Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 7
...Heb ze maar gewoon als bijlage rechtstreeks naar dat team gestuurd. Lijkt me iets eenvoudiger.Voor mij is dat zo ongeveer onmogelijk of in ieder geval veel meer werk omdat:
1) ik een Android tablet gebruik voor mijn privé mail.
2) webmail de mogelijkheid om een mail als bijlage door te sturen niet kent.
3) ik echt geen PC ga inrichten om spam als bijlage te kunnen doorsturen.

Anders moeten die “gasten” ook nog eens een forum gaan bijhouden.Dat is de rol van het KPN Webcare team. Zij zorgen er wel voor dat die "gasten" die informatie op een presenteerblaadje krijgen aangeboden.
Weet je dat ik tot nu toe (afkloppen) geen spam meer ontvangen heb afkomstig van mailservers die ik hier vermeld heb.
Reputatie 3
@RuudSchuijt👍🏼 👊🏼 👏🏼
Reputatie 5
Badge +2
@wjb

Ik zit, vanwege de beurs, de hele dag achter een "grote" pc. Andoid op note book en phone. Vanachter de pc (mac) jas ik hem zo door als bijlage.

Ik begrijp alleen niet wie het “Webcare team” is. Zijn dat de moderators die het doorgeven?
Reputatie 7
Ik begrijp alleen niet wie het “Webcare team” is. Zijn dat de moderators die het doorgeven?Klopt.
Reputatie 5
Badge +2
Kreeg net een overzichtje toegestuurd hoe het werkt met Community Managers, Moderators en Webcare (Support agents).. Duidelijk.

Het is bij twee spam gebleven.
Reputatie 3
Als men minder (of geen) nieuwe spam wil krijgen lijkt het mij een goed plan om de afzender-adressen van de spammers direct naar valse-email te sturen in een bijlage, zoals eerder hierboven vermeld.

En als je dan om een of andere manier geen bijlage kan maken (!?) dan kan je i.p.v. die adressen op dit forum te zetten .... die adressen dus net zo goed in een mail naar valse-email sturen..... toch?!🙊
Dat houdt het forum schoon🚽 + forumleden kunnen eigenlijk toch NIKS met die adressen.... KPN WEL want zij werken aan een filter!🏗️

Alles wat hier geschreven wordt is informatie voor spammers.



🙉 🙈 🙊
Reputatie 7
Gelukkig krijg ik nauwelijks spam berichten, maar ik zal de mailserver en het IP adres van de spammer hier blijven melden zodra ik er weer eens één krijg.
Een spammer heeft binnen een uur door of zijn/haar mailserver of IP adres in een zwarte lijst is opgenomen, daar heeft de vermelding op het forum geen enkele invloed op.
Dat jij en Ruud dat niet willen, prima, dat is jullie keuze.
Ik kies er voor het wel te doen en of het nu toeval is of niet, telkens na vermelding van een mailserver/IP adres heb ik geen spam meer van ontvangen afkomstig van dat adres.
Reputatie 3
In het bericht hierboven lees ik:
"Ik kies er voor het wel te doen en of het nu toeval is of niet, telkens na vermelding van een mailserver/IP adres heb ik geen spam meer van ontvangen afkomstig van dat adres".

Dank voor de bevestiging van mijn argument.👍🏼
De spammer weet dan meteen dat hij een nieuwe afzender moet verzinnen.

Bovendien blijft de (logische) vraag hoe het komt dat er "blijkbaar" geen spam meer komt..... heeft de spammer het inderdaad gezien op dit forum òf is het spamfilter van KPN aangepast òf heeft de spammer even pauze ......... kortom: "onduidelijkheid troef".💤 .💤

