Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Ik krijg mijn nieuwsbrieven in de spambox van mijn webmail. Terwijl ik voorheen deze gewoon in mijn outlook kreeg. Deze nieuwsbrieven moet ik gewoon hebben. Als ik aangeef geen spam staan ze morgen weer in de spambox van mijn webmail. Hoe kan ik oplossen dat deze nieuwsbrieven geen spam is?
Reputatie 5
Badge +2
Het ging goed. Alles kwam keurig in de KPN spambak terecht. Tot vanochtend. We beginnen de dag al vroeg met acht stuks. Ik denk dar er iemand aan een verkeerd knopje heeft gezeten. Jammer.
Reputatie 7
Het ging goed. Alles kwam keurig in de KPN spambak terecht. Tot vanochtend. We beginnen de dag al vroeg met acht stuks. Ik denk dar er iemand aan een verkeerd knopje heeft gezeten. Jammer.Ik denk dat je dit gewoon één dag, misschien twee, moet geven en dat dan alles weer op orde is.
Ook ik ontving vanochtend twee spam berichten, maar ook die zullen vast op korte termijn weer door de spamfilter herkend gaan worden.
Reputatie 3
Badge +1
Het is bij mij al een tijdje bezig. Dagelijks twee tot vier berichten in de spamfolder en twee of drie keer in de week een ongemarkeerd spambericht in de inbox. Dat laatste is geen ramp, als het maar niet erger wordt.
Reputatie 5
Badge +8
Na weken relatieve rust, af en toe 1 à 2 spam mails in de spam box kreeg ik vandaag een stuk of 10 spam mails in mijn gewone mailbox.
Hoop dat dit een 'maandagochtend probleem' is 🤔
Eerverleden week 32 spamberichten, vorige week 18 en deze week alweer 10 waaronder een aantal heel kwalijke. Er lijkt inderdaad weer iets goed mis met het spamfilter van KPN momenteel. Heel veel lijkt afkomstig van Impulse Media Curaçao B.V. Ik stuur alles door naar SpamCop.net, maar dat lijkt niet echt te helpen....
Reputatie 2
Ik heb net zo'n 350 mails uit de spambox gehaald. (van de afgelopen 3 weken geloof ik). Gisteren en vanochtend stond de teller op 20
Reputatie 7
Ik heb net zo'n 350 mails uit de spambox gehaald. (van de afgelopen 3 weken geloof ik). Gisteren en vanochtend stond de teller op 20Waarom kijk je überhaupt in jouw "spambox", die is er toch juist voor om "probably spam berichten" in op te slaan?
Pas als de status van zo'n mail en/of de verzender verandert in "certainly spam" zullen ze door het spamfilter direct verwijderd worden.
Reputatie 2
Ik heb net zo'n 350 mails uit de spambox gehaald. (van de afgelopen 3 weken geloof ik). Gisteren en vanochtend stond de teller op 20Waarom kijk je überhaupt in jouw "spambox", die is er toch juist voor om "probably spam berichten" in op te slaan?
Pas als de status van zo'n mail en/of de verzender verandert in "certainly spam" zullen ze door het spamfilter direct verwijderd worden.

Omdat er zo af en toe ook goede mails daar in komen.
Reputatie 7
Hi Ruud, voor zover bekend is er gelukkig geen nieuw issue met de spamfilter. Het kan zijn dat er inderdaad wat berichten tussendoor slipten, die kan je nog steeds doorsturen zoals Erik in de oplossing van het topic beschreef zodat de filters daarop aangepast kunnen worden. Hebben jullie na de spamberichten van maandagochtend nog meer spam gekregen, of is het daarna weer goed gegaan?
Reputatie 5
Badge +8
@ Jasper:
Sinds maandagochtend is de spam wel afgenomen maar niet naar het oude niveau van 1 à 2 per dag
Verder stuur ik ze altijd door naar valse-email@kpn.com
Reputatie 5
Badge +2
De afgelopen dagen, na mijn laatste melding hier, elke dag een paar en vandaag beginnen we met negen. Ben er nu aan gewend. Het spam filter van KPN vangt er elke dag gemiddeld ook een paar af.
Reputatie 5
Badge +8
Ik hoop niet dat de spam ellende opnieuw begint............
Dit weekend en vanmorgen weer 10 spam mails in mijn inbox.
Alles weer keurig doorgestuurd.
Reputatie 5
Badge +2
Johanna, net als gisteren vandaag ook weer. Je bent dus niet de enige. Ik stuur niets meer door. Heeft geen zin.
Zo langzamerhand raak ik vertrouwen in een goed werkend KPN-spamfilter kwijt.
KPN, laat eens van je horen hoe het komt dat er weer volop spam tussen mijn gewone mail zit en ook: wat gaat KPN eraan doen om klanten te behouden ?
Reputatie 5
Badge +2
En de middag spam is helaas ook weer terug.
Reputatie 4
Badge +2
Hallo,
Weer terug van vakantie en tijd om de mail nauwkeurig te bekijken. Ik had alleen een slechte wifi beschikbaar.......Mobiel is in Afrika wel heel duur!
Nou ja niet klagen daarover maarrrrrr wat zie ik in outlook spam maar ook als spam herkende mail.
Dan maar niet spreken over de webmail spambak daar is het verschrikkelijk wat een puinhoop.
En dan ook nog wel voor mij bestemde mail daartussen. Het is een ramp!!!!!
@RuudSchuijt Ruud leuk stukje in de krant
Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

