Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 3
Sinds enkele weken ben ik eindelijk verlost van heel veel dagelijks binnenkomende spam. Er komt sporadisch nog wel iets door maar dat mag geen naam hebben. Eerlijk is eerlijk, voor mij is dit jarenlang slepend probleem eindelijk onder de knie.
Laten we hopen dat KPN dit niet (meer) laat lopen, maar er bovenop blijft zitten!
Reputatie 4
Badge +2
Ook ik kreeg de kpn mail, overigens ben ik behoorlijk spamvrij. Weet dat de ondertekenaar van de mail al sinds juli 2017 niet meer bij kpn werkt! Verder hou ik nog ff vakantie in het zonnige zuiden van Spanje.
Reputatie 5
Badge +8
Voor mij is het spamprobleem nu gelukkig opgelost.
Heel af en toe nog ééntje maar dat is te verwaarlozen.
Ik ben opgelucht en blij dat ik na al die maanden weer 'spamvrij' ben.
Bedankt KPN voor het uiteindelijk oplossen van dit probleem!
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb zo nu en dan nog spam, in de afgelopen 14 dagen zeker wel 10. Waarvan 4 van mastercard ics en heel verraderlijk.... Zojuist van Telfort. Overigens is het wel belangrijk dat we spam blijven melden.
Ook ik bedank kpn voor zijn inzet maar ook alle forumleden met het volharden hierin.
Reputatie 5
Badge +2
Drie dagen spamvrij, maar vanochtend begint het weer. Niet veel. Twee stuks. Zelfde afzender.
Spamvrij ben ik amper een complete dag geweest, maar absoluut minder belast dan voorheen. 'Auto Taxatie' en 'Atlantico' zijn bij mij hardnekkig en vanmorgen begon 'Lisa Jansen' me lastig te vallen met een betaling die onderweg zou zijn. Inderdaad ook twee keer. Ik stuur alles door naar KPN.
Reputatie 3
Badge +1
In 5 dagen nu 11 Spam berichten,2 zaten er al netjes in het Spam vak,de rest moest ik zelf doen,en zojuist weer van de KPN of ik mijn rekening wil betalen 😂 moet wel zeggen dat in dit Spam bericht de rekening een stuk lager was dan wat ik normaal betaal 😄
Reputatie 7
Mijn laatst ontvangen spambericht is gelukkig nog altijd die van 8 oktober.
Reputatie 5
Badge +2
Zowel gisteren als vandaag weer begonnen met spam. Het mag nu wel eens afgelopen zijn.

Het is net of je dak lekt en de loodgieter is een half jaar geleden begonnen met de reparatie. En hij geeft diverse keren aan dat het lek minder word. Maar het lekt nog wel. Zeg je dan tegen de loodgieter “je bent goed bezig”.
Reputatie 4
Badge +2
Ook ik zo nu en dan nog spam. Zojuist 1 van RealQuit stoppen met roken, wel keurig in de spambak.
Eigenlijk wil ik hem niet zien! Dan 1 mail als spam beoordeeld wat geen spam is, voordeeluitjes.nl. Dat is lastig want dan ben ik verplicht in webmail mijn spambak te gaan controleren. Verder is het vrij rustig @RuudSchuijt van wie heb jij dan nog meer spam want we hebben het hier veelal over dezelfde spam(mers).
Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

Ik begon de dag met een oude bekende Kruidvat en een nieuwe van Dentiare. Die laatste was gelijk apart gezet door mijn systeem omdat er ook een virus in zat.
Reputatie 4
Badge +2
@RuudSchuijt Ben je tevreden over tot hoe ver het nu lukt om spam tegen te houden ?
Of wil je een waterdicht systeem dat nooit meer een spam doorlaat? Naar mijn mening zal zoiets niet lukken want ook de spammers zijn slim. Ik geloof dat we het lek zo goed als dicht hebben en dat we dan maar moeten accepteren dat er zo nu en dan een spam doorspoelt.
Ook jouw loodgieter krijgt niet alles dicht!!
Alle gekheid de tsunami is gestopt en dat is al heel wat. Zodra het weer de spuigaten uitloopt zal kpn zeker weer zijn verantwoordelijkheid nemen en dan, als het zo is, de waterval aan spam doen stoppen met een dam.🌊 ☔️ 🚿 🚰
Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

Vanmiddag plus twee.

