Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Goedemorgen,gisteren en vandaag de teller staat op 8 waarvan 2 nieuwe die ik zelf moest verwijderen naar het spam vak,
En wat de heer Blok gaat doen interesseert mij geen bal,en als ik dat wil weten lees ik het wel op een nieuws site en niet hier,hier wordt het weer een spelletje wie er wel of geen gelijk heeft.

Fijn weekend allemaal,ik ga koken gebraden haantjes worden het 😂
Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

Het was slechts een simpele “dienstmededeling” nav een uitgebreid verslag dat ik in het FD las. Niet meer en niet minder. En jullie kennen elkaar nav het spam probleem. 😀

En verder heb ik nu twee dagen nergens last van.
Reputatie 7
Het was slechts een simpele “dienstmededeling” nav een uitgebreid verslag dat ik in het FD las. Niet meer en niet minder...Je bedoelt zeker dit uitgebreide verslag.
Ook op basis van dat artikel kan je natuurlijk niet de conclusie trekken dat Eelco Blok "vervangen wordt". Dat hij opgevolgd wordt door Maximo Ibarra moge duidelijk zijn, maar dat is iets anders. Als de CEO vertrekt, dan zal er een opvolger moeten komen.
Reputatie 4
Badge +2
De ceo is een zeer verdienstelijk bestuurder die kpn door moeilijke tijden -beslissingen -ontslaan van medewerkers heeft gehaald en het bedrijf weer een plaats gegeven. Dat hij toe is na zoveel jaar bij kpn begrijp ik wel. Het verschil is dat hij met deze leeftijd gemakkelijk aan de bak komt!
Heel veel mooie grote bedrijven worden bestuurd door ervaren mensen en zeker geen nieuw bloed!
Gelukkig hebben we hier niet allemaal dezelfde mening. Het topic, en dat schreef ik eerder, heeft zeker bijgedragen het spamprobleem op te lossen. Maar om n u te zeggen als er jong bloed was geweest dat het eerder zou zijn gelukt durf ik te betwijfelen.
Reputatie 7
Off-topic:
En wat de heer Blok gaat doen interesseert mij geen bal,en als ik dat wil weten lees ik het wel op een nieuws site en niet hier,hier wordt het weer een spelletje wie er wel of geen gelijk heeft.Met alle respect Martina, maar het gaat mij uiteraard helemaal niet om het "gelijk hebben". Waar ik tegen ageer is dat er onjuistheden vermeld worden of suggestieve conclusies getrokken worden die verder niet onderbouwd worden. Naar mijn mening beïnvloedt dat de beeldvorming van de lezers op een eenzijdige manier die ik niet kan onderschrijven en daarom reageer ik daarop en zal ik daarop blijven reageren.
Reputatie 7
Goedemorgen,gisteren en vandaag de teller staat op 8 waarvan 2 nieuwe die ik zelf moest verwijderen naar het spam vak, ...Begrijp ik hieruit dat er 6 wel in de spamfolder terecht waren gekomen?
Begon de titel van deze mails met het woordje [spam]?
Welke twee spamberichten waren in jouw inbox terecht gekomen?
Heb je die als bijlage doorgestuurd naar valse-email@kpn.com of weet je de originating mailserver van die berichten?
Reputatie 3
Badge +1
@wjb Ik reageer zo omdat ik soms niet weet wat ik erger vind Spam of telkens weer jou opmerkingen/adviezen het zal ongetwijfeld goed bedoelt zijn maar ik erger mij eraan sorry.
En wat betreft het door sturen zeg dat niet telkens,ik ben voor zover ik weet geen domme vrouw en het komt kleinerend over,en daarbij ik heb daar nog zin of de tijd voor,en het is fijn te lezen dat jij er wel tijd voor hebt.
Reputatie 7
@wjb Ik reageer zo omdat ik soms niet weet wat ik erger vind Spam of telkens weer jou opmerkingen/adviezen het zal ongetwijfeld goed bedoelt zijn maar ik erger mij eraan sorry...Je hoeft geen sorry te zeggen hoor en ik vind het vervelend dat je je er aan stoort.
Toch moet en zal ik mijn opmerkingen blijven plaatsen puur en alleen met de reden om leugens en suggestieve conclusies te weerspreken zodat eenieder objectief tot zijn/haar eigen conclusies kan komen.

...En wat betreft het door sturen zeg dat niet telkens,ik ben voor zover ik weet geen domme vrouw en het komt kleinerend over,en daarbij ik heb daar nog zin of de tijd voor,en het is fijn te lezen dat jij er wel tijd voor hebt.Dat is het vervelende van "op afstand" met elkaar communiceren. Je mist daardoor een heleboel nonverbale communicatie. Uiteraard is mijn bericht niet kleinerend bedoeld en denken dat ik jou een domme vrouw zou vinden is wel ver buiten de waarheid.
Als je mij face to face zou spreken dan denk ik dat je snel tot een heel ander beeld zou komen.

