Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Waarschijnlijk heb je gelijk, @fred9999, er zal wel geen 'officiële' reactie komen. Op zich ook niet zo gek, want dit forum is eigenlijk een zelfhulpgroep van KPN-klanten. Aan de andere kant lezen de moderators wel mee en ze geven ook informatie door.
Ik weet ook niet waar ik antwoord zou kunnen krijgen. De klantenservice lijkt me nog onwaarschijnlijker dan dit forum. Ik wacht het maar af.
Reputatie 4
Badge +2
International Card Services [noreply@icscardsinfo.nl] 2x
Hello Deals [hellodeals@gogobird.nl]
info@jrsender.ltd

Zomaar 4 spam!!!!
Reputatie 5
Badge +2
Het begint hier ook weer te druppelen. Heeft de loodgieter het toch niet helemaal goed gedaan.
Ook hier begint het binnen te regenen alweer 7 vandaag 😡 😡
Reputatie 7
International Card Services [noreply@icscardsinfo.nl] 2x
Hello Deals [hellodeals@gogobird.nl]
info@jrsender.ltd

Zomaar 4 spam!!!!
Meldt de spam van hellodeals@gogobird.nl ook bij abuse@transip.nl.
Meldt de spam van info@jrsender.ltd ook bij abuse@namecheap.com
Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

Jij hebt ook weer wat even te doen. 😀

Zou fijn zijn als KPN in de toekomst spam zelf tegenhield.
Reputatie 4
Badge +2
Het CJIB laat weer van zich horen zonder pardon in outlook:
6h1k29s@ialsouwg.site; namens; CJIB [noreply@cjib.eu]
en in de spammail van de webmail



Daar kunnen we het voor vandaag weer mee doen.
Te gek zeker die van het CJIB dat die er doorheen komt.
Reputatie 7
Meldt die spam van de CJIB ook bij het abuse team van Reg.Ru Network Operations (abuse@reg.ru).
Zowel de mailserver van 6h1k29s@ialsouwg.site (31.31.201.30) als noreply@cjib.eu (194.58.102.175) staan onder beheer van Reg.Ru Network Operations.

In dit geval hebben we dus te maken met spam berichten afkomstig uit Rusland.

Weet je overigens dat er mensen zijn die naar aanleiding van dit spambericht het bedrag in Euros overmaken naar het echte rekeningnummer van de CJIB. 😐
Het is een tijdje goed gegaan maar nu wordt het met de dag weer erger. De oude bekenden. LIDL, CJB , Post NL etc. etc..
Reputatie 4
Badge +2
Nu deze, ik denk uit Italië,
[spam] Dringend aandacht
04/11/2017 - 15:31
ICS (irene_rapallo@slop.it)

Waarom, waarom, waarom KPN wordt dergelijke mail niet tegengehouden. De spamfilter van webmail "ziet" hem wel !!!!!
Reputatie 7
Die mail is in jouw spamfolder geplaatst.
Het spamfilter onderscheidt drie situaties:
1) Zeker spam, die worden weggegooid.
2) Waarschijnlijk spam, die worden in de spamfolder geplaatst.
3) Zeker geen spam, die worden doorgelaten.
Blijkbaar kan het spamfilter nog niet met zekerheid vaststellen dat het spam betreft.
Je zou een mail kunnen sturen naar abuse@netsons.com om melding te maken van het verzenden vanaf een mailserver (IP adres: 46.252.155.62) die binnen hun verantwoording valt.
Moet het email adres natuurlijk niet gespooft zijn want dan kan de mail ook van een andere originating mailserver afkomstig zijn.
Reputatie 4
Badge +2
Het is weer begonnen!!!!

Reputatie 5
Badge +2
Hier is het rustig. Elke dag eentje en soms twee.
Reputatie 7
Ooit meegemaakt dat er min één mailtje voor je klaar staat?

Zeker het spamfilter dat zich achteraf bedacht heeft en het mailtje alsnog verwijderde. 😉
Met dank aan mijn vrouw voor het sturen van dit screenshot.
Reputatie 5
Badge +2
Het is weer begonnen!!!!



Je hebt gelijk. Hier nu ook. Begint het hele circus weer?
Reputatie 4
Badge +2
Nooit, nooit, nooit gaat het over?
Moedeloos wordt ik hiervan. Dan heb ik ook al iedere dag aangegeven dat Chris geen spam is maar op een één of andere manier komt dat niet door bij kpn. Of is het zo dat Chris daar wat aan moet doen?
De spam neemt toe, ook in outlook. Wellicht is een update van de moderator hier op zijn plaats.
valse-email@kpn.com is een bodemloze put waar naar mijn idee helemaal niets wordt gedaan aan de meldingen die klanten maken.

