Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Zo zie ik maar weer eens hoe een oorzaak van buiten een intern "conflict" cq misverstand veroorzaakt.
We hebben hetzelfde doel voor ogen maar de weg er naar toe is wat lastig.

De spam kan dus op 2 manieren in de spam map van TB terecht komen, dan is niet meer (eenvoudig) te bepalen welk filter wat doet ? of ??

Ik heb mijn email bij xs4all, al jaren, 5 popboxen en vele aliassen, nagenoeg geen probleem met spam, in mijn emailprogramma's filter ik niets.
Heel af en toe komt er een spammail in de inbox, die meld ik dan via webmail als spam, en ik kijk af en toe in de spambox, als daar een vals-positief in zit dan ga ik ook naar de webmail om 'm daar aan te merken als niet-spam.
Dus niet in mijn email programma want dan leert het spamfilter niet.
Zo mooi is het dus bij kpn niet helaas.
Reputatie 4
Badge +2
Zo is het @RuudSchuijt er is bij KPN geen oplossing. Alleen mooie woorden en beloftes die hier in dit topic worden gedaan. @Allart die op mijn privé mail vroeg zodat zijn collega's het in de gaten konden houden o.i.d. en ik daarvan de resultaten zou.....krijgen . Helaas ook daarvan nooit meer iets gehoord.
Zo jammer zoiets en dan maar denken dat we worden geholpen. Niks daarvan, het is eigenlijk meer een rode lap die ons wordt voorgehouden. Steeds meer frustratie, zie bovenstaande discussie, en er is geen enkele oplossing. Ik heb het al eerder gezegd; hoe moeilijk kan het zijn om een mailaccount te maken bij valse email en daarop spam binnen te laten komen.
Dus Allart wat ik ga doen is nogmaals een mail sturen naar de CEO.
Niet dat het helpt hoor maar gewoon om te doen.😀
Reputatie 7
Maar wat is nu het probleem dat jullie ervaren?
1) Er komt spam in mijn inbox terecht.
2) Er komt spam in mijn spamfolder terecht.
3) Er komt reguliere mail in mijn spamfolder terecht.

Kunnen jullie dan ook aangeven over welke aantallen per dag/week we het hebben voor de drie categorieën?
Reputatie 7
Ik heb mijn email bij xs4all, al jaren, 5 popboxen en vele aliassen, nagenoeg geen probleem met spam, in mijn emailprogramma's filter ik niets.Ik ontvang op mijn XS4ALL mailaccounts ook vrijwel geen spam. In de spamfolder van mijn XS4ALL mailaccounts worden echter dagelijks spammails vastgelegd. Bij mijn XS4ALL mailaccounts betreft het een veelvoud van het aantal spam berichten dat ik op mijn KPN mailaccounts ontvang.
Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

En een kopie naar Maximo Ibarra. Die is al sinds 15 januari adviseur. Dus die zal ook wel een mail adres hebben. Dan is hij op de hoogte. Kan hij 18 april gelijk echt aan de slag.

Of we kunnen hem de 18e april vragen of hij op de hoogte is van het feit dat….

Vandaag weer AH en de Scootmobiel. Lagen gelukkig in de gmail bak.

Zoals al eerder gezegd. Ik geef niets meer door of aan. Zinloos. Dat hebben al heel veel mensen hier een jaar lang gedaan.
Reputatie 4
Badge +2
@wjb Ik ga hier niet met je in discussie maar wat jij nu stelt in de opmerking 19259 van je doet je voorkomen dat jij het kan oplossen.....en kan je dat? Nee. Dan wat je zegt om aantallen nou jij kent het topic ook heel goed en die zijn vele malen gegeven. Dus een kwestie van topic kennis of door kpn direct reageren op de dan geschreven berichten. Onze ervaringen, en ook die van jou staan allang beschreven. Opnieuw beginnen? geen denken aan!!!!
ER moet een oplossing komen vanuit kpn en niet van een forumlid want die kan niet bij de filters routings en wat nog meer aan technische taal. Ik ben gebruiker en wil geen last van SPAM.
Reputatie 7
@wjb Ik ga hier niet met je in discussie ...Ik snap je frustratie, toch stel ik die vraag met meer dan gemiddelde interesse en ik hoop dat er toch mensen zijn die wel even de moeite willen nemen om die vraag te beantwoorden.
Mij bekruipt het gevoel dat het feit dat spam mail in de spamfolder terecht komt door sommigen ook als probleem gezien wordt, maar dat is uiteraard niet het geval. Het feit dat daar soms ook reguliere mails in terecht komen is wel een groot probleem.

