Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 7
Ik gebruik inderdaad de Outlook mailcliënt, maar daarmee gebruik ik nog geen outlook(.com). De Outlook mailcliënt doet verder niets met spam. Die mailcliënt gebruik ik gewoon rechtstreeks op mijn planet.nl mailbox.
Reputatie 5
Badge +2
Ik vind het allemaal prima maar jammer dat ik tegenwoordig gmail moet gebruiken. Heb me er wel bij neergelegd.
Reputatie 7
Ik vind het allemaal prima maar jammer dat ik tegenwoordig gmail moet gebruiken. Heb me er wel bij neergelegd.Volgens mij hoef je dat ook helemaal niet, KPN moet gewoon zorgen dat het spamfilter ook die laatste kleine verbeterslag nog krijgt en dan zijn we precies waar we moeten zijn en kan iedereen die (vervelende) Amerikaanse bedrijven weer links laten liggen.
Ik ben zeer gesteld op mijn privacy en daarom mijd ik organisaties als Google, Apple en Microsoft als mail provider.
Natuurlijk moet iedereen die keuze voor zichzelf maken, mijn keuze is als bovenstaand.
Reputatie 5
Badge +2
En als het KPN niet lukt, helaas, is er weinig keuze. Ze zijn al meer dan een jaar bezig.
Reputatie 7
En als het KPN niet lukt, helaas, is er weinig keuze. Ze zijn al meer dan een jaar bezig.Dat is jouw conclusie, ik heb geen enkel probleem met de huidige werking en zeer zeker niet voldoende om mij te doen besluiten om mijn privacy bij een Amerikaanse partij te grabbel te gooien.
Reputatie 5
Badge +2
Een werkend email programma van KPN zou de oplossing zijn. Jammer dat dat niet lukt😂
Reputatie 7
Een werkend email programma van KPN zou de oplossing zijn. Jammer dat dat niet lukt😂Wat versta je nu onder "email programma"?
Reputatie 5
Badge +2
Ik ga niet weer in discussie. Hebben we te vaak gedaan. Fijne avond.
Reputatie 7
Ik ga niet weer in discussie. Hebben we te vaak gedaan. Fijne avond.Ik stel gewoon een vraag, jammer dat je daar geen antwoord op wilt geven.
Als je met "email programma" een email cliënt bedoelt, dan ben ik blij dat KPN dat niet levert, daar zijn andere partijen zoals Microsoft met de Outlook email cliënt veel beter in.
Als je niet de email cliënt bedoelt, dan weet ik echt niet wat je wel bedoelt met "email programma".
Reputatie 4
Badge +2
Ik gebruik Outlook als mailprogramma maar ik moet wel met een kpn mail extensie, de mailserver van kpn gebruiken.
Ook daar vindt de selectie plaats; wel of geen spam. De meeste spam, heb ik begrepen, wordt afgevangen zonder dat ik dat zie. Dan zijn er mails die wel door het spamfilter van kpn komen en dan toch in de webmail spam map terecht komen omdat die mail dan alsnog als spam word aangemerkt. Wat gaat er dan fout op de server en waarom ziet webmail dan wel die spam die eerder had afgevangen moeten worden. Val mij daar niet mee lastig zou ik zo zeggen. Maar dan het probleem er gaan ook mails in die geen spam zijn en daar hebben we een probleem. Ik moet in de webmail spam map kijken en dat mag niet nodig zijn.
Reputatie 7
...De meeste spam, heb ik begrepen, wordt afgevangen zonder dat ik dat zie...Klopt, de mails waarvan met 100% zekerheid kan worden geconcludeerd dat het spam betreft zal jij nooit te zien krijgen omdat deze door het spamfilter weggegooid worden. Dit zijn mails die verzonden zijn vanaf blacklisted servers of waarvan de afzender blacklisted is.