👉🏼 En nogmaals ... KPN heeft gevraagd een bijlage (of als dat niet kan (?) een kopietje te maken van de adressen) te sturen naar valse-emails ... duidelijk toch!
èn forum blijft schoon 🚽
🙉

genoeg!🚴🏽
Reputatie 7
Dank voor de bevestiging van mijn argument.👍🏼
De spammer weet dan meteen dat hij een nieuwe afzender moet verzinnen...
Wat een onzin, je weet hopelijk ook hoeveel spam mails ik de afgelopen dagen ontvangen heb. Precies ... nul! Die spammer bestookt me dus ook niet vanaf een nieuw adres.
Reputatie 5
Badge +2
Gisteren eerst contact gemaakt met het valse email team. Met ondersteuning van dat nieuw gekochte bedrijf zou het toch moeten lukken om dat laatste gat dicht te krijgen. Daarna spam als bijlage opgestuurd. Want ik ben consument en geen ICT deskundige.

En………Vanochtend spamvrij!!!

@fred9999

Jij bent creatief geweest. Zoiets zou mij niet lukken.

Ik denk dat de spammers weer genoeg verdiend hebben en nu de winter er aan komt naar zonniger oorden zijn vertrokken.
Reputatie 3
Badge +1
Gisteren geen pc aan gehad,net mijn post nagekeken en ik moest 2 berichtjes verwijderen naar het spamvak ach altijd beter dan 400 🤣
Reputatie 3
Badge +1
Heb nog wel even vraag kan er misschien gestopt worden met vet gedrukte letters,vind het erg kinderachtig staan,ik neem aan dat volwassenen dat niet nodig hebben om zich zelf duidelijk te maken.
Reputatie 7
...En………Vanochtend spamvrij!!!Heel mooi, dus je hebt ook geen spam meer ontvangen afkomstig van bullsender-cloud.org?
Reputatie 5
Badge +2
Anders heet het niet spamvrij😎

Dat wat er binnenkwam, kwam steeds uit een ander stuk van de wereld.
Reputatie 7
Anders heet het niet spamvrij😎 ...Snap ik, toch bedankt voor jouw antwoord. 😎
Reputatie 3
LET OP.☝🏼
Vandaag kreeg ik een zeer verraderlijke spam email van (zogenaamd) KPN.
Qua lay-out lijken veel details echt (zie hieronder.) .... gelukkig klopt niet alles!😁
Mail verstuurd naar valse-email (KPN).

Reputatie 7
Die staat al op de valse email site van KPN en dan heeft het dus weinig zin om hem nog een keer te sturen.
Reputatie 3
Bedankt wjb dat jij dat allemaal weet.

De mail staat niet hier op dit forum, ik scan niet het hele internet af om te zien of ergens de mail reeds staat. Ik heb daar niet de tijd voor.
🙊
Reputatie 5
Badge +2
@fred9999

Jij dus toch weer spam Fred. Jammer. Hier nu twee dagen niets.

Bob Mols, die de brief heeft ondertekend, werkt sinds (ik dacht) 1 july niet meer bij KPN. Die heeft een andere mooie baan gevonden. 😀
Ik heb nu ook al meerdere keren spam van KPN zoals boven ontvangen. Je zou er bijna intrappen ware het niet dat het bedrag nergens op slaat.
Reputatie 3
Badge +1
@fred9999

Die mail heb ik ook zojuist ontvangen
Reputatie 5
Badge +2
En de middag spam komt wel binnen rijden met de Peugeot weer als bekende voor op.
Reputatie 7
Miijn laatst ontvangen spambericht is gelukkig nog altijd die van 8 oktober.
Reputatie 5
Badge +8
LET OP.☝🏼
Vandaag kreeg ik een zeer verraderlijke spam email van (zogenaamd) KPN.
Qua lay-out lijken veel details echt (zie hieronder.) .... gelukkig klopt niet alles!😁
Mail verstuurd naar valse-email (KPN).



Die mail heb ik vanmorgen al op het forum geplaatst::
https://forum.kpn.com/storings-en-phishingsmeldingen-25/phising-mail-439155/index1.html#post538322
Reputatie 5
Badge +8
Verder elke dag nog hooguit 1x spam op het mailaccount van mijn man wat ik altijd doorstuur