Ik heb nooit spam gehad. Niet in twintig (?) jaar. Misschien een enkele per week of maand. Heb ik geen moeite mee. Komt die tijd niet meer terug? Bij gmail nog nooit eentje gehad. Die houdt nog steeds alles tegen wat KPN doorlaat. Dat de spammers slim zijn heb je gelijk in. In ieder geval slimmer dan KPN.😀

Mijn loodgieter heeft het gelukkig wel 100% dicht gemaakt. Net zoals hij dat doet bij alle mensen in dit land. Met een enkele uitzondering. Heb jij nog lekkage in je huis?

Verder heb ik er niet meer zoveel moeite mee. De “grote” stromen email laat in nu via gmail lopen. Dat verander ik niet meer.

Ik hoop dat het ze lukt het gat wat verder dicht te krijgen. En als dat niet lukt weten we dat elke dag een beetje er bij hoort.😀
Reputatie 7
Het spamfilter is aan het doorslaan.
Gisteren zijn twee gewone mailberichten in de spamfolder geplaatst.
Daar wordt je als eindgebruiker natuurlijk niet vrolijk van.
Reputatie 4
Badge +2
@wjb Bij mij ook, gisteren 1 en vandaag 2 reguliere mail in de spambak. Ik ga mijn spamfilters wissen! Denk dat het daardoor komt. Het filter werkt beter dan ooit en daar staan mogelijk stopwoorden in die de mail als spam beschouwt. Ook had ik 3 spam vandaag en 2 daarvan in mijn reguliere mail en 1 in mijn eigen spambak. Het is wat het is, leren doe je met vallen en opstaan.
Reputatie 7
Die twee gewone mails die bij mij in de spamfolder geplaatst zijn worden niet door een eigen mailfilter tegengehouden. Dit is echt een aanpassing in het centrale spamfilter, anders was minstens één van die twee mails een paar dagen terug ook door een eigen mailfilter tegengehouden en dat is dus niet het geval.
Reputatie 7
Badge +30
Heel goed om te lezen dat iedereen inmiddels nog maar zo weinig spam krijgt! We doen onze best om dat ook zo te houden. Omdat we nu af en toe merken dat het spamfilter iets te enthousiast ingesteld staat, kan het nog voorkomen dat niet-spam in de spambox komt. Dit geven jullie ook aan hierboven, zie ik. Deze voorbeelden mogen jullie doorsturen naar abuse@kpn.com, zodat we dit op kunnen pakken. Ik heb een uitgebreidere uitleg in het 'beste antwoord' van Erik gegeven als update.
Reputatie 3
Goeie morgen,

Laat ik positief beginnen. Ik krijg af en toe nog een spam in mijn OutLook.👍🏼

KPNWEBMAIL wil ik laten werken als een "blackbox", d.w.z. in principe kom/kijk ik daar niet.
Vandaag heb ik daar wel in gekeken en ik zie daar 10 "gevangen" mails in de spam map.
Daarmee wordt bovenstaande positieve bericht toch wel wat afgezwakt.....
1) 7 daarvan zijn spam mails
2) 2 daarvan "successfully delivered reports"
3) 1 daarvan is een privé mail.

Alle 3 deze items zijn niet gewenst in de spam map.
1) spammails hadden tegengehouden moeten worden
2) "successfully delivered reports" hadden gewoon doorgelaten moeten worden
3) privé mail had ZEKER doorgelaten moeten worden (doorsturen naar valse-email is GEEN OPTIE)

Omdat ik van het spamprobleem weet èn op dit forum zit doet mij af en toe een kijken op KPNWEBMAIL wat daar allemaal staat. Zo zie ik nu dus de items 2 en 3. Vooral item 3 is een kwalijke zaak, waarom: voor mij is het een belangrijk bericht dat ik dus niet zie in OutLook! èn behalve dat wij hier op dit forum berichten schrijven zijn er TIG mensen die nooit op KPNWEBMAIL komen. Die mensen kijken dus bv. nooit in de spam map of daar nog privé-zombies ronddwalen. Er is dus een kans dat je privé berichten mist terwijl de doorsnee kpn-gebruiker nergens van weet!