Ik vind het zo jammer dat mensen zo "tegenover elkaar" kunnen staan terwijl ze allemaal (ja, ik ook) hetzelfde doel nastreven, namelijk zorgen dat de spamfilters van KPN hun werk naar behoren doen.

We zullen helaas altijd blijven zien dat er golven blijven komen van spam die even niet afgevangen wordt en gewoon in de inbox terecht komt. Als de spammer een andere mailserver gebruikt die nog niet in de blacklist opgenomen is, dan zal dit al snel gebeuren. Het is dus zaak die gewijzigde mailserver weer zo snel mogelijk in de blacklist te krijgen zodat de spam al verwijderd wordt bij de voordeur van de mailserver van KPN. Zolang de nieuwe mailserver van de spammer nog niet in de blacklist is opgenomen zal het spamfilter van KPN deze spam mails naar de spamfolder verplaatsen als de spamfilter rules aangeven dat het bericht zeer waarschijnlijk een spam bericht is. In dat laatste zit nu de crux waardoor Google meer uitfiltert dan KPN of andere Nederlandse ISP's en dat is wetgeving. KPN mag de inhoud van het bericht namelijk niet lezen en kan de inhoud dus ook niet gebruiken om daar actief op te filteren. Google heeft die beperking als Amerikaans bedrijf niet.
Ook hier weer dagelijks veel spam, ohhh ging het even goed helaas was maar van korte duur.
En jaaaa zelfs Willem Alexander mailt nu naar me, vandaag al 3x 😉
Reputatie 5
Badge +2
Maxima er vandoor?😀
Ik heb 2 weken terug ook al contact gehad met een medewerkster van KPN . Zij vond het erg vervelend dat het gebeurde , bij mij dus hetzelfde probleem . Elke dag heel veel rotzooi in mijn mailbox . Het zou snel zijn opgelost , maar nee het is nog steeds zo . Ik had er vorig jaar ook al last van , toen is het heel even beter gegaan , maar het probleem wordt niet opgelost door KPN . Als dit zo doorgaat stap ik over naar een andere provider en donder ik de hele zooi eruit , ben er wel klaar mee onderhand . Dus KPN die nou eens iets hieraan . Anders misschien weer met z'n allen naar Kassa schrijven !!

Admin: Bericht samengevoegd met centraal topic
Zonder het hele topic gelezen te hebben haak ik hier even op in, ik heb namelijk dit zelfde probleem hoewel het als ik de laatste reacties lees bij mij nog wel meevalt.

Het geval is dat ik diverse Youtube kanalen volg met notificatie, ik krijg dus een mailtje als er in een van die kanalen een nieuwe video gepost is. Meestal gaat dat goed, maar van één kanaal worden de notificatie-mailtjes structureel aangemerkt als spam. Van alle andere kanalen komen ze gewoon in mijn inbox terecht waar ze horen. Ik moet iedere paar dagen mijn webmail opstarten om ze uit de spamfolder te halen. Erg vervelend dat het spamfilter van KPN niet zelflerend is op dat gebied.
Reputatie 5
Badge +2
Vandaag weer een enorme hoeveelheid spam, terwijl ik met mijn privéaccount nooit op sites klik.
Is er nou helemaal niets aan te doen?


@JochMa

Dat was nu precies een jaar geleden. En er komt nog steeds dagelijks spam binnen. Het antwoord had dus gewoon "nee" moeten zijn.

Heb je al een bloemetje gehad?
Reputatie 5
Badge +8
@RuudSchuijt

Je bent te vroeg, mijn eerste bericht dateert van 26 maart 😉
Aangezien ik de laatste weken opnieuw veel spam kreeg laat ik alles weer doorsturen naar mijn Gmail account en is het spam probleem op deze manier 'opgelost'.
En nee ik heb nooit een 💐 gehad,dat hoef ik ook niet een definitieve oplossing zou beter zijn.........
Reputatie 5
Badge +2
@JochMa

Oh, dan zal dat bloemetje maandag wel komen.😀

Ik heb gmail nooit meer uitgezet. Af en toe was het wat minder, maar het is nooit echt gestopt. Dat verwacht ik onder de huidige structuur bij KPN ook niet meer.

