Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Werd vanmiddag keurig gebeld door KPN. Ik zal niet de enige geweest zijn hier. Over het spam probleem bij KPN. Achtergronden, hoe kon dit gebeuren, oplossingen tot nu toe, wilt u verder op de hoogte gehouden worden en noem maar op. Heel uitvoerig. Ook suggesties van mij waren welkom. Die heb ik gegeven over de spam en over de werking van dit forum bij dat soort problemen. En die suggesties zouden bij de goede mensen terecht komen. Prima initiatief van KPN. Dat haalt de boosheid wat weg en geeft aan dat ook KPN het geheel op den duur serieus is gaan nemen. Dat heeft een tijdje geduurd, maar dat kan iedereen overkomen. Met in de toekomst de juiste (betere) mensen op de juiste plaats kan dit soort situaties volgens mij voorkomen worden. Mijn kijk op KPN is weer wat opgevijzeld en dat was hard nodig.
Reputatie 4
Badge +2
Bij mij geen telefoontje van KPN jammer hoor, maar jij @ruudschuijt staat er beter op want je hebt bloemen en abonnementsgeld terug gekregen.
Helaas blijft kpn "gewone" mail voor spam aanzien.
Geen idee hoe dit op te lossen is behalve dan in mijn kpn de spam uit te zetten. Het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.

Reputatie 5
Badge +2
Ik proef hier jaloezie😀
Reputatie 7
Helaas blijft kpn "gewone" mail voor spam aanzien.

Het is voor die bedrijven natuurlijk ook niet leuk dat ze de (potentiële) klant op deze manier niet meer bereiken.

Ik hoop dat KPN snel een algoritme vindt om spam en reclame van "echte" bedrijven uit elkaar te kunnen houden.
In het antwoord op dit topic is op 19 oktober een update geplaatst met daarbij de vraag om ten onrechte al spam gekenmerkte berichten als bijlage door te sturen.
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat die vraag gesteld wordt, het spamfilter zou toch echt zelf functionaliteit moeten bevatten om de afzender van mogelijke spam intern ter validatie aan te melden.
Reputatie 7
Als fan van Sony doet het me pijn de onderstaande mail in mijn spamfolder terug te moeten vinden.

Reputatie 4
Badge +2
@RuudSchuijt , nee geen enkele jaloezie hoor!!!! Ze zijn je zelfs van harte gegund!!!
@wjb , ik stuur de niet spam door naar valse email maar inderdaad het te gek voor woorden dat de klant dit moet doen. Helaas is het zo en willen we ervan af komen dan moet het maar gebeuren.
Reputatie 7
@wjb , ik stuur de niet spam door naar valse email...Ik stuur die berichten niet door naar valse mail. KPN moet zelf maar eens gaan zorgen dat ze haar zaakjes technisch en organisatorisch op orde gaat krijgen.
Reputatie 3
Badge +1
Tot nu toe wel wat Spam,maar die komen netjes in het daarvoor bedoelde vakje 😀
Reputatie 7
Tot nu toe wel wat Spam,maar die komen netjes in het daarvoor bedoelde vakje 😀Vraag is of dat "echte" spam is of reclame van legitieme afzenders dat ten onrechte als spam gekenmerkt wordt.
Reputatie 3
Badge +1
Nee echte Spam anders zeg ik het niet 😉
Reputatie 4
Badge +2
Er blijven e-mail van betrouwbare bedrijven in de spam map van de kpn webmail terecht komen.
Bovendien ook nog echte spam......dat is helemaal vervelend zeker als je scherm helemaal rood wordt als je die aanklikt! Ik heb geen idee hoe ik dit soort mail als bijlage vanuit de spam map naar valse e-mail stuur. Ik krijg de mail alleen verplaatst als ik ervoor kies de mail als geen spam aan te merken dan gaat de mail automatisch naar de in-map van de webmail daarna naar outlook en soms wordt die mail dan als ongewenste mail in outlook geselecteerd. Alleen vanuit outlook zie ik kans de spam mail als bijlage naar valse email te verzenden. Zijn er betere oplossingen?
Ik mag gelukkig zeggen dat het zeer veel verbeterd is. Af en toe nog een of twee spamberichten. Van tele 2, ICS creditcard.
Nu alle sonder controle lijkt mij als die laatste ook niet meer doorkomen. maar gelukkig herkent Thunderbird ze altijd.
ACM heeft zijn procedure om spam te melden zeer meer ingewikkeld gemaakt. ze kregen zeker te veel meldingen?
Reputatie 4
Badge +2
ACM? Het is KPN die de spam moet tegenhouden en de meeste spam komt uit het btnl.
Dag, uiteraard is KPN aan zet maar spam verzenden is verboden en de ACM moet daar tegen optreden als aangewezen toezichthouder.
Reputatie 4
Badge +2
Tsja en hoe doe je dat als die spam uit het buitenland komt of uit de bananenrepubliek verweggiestan?
Reputatie 3
Badge +1
Tja volgens mij is de Spam filter nu op hol geslagen er gaan dingen heen die daar niet horen en ook nooit in het Spamvakje zaten,krijg je dat weer moet je alles goed nakijken 🤔
Reputatie 4
Badge +2
@martina56 Ja, dat probleem heb ik dus ook. Is de spam met 99% afgenomen gaat er mail naar de spam map webmail. Ik heb het al eerder aangegeven maar helaas er is nog geen oplossing.
Zou de moderator hier ff aandacht aan kunnen geven?
Wat ik doe is de niet spam die in de spam map komt doorsturen naar valse email. Maar omdat je daarvandaan geen enkele reactie krijgt is het net als stenen in het water gooit een grote kring en je ziet hem nooit meer terug.
Ik krijg weer 10-20 spamberichten per dag binnen, en er verdwijnt veel in de spamfolder wat er niet in thuishoort. Ook ik ben persoonlijk door KPN gebeld van de week en heb dit al doorgegeven.