...Dan zijn er mails die wel door het spamfilter van kpn komen en dan toch in de webmail spam map terecht komen omdat die mail dan alsnog als spam word aangemerkt. Wat gaat er dan fout op de server en waarom ziet webmail dan wel die spam die eerder had afgevangen moeten worden. Val mij daar niet mee lastig zou ik zo zeggen...Dit zijn mails waarvan vastgesteld is dat het waarschijnlijk spam betreft, maar waarvan dat nog niet met 100% zekerheid gezegd kan worden. Spam die vanaf een reguliere/klandestiene mailserver verstuurd wordt valt hier veelal onder waarbij de spammer ook telkens een ander afzender e-mailadres gebruikt die nog niet blacklisted is.
Om toch zoveel mogelijk spam er uit te kunnen filteren wordt er dus naar nog meer gekeken en dat leidt helaas soms nog tot false-positives. Dit zijn de "echte" emailberichten die ten onrechte als spam gezien worden.
Reputatie 3
Badge +1
Goedemorgen,en nog steeds is er niets veranderd hij blijft div mailtjes als Spam zien die helemaal geen Spam zijn,is het nu allemaal zo moeilijk pfffffffffffffffff
Reputatie 5
Badge +2
Bijna alle trapliften, hypotheken, bitcoins en al die bekende spam ligt bij mij zo goed als helemaal in de spambak van KPN. Elke dag een flink aantal. Af en toe komt er een bitcointje door. En die wordt dan weer door het Amerikaanse gmail afgevangen. Die kan dat dus beter dan het Amerikaanse filter van KPN. Echte mail komt bij mij wel goed door.
Reputatie 7
Die kan dat dus beter dan het Amerikaanse filter van KPN...Wie is dan die Amerikaanse leverancier van het filter van KPN?
Reputatie 4
Badge +2
Toch maar weer melden dat bij mij in de spammap webmail de bekende spammers weer langzaam maar zeker weer weten door te dringen zoals Zalando, Rabobank, Autotaxatie, Vodafone, Telfort enz.
Met enige regelmaat 2 a 3 per dag dagelijks. Dan ook nog dat reguliere mail ook in de spammap komt.
Ik moet het daarom controleren. Wie gaat dit nu oplossen?
Reputatie 5
Badge +2
Hier slechts een enkele spam. Het gaat goed zo bij mij. Het spamfilter van KPN slokt er elke dag wel een paar op. Het doet zijn werk dus. Verder geen problemen met gewone mail.

De heer Blok zag er vorige week trouwens wat bleekjes uit.
Reputatie 4
Badge +2
@RuudSchuijt het nieuws volgen is wat lastig want ik ben aan het overwinteren in warme streken. Ja hr B leek niet gelukkig, ooit horen we de waarheid omtrent zijn vertrek......
Reputatie 5
Badge +2
Overwinteren en dan klagen over KPN? Hier sneeuwt het.
Reputatie 4
Badge +2
Het probleem is dat ik nu gebruik moet maken van webmail omdat ik met outlook geen mail kan versturen hier. Dan zie je dus dagelijks de spammap groeien. Verder durf ik natuurlijk helemaal niet te klagen over kpn, dat heb jij toch ook nooit gedaan......
Reputatie 5
Badge +2
Duidelijk. Een spammap die groeit op je laptop buiten in de zon onder de parasol. Glaasje sangria onder handbereik. Hier code geel en oranje vanwege de sneeuw overlast. Ik heb geen medelijden met je.

KPN is een goed bedrijf. De nieuwe kapitein is zich aan het warm lopen en is in ieder geval een heel ander type mens dan zijn voorganger. Laat ik het een frisse wind noemen. Daar heb jij tijdens het overwinnenteren gelukkig geen last van.
Reputatie 7
Het probleem is dat ik nu gebruik moet maken van webmail omdat ik met outlook geen mail kan versturen hier...Je kunt in het buitenland ook met de Outlook mailcliënt mail verzenden mits je de instellingen voor de smtp server goed hebt staan. Welke versie van Outlook heb je op jouw laptop staan, of gebruik je een tablet of telefoon?
Reputatie 4
Badge +2
@wjb dank voor je hulp, ik gebruik een tablet welke instelling voor de smtp?
Helaas heb ik niet altijd wifi en ik ben buiten europa dus ik gebruik daarom geen g4.of g3. Hier denk ik nog gtamtam.
Dank
Reputatie 7
@Steennul65,
Zie https://forum.kpn.com/e-mail-10/overal-mail-versturen-nu-mogelijk-authenticated-smtp-server-actief-348101 en https://forum.kpn.com/e-mail-10/e-mail-versturen-smtp-server-instellen-360421
Reputatie 3
Badge +1
Over de huidige stand en gang van zaken ben ik redelijk tevreden. Een enkele keer een spambericht in de normale mail, maar dat is niet vaker dan een of twee keer per week. Daar kan ik me niet druk om maken. Reguliere nieuwsbrieven komen nog wel eens ten onrechte on de spamfolder terecht. Dat is vervelender, maar ik heb de indruk dat het wel verbetert.
Een of twee keer per week even de spamfolder bekijken is ook geen ramp. Omdat er niet veel in zit (minder dan tien per week) is dat snel gedaan.
Als het zo blijft gaan, vind ik het goed.
Reputatie 1
Na een rustiger periode in mijn mailbox begint sinds twee weken de spam weer toe te nemen. De vertrouwde energieaanbiedingen, seniorenpassen, geblokkeerde betaalrekeningen, etc. beginnen weer binnen te komen. (blijkbaar willen de spammers ook nog wat kerstaanbiedingen verkopen).
Blijkbaar staat de kierende achterdeur inmiddels wat ruimer open. Hopelijk gaat de deur niet weer helemaal open zoals voorheen.
Het blijft moeilijk voor KPN.