Ik heb wel een bloemetje gehad van de directie secretaresse. Was best wel een mooi boeket hoor.
Reputatie 4
Badge +2
@RuudSchuijt En niet vergeten, je hebt een financiële tegemoetkoming gehad.
Nooit meer een reactie gehad van @Allart, hij had mij mijn mailadres gevraagd en in een privé bericht aangegeven mij op de hoogte te houden van de ontwikkelingen , helaas nooit meer iets gehoord.
De spam valt overigens wel mee de laatste weken behalve dan een behoorlijk intimiderend mail, was ook spam. Verder nog even contact gehad met de huidige ceo maar ook van hem is er niet veel te verwachten.
Het antwoord is dat er grote stappen zijn gezet in de spamproblematiek en individueel kan je er last van hebben. Hoe vreemd kan een antwoord zijn. Immers als je de spammer blokkeert dan kan een individu toch nooit een spammail ontvangen.
Reputatie 5
Badge +2
@Steennul65

Ja, de directie secretaresse die me namens KPN bloemen stuurde heeft me daarna ook een financiële tegemoetkoming gegeven. We hebben elkaars nummer. 😀
Ik ben daarna niet alleen door haar, maar ook door andere KPN medewerkers gebeld met de vraag of het beter ging.

Hier komen er gewoon elke dag een paar binnen. Vandaag 5 stuks. Allemaal keurig in de gmail bak. De huidige ceo gaat zich echt niet meer druk maken. Die baalt alleen van die grote partij eigen aandelen die hij in het verleden gekocht heeft. Maar hij kan het verlies hebben. Allart zal wel druk geweest zijn met de verkiezingen. Hij doet meer dan alleen KPN.

@JochMa

Heb je ze nog gekregen?
Reputatie 5
Badge +8
Gisteren was het een jaar geleden dat ik met dit topic begon, niet verwacht dat het na een jaar nog actueel zou zijn...........

Nee Ruud, geen bloemen, had ik ook echt niet verwacht.
Reputatie 4
Badge +2
🥀 @JochMa Dan van mij maar een bloem. Ja hij is een beetje treurig maar dat komt omdat het spamprobleen na 1 jaar nog steeds niet is opgelost.
Natuurlijk gun ik je een hele grote bos met bloemen dus bij deze

Reputatie 4
Badge +2
🥀 @JochMa Dan van mij maar een bloem. Ja hij is een beetje treurig maar dat komt omdat het spamprobleen na 1 jaar nog steeds niet is opgelost.
Natuurlijk gun ik je een hele grote bos met bloemen dus bij deze

Reputatie 5
Badge +8
@Steennul65
😁 Dankje wel heel attent! 😁
Reputatie 5
Badge +2
Ik zie zelfs twee bossen 😀
Reputatie 4
Badge +2
@RuudSchuijt foutje?😖
Sinds 17 februari 101 spam mails binnen gehad. Gister en eergister leek het wat minder, helaas heeft vandaag met nu al 9 spam berichten dit 'goed' gemaakt.

Kan niet wachten tot we glasvezel krijgen en ik een ander email adres kan gaan gebruiken want van KPN hoef je niets te verwachten na al een jaar regens van klachten.
Reputatie 5
Badge +2
Het is duidelijk dat de uitdaging voor de nieuwe ceo steeds groter aan het worden is.😀
Reputatie 7
Sinds 17 februari 101 spam mails binnen gehad. Gister en eergister leek het wat minder, helaas heeft vandaag met nu al 9 spam berichten dit 'goed' gemaakt.Staan die spam berichten in jouw inbox of in jouw spamfolder?

Zijn die spam berichten verstuurd naar het emailadres dat jij normaliter gebruikt of wellicht naar een (andere) alias van dat emailaccount?
Mijn vrouw kreeg enige tijd terug ook veel spam berichten en die bleken gericht te zijn aan een alias die zij nooit actief gebruikt heeft. De vraag is dan ook hoe die alias in de mailinglijst van spammers terecht is gekomen. Je zou bijna denken dat deze bij KPN gestolen is en dat zou een kwalijke zaak zijn. Overigens heb ik die alias van haar emailaccount verwijderd en daarmee zijn wij als gezin van vijf weer nagenoeg spamvrij. Ja, er zijn in de afgelopen 10 dagen 27 spamberichten in mijn spamfolder geplaatst, maar ja, daarom heet die folder ook spamfolder, daar heb ik geen last van.
Wat mijns inziens kwalijker is, is dat daar zo nu en dan ook emails in geplaatst worden die geen spam zijn.

Kan niet wachten tot we glasvezel krijgen en ik een ander email adres kan gaan gebruiken want van KPN hoef je niets te verwachten na al een jaar regens van klachten.Naar welke provider ga je dan overstappen?