Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@wjb Ik zal die mail sturen en nee het is geen Windows tablet,maar buiten af en toe een woordspel doe ik daar niets mee.
Dank voor je reactie en fijne Zondag verder
Reputatie 7
...nee het is geen Windows tablet,maar buiten af en toe een woordspel doe ik daar niets mee...Dan lijkt me dat een prima apparaat om via http://www.parkbe.info melding van die spam te maken.
De kans op het oplopen van een virus is nagenoeg nul en daarmee geldt: Baat het niet dan schaadt het niet. 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Ik zie dat we de dag weer begonnen zijn met Frits van Dijk. Een bekende van het eerste uur.
Reputatie 3
Badge +1
Ik zie dat we de dag weer begonnen zijn met Frits van Dijk. Een bekende van het eerste uur.

Klopt maar wel weer via die parkbe.info
Reputatie 5
Badge +2
@martina56

Ik heb even gekeken. Je hebt gelijk😀
Reputatie 7
De website van parkbe.info wordt gehost door: Star Network and Promotion LTD
E-mailadres abuseteam: complaints@starltd.net

De mailserver waar parkbe.info ondergebracht is wordt gehost door: Namecheap, Inc.
E-mailadres abuse team: abuse@namecheap.com

Persoonlijk zou ik bij beide abuseteams melding maken van de spam mails afkomstig van info@parkbe.info.
Reputatie 5
Badge +2
OffTopic: Beleggers in KPN (net zo als ik) lijken tevreden met de aangekondigde wisseling aan de top. Bron Telegraaf😀
Reputatie 7
Off-topic:
OffTopic: Beleggers in KPN (net zo als ik) lijken tevreden met de aangekondigde wisseling aan de top. Bron Telegraaf😀Ik dacht dat je al jouw aandelen KPN had verkocht... ...spijt gekregen? 😉
Reputatie 5
Badge +2
OffTopic: dat heet swingtraden😂
Reputatie 7
Off-topic:
OffTopic: dat heet swingtraden😂Wel jammer dat je ze dan weer moet zien staan. 😎
Reputatie 5
Badge +2
OffTopic: Is ook heel vervelend. Heb ik de hele dag😂

En Eelco is ook blij. Die kocht een hele partij op 2,90
Reputatie 7
Off-topic:
OffTopic: Is ook heel vervelend. Heb ik de hele dag😂Als je er niet meer tegen kunt ga dan even uitwaaien aan de Oude Maas om tot rust te komen. 😉
De Oude Maas ligt toch om de hoek? 🤔
Reputatie 3
Badge +1
Frits van Dijk met zijn dikbetaalde vacatures. Mij heeft hij uit zijn adresboekje geschrapt, want ik heb nog niets gekregen. Of zou ik later alsnog aan de beurt komen?
Van de kleine spammer (een per dag) van vorige week krijg ik ook al niets meer sinds ik die berichten heb doorgestuurd naar valse-email@kpn.com.
Reputatie 7
Frits van Dijk met zijn dikbetaalde vacatures. Mij heeft hij uit zijn adresboekje geschrapt, want ik heb nog niets gekregen. Of zou ik later alsnog aan de beurt komen?
Van de kleine spammer (een per dag) van vorige week krijg ik ook al niets meer sinds ik die berichten heb doorgestuurd naar valse-email@kpn.com.
Je bent niet de enige. De laatste spam die ik ontvangen heb dateert nog steeds (afkloppen) van 8 oktober.
Reputatie 5
Badge +2
@Paul_55

Ik stuur ze ook gewoon door Paul, net zoals jij. Vandaag ook gedaan.
Reputatie 4
Badge +2
2 spam ICS en Rabo welliswaar in de webmail spam maar helaas toch spam. Ook reguliere mail in de spambak.
Jammer is dat, ik stuur die mail ook door als geen spam naar valse email. dat was toch gevraagd?
Reputatie 5
Badge +2
Hier geen spam vandaag. Alles ging goed.
Bij mij helaas tien spammails vandaag tot nu toe, plus een zestal gewone mail ook in de spambox.
Reputatie 7
Vandaag één gewone mail in mijn spamfolder van Sanders Meubelstad waar ik ooit lederen banken gekocht heb. Fijn dat die in de spamfolder stond, heb ik me direct even afgemeld. 🙂
Toch had die mail daar niet terecht mogen komen. 🙁
Reputatie 7
En vanochtend stond deze echte spam in mijn spamfolder...

...van mijn XS4ALL mailbox. 😉
Bij mijn XS4ALL account heb ik veel meer "last" van spam dan bij mijn KPN account.
Reputatie 4
Badge +2
Spam van deze dame: josephinemay@freemail.hu in de spambak webmail maar eigenlijk had ik de mail helemaal niet willen zien. Is het nu zo dat de mail die in de spam terecht komt automatisch door kpn alsnog als spam wordt beoordeeld en dan voor altijd wordt geblokkeerd?
Reputatie 7
Badge +30
Het spamfilter in de webmail die mails naar de spammap verplaatst (dit is ook degene die je aan/uit kunt zetten in de MijnKPN) is niet zelflerend. Deze mails worden dan ook niet automatisch voor een volgende keer geblokkeerd. Wel komen ze een volgende keer dan weer in de spammap terecht. Je kunt deze mail dan ook als voorbeeld van gemiste spam doorsturen. Hij kan dan wel aan het overkoepelende filter worden toegevoegd.
Reputatie 3
Goede morgen,☀️

Het was enige dagen oorverdovend stil met spam.👍🏼
Maar (de oude spam's) ze zijn er weer. 2 x (verschillende) CJIB's.
Overigens..... dat bij KPN (zoals ik hierboven lees) "het een en ander" niet zelflerend is, was voor mij al een jaar geleden duidelijk toen de spammalaise begon.🙊
Reputatie 4
Badge +2
Bij mij ook 1 mail van het CJIB (nooit gehad) en reguliere mail in de spammap webmail. Dat dan weer wel.
Ik ga denk ik de spamfilter in de webmail uitzetten op mijn kpn, advies van @Erik_
Trouw stuur ik nu alle mail die als spam wordt ontvangen door naar Valse email maar dan vraag ik mij toch af wat ze er daar mee doen. Ook raar is dat het spamfilter in webmail niet zelflerend is, dat had ik ooit wel zo begrepen. Voor zo ver ik merk wordt die map wel "geleegd" door kpn en doen ze er dan niks mee? Dan kan je die functionaliteit m.i. net zo goed afschaffen. Dan kan er ook geen mal verkeerd worden geplaatst en dan vertrouwen op bv. het outlookfilter die naar ongewenste mail verplaatst.
Al jaren wordt de uitslag van onze wekelijkse bridgeavond per email verstuurd. De laatste weken lukt dat, voor KPN klanten onder onze leden, niet meer; de mail komt in de spam folder. Dit is een erg vervelend probleem.
Ik heb zo´n email uit de spamfolder gevist en de headers bekeken, maar kan niets vinden dat op spam lijkt, sterker nog, alle seinen lijken op groen te staan.
Kan iemand van KPN mij uitleggen hoe dit kan worden opgelost?