De vragen die ik in mijn bericht stelde waren echter gewoon uit interesse en ter lering. Ik ben nog steeds benieuwd of de titel van die zes berichten, die wel in de spamfolder stonden, voorzien waren van het woordje [spam]. Als dat niet zo is, dan zou mijn vervolg vraag zijn geweest of je zelf nog een e-mailfilter ingesteld hebt staan die mails naar jouw spamfolder verplaatst. Dat zou dan immers betekenen dat die zes berichten zelfs niet door het centrale spamfilter in jouw spamfolder geplaatst zijn maar door jouw eigen e-mailfilter. Dat betekent dan weer dat het centrale spamfilter alle acht mailtjes doorgelaten heeft i.p.v. alleen de twee die in jouw inbox zijn gekomen.
@Ruud bedankt voor de bloemen. Stel ik op prijs.
Reputatie 3
Laat ik nog eens iets positiefs schrijven...................... (off-topic..... foei eigenlijk!)🙉
Ik ben het helemaal eens met @martina56 (en anderen op dit forum waarvan ik weet hoe ze erover denken).
Minder (òf geen) commentaar is altijd beter. ... 🙈 🙊

In mijn vorige post heb ik een vraag aan een moderator, zij zitten daarvoor.... daar wil ik graag antwoord op en verder geen echo's.
Reputatie 7
Off-topic:
In mijn vorige post heb ik een vraag aan een moderator, zij zitten daarvoor.... daar wil ik graag antwoord op en verder geen echo's.Dan snap je geloof ik echt niet hoe een forum werkt of behoort te werken. Het gaat er bij een forum juist om dat de moderator pas in tweede lijn of zelfs helemaal niet in actie hoeft te komen.

Overigens was mijn antwoord op jouw vraag "aan een moderator" een prima antwoord en gegeven met de beste bedoeling. Maar ja, in jouw ogen blijkbaar gegeven door de verkeerde persoon.
Reputatie 3
Badge +1
Oke echt het laatste @wjb Ik heb jaren een eigen website gehad 2 1 in Ned 1 in Belgie,en daar praten men niet zo daar had men respect voor elkander,ik waardeer je antwoord op mijn vraag/opmerking maar wat jou zou sieren zwijg eens want het gaat je wel degelijk om Ik weet het het beste.
Ik ben mij ervan bewust dat dit OFF topic is,maar dit is ook internet stoer voor je pc zitten en typen HE JIJ DAAR,je hebt je bol.com bon nu al binnen dacht ik zo dus stop er mee laat mensen ook in hun waarde.
En de regels die jij hier boven plaatst over internetforum daar herken ik mij niet in,en daar waren mijn leden wat blij mee.
fijn weekend allemaal
Reputatie 7
Off-topic:
...ik waardeer je antwoord op mijn vraag/opmerking maar wat jou zou sieren zwijg eens want het gaat je wel degelijk om Ik weet het het beste...Wat een ongelofelijke onzin, moet je me toch eens vertellen hoe jij in vredesnaam op die gedachte gekomen bent.
Denk je echt dat een ruime 50plusser zich daar ook maar enigszins druk over maakt, tjonge jonge.
Nogmaals, waar ik een gruwelijke hekel aan heb is dat er onwaarheden verteld worden of dat mensen maar het halve verhaal te horen krijgen. Dat is waar ik op reageer, de rest zal me een zorg zijn. Er zijn in dit topic door een aantal personen zo ontzettend veel onwaarheden verkondigd en zo ontzettend veel suggestieve berichten geplaatst die onrecht doen aan mensen (KPN medewerkers). Ik kan niet anders dan mij daarvan distantiëren en daarop te reageren om te laten blijken dat ik het er niet mee eens ben.
Reputatie 4
Badge +2
Waar gaat dit plotseling allemaal over? Zijn we aan het eind van de Topic gekomen en gaan we nu elkaar de pan uitvegen of zo? een forum/topic is bedoeld om elkaar te helpen en dan krijg je gevraagde en ongevraagde adviezen, geschreven en uitgelegd op elk zijn eigen manier. Dat de manier niet in je eigen straatje past is tot hier aan toe maar om dan een ander van repliek te dienen is niet zo vriendelijk. Stuur dan een privébericht en zeg het dan, maar om het "zo" te doen is echt ongepast!
Bovendien kan je zien dat WJB een reageerder is in vele topics en daar een kennelijke behoefte aan heeft en hoe erg is dat? Dus kom op we gaan weer on topic of blijf voor altijd off!
Reputatie 5
Badge +2
@EelcoBlok
Eelco toen ik stopte met werken deed jij hetzelfde. Daarna alleen nog een commissariaatje en een stukje zeilen. Het is je gegund!
Reputatie 7
@EelcoBlok
Eelco toen ik stopte met werken deed jij hetzelfde. Daarna alleen nog een commissariaatje en een stukje zeilen. Het is je gegund!
Voor diegene die er wellicht in dreigt te trappen, @EelcoBlok is niet de Eelco Blok die al enkele keren in dit topic aangehaald is. 😆
Reputatie 3
Badge +1
Sinds 16 okt. dagelijks een bericht van dezelfde spamboef, over verschillende onderwerpen (o.a. iets over knobbels, financieel voordeel, en kunststof kozijnen). Netjes doorgestuurd naar KPN, hopelijk komt die server (steeds dezelfde) snel op de zwarte lijst.
Het verbaast me wel dat overduidelijke spam gewoon wordt doorgelaten, terwijl diverse reguliere e-mailings van bonafide bedrijven/instellingen in de spambak terecht komen.
Reputatie 3
Badge +1
Goedemorgen,wat mij opvalt is dat de berichten die ik zelf moet aanvinken als Spam allemaal van het zelfde adres afkomstig zijn info@parkbe.info hebben meer mensen dit.
Reputatie 7
Goedemorgen,wat mij opvalt is dat de berichten die ik zelf moet aanvinken als Spam allemaal van het zelfde adres afkomstig zijn info@parkbe.info hebben meer mensen dit.Ik heb geen last van die spammer.
Ik heb wel even gezocht naar waar dit bericht dan vandaan lijkt te komen. (Dat was in dit geval ook mogelijk zonder het originating server adres te weten.)

