Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 7
@RuudSchuijt, jammer dat jij gewoon geen antwoord wilt geven op mijn oprechte vraag.

Hier regent het gewoon door...Hoe hard regent het dan bij jou en is dat minder hard, harder of ongeveer even hard als voorheen?
Klopt de onderstaande stelling ook voor jou?

Ja, helaas het regent nog, maar gelukkig niet zo hard meer als voorheen.
Reputatie 4
Badge +2
Het is duidelijk de 1 krijgt meer spam dan de ander. Ik hoef daar niet een gericht antwoord op. Mij is duidelijk dat de spam zeker nog niet voorbij is. Ik lees ook dat er topic leden zijn die zich rustig hebben gehouden. Prima maar die krijgen ook nog steeds spam. Dus daarmee is toch volkomen duidelijk dat het probleem nog niet is opgelost.😀 😂 😝
Reputatie 5
Badge +8
Sinds mijn terugkomst van vakantie toch gelukkig minder spam
Ik stuur ze wel door maar ik zie zeker een verbetering ?
Reputatie 7
Ik ben blij te lezen dat velen aangeven dat er minder spam doorkomt. Ik ga er dan stiekem ook vanuit dat dit voor (vrijwel) iedereen zal gelden alleen dat niet iedereen zich geroepen voelt om ook positieve ontwikkelingen te delen met anderen. Dat is jammer, maar één ieders goed recht.

Dat er nog steeds spam ontvangen wordt moge duidelijk zijn en dat is dan ook waar KPN keihard aan moet blijven werken.

Laat onverlet dat je positieve tussenresultaten ook best mag benoemen en dat je daar ook best een keer blij van mag worden zoals:
Sinds mijn terugkomst van vakantie toch gelukkig minder spam
Ik stuur ze wel door maar ik zie zeker een verbetering ?
Reputatie 5
Badge +8
Het is zeker ook belangrijk te melden als het weer beter gaat!

Off topic: het bellen, whatsappen, internetten in Frankrijk, Spanje en Portugal ging probleemloos en zonder extra kosten dankzij de nieuwe roaming overeenkomst ?
Reputatie 5
Badge +2
@JochMa

Johanna, het regent even minder hard (is vaker gebeurd), maar ik zou mijn regenjas nog maar aanhouden. Totdat het echt droog is. Want het regent nog wel.

Zou nu ook wel eens een keer droog mogen worden na bijna een half jaar. Niet echt iets om trots op te zijn.
Reputatie 7
@JochMa

Johanna, het regent even minder hard (is vaker gebeurd), ...
Het glas zou wat mij betreft niet half leeg maar half vol moeten zijn.

...maar ik zou mijn regenjas nog maar aanhouden. Totdat het echt droog is. Want het regent nog wel.Houdt in ieder geval de paraplu nog even bij de hand maar geniet ondertussen wel van de zon die tussen de regenbuien door schijnt.

Zou nu ook wel eens een keer droog mogen worden na bijna een half jaar. Niet echt iets om trots op te zijn.Dat ben ik volledig met je eens, het wordt hoog tijd dat we dit issue achter ons kunnen laten.
Afgelopen week is het aantal spamberichten bij mij gedaald van ca 50 per dag naar minder dan 10. Gisteren waren het er 7. Een goede ontwikkeling. En nu volhouden KPN, en de laatste spamrestanten ook nog tegenhouden.
Reputatie 3
oprecht ..... zou ik van de moderatoren wel willen weten wat de stand van zaken is met het spamfilter.🐵

