Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 7
Inderdaad ook de "kinderboeken" en "Amsterdam" spam.Laten we dan hopen dat KPN er voor gaat zorgen dat het IP adres of de mail server waarmee die "kleine spammer" zijn/haar mail verspreidt snel op de zwarte lijst zal komen te staan.
Reputatie 7
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar het abuse team van de organisatie waar de mailserver van die "kleine spammer" gehost wordt.
Mailserver: ptr2.nc5jnsv2.com ([185.167.97.196])
Organisatie die de mailserver host:


Bevestigingsmail:


Maar eens zien of zij wellicht iets voor ons kunnen betekenen.
Reputatie 7
Vannacht gelukkig geen spam ontvangen. ☺️
Reputatie 5
Badge +2
De spam is een stuk minder, maar niet verdwenen. Elke nacht een paar, steeds bekenden. Het heeft weinig zin dat hier elke dag te vermelden.

Het bedrijf dat KPN (bijna) gekocht heeft, QSight IT, is, volgens eigen zeggen, van het spam probleem op de hoogte gebracht door KPN. Dus die kunnen nu snel aan de slag om het laatste stukje op te lossen. Van de 250 mensen die bij dit nieuwe bedrijf werken zijn er een klein aantal gespecialiseerd in het bestrijden van spam. Dus binnenkort heeft KPN die discipline ook zelf in huis. En dat is alleen maar een positieve ontwikkeling.
Reputatie 7
Vannacht opnieuw geen spam ontvangen. ☺️

Hopelijk betekent dit dat het IP adres cq. de mailserver van de "kleine spammer" ondertussen ook in de zwarte lijst opgenomen is.
Dat zou betekenen dat @JochMa en @haddock wellicht ook "al weer" twee dagen vrij van spam zijn.

@RuudSchuijt heeft blijkbaar nog last van een derde spammer, waarschijnlijk dezelfde als waar @martina56 ook last van heeft.
We zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen want daarvoor hebben we de originating mail server nodig waar vandaan die mails verzonden zijn en helaas blijkt niemand bereid die hier op het forum te posten. En dat terwijl die kennis de opname in de zwarte lijst zou kunnen bespoedigen en daarmee die spammer eerder zou kunnen worden geblokkeerd.
Reputatie 5
Badge +2
Gmail en outlook vangen alles keurig af. Hoe ze dat doen? Geen idee. Als de mensen van QSight IT dezelfde kennis hebben als zij, is het binnenkort afgelopen met de spam.

Orginating mailserver zegt me niets.
Reputatie 7
Gmail en outlook vangen alles keurig af. Hoe ze dat doen? Geen idee...Ik wel, maar je wilt het blijkbaar niet horen. 🙄
Bij gmail en outlook staat die originating mailserver van die spammer waar jij nog last van hebt gewoon wel in hun blacklist. Het is zo simpel en al zo vaak gezegd en daar heb je QSight IT ook helemaal niet voor nodig, ook zonder hen ben ook jij binnenkort vast weer vrij van spam. 🙂
Update 26 september 2017:
De werking van de spamfilter is inmiddels stukken beter. Binnen enkele weken is deze zelfs weer optimaal...
Je zou dat misschien zelfs kunnen versnellen door die originating mailserver en bijbehorend IP adres van die spammer hier te vermelden. Het kan maar zo zijn dat Webcare deze doorgeeft aan de betrokken afdeling zodat deze handmatig aan de zwarte lijst toegevoegd kan worden.