VRAGEN AAN MODERATOR:
v.w.b. item 1 (spam)
Ik zie dat het onderwerp van die mails vaak voorafgegaan wordt door de tekst [spam].
vraag:
1) zet het spamfilter die tekst ervoor?

v.w.b. item 1,2,3
Het feit dat er mails in de spam map staan betekend dus "POSSIBLE SPAM" (afkomstig van werking van spamfilter).
Zoals hierboven geschreven kijkt niet iedereen in KPNWEBMAIL .... hoe gaat kpn om met melden dat er iets in de spammap is gezet om te voorkomen dat er zombies (lees: waar niemand van weet) in de spam map blijven staan?
Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

Eelco Blok stopt er volgend jaar april mee. Hij wordt opgevolgd door een Colombiaan die in Italië in het zelfde vak gewerkt heeft. Lijkt me een goed plan, nieuw bloed in het bedrijf. Was wel nodig volgens mij.


Spam is een stuk minder. Nu nog naar het vroegere niveau en het is toch nog goed gekomen.
Reputatie 7
Antwoord van een mede forumlid:
Het is bekend dat het spamfilter momenteel te gretig is in het als spam kenmerken van mails (zie bericht van @Marcia_ voor jouw bericht). Hierdoor worden helaas sommige echte mails ook in de spamfolder geplaatst.
Mails kan je onderverdelen in drie groepen.
1) Echte mail
2) Zeker spam
3) Waarschijnlijk spam
De eerste groep wordt door het spamfilter doorgelaten, de tweede groep wordt weggegooid en de derde groep wordt voorzien van de tekst [spam] en in de spamfolder geplaatst.
Het idee om de abonnee periodiek te attenderen op het feit dat er mails in de spamfolder staan vind ik zeer interessant, ik ben een voorstander. ☺️
Zelf synchroniseer ik de spamfolder ook naar de mailcliënt.



Overigens zitten er al sinds jaar en dag telkens één of meerdere spamberichten in de spamfolder van mijn zakelijke mailbox die bij XS4ALL ondergebracht is.

Dit zijn vrijwel altijd mails die tot de groep "Zekere spam" behoren, maar af en toe komt daar ook een "echte mail" in de spamfolder terecht.
Zo hebben wij een klant in Turkije waarvan de mails regelmatig als spam gekenmerkt werden.
Gelukkig kan je bij XS4ALL naast een blacklist ook een greenlist aanleggen waarmee je aan kunt geven dat mails geaccepteerd moeten worden.

Reputatie 4
Badge +2
@RuudSchuijt
Geen idee waarom je schrijft "nieuw bloed in het bedrijf" ik begrijp dat hij 60 jaar is. De gemiddelde Nederlander van 60 moet nu nog 7 jaar werken. Wat betreft het spamprobleem want daar gaat het om in dit topic ben ik ervan overtuigd dat mijn mail aan Eelco en de verdere publiciteit met het aanhalen van dezelfde mail zeker een bijdrage heeft geleverd om het probleem op te lossen.
Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

Als iemand na 34 jaar (!!!) bij een bedrijf gewerkt te hebben, vervangen wordt, heet dat volgens mij nieuw bloed. Zeker als je daar altijd leiding hebt gegeven en in mijn ogen het spam probleem onderschat hebt. De woorden “het heeft niet onze prioriteit” van maanden geleden kwam bij de directie vandaan. Het heeft heel lang geduurd voordat het probleem serieus werd genomen. Ook dit forum met 1796 reacties en na 35207 keer bekeken te zijn zal van invloed geweest zijn.
Reputatie 7
@RuudSchuijt
Geen idee waarom je schrijft "nieuw bloed in het bedrijf" ik begrijp dat hij 60 jaar is...
Ook mij ontgaat de correlatie tussen die opmerking en de dit topic behandelde problematiek.

De gemiddelde Nederlander van 60 moet nu nog 7 jaar werken...Nu is Eelco Blok natuurlijk niet een "gemiddelde" Nederlander maar als hij kiest voor een andere uitdaging dan is dat uiteraard zijn goed recht.

Bron.

Ik kan mij overigens heel goed voorstellen dat er voor Eelco te weinig uitdagingen overgebleven zijn binnen KPN nadat hij ruim 6 jaar aan het roer heeft mogen staan.
Reputatie 4
Badge +2
Zo jammer allemaal deze discussie over een ceo.......
Reputatie 7
Zo jammer allemaal deze discussie over een ceo.......Toch is dat mijns inziens helaas nodig om de beeldvorming helder te houden. Er is een groot verschil tussen "vervangen worden" en "voor iets anders kiezen".
Ik denk dat Eelco Blok het verdient dat er niet zomaar verkeerde conclusies getrokken worden uit opmerkingen op het forum.