Reputatie 3
@Steennul65
Wellicht is een update van de moderator hier op zijn plaats.

Dat lijkt mij een goed idee .... dan krijgen we misschien iets meer info (nieuwe frisse mensen zal ik maar zeggen...) 🙉 🙈 🙊 ha ha
Reputatie 5
Badge +2
Wat ik ook instel, ik krijg de laatste weken niet meer door als er hier een nieuwe reactie staat. Dus af en toe maar even kijken.
Krijg er af en toe nog eentje (spam), maar niet zo veel meer. Eén of twee per dag. Als ik naar webmail ga liggen er ook meestal een paar in de spam bak. En daar horen ze ook.

@fred9999 Ik wil ook wel een update geven hoor. Heb er al zoveel voorbij zien komen, dus dat moet lukken😀

@Steennul65 Chris (of één van zijn zussen) blijven voorbij komen. Bij mij niet veel meer, maar wel af en toe. Dat outlook ze niet tegenhoud is een kwalijke zaak. Mijn gmail heeft er nog nooit eentje doorgelaten. Ik doe nu zo goed als alles met mijn nieuwe gmail adressen. Zakelijk, shoppen en privé. En dat zet ik niet meer terug omdat het me bevalt.
Reputatie 5
Badge +2
Komt er net weer eentje binnen. Over keukenrenovatie. Kende ik nog niet.
Reputatie 7
Ik zie hier in dit topic alleen nog maar mailtjes genoemd worden waarbij de titel voorzien is van de tekst [spam].
Dit betekent dus dat ze door het spamfilter geïdentificeerd zijn als "waarschijnlijk spam" en in de spamfolder geplaatst zijn. De spamfolder zou normaliter een folder moeten zijn die je als klant niet hoeft te openen, ware het niet dat er momenteel ook regelmatig gewone mail in de spamfolder geplaatst wordt.
Wat mij betreft is het "echte" probleem alleen nog die "false positives" (gewone mail in spamfolder) en niet die paar echte spamberichten in de spamfolder.
Op mijn XS4ALL accounts komen er al sinds jaar en dag dagelijks meerdere spamberichten in de spamfolder. Geen probleem, gewoon die spamfolder niet synchroniseren en niet openen. Na 30 dagen worden die spamberichten vanzelf verwijderd uit de spamfolder. Ik zie ze dus niet eens.
Reputatie 5
Badge +2
Die enkele (één of twee per dag) spam die bij mij binnenkomt, is afgevangen door gmail waar alle KPN post nog steeds naar toe gaat. Daarnaast zit er een enkele in de KPN spam bak als ik daar naar toe ga.
Reputatie 4
Badge +2
@wjb Dat is dus precies de reden om in de webmail spammap te kijken vanwege de mail die daar niet in hoort te komen. Dan zie ik dus ook de echte spam. Dan komt er ook nog spam doorheen die soms door outlook wordt herkend en in ongewenste mail staat. Helaas ook spammail in de reguliere mail die ik dan weer stuur naar valse e mail.
Ik heb over de valse email geen goed gevoel want ik geloof dat daar niks mee wordt gedaan.
Reputatie 5
Badge +2
Het had de mensen van “valse email” gesierd als ze de afgelopen zeven maanden hier een keertje zelf uitleg hadden gegeven. Dat was wel zo netjes geweest. En het kost ze slechts een paar minuten. Ik denk dat de gevoelens van @Steennul65 kloppen.
Reputatie 7
Dat is dus precies de reden om in de webmail spammap te kijken vanwege de mail die daar niet in hoort te komen.Laten we hopen dat dat ook voor jou snel tot het verleden behoort en dat er geen reguliere mail meer in jouw spamfolder geplaatst wordt, dan heb je immers ook geen last meer van de echte spam die daar geplaatst wordt, die zie je dan toch niet meer.

Helaas ook spammail in de reguliere mail die ik dan weer stuur naar valse e mail.Spijtig om te horen dat je nog steeds spammail tussen de reguliere mail vindt. Ik heb daar al tijden geen last meer van. Ik hoop dat dat voor jou en anderen ook snel zal komen. De reden dat ik geen last heb van die spammails die jij nog wel ontvangt is omdat mijn e-mailadres en die van mijn gezin blijkbaar niet in de adressenlijst van die spammer staan.

Ik heb over de valse email geen goed gevoel want ik geloof dat daar niks mee wordt gedaan.Dat ben ik volkomen met je eens, ik heb in dit topic al vaker gezegd dat doorsturen mijns inziens zinloos lijkt te zijn.
Reputatie 3
Badge +1
Wat ik nu wel erg vervelend ga vinden,dat er post naar mijn Spamvak verdwijnt en het is geen Spam,dit moet ik wel telkens na kijken.