Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Het gaat gelukkig weer een stuk beter, het aantal spam berichten is bij mij weer terug naar het "normale" nivo van één à twee berichten per dag en ze worden ook keurig in de spamfolder gedropt.
Nou hier is het juist terug bij af, gemiddeld meer 15 spam berichten in de inbox en 3 in de spambox.
Reputatie 4
Badge +2
Nadat het redelijk goed leek te gaan neemt de spam nu weer toe en dringt door tot mijn Outlook in box.
Trappen, Auto's e.d. onzin komt er weer fijntjes doorheen. Ben ik de enige?
Reputatie 4
Badge +6
Nadat het redelijk goed leek te gaan neemt de spam nu weer toe en dringt door tot mijn Outlook in box.
Trappen, Auto's e.d. onzin komt er weer fijntjes doorheen. Ben ik de enige?

In het geheel niet, ook ik wordt weer doodgegooid met de meest vervelende onzin, zeer hinderlijk. Gmail laat ze overigens niet door!!
Reputatie 4
Badge +2
De meeste spammail die ik nu ontvang zijn van: in samenwerking met BD....?
mailextensie @m-trcker.com
Het is een "nieuwe" nooit eerder gezien behalve dan de laatste dagen. Je mag ook uitschrijven maar dat natuurlijk nooooooit doen!!

U ontvangt deze e-mail namens BD in samenwerking met het HydroDermal
Uitschrijven kan hier.
Reputatie 4
Badge +6
De meeste spammail die ik nu ontvang zijn van: in samenwerking met BD....?
mailextensie @m-trcker.com
Het is een "nieuwe" nooit eerder gezien behalve dan de laatste dagen. Je mag ook uitschrijven maar dat natuurlijk nooooooit doen!!

U ontvangt deze e-mail namens BD in samenwerking met het HydroDermal
Uitschrijven kan hier.


Ik juist van dit mailaders: reply@met.analyticsstartup.net
Reputatie 7
Gelukkig hier geen verandering, nog altijd per dag 1 à 2 spamberichten die netjes in de spamfolder geplaatst worden.

Reputatie 5
Badge +2
Hier elke dag veel in de spambak van KPN, maar ook elke dag een paar in de spambak van Gmail. Doorgelaten dus.

Ik kijk niet van wie of wat. Heeft toch geen zin.
Reputatie 5
Badge +8
Hier ook weer heel veel spam mail en zelfs de spamfilter van Gmail laat soms wat door

Heeft het doorsturen eigenlijk nog wel zin?
Reputatie 5
Badge +2
Vandaag zes doorgelaten door KPN. Zaten in de gmail spam bak. Die heeft er bij mij nog nooit eentje doorgelaten.

@JochMa

Hoe lang heb je ze al doorgestuurd? Met als resultaat?
Reputatie 5
Badge +8
@RuudSchuijt
Nee ik stuur ze niet meer door, heeft toch geen zin 😞
Reputatie 4
Badge +2
Hallo forumleden, ja ook bij mij weer veel spam. Niet alleen in de spam-map webmail kpn maar ook doorgelaten mail in Outlook. Soms worden de doorgelaten mail dan wel weer herkend door Outlook en direct in ongewenste mail geplaatst. Al met al neemt het weer toe. Maar ik heb wat nieuws bedacht, immers kpn zegt dat ze met de spam-map webmail niks doen behalve dan dat ze die iedere maand automatisch legen. Welnu ik open de spam-map vink de mail aan en kies dan als bijlage doorsturen en wel naar
valse-email@kpn.com. Niet dat ze er wat mee doen maar het doet mij wel goed dat er dan weer een mail de deur uitgaat waar 25 bijlagen spam bij zit. Is het een idee dat we dit allemaal gaan doen? Of heel misschien kan er iemand van kpn hier reageren wat en waar ze nu mee bezig zijn om de spam volledig de nek om te draaien!!!!.................
Helaas heb ik vandaag zomaar weer de nodige spam mailtjes binnen.
Waneer ik op de site van de politie mijn mailadres opgeef behoort mijn mailadres niet tot de gehackte e-mailadressen. Helaas dan toch ergens anders bekend. Geen idee wat ik zelf nog kan doen.
Reputatie 1
Ik heb vanaf 02-05 t/m 12-05 110 spam berichten binnen gekregen!!!!!!!
Wat moet ik verder nog doen?ander e-mail adres misschien?
Ik ben ten einde raad.
Help.
Reputatie 7
Ik vond, naast één ander spambericht, deze in mijn spamfolder.

De spamfilter van KPN begrijpt nog altijd niet wat spam is en wat niet.