Ps: Wat ingewikkeld om even snel een reactie te plaatsen op deze discussie, maar misschien ligt dat aan mij.
Reputatie 3
Badge +1
Wat er nu aan de hand is geen idee,maar weer krijg ik Spam en nee niet in mijn Spam vak en nee ik stuur het niet door naar ...,ik blijf dit niet doen,geen zin geen tijd heb betere dingen te doen sorry.
Reputatie 4
Badge +2
Bij mij ook weer een aantal bekende spammers die er doorheen zijn gekomen.
Autoinruil, Claudia, Creditcard, t-mobile.
Jammer het ging zo goed!
Reputatie 3
Het spamfilter werkt prima, geweldig KPN 🙊 ..... ben helemaal enthousiast!!!!

Niet dus !
Er komt van alles in de spammap dat er niet in hoort.
a) spam die overduidelijk spam is komt er in terwijl die gewoon verwijdert had moeten worden.
b) gewone mail die als possible spam ([spam]) wordt aangezien komt in spammap.

Maar zoals hierboven gezegd: het filter werkt prima..... ik moet nu alles zelf doen (beter kan niet....ha ha)
🙉 🙈 🙊
Reputatie 4
Badge +2
Is er een reactie van kpn mogelijk? KPN was zo goed bezig, dat is hier ook door diverse forumleden aangegeven, en nu het weer minder gaat zou een reactie op zijn plaats zijn. Status van het project SPAM, wie, wat, waar, wanneer of de aanvang, analyse, aandragen oplossingen, aanzetten, afsluiten.
Reputatie 5
Badge +2
Hier gaat het al dagen goed. Een enkele oude bekende komt nog wel voorbij. Maar dat is nu een uitzondering.

Ik heb nooit begrepen dat er niet een KPN ter zake kundige hier een keer uitlegt wat er echt speelt. Dus geen enthousiaste medeklant of mensen die een boodschap moeten doorgeven.
Reputatie 3
Badge +1
Gisteren kreeg ik ook een fijn berichtje van Claudia, die me overal wil laten werken, geloof ik. Ze mailde van een mailadres in Albanië, met een domeinnaam die geregistreerd is bij een obscure club in Panama. Heel betrouwbaar allemaal.
Gelukkig is spam nu een uitzondering. Over een enkel spambericht in de week maak ik me niet druk. Er komt ook wel eens ten onrechte een bericht in de spamfolder terecht, maar dan is altijd een nieuwsbrief of andere massamailing. Het zou beter zijn als die direct in mijn inbox terechtkwamen, maar eenmaal in de week even door de spambox heen vind ik geen probleem. Overigens staan er ook niet veel berichten in de spambox, een stuk of vier/vijf per week. Verreweg de meeste spam wordt kennelijk netjes onderschept.

Overigens viel me nog wel iets op in de mailheaders. Tegenwoordig staan daar een paar regels in die afkomstig zijn van het spamfilter van Symantec. Kennelijk is dat de huidige leverancier van het spamfilter. In "oude" spamberichten (dus toen Eelco Blok zich er nog niet mee had bemoeid), kan ik die regels niet vinden. Was er toen een andere spamfilterleverancier dan Symantec? Of helemaal geen? Misschien dat een moderator dat nog eens kan navragen bij de techneuten.
Reputatie 3
@Paul_55
Ik vrees dat een antwoord dat jij verwacht van een moderator door het "spamfilter" wordt aangezien als spam en zal worden verwijderd........... Nooit meer iets van gehoord dus.🙊