Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Vandaag ook weer zes stuks, ongefilterd en reguliere mail komt in de spam terecht. Ik hang nu aan de chat (voor de tweede keer) in een tot nu toe niet echt geslaagde poging een klacht in te dienen.
Het is toch niet te geloven: van de ene chat wordt je naar de andere chat gestuurd. Staat het spamfilter wel aan? Ach. En om een "echte" klacht in te dienen moet je een brief schrijven. Dat ga ik dan maar eens doen, al heb ik niet de illusie dat dat ook maar iets zal verbeteren. De dienstverlening van KPN is helaas weer bedroevend.
Reputatie 3
Badge +1
De chat is nog erger bij Kpn daar weten nog meer mensen niets😀
Ik heb vanaf 02-05 t/m 12-05 110 spam berichten binnen gekregen!!!!!!!
Wat moet ik verder nog doen?ander e-mail adres misschien?
Ik ben ten einde raad.
Help.
Aan welk e-mailadres zijn die mails gericht?
Als het een andere alias van hetzelfde e-mailaccount is, dan kan je die alias verwijderen.
Mijn vrouw had een tijd terug ook last van veel spamberichten.
Deze spamberichten waren gericht aan een alias die zij niet actief gebruikte en ook nooit actief gebruikt had. Door die alias uit haar e-mailaccount te verwijderen was het probleem verholpen.
Overigens rijst dan de vraag hoe dat e-mailadres in de verzendlijsten van die spammers terecht is gekomen. Het lijkt bijna alsof bij KPN een inbraak heeft plaatsgevonden waarbij e-mailadressen zijn buitgemaakt.


Ik heb dit al eens gepost hier, maar ook ik denk dat KPN een inbraak heeft gehad waarbij alle e-mailaddressen zijn buitgemaakt, en dat ze dit onder de pet houden.
Ik krijg namelijk alle spam dubbel binnen, op m'n hoofd e-mail, en op mijn alias die automatisch is aangemaakt door KPN bij mijn abbonement, ik heb deze alias nog nooit ergens gebruikt, ingevuld, of geregistreerd. Deze alias is een deel van mijn achternaam, met een cijfercode, nog nooooit gebruikt dus, maar toch weten de spammers 'm te vinden.
Helaas is het weer bal met de spam. Alles wordt netjes doorgestuurd naar de abuse maar het blijft binnenkomen na een periode van relatieve rust.
Een jaar geleden ook doodgegooid met spam en de oplossing (volgens KPN) was toen om alle mail door te sturen naar mijn gmail-account omdat Gmail het wel voor elkaar heeft spam te blokkeren. Sinds een paar weken is het weer 'feest', dus spam, spam en nog eens spam. Ik kijk het nog heel even aan en als er dan geen oplossing is gevonden, rest mij niets anders dan het hele KPN-zaakje op te doeken, dus einde abonnement. Dan maar naar Ziggo
Reputatie 5
Badge +2
Vandaag beginnen we met twaalf doorgelaten spam berichten. Zaten in de gmail spam bak. Zet het af en toe hier maar neer. Ik weet dat het zinloos is.
Reputatie 7
Vandaag beginnen we met twaalf doorgelaten spam berichten. Zaten in de gmail spam bak. Zet het af en toe hier maar neer. Ik weet dat het zinloos is.Ook ik vond vanochtend 6 spamberichten in mijn planet.nl inbox, een triest record. Morgen zullen die spams wel weer tegengehouden worden en dan is het wachten op de volgende golf. Overigens valt de hoeveelheid spam nog in het niet bij wat ik gemiddeld op mijn XS4ALL account ontvang. Vannacht waren dat 23 spamberichten, maar gelukkig wel allemaal in de spamfolder.
Reputatie 4
Badge +2
Was er even "tussenuit" . Echter de afgelopen 2-3 weken een golf van spam gehad. Die is nu opgeruimd en verzonden naar valse email. Het is heel teleurstellend dat kpn de spam niet kan stoppen.
Overigens zullen we dat allemaal wel vinden! De chat heb ik ook al geprobeerd maar daar werd zulke onzin verkondigd. Daar zou kpn zich echt voor moeten schamen. Vreselijk en dan maar verwijzen naar andere ingangen. Nee ik weet uit betrouwbare bron de interne slogan "in 1x goed" maar helaas die is goed verwaterd. 😭
Ik heb een maand geleden gechat, gemaild en gebeld met KPN over de grote hoeveelheid spam sinds begin dit jaar. Vorig jaar ook al, maar dat was gedurende het jaar verholpen. Helaas is het nu weer een half jaar mis. Ik kreeg van één van de medewerkers de vraag of ik mij wel had uitgeschreven voor de rotzooi mails die ik binnen krijg. Ik heb toen heel verontwaardigd gereageerd, dat mijn mailadres dan al helemaal in de draaimolen van de spammers terecht komt. En hier lees ik inderdaad, dat je NOOIT moet reageren op spammails. Dus, ik ben benieuwd wie die medewerker is geweest die mij dergelijk slecht advies heeft gegeven. Gelukkig ben ik er verder niet mee aan de gang gegaan om het advies op te volgen. Maar nu zit ik nog steeds met het probleem, dat alle drie de mailboxen van mijn account vol stromen met spam. Daar ben ik niet blij mee. En ik zie hier, dat meerdere mensen daar last van hebben bij KPN. Ik lees ook, dat de problemen wellicht in het najaar opgelost zijn. Ik vraag mij af of wij als "klanten" dan ook restitutie krijgen voor het abonnement dat wij het laatste half jaar afnemen bij KPN...
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb een maand geleden gechat, gemaild en gebeld met KPN over de grote hoeveelheid spam sinds begin dit jaar. Vorig jaar ook al, maar dat was gedurende het jaar verholpen. Helaas is het nu weer een half jaar mis. Ik kreeg van één van de medewerkers de vraag of ik mij wel had uitgeschreven voor de rotzooi mails die ik binnen krijg. Ik heb toen heel verontwaardigd gereageerd, dat mijn mailadres dan al helemaal in de draaimolen van de spammers terecht komt. En hier lees ik inderdaad, dat je NOOIT moet reageren op spammails. Dus, ik ben benieuwd wie die medewerker is geweest die mij dergelijk slecht advies heeft gegeven. Gelukkig ben ik er verder niet mee aan de gang gegaan om het advies op te volgen. Maar nu zit ik nog steeds met het probleem, dat alle drie de mailboxen van mijn account vol stromen met spam. Daar ben ik niet blij mee. En ik zie hier, dat meerdere mensen daar last van hebben bij KPN. Ik lees ook, dat de problemen wellicht in het najaar opgelost zijn. Ik vraag mij af of wij als "klanten" dan ook restitutie krijgen voor het abonnement dat wij het laatste half jaar afnemen bij KPN...
Ik wij hebben een teleurstellende mededeling voor je, want met het najaar wordt bedoeld 2017!!
Inmiddels zijn we alweer verder in de tijd en ja nog steeds is er spam.
Dat neemt bij tijd en wijle soms iets af maar weg is het nog noooooit geweest!
Ik zou zo zeggen welkom......en nee restitutie krijg je niet behalve 1 forumlid die heeft dat wel gehad @RuudSchuijt De gelukkige! De kwaliteit van de service- en helpdesk van kpn is inderdaad bedroevend slecht. Ook ik heb diverse zeer slechte ervaringen.
Reputatie 4
Badge +2
Aanvankelijk liet het de laatste weken zeer goed aanzien. Geen spam, nou ja een enkele en dan nog in de spam-map webmail. Maar nu, geen regen in Nederland maar wel een hoosbui aan spam in mijn Outlook mail. Ze worden niet eens door Outlook herkend als spam. Kunnen jullie het spamfilter weer wat scherper zetten en dan ook zo laten en niet gaan experimenteren want daar is de klant weer de dupe van.😕
Reputatie 7
Badge +7
De spammers hebben een aantal aanpassingen gedaan in hun MO. Deze keer ook wat meer als gebruikelijk. Er word druk gewerkt aan een oplossing op korte termijn om het in ieder geval weer te verminderen naar het gebruikelijke niveau.