Wanneer kunnen we deze spamproblematiek nu eindelijk eens achter ons laten?
Reputatie 7
Ik heb vanaf 02-05 t/m 12-05 110 spam berichten binnen gekregen!!!!!!!
Wat moet ik verder nog doen?ander e-mail adres misschien?
Ik ben ten einde raad.
Help.
Aan welk e-mailadres zijn die mails gericht?
Als het een andere alias van hetzelfde e-mailaccount is, dan kan je die alias verwijderen.
Mijn vrouw had een tijd terug ook last van veel spamberichten.
Deze spamberichten waren gericht aan een alias die zij niet actief gebruikte en ook nooit actief gebruikt had. Door die alias uit haar e-mailaccount te verwijderen was het probleem verholpen.
Overigens rijst dan de vraag hoe dat e-mailadres in de verzendlijsten van die spammers terecht is gekomen. Het lijkt bijna alsof bij KPN een inbraak heeft plaatsgevonden waarbij e-mailadressen zijn buitgemaakt.
Reputatie 1
Ik heb vanaf 02-05 t/m 12-05 110 spam berichten binnen gekregen!!!!!!!
Wat moet ik verder nog doen?ander e-mail adres misschien?
Ik ben ten einde raad.
Help.
Aan welk e-mailadres zijn die mails gericht?
Als het een andere alias van hetzelfde e-mailaccount is, dan kan je die alias verwijderen.
Mijn vrouw had een tijd terug ook last van veel spamberichten.
Deze spamberichten waren gericht aan een alias die zij niet actief gebruikte en ook nooit actief gebruikt had. Door die alias uit haar e-mailaccount te verwijderen was het probleem verholpen.
Overigens rijst dan de vraag hoe dat e-mailadres in de verzendlijsten van die spammers terecht is gekomen. Het lijkt bijna alsof bij KPN een inbraak heeft plaatsgevonden waarbij e-mailadressen zijn buitgemaakt.


Deze spamberichten komen gewoon binnen via postvak in, ondanks dat ik vanaf het begin de spamfilter heb aangezet.
En alle spamberichten komen via mijn e-mail alias binnen.
Ik heb dan ook het idee dat de spamfilter van KPN helemaal niet werkt.
Reputatie 7
Dat het spamfilter niet lekker werkt weten we, maar mijn vraag was of die e-mails aan jouw "gewone" e-mailadres gericht zijn of aan een alias daarvan?
Reputatie 1
Dat het spamfilter niet lekker werkt weten we, maar mijn vraag was of die e-mails aan jouw "gewone" e-mailadres gericht zijn of aan een alias daarvan?
Ze komen via een alias binnen.
Reputatie 7
Dat het spamfilter niet lekker werkt weten we, maar mijn vraag was of die e-mails aan jouw "gewone" e-mailadres gericht zijn of aan een alias daarvan?Ze komen via een alias binnen.Via de alias die je ook actief gebruikt als e-mailadres?
Reputatie 1
Dat het spamfilter niet lekker werkt weten we, maar mijn vraag was of die e-mails aan jouw "gewone" e-mailadres gericht zijn of aan een alias daarvan?Ze komen via een alias binnen.Via de alias die je ook actief gebruikt als e-mailadres?
Ja,helemaal juist/
Reputatie 7
Dat het spamfilter niet lekker werkt weten we, maar mijn vraag was of die e-mails aan jouw "gewone" e-mailadres gericht zijn of aan een alias daarvan?Ze komen via een alias binnen.Via de alias die je ook actief gebruikt als e-mailadres?
Ja,helemaal juist/
Jammer, anders had je die alias zonder probleem kunnen verwijderen om daarmee die spam te voorkomen.
Reputatie 1
Dat het spamfilter niet lekker werkt weten we, maar mijn vraag was of die e-mails aan jouw "gewone" e-mailadres gericht zijn of aan een alias daarvan?Ze komen via een alias binnen.Via de alias die je ook actief gebruikt als e-mailadres?
Ja,helemaal juist/
Jammer, anders had je die alias zonder probleem kunnen verwijderen om daarmee die spam te voorkomen.

Dus met andere woorden,ik zou een nieuw e-mail adres moeten gaan aanmaken omdat Kpn hun spamfilter niet werkt.
Wie geeft mij de garantie dat ik met het nieuwe e-mail adres geen spam meer ontvang.
Reputatie 7
Dus met andere woorden,ik zou een nieuw e-mail adres moeten gaan aanmaken omdat Kpn hun spamfilter niet werkt.Nee, je moet KPN op hun donder geven zodat ze misschien eindelijk eens wat harder willen gaan lopen om dit, al zeer lang slepende, issue te verhelpen.

Wie geeft mij de garantie dat ik met het nieuwe e-mail adres geen spam meer ontvang.Een nieuw e-mailadres is uiteraard nog niet in de mailinglijsten van de spammers opgenomen en dus zal je daarop ook geen spam ontvangen. Het is echter niet "de oplossing", dat is namelijk dat KPN eindelijk eens haar zaken op orde krijgt en zorg draagt voor een goed functionerend spamfilter.
Reputatie 1
Dus met andere woorden,ik zou een nieuw e-mail adres moeten gaan aanmaken omdat Kpn hun spamfilter niet werkt.Nee, je moet KPN op hun donder geven zodat ze misschien eindelijk eens wat harder willen gaan lopen om dit, al zeer lang slepende, issue te verhelpen.

Wie geeft mij de garantie dat ik met het nieuwe e-mail adres geen spam meer ontvang.Een nieuw e-mailadres is uiteraard nog niet in de mailinglijsten van de spammers opgenomen en dus zal je daarop ook geen spam ontvangen. Het is echter niet "de oplossing", dat is namelijk dat KPN eindelijk eens haar zaken op orde krijgt en zorg draagt voor een goed functionerend spamfilter.

Bedankt voor je reactie.
Reputatie 4
Badge +2
Destinado al CEO KPN, desea asegurarse de que el correo no deseado se detiene en el correo electrónico con sus clientes. Su predecesor no tuvo éxito en esto.

Gericht aan de CEO KPN wil hij ervoor zorgen dat spam in de e-mail stopt bij zijn klanten. Zijn voorganger is hierin niet geslaagd.