De originating mailserver kan je terugvinden door in https://betawebmail.kpnmail.nl die spam mail te selecteren en de email header te bekijken door op het pijltje helemaal rechts en direct boven de mail te klikken.
Bij de onderste "Received:" staat de originating mailserver en het bijbehorende IP adres. Uitleg email header.
Reputatie 3
Badge +1
De laatste dag dat ik een dagelijkse spamgolf kreeg, was 18 september (in Eindhoven is er een plein naar vernoemd 😉 ). Daarna kwam er sporadisch nog wat en sinds vorige week donderdag – toen kreeg ik voor het laatst een spambericht van Kruidvat Klantenservice – ben ik nu spamvrij. Al ruim een week! Kennelijk heb ik het geluk gehad dat ik alleen bij de Grote Spamboef op de lijst stond.
Ik hoop dat KPN alert blijft en de spamfiltering onder controle blijft houden.
Reputatie 5
Badge +2
@Paul_55

Als ze nu ook nog even de Kleine Spamboef uitschakelen ben ik ook blij😀

Vannacht eentje en vanochtend eentje. Niet veel meer dus.
Reputatie 7
@Paul_55

Als ze nu ook nog even de Kleine Spamboef uitschakelen ben ik ook blij😀

Vannacht eentje en vanochtend eentje. Niet veel meer dus.
Kan jij dan de originating mail server en het bijhorende IP adres van die Kleine Spamboef hier eens op het forum posten ... alsjeblieft ... 🙏🏻 🙏🏻 🙏🏻
Reputatie 5
Badge +8
Afgelopen dagen geen spam meer maar ik krijg hulp van 🙃

Reputatie 7
@Paul_55

Als ze nu ook nog even de Kleine Spamboef uitschakelen ben ik ook blij😀

Vannacht eentje en vanochtend eentje. Niet veel meer dus.
Kan jij dan de originating mail server en het bijhorende IP adres van die Kleine Spamboef hier eens op het forum posten ... alsjeblieft ... 🙏🏻 🙏🏻 🙏🏻

Reputatie 5
Badge +2
@Paul_55

Als ze nu ook nog even de Kleine Spamboef uitschakelen ben ik ook blij😀

Vannacht eentje en vanochtend eentje. Niet veel meer dus.
Kan jij dan de originating mail server en het bijhorende IP adres van die Kleine Spamboef hier eens op het forum posten ... alsjeblieft ... 🙏🏻 🙏🏻 🙏🏻


Die mails zitten in mijn gmail spamfolder. Kan ik het daar ook zien? Of als ik ze doorstuur naar iemand die er verstand van heeft (@fred9999 ?) kan die het dan zichtbaar maken?
Reputatie 7
@Paul_55

Als ze nu ook nog even de Kleine Spamboef uitschakelen ben ik ook blij😀

Vannacht eentje en vanochtend eentje. Niet veel meer dus.
Kan jij dan de originating mail server en het bijhorende IP adres van die Kleine Spamboef hier eens op het forum posten ... alsjeblieft ... 🙏🏻 🙏🏻 🙏🏻


Die mails zitten in mijn gmail spamfolder. Kan ik het daar ook zien? Of als ik ze doorstuur naar iemand die er verstand van heeft (@fred9999 ?) kan die het dan zichtbaar maken?
Ze staan neem ik aan ook nog in jouw webmail en dus zou je kunnen inloggen op https://betawebmail.kpnmail.nl, de mail kunnen selecteren en op het pijltje rechtsboven de mail kunnen klikken. De originating mail server staat bij de onderste "Received:".

Alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +2
Daar staat hij niet. Ik heb KPN mail op alles doorsturen staan naar mijn gmail adres. Kan dat de reden zijn?
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb de laatste naar Fred gestuurd. Misschien kan die er iets mee.
Reputatie 7
Daar staat hij niet. Ik heb KPN mail op alles doorsturen staan naar mijn gmail adres. Kan dat de reden zijn?Dat zou kunnen, daar heb ik geen ervaring mee.
Gebruik voor het onderstaande een PC, de mobiele weergave van Gmail kent deze functionaliteit niet.
Login op https://mail.google.com
Open de mail waarvan je de header wilt bekijken.
Rechts naast de "reply" knop (boven de mail) zit een pijltje naar beneden. Klik daarop en kies voor view original. Dan zou je de header moeten kunnen bekijken.
Reputatie 7
Ik denk dat we voorzichtig mogen concluderen dat het spamfilter van KPN zijn werk weer naar behoren doet.
Ik heb in ieder geval voor de derde achtereenvolgende dag geen spam ontvangen en ik hoop dat dat voor de overgrote meerderheid van ons geldt.
Voor diegene die helaas nog wel spam ontvangen: Ik ben er van overtuigd dat KPN zeer geïnteresseerd is in de naam en het IP adres van de originating mail server. Ik hoop dan ook dat men deze gegevens hier op het forum wil plaatsen.
De originating mail server staat vermeld in de emailheader bij de laatste/onderste "Received:". Om de emailheader te bekijken open je de mail in https://betawebmail.kpnmail.nl, selecteer de mail en klik je op het pijltje helemaal rechts direct boven de mail.
Laat je jouw mail doorsturen naar gmail en heb je daarbij niet aangegeven dat er een kopie bewaard moet worden, ga dan naar https://mail.google.com, selecteer de mail, klik op het pijltje rechts naast de "Reply" knop (boven de mail) en kies voor "Origineel weergeven".
Reputatie 5
Badge +2
@wjb

Kan jij hier iets mee:

Twee domeinnamen:
References: (download van een plaatje o.i.d.?)
support@knund.com (afzender mailadres)
Reputatie 7
@wjb

Kan jij hier iets mee:

Twee domeinnamen:
References: (download van een plaatje o.i.d.?)
support@knund.com (afzender mailadres)
Helaas Ruud, daar kan ik niet zo veel mee. 😕
Ik zie geen originating email server maar een email adres.
De originating mail server heeft een vorm zoals bijvoorbeeld mail.kpnmail.nl of smtp.mailserver.com.
Als je de instructies uit mijn vorige bericht volgt dan zou je de originating mail server moeten kunnen vinden.
Een afzender is eenvoudig te "spoofen" en je kan er dus nooit vanuit gaan dat die "echt" is. Dat kan je wel van de originating mail server aangezien die niet door de spammer te "faken" is.

Als het je niet lukt om de emailheader op te zoeken op https://mail.google.com vertel dan even waar je vast loopt, misschien kan ik je daarbij helpen. 🙂
Reputatie 5
Badge +2
De tekst die ik wilde plaatsen valt weg als ik op reageren druk.

References: < puntje, puntje enz @bullsender-list.org> (download van een plaatje o.i.d.?)

Waar nu puntje staat had ik allemaal puntjes neergezet en dan haalt hij alles weg???
Reputatie 7


Let op: Er kunnen meerdere "Received:" regels voorkomen. Het gaat om de laatste/onderste.

Dat de tekst verwijderd werd bij reageren komt door het kleiner dan teken aan het begin en het groter dan teken aan het einde.
Reputatie 5
Badge +2
Ik stuur de laatste paar wel door naar valse email. Degene die me wel zou kunnen helpen viert nu een bruiloft in China. 😀

's Avonds laat en vroeg in de ochtend komen ze nu.
Reputatie 7
Off-topic:
Blij dat ik dat achter me gelaten heb, al dat reizen over de hele wereld. Heel leuk, heel leerzaam en heel goed voor jouw ontwikkeling en netwerk. Als je de kans krijgt moet je het vooral doen. Er komt voor velen echter een moment om het toch dichter bij huis te zoeken. Voor mij was dat moment het lezen van een schoolrapport van mijn dochter waarin als opmerking te lezen was: "Je was zo stil de laatste tijd, je zult je vader wel gemist hebben". Dan besef je dat er meer in het leven is dan werk en carrière. ☺️
Reputatie 5
Badge +2
Off topic: Ik zit niet in China, dus ik kan je even niet volgen. Degene die me kan helpen wel. Die is jong en heeft helemaal geen kinderen. Ben wel voor het eerst in 1988 in China geweest.

Ik doe nog 1 poging en dan geeft ik het op.