders is er vanuit kpn geen aandacht meer voor de problematiek spam.
Aandacht weg spam komt vs spam weg door aandacht. Wie wat wil je?
Reputatie 4
Badge +6
Helemaal geen spam gehad de afgelopen 24 uur.
Reputatie 7
Toevallig vandaag weer één van Saskia, de eerste sinds zaterdag.

Saskia is een afzender waar ik zelf een e-mailfilter voor heb staan.
Deze filterde op het woordje "Ontdenk" (tikfoutje van Saskia 😎 ) in het onderwerp maar "zij" heeft nu het onderwerp veranderd in "BREAKING: ...".
Ik heb een filter op "11,7 kg" toegevoegd zodat ik daar ook weer vanaf ben.
Ik hoop echter dat KPN dat eindelijk eens gaat regelen.
Reputatie 5
Badge +2
Hier regent het gewoon door. Meestal onder het kopje “kranten en tijdschriften”.
Reputatie 7
Hier regent het gewoon door...Hoe hard regent het dan bij jou en is dat minder hard, harder of ongeveer even hard als voorheen?
Reputatie 5
Badge +2
Zoiets:

Bij mij was het ook weer een flinke bui op 20 september:
18x SPAM gewoon door het filter in mijn inbox
0x door mijn 83 regels er uit gefilterd.

Kennelijk hebben die even dienst geweigerd .........

H O P E L O O S
Reputatie 7
Hier regent het gewoon door...Hoe hard regent het dan bij jou en is dat minder hard, harder of ongeveer even hard als voorheen?Zoiets:

Is dat bedoeld als het antwoord op mijn vraag die ik stel uit oprechte interesse?
Ik zie gelukkig een hele verbetering. Ik heb tientallen spamberichten/ongewenste berichten minder. dan voorheen. Hopelijk blijft dat zo.
Reputatie 7
Ik zie gelukkig een hele verbetering. Ik heb tientallen spamberichten/ongewenste berichten minder. dan voorheen. Hopelijk blijft dat zo.Goed te lezen, ik kreeg al zo het vermoeden dat er gelukkig wel degelijk vooruitgang geboekt wordt bij de aanpak van de spam. Ik ben blij dat jij dat, in tegenstelling tot sommige anderen, hier met ons deelt.
Ik hoop overigens oprecht dat iedereen een significante verbetering ervaart.
Reputatie 3
Badge +1
De laatste weken heb ik mij als "vaste briefschrijver" nogal rustig gehouden, hoofdzakelijk omdat ik met vakantie was. Daarnaast werd ik ook een beetje moe van mijn eigen opmerkingen (vandaag nog niets, o nu weer wel), maar ik heb wel steeds meegelezen.
Spam krijg ik nog steeds, maar er zijn dagen dat er niets komt, of maar één. Meestal drie tot zes. Qua aantallen valt dat nog mee, maar ik begrijp werkelijk niet dat het KPN niet lukt zulke overduidelijke en herhalende spam weg te filteren.
Daar komt bij dat ik de indruk heb dat vrijwel alles van één spamboer komt. Waarom lukt het KPN niet die buiten de deur te houden?
Ik ben nog altijd teleurgesteld, boos, verbijsterd (enz.) over de prestatie, inzet, klantgerichtheid (enz.) van KPN.
Reputatie 5
Badge +2
@Paul_55

Paul hier om het uur een andere mail met precies dezelfde kop, vormgeving en kleuren. Onder het kopje “kranten en tijdschriften”. Mail hoort zonder spam te zijn. Zoals de afgelopen twintig jaar. Af en toe mag er iets doorglippen. Geen moeite mee. En KPN? Die blijven allemaal onder de tafel zitten. Heb er hier nog niet eentje voorbij zien komen.