Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 7
On-topic:
Mijn mailbox is nu al vijf dagen spamvrij en dat na een, voor mij, recordaantal spamberichten (vier) op 24 september.
Zelfs mijn persoonlijk emailfilter heeft helemaal niets te doen. ☺️
Reputatie 3
Badge +1
Niet spamvrij maar zomaar 3 spam berichten in het daarvoor bedoelde mapje☺️ Mevr Amanda blijft volhouden ze wil mij erg graag helpen want ze ziet dingen,ja ik ook 3 spam berichten van U Amanda😂
Reputatie 5
Badge +2
@martina56

Hier voor het eerst twee dagen spamvrij. Als dat zo blijft, prima.

Wel “leuk” om te zien hoe dat persbericht van de Volkskrant overal opduikt. Ook op fora over beveiliging bijvoorbeeld (met voor mij allemaal moeilijke woorden) gaan deskundigen in discussie hoe KPN het had moeten aanpakken. Met allerlei “technische kreten” waar ik niets van begrijp. Maar het leeft nu wel. En dit forum wordt nu ook overal genoemd.

En steeds komt de brief van Eelco Blok aan @Steennul65 weer voorbij. Die bevestigt dat het een echt probleem is.
Reputatie 7
...Wel “leuk” om te zien hoe dat persbericht van de Volkskrant overal opduikt. Ook op fora over beveiliging bijvoorbeeld (met voor mij allemaal moeilijke woorden) gaan deskundigen in discussie hoe KPN het had moeten aanpakken...Heb je een bron voor ons?
Reputatie 3
Badge +1
@wjb


https://www.volkskrant.nl/media/klanten-kpn-verzuipen-in-ongevraagde-reclamemail-door-kapotte-spamfilters~a4519111/
Reputatie 7
@wjb

https://www.volkskrant.nl/media/klanten-kpn-verzuipen-in-ongevraagde-reclamemail-door-kapotte-spamfilters~a4519111/
Die kende ik al, het gaat mij om dat forum waar die deskundigen in discussie gaan over hoe KPN het had moeten aanpakken. Ik kan daar niets over vinden op Internet, maar ik ben wel geïnteresseerd om die discussie te volgen en me wellicht in te mengen.
Ik hoop echt dat @RuudSchuijt het betreffende forum hier wil noemen.
Reputatie 5
Badge +8
@wjb

https://www.security.nl/posting/533225/KPN+werkt+aan+oplossing+voor+storing+in+het+spamfilter

Dit zou een bron kunnen zijn?

off topic: hoe kan je een lange link kort maken, ik ben het helaas vergeten.
Reputatie 7
@wjb
https://www.security.nl/posting/533225/KPN+werkt+aan+oplossing+voor+storing+in+het+spamfilter

Dit zou een bron kunnen zijn?
Ik denk niet dat dit de bron is die @RuudSchuijt bedoelt. Ik mis bij deze bron immers drie aspecten uit zijn bericht.
1) Vermelding van het Volkskrant artikel.
2) De deskundigen.
3) De discussie hoe KPN het had moeten aanpakken.

Ik denk dus dat @RuudSchuijt een ander forum bedoelt.

off topic: hoe kan je een lange link (deze valt nog wel mee) kort maken, ik ben het helaas vergetenDat doe je m.b.v.
code:
[url=https://]Klik hier[/url]
Reputatie 5
Badge +8
@wjb

Dan zullen we op een antwoord van Ruud moeten wachten.

Bedankt voor de code 🤓
Reputatie 4
Badge +2
Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd[/quote]

GOED NIEUWS!
sinds een week of twee (vanaf half september) lijkt de SPAM-flow op te lossen. Van 25-40 per dag ben ik ogenschijnlijk ineens terug naar 2-3 per dag. Hebben de SPAMMers het opgegeven na honderden mails naar hetzelfde adres, of werkt het KPN-SPAM-filter beter??

hoe dan ook, stukken beter zo!!!
Naast het eeuwige gez*ik, wil ik ook goed nieuws laten horen als het op zijn plaats is. So far, so good

Groeten,
Peter
Reputatie 5
Badge +2
Zes maanden dagelijks veel spam. In mijn geval heb ik na de publicatie over het probleem in de Volkskrant helemaal geen spam meer ontvangen. Hoogstens een enkele verdwaalde spam. Maar dat kan toeval zijn. Of iemand heeft eindelijk het spam filter aan de praat gekregen of de spammers hebben het opgegeven zoals @prk-forumklant oppert. Dat kan ook natuurlijk.