Dit is overigens sowieso een van de problemen. Het spamfilter maar gewoon aanzetten en niet meer experimenteren werkt niet. De spammers passen hun werkwijze steeds aan, waar wij dan weer op moeten reageren. Helaas is dit niet altijd zo makkelijk als het lijkt.
Reputatie 4
Badge +2
Beste @Dennis ABD, wat goed dat je hier reageert!!! Ik probeer door mijn tekst alleen maar een reactie uit te lokken en dat lukt.
Overigens ben je 1 van de weinige van KPN die hier reageert. Dank daarvoor van mij verdien je een kroon 👑 .
Je bent een voorbeeld voor vele anderen.......
Reputatie 7
Hay Steennul65, wij hebben elkaar nog niet getroffen op het forum, leuk dat je gebruik maakt van dit platform 🙂 Dennis en zijn (Abuse) team zijn nauw betrokken bij de ontwikkelingen van o.a. KPNmail. Er wordt 24/7 gewerkt om het aantal SPAMruns tegen te gaan. Gelukkig vangen we verreweg de meeste ongewenste berichten (SPAM) voor jou, en andere klanten af 😃 Helaas lukt dat soms niet altijd. Wij beseffen heel goed dat elk bericht waar je niet op zit te wachten er één te veel is. Maar wat kan jezelf doen om SPAM te voorkomen?

We adviseren je om terughoudend te zijn met het registreren van je e-mailadres op websites, zo voorkom je dat je e-mailadres wordt doorverkocht aan 'organisaties' die ongewenste berichten versturen. Op de site van: Have I been pwned kun je achterhalen of je e-mailadres in het verleden is bemachtigd via een hack. Op die manier kan ook je mailadres zijn doorgegeven aan derden waardoor jij mogelijk herhaaldelijk wordt lastig gevallen met SPAM.

Nog een paar tips:
  • Reageer nooit op een Spambericht
  • Klik nooit op een link in het Spambericht en open niet de bijlage
  • Maak een regel aan in de e-mailprogramma om mail met een specifieke term of afzendadres automatisch naar de Spamfilter of prullenbak te verplaatsen*
  • Nieuwsbrieven. Officieel geen SPAM, maar kan wel als hinderlijk worden ervaren. Ontvang je mail van een organisatie waarmee je in het verleden zaken hebt gedaan of geabonneerd bent omdat je destijds wel interesse had? Je kunt je er voor afmelden. Vaak staat onderin de disclaimer hoe je je kunt afmelden op de maillijst

*Voor het aanmaken van een regel in Outlook (Microsoft) kun je deze pagina raadplegen: E-mailberichten beheren met behulp van regels Outlook.

Help ons spamberichten te herkennen. Het kan natuurlijk voorkomen dat het spamfilter een verkeerde beslissing neemt. In dergelijke gevallen kun je een melding maken bij