Reputatie 5
Badge +2
@fred9999

Joran, een moderator, ging met vakantie. Misschien was ie wel even langs in Amerika. En heeft hij een schop gegeven tegen dat ding.
Reputatie 3
@RuudSchuijt Het zou natuurlijk ook best kunnen............. ja, je gaat van alles denken als je van KPN geen antwoord krijgt.....🙈 🙉 🙊
dat KPN het erg druk heeft met:
https://www.nu.nl/internet/4930754/internetproviders-werken-mee-aanval-met-finfisher-spyware.html
Reputatie 5
Badge +2
Vandaag beginnen we met de Lidl en natuurlijk de Kranten en Tijdschriften advertenties.
Hier de afgelopen 2 dagen maar 3 spammail gehad dus zijn we op de goede weg ff volhouden nu 😂
Reputatie 4
Badge +2
Ik ben vorige week begonnen met het doorsturen van SPAM naar valse-email. In de responsmail staat een mailadres als je vragen hebt. Die heb ik dus is stuur een mail naar: valse-email vragen met een aantal vragen.
Goedendag,
Regelmatig stuur ik de laatste week mail door met spam maar ik heb de indruk dat daar helemaal niets mee wordt gedaan.
De doorgestuurde berichten krijg ik steeds weer. KPN krijgt het kennelijk niet voor elkaar om de tsunami aan mail te stoppen. Vorige week was er een sprankje hoop maar die is in de dagen erna volledig verdwenen. De spam en phishing neemt ongelooflijke vormen aan.

Graag krijg van u antwoord op de volgende vragen.
1. Wat doet u met de doorgestuurde mail die door mij en vele anderen als spam of phising wordt gezien?
2. Wat doet KPN eraan om de stroom aan bovengenoemde mail in te dammen.
3. In welke termijn is dit probleem opgelost 4. Wat heeft Outlook en g-mail wel in hun software om de de tsunami te stoppen en waarom heeft KPN dit niet.


We zijn dagen verder en wat denk je helemaal geen antwoord.
Iedereen heeft hier gelijk KPN reageert domweg niet.
Reputatie 5
Badge +2
De enige die bij KPN altijd reageert is het directie secretariaat. Of je nu mail stuurt over spam aan de Community Manager, de Directeur Klanten Service of een Commissaris, dat maakt niet uit. Ik heb ze al tig keer aan de lijn gehad. Een mooi bloemetje gehad en drie maanden abonnement cadeau. En nu al vijf telefoontjes. Altijd correct en altijd leuke gesprekken. Zonder dat de spam opgelost wordt, dat dan weer niet. En een keer de hoofd moderator aan de lijn gehad. Was ook heel gezellig.

Het abuse team verwijst altijd naar het valse email team. Die zal wel tegenover hem of haar zitten. En die reageren verder niet. Ik denk dat die afdeling niet veel voorstelt.

Hier wel eens iemand gezien die salaris kreeg van KPN? Ik begrijp de tactiek niet, maar die zal er heus wel zijn.
Reputatie 5
Badge +2
Verder vandaag alleen vanochtend.
Reputatie 4
Badge +2
@RuudSchuijt
Hier wel eens iemand gezien die salaris kreeg van KPN? Ik begrijp de tactiek niet, maar die zal er heus wel zijn.
Ik begrijp deze niet.
Jij bent wel een bevoorrecht mens met zoveel contacten binnen kpn. Ik krijg niet eens antwoord op een klacht verzonden aan het krcmt o.i.d.

Vandaag 1 spam dus dat gaat heel goed. ☺️ Het was al minder en nu nog beter. Dan toch maar een compliment maken? 🤔
Ja ik doe het...........🙂
Reputatie 7
...Vandaag 1 spam dus dat gaat heel goed. ☺️ Het was al minder en nu nog beter. Dan toch maar een compliment maken? 🤔
Ja ik doe het...........🙂
Blij te lezen dat het echt de goede kant uit lijkt te gaan! ☺️
Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

Ik ben heel bevoorrecht met contacten die wel reageren. Zeker als het gaat om dat KRCMT team.