We hebben wel meer te vroeg gejuicht, dus nu even afwachten. En als het goed gaat volgende week even langs de bakker. Een KPN taartje halen om het te vieren. Alleen als het echt goed gaat.

Reputatie 7
Zes maanden dagelijks veel spam. In mijn geval heb ik na de publicatie over het probleem in de Volkskrant helemaal geen spam meer ontvangen. Hoogstens een enkele verdwaalde spam. Maar dat kan toeval zijn. Of iemand heeft eindelijk het spam filter aan de praat gekregen of de spammers hebben het opgegeven zoals @prk-forumklant oppert. Dat kan ook natuurlijk...Zoals in de update van 26 september door een moderator van KPN is aangegeven, is de werking van het spamfilter stukken beter en zal deze binnen enkele weken weer optimaal zijn. Dat komt omdat de oorzaak van het slecht werkende spamfilter weggenomen is. Het heeft dus niets te maken met "opgevende spammers" of een publicatie in de Volkskrant op 28 september (21:26u). Dat laatste had je natuurlijk zelf ook al concluderen want in dit bericht van 30 september rond 14:00u geef je aan dat je al twee dagen spamvrij bent en als je dan terugrekent zit je minimaal zo'n 7,5 uur voordat die publicatie in de Volkskrant geplaatst werd.
Reputatie 5
Badge +2
We hebben al zes keer eerder te vroeg gejuicht omdat steeds een andere moderator aangaf dat er een verbetering aankwam. En die kwam dan steeds niet. Laten we hopen dat het nu wel zo is. Kunnen we dit hoofdstuk eindelijk sluiten.

En dan trakteer ik de volgende moderators vergadering op gebak of iets hartigs.
Reputatie 7
We hebben al zes keer eerder te vroeg gejuicht omdat steeds een andere moderator aangaf dat er een verbetering aankwam. En die kwam dan steeds niet. Laten we hopen dat het nu wel zo is. Kunnen we dit hoofdstuk eindelijk sluiten...Ik geef je volkomen gelijk dat er een paar keer valse verwachtingen gewekt zijn, maar op 26 september is voor het eerst concreet aangegeven wat de oorzaak van het probleem was, dat de werking van het spamfilter al weer stukken beter is en dat deze binnen enkele weken weer optimaal zal zijn. Als een moderator dat met zijn/haar afgebakende bevoegdheden mag vertellen, dan kan je er vanuit gaan dat dat ook zo zal zijn.

...En dan trakteer ik de volgende moderators vergadering op gebak of iets hartigs.Daar houd ik je aan. 😉
Reputatie 5
Badge +2
...En dan trakteer ik de volgende moderators vergadering op gebak of iets hartigs.Daar houd ik je aan. 😉[/quote]

Zoiets kan ik zelf ook wel onthouden. Dat lukt nog wel.
Reputatie 4
Badge +2
[quote=wjb]Het heeft dus niets te maken met "opgevende spammers" of een publicatie in de Volkskrant op 28 september (21:26u). Dat laatste had je natuurlijk zelf ook al concluderen want in dit bericht van 30 september rond 14:00u geef je aan dat je al twee dagen spamvrij bent en als je dan terugrekent zit je minimaal zo'n 7,5 uur voordat die publicatie in de Volkskrant geplaatst werd.