parkbe.info leidt naar het IP adres 185.151.197.31
De partij die verantwoordelijk is voor het aanpakken van misbruik vanaf dat IP adres is "Star Network and Promotion LTD" en je kunt dus een mail sturen naar hun abuse team (complaints@starltd.net).

Als je overigens naar http://www.parkbe.info gaat, dan kom je op de onderstaande pagina.

Ik weet niet of je die site kunt vertrouwen of dat die site juist door de spammer opgezet is om feedback te krijgen. Als je daar melding gaat maken van de spam die je ontvangen hebt, doe dat dan vanaf een Android tablet/telefoon of een Apple device. De kans op het oplopen van een virus is dan veeeel kleiner.
Ik weet dat je niet dom bent 😉 maar toch: Bij E-mail vul je uiteraard het verzender e-mail adres in en niet jouw e-mailadres.

Ik hoop oprecht dat je wat met dit bericht kunt.
Reputatie 3
Badge +1
Wat er dus wel staat,ik ontvang die mail omdat ik mij heb ingeschreven bij Parship??
Reputatie 7
Wat er dus wel staat,ik ontvang die mail omdat ik mij heb ingeschreven bij Parship??Maar dat is toch niet zo, of wel?
Gebruik in geen geval de uitschrijven knop uit die mail vanaf een Windows machine, tenzij je je inderdaad hebt ingeschreven bij parship.nl.
Reputatie 3
Badge +1
Uiteraard heb ik mij daar niet ingeschreven,en ik klik ook niet op de knop uitschrijven maar wel raar dat ik daar meerder berichten ineens van krijg.
Reputatie 7
Uiteraard heb ik mij daar niet ingeschreven,en ik klik ook niet op de knop uitschrijven...Ik had ook niet anders verwacht. 😉
Heb je al melding gemaakt bij het abuse team van Star Network and Promotion LTD?
Heb je op die site melding gemaakt van spam vanaf een Android of Apple device?
Reputatie 3
Badge +1
Nee niet gedaan,omdat ik alleen Windows heb,ben niet in het bezit van slimme telefoons (wil ik ook graag zo houden)buiten onze lap en desk zijn wij alleen in het bezit van een Tablet 😀
Reputatie 7
...buiten onze lap en desk zijn wij alleen in het bezit van een Tablet 😀Is dat dan ook een Windows tablet?
Die dingen zijn behoorlijk zeldzaam. Als dat dan overigens een Windows RT tablet is, dan kan je die site ook rustig gebruiken.

Uiteraard kan je vanaf jouw laptop en desktop wel gewoon een mail sturen naar dat abuse team, zij zijn de partij die actie moet ondernemen tegen het misbruik van de betreffende spammer. Net als dat het KPN abuse team de aangewezen partij is om actie te ondernemen bij misbruik door abonnees van KPN.

Baat het niet dan schaadt het niet. 🙂