😎
Reputatie 2
Badge
Volgens mij zijn we weer terug bij af!! 😤
"Nederlands Spoorwegen" (2x), "Gezondheidscentrum", "Uw betaling", "Well Fair", "Huishoudbeurs"
🤐
Reputatie 5
Badge +8
Ook vanmiddag weer de nodige spam.
Wat nog vervelender is, is dat er goede mail in de spambox van webmail beland.
Ik heb dit al een paar keer doorgegeven aan het abuse team maar de betreffende mail blijft als spam aangemerkt.
Reputatie 3
Na bijna (?) 2 maanden niet op dit topic geschreven te hebben maar weer eens een reactie.

Aanvankelijk leek het een stuk beter te gaan, d.w.z. weinig "doorgezonden" spam.
Dat leek ook zo te zijn in de SPAM-map (KPNWEBMAIL).
Daar heb ik dus een tijd je niet meer in gekeken.
Toch waren daar dan opeens nog 20-30 mails met aanduiding "[spam]". ... oeps! Naam mijn idee zou kleuter deze mails zelfs herkennen als spam..............

Tot ongeveer eind december - eerste week van januari (?) .... toen ging het weer los.
30-50 mails in SPAM map per week (~), allemaal met indicatie "[spam]"............ KPN blijkbaar bril verloren op wintersport o.i.d.?????👓 🚞

En als klap op vuurpijl...laatste weken steeds meer "doorgestuurde" spam in mijn Outlook.⛈️

Heb diverse malen gemeld aan "VALSE-EMAIL-KPN" .......... wat er met mijn mails gebeurt weet ik niet.

Naar mijn idee komen er TE VEEL mails in SPAM map met indicatie [spam]...... dit lijkt mij een te makkelijke oplossing voor mails die DUIDELIJK spam zijn.

conclusie: ik heb geen vertrouwen meer in spam-filtering van KPN. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met andere providers (waar wel spam tegen gehouden zou worden)... ik word al moe als ik eraan denk dat ook allemaal te onderzoeken.

ZAAK MOET GEWOON WERKEN.👍🏼

Maar toch....... spam tegenhouden is geen makkelijke opgave.... 🦍
Ik doe het wel op de simpele manier met de "delete" knop.... werkt heel goed! en focus me op andere dingen.
Reputatie 4
Badge +2
@fred9999 Goed stuk geschreven. Ik denk er precies hetzelfde over.
Het is te gek voor woorden dat kpn de spam niet tegen kan houden zonder dat ik er ook maar iets van af weet. Bovendien is de matige spamfiltering niet te vertrouwen immers mijn reguliere mail zit in de spammap met ook echte spam in de spammap webmail en spam komt ook nog in Outlook die wel/niet wordt gezien. En dan ook nog in Outlook mijn eigen mail. Snap ik het nog? nauwelijks.....................................!!!
Jammer het ging echt wel redelijk goed. Mailen naar valse e mail heeft echt geen zin want die hebben een hele grote (spam)bak en daar gaat alles in, doortrekken en weg is het.
Reputatie 4
Badge +2
Een overzicht van webmail 72 spam van 22 dec t/m nu.



Outlook



Zo kan het dan wel weer........
Reputatie 5
Badge +2
Ik weet dat het weinig zinvol is het hier steeds neer te zetten. De spam komt weer dagelijks met bakken binnen.

Ik weet dat Maximo Ibarra zich sinds half januari aan het warm lopen is. Ik dacht dat zijn aanstelling in maart inging.

@Steennul65

Heb je zijn email adres al? Misschien heeft hij straks meer controle over het personeel zodat het eindelijk opgelost kan worden. Hij heeft een goede staat van dienst. En kan misschien met die ervaring de structuur van het bedrijf aanpassen.
@RuudSchuijt
Ook hier komt sinds een week of 2 de spam weer met bakken binnen.