@wjb vergeef me mn lompheid... ik lees de Volkskrant niet, en was de afgelopen 2 weken met vakantie.
Mijn enige doel was om positief terug te koppelen.
Dat ik DUS zelf eea had kunnen concluderen is spijtig niet gelukt, maar nu de feiten bekend zijn, is eea te verklaren.

met je eigen woorden: be positive, avoid negativity. Ik ga verder met enjoyen.
Mzll
Reputatie 7
@wjb vergeef me mn lompheid... ik lees de Volkskrant niet, en was de afgelopen 2 weken met vakantie.
Mijn enige doel was om positief terug te koppelen...
Mijn bericht was ook geen reactie op jouw bericht hoor. ☺️ Het was een reactie op het daarop volgende bericht van @RuudSchuijt waarin jij aangehaald wordt.
Ik heb jouw bericht ook absoluut als een positieve terugkoppeling ervaren en ik hoop dat dat ook voor vele anderen zal gelden. ☺️
Reputatie 5
Badge +2
En we beginnen vandaag, na een paar dagen rust, gewoon weer met het eerste bakje vol spam. Allemaal oude bekenden.

Duurt pas zes maanden, dus dat valt mee.
Reputatie 3
😢
Wéér "schroefje" los bij KPN? of ............ nog steeds "schroefje" los?
😢



@RuudSchuijt
Zoals al eerder hierboven vermeld duurt spamgedoe NIET pas 6 maanden, maar minstens een jaar!.

Nieuwe week....... nieuwe kansen........ even" schroefje" aandraaien meneer KPN.
Reputatie 5
Badge +2
@fred9999

Maak daar maar “schroef” van Fred.

Het wordt tijd dat de heer Blok stopt met overleg met de verantwoordelijken. En het op een andere manier aanpakt.
Reputatie 7
Maak daar maar “schroef” van Fred. Omdat jij twee spamberichten in jouw inbox gekregen hebt?
Reputatie 5
Badge +2
Ik zie dat WJB er vanochtend twee had. Die heeft er meestal eentje. Na het kopje spam vanochtend verder nog niets ontvangen. En we blijven dus optimistisch.
Reputatie 7
Ik zie dat WJB er vanochtend twee had. Die heeft er meestal eentje...Ja, klopt, ik had er twee vanochtend en jij ook.
Ik heb ook helemaal geen probleem met die enorme hoeveelheid spam berichten die ik vanochtend ontvangen heb.
Helaas wil jij wil nooit eens serieus antwoord geven op vragen die door mij gesteld worden en dat vind ik heel jammer. Wel woorden gebruiken waar je uit op zou mogen maken dat het allemaal "verschrikkelijk" is ("eerste bakje spam van vandaag", "Maak daar maar "schroef" van") maar ondertussen weet je donders goed dat er een significante vermindering is geweest van de hoeveelheid spam die jij en vele anderen nog ontvangen. Ik snap niet waarom je je dan met zo'n negatieve (onder)toon moet uiten maar goed, het zij zo.
Ik ben er bijna van overtuigd dat jij nu precies dezelfde spam ontvangt die ik ook nog altijd ontvang. Die grote spammer waar jij en vele anderen last van hadden wordt nu immers keurig door het spamfilter tegengehouden. Die kleine spammer, waar jij, ik en waarschijnlijk vele anderen ook last van hebben, blijkbaar nog niet.

...Na het kopje spam vanochtend verder nog niets ontvangen. En we blijven dus optimistisch.☺️
Reputatie 5
Badge +2
Als ik jou serieus antwoord geef zit je daarna altijd de boel af te zeiken. Om het maar even gewoon te zeggen. Is hier al vaak genoeg gemeld door anderen. Daarom reageer ik niet meer. Behalve deze uitzondering.
Reputatie 7
Off-topic:
Als ik jou serieus antwoord geef zit je daarna de boel af te zeiken. Om het maar even gewoon te zeggen...Dat is jouw interpretatie, maar er is in dit topic nog geen enkele reactie van mij geweest om "de boel af te zeiken".
Wel kan je van mij scherpe reacties verwachten als het ingebrachte bezijdens de waarheid of suggestief is.
De waarheid is voor mij heel wat belangrijker dan een mening van iemand.
Of je nu Ruud Schuijt, Eelco Blok, Koen, Allart of hoe dan ook heet, als ik mij niet kan vinden in de gedane uitspraken, dan zal ik dat ook zeggen. Ik denk dat sommige moderators dat zullen beamen die hebben ook genoeg te verduren gehad. 😎

On-topic:
KPN, graag ook nog even die kleine spammer waar we last hebben de pas afsnijden.