En verder ben ik het met je eens dat de spam boys en girls in de gaten schijnen te krijgen waar het lek zit. Zou heel mooi zijn.
Reputatie 5
Badge +2
Voor het eerst in vijf maanden, geen spam ’s ochtends!
Reputatie 4
Badge +2
Helaas 2x spam, Telfort beveiligingsmelding en Rabobank iets over een scanner. Duidelijk Phising. Uiteraard doorgestuurd naar valse enz. Ik heb met beide ondernemingen "niets" dan ben ik alert.
We doen nog steeds een pluim naar de techneuten, 2 spam t.ov. soms wel 30 is een vermindering van om en nabij de 94%.🕵️
Reputatie 3
Badge +1
Op de 18e, vijf dagen geleden dus, kreeg ik nog vier te versmaden aanbiedingen opgedrongen, daarna afwisselend nul of een. Zijn Saskia, Lars, Yvonne, Frits van Dijk en consorten met vakantie? Of zijn de spamfiltertechneuten aan het werk? Ik hoop het laatste!
Het is me ook opgevallen dat er de laatste dagen veel minder nieuwe topics met dit topic worden samengevoegd. Dat doet me vermoeden dat er -- in ieder geval op dit moment -- toch verbetering is. Laten we hopen dat die verbetering doorzet.
Reputatie 3
...........Het is me ook opgevallen dat er de laatste dagen veel minder nieuwe topics met dit topic worden samengevoegd. Dat doet me vermoeden dat er -- in ieder geval op dit moment -- toch verbetering is. Laten we hopen dat die verbetering doorzet............

Dat er geen nieuwe topics worden samengevoegd heeft volgens mij helemaal NIETS met een verbeterde werking (?) van een spamfilter te maken. Het zegt alleen iets over een moderator die zo'n topic (niet) verplaatst, MEER NIET.🤓
Maar misschien ben ik te nuchter in dit soort logica..... 🙊

Wat ik wel onderhand erg graag zo willen weten van een moderator (want dat zijn schijnbaar onze contact personen), hoe het nu is gesteld met dat spam filter. In theorie kan het filter nog steeds niet werken, maar liggen de spammers misschien op hun rug aan een wit strand en staan in de pauze-stand ... hun opgestreken spam-geld te verbrassen.🏝️

Er worden hier in dit topic allerlei veronderstellingen gelanceerd over het spamfilter........... maar niemand weet wat daadwerkelijk de status is. Dat had ik heel graag gehoord van een moderator. We (?) hebben allerlei spam-voorbeelden aangereikt (valse-email...) en andere informatie. Ik acht het nu tijd dat KPN moderatoren ons van de hoed en de rand vertellen over dat spam filter.

En als met dit spamfilter een "goed eindresultaat" bereikt is, dan wil ik het nog eens hebben over het PERSOONLIJK e-mailfilter, want dat werkt ook niet fatsoenlijk + heeft qua bediening-interface" te simpele mogelijkheden" (die suggesties heb ik allemaal al neergelegd bij de moderatoren).💼
Reputatie 5
Badge +2
Bij mij is er eentje doorgeglipt. Of de spammers nu aan het witte strand liggen zoals Fred veronderstelt weet ik niet. Ik hoop het niet.
Reputatie 3
Badge +1
Dat er geen nieuwe topics worden samengevoegd heeft volgens mij helemaal NIETS met een verbeterde werking (?) van een spamfilter te maken. Het zegt alleen iets over een moderator die zo'n topic (niet) verplaatst, MEER NIET.
Ergens op een van de vele pagina's hiervoor legt een moderator uit dat alle nieuw-aangemaakte topics over de spamgolf met dit topic worden samengevoegd. Toen verschenen er dagelijks talloze nieuwe klagers in dit topic. Nu gebeurt dat niet meer. Als dat beleid nog steeds staat, zijn er dus minder "nieuwe" klagers en dat zou dus wél iets betekenen – namelijk dat er minder spam wordt doorgelaten.

Afgezien daarvan, het is duidelijk dat het algemene spamfilter nog niet 100% werkt. Het is ook duidelijk dat het persoonlijke spamfilter een aanfluiting is. Voor mij is het is dan ook duidelijk dat KPN beter zijn best moet doen.