Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hier gisteren zeven spam berichten. Vijf afgevangen door KPN (bravo) en twee werden wel doorgegeven, maar kwamen in de gmail spambak terecht. Vandaag weer begonnen met twee spam van KPN. Ook weer keurig door gmail in de eigen spambak gestopt. Dus het lek is nog niet dicht. Helaas.

Ik dacht dat het ik verder geen “goede” berichten zou terugvinden in de KPN webmail spambak. Dus toch wel. Zat een creditnota in. Of ik die even wilde bevestigen.
Reputatie 7
Wat ik nu wel erg vervelend ga vinden,dat er post naar mijn Spamvak verdwijnt en het is geen Spam,dit moet ik wel telkens na kijken.Daar heb je volkomen gelijk in, dat is een heel vervelende situatie. Ik hoop dan ook dat KPN dit heel snel weet te fixen.
Reputatie 7
Badge +30
Teleurstellend om te lezen dat de spam weer toe lijkt te nemen! En nog vervelender: dat niet-spam in de spambox komt. Daar zit niemand op te wachten.. Ik heb intern wederom laten weten dat jullie dit signaleren. Dat komt bij de betreffende collega's uit en zij kunnen er weer mee aan de slag. Ik zal het 'beste antwoord' nog even updaten met het verzoek om de mails door te sturen naar ons. Hartelijk dank voor jullie updates!
Reputatie 4
Badge +2
Ik blijf reageren op spam want bij mij is het niet over, ja minder maar zeker niet gestopt.



Kennelijk weten ze mij steeds weer te vinden, nu zijn bitcoins erg populair.....
Jammer dat er geen enkele reactie komt van valse-email@kpn.com
Ik zou toch verwachten dat kpn daarop reageert en anders zijn de hier uitgesproken veronderstellingen juist!
Er wordt met die mail naar valse-email@kpn.com niets gedaan!!!!!
Reputatie 7
Ik blijf reageren op spam want bij mij is het niet over, ja minder maar zeker niet gestopt...Acht spamberichten in vier dagen waarvan er zeven door het spamfilter in de spamfolder geplaatst zijn.
Als je jouw spamfolder gewoon zou kunnen negeren, wat zou moeten kunnen als er geen gewone mail in geplaatst zou worden, dan had je in de afgelopen vier dagen dus één spambericht ervaren. An sich is dat een beduidend betere score dan, laten we zeggen, een maandje terug.
Het was opgelost door KPN maar helaas is het sinds ruim een week of 2 a 3 weer een drama.
Dagelijks gewone mail niet in mijn mailbox, staat allemaal weer in de spam bij de webmail.
Gewoon een drama.
Snap het niet, ze willen van telecombedrijf naar ICT maar een mailbox levert al problemen op.
Word er hopeloos van.
Voor de technici van KPN, zie weide257

Admin: post samengevoegd met centraal spamtopic
Reputatie 4
Badge +2
@wjb Je hebt gelijk en de spam is stukken minder maar aan de andere kant als ik mijn mail niet kan vertrouwen omdat er mail in de spammap wordt geplaatst dan zie ik helaas spam.
Ik begrijp best dat kpn niet alles kan tegenhouden alhoewel ik dan echt moet kunnen vertrouwen op de selectie die kpn voor mij maakt. Niet bagitaliseren de spam maar ook niet de loftrompet op de selectie wel/niet spam.
Het blijft jammer dat er geen voortgang wordt gemeld door de moderators van dit forum.
Eigenlijk is het ijzig stil.
Reputatie 3
Badge +1
😡 Tja boos ben ik nu wel onderhand,post die belangrijk is gaat gewoon naar het Spamvak,ik begin dit NU wel zat te worden KPN,eerst maanden bezig om het probleem op te lossen en nu weer door naar het volgende probleem.
Ik vind het tijd worden dat er NU eens echt iets gebeurd 😠
Reputatie 4
Badge +2
Stilletjes heb ik haar eigenlijk wel gemist......gelukkig was ze er weer vanmorgen in mijn outlook "CLAUDIA" info@abzas.info ze had zelfs een filmpje voor mij gemaakt!! Niet gekeken want je weet maar nooit! Ook weer spam van Telfort, Vodafone, BTC. Jammer dat ook nog steeds mail die wel voor mij is bestemd dan weer in de spam map webmail wordt geplaatst. Geen idee hoe en waarop dan wordt gefilterd/geselecteerd want spam komt in outlook en soms reguliere mail in spam map webmail. Is er een knappe kpn'r die dit uit kan leggen?
Reputatie 4
Badge +2
Kennelijk zijn de topic-leden zeer tevreden zoals het nu gaat met de spam. Dan lijkt het erop dat alleen ik dagelijks word lastig gevallen door Telfort, Vodafone en ja ook KPN, Bitcoins, Claudia, zalando en nog veel meer ellende. Het is heel jammer dat een zo een levendig topic m.i. z'n langzame dood sterft. 😭
Reputatie 5
Badge +2
De meeste spam wordt hier afgevangen door het spamfilter van KPN zelf. Bijna elke dag komt er wel een enkele doorheen. Dat meld ik maar niet meer elke keer. Helemaal oplossen lukt ze niet. Ga er van uit dat zoiets ook echt niet meer gaat lukken. Ik werk daarnaast nu bijna honderd procent met gmail. Nergens last van.
De hoeveelhid Spam mail die doorkomt is wel minder geworden. MAAR de hoevel wel bestemde email die in de SPAM folder verdwijnt groeit alleen maar.

ik moet nu gemiddel 3 -4 berichten per dag uit de spam vissen die echt wel voor mij bedoeld zijn.
wanneer komt hier eens een oplossing voor??? het wordt steeds erger.
Ok ik ben voor 100% overgestapt naar gmail en heb daar nergens last van.🤣 😊
Alleen dagelijks de spammap bij kpn leegmaken moet nog steeds.
Voordat ze dat bij KPN doorhebben en gefixt ben je weer een jaar verder. 😁 😁
Ik heb het helemaal gehad dat kpnmail 😂 😂
Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

Toch maar even ter informatie: Ze komen weer gewoon binnen. Vanochtend de eerste vier. De helft van die vier deze ochtend waren wel door het spamfilter van KPN afgevangen..
Reputatie 7
@RuudSchuijt,
Heb je dan ook last van "gewone" mails die ten onrechte als spam gekenmerkt worden?
Die komen dan waarschijnlijk ook niet aan in Gmail, of synchroniseren je de spamfolder ook met Gmail?
Reputatie 5
Badge +2
Bij mij is slechts eenmaal een goede mail in de spambak terecht gekomen. Die komen niet in gmail terecht.
Reputatie 7
Bij mij is slechts eenmaal een goede mail in de spambak terecht gekomen. Die komen niet in gmail terecht.Dan moet je toch weer frequent de spamfolder van je KPN mailbox controleren en dat is natuurlijk heel vervelend.
Ik gebruik Outlook als mailcliënt rechtstreeks op mijn KPN mailbox en laat de spamfolder ook synchroniseren. Daarmee zie ik direct of er mails onterecht in mijn spamfolder geplaatst zijn.
Reputatie 5
Badge +2
Dat is een goed idee. Is dat moeilijk in te stellen?
Reputatie 7
Dat is een goed idee. Is dat moeilijk in te stellen?Dat is gewoon standaard functionaliteit van Outlook.
Reputatie 5
Badge +2
Dan laat ik het maar zo. Laat ik nog wel eens naar kijken.

En de volgende spam is alweer binnen. Gaat lekker.
De ellende begint hier weer opnieuw. . De Efteling, Post NL en de andere bekenden. 😞 😞
Wanneer lossen jullie de problemen met de spam nu eindelijk eens op?? Belangrijke mailtjes krijg ik niet meer binnen, wel tientallen spam mails van vaak dezelfde afzender. Al meer dan een jaar!!!

Ik ben bezig alles om te zetten naar een ander mailadres, een aanbieder die z'n zaakjes wel voor elkaar heeft (en bovendien ook nog eens gratis is!!!)
Reputatie 5
Badge +2
Het hoort er nu gewoon bij. De meeste spam wordt bij mij tegengehouden door het spamfilter van KPN. Prima. Soms zit daar ook een gewoon mailtje bij. Een enkele spam per dag komt er wel door. Gewoon een bekende. Traplift, hypotheek en noem maar op.

Ik denk dat iedereen ondertussen met Outlook of Gmail werkt. Wij blij en ik denk dat KPN dat dan ook is.
Reputatie 7
Ik denk dat iedereen ondertussen met Outlook of Gmail werkt...Niet iedereen, ik in ieder geval niet.
Reputatie 5
Badge +2
Bij mij is slechts eenmaal een goede mail in de spambak terecht gekomen. Die komen niet in gmail terecht.Dan moet je toch weer frequent de spamfolder van je KPN mailbox controleren en dat is natuurlijk heel vervelend.
Ik gebruik Outlook als mailcliënt rechtstreeks op mijn KPN mailbox en laat de spamfolder ook synchroniseren. Daarmee zie ik direct of er mails onterecht in mijn spamfolder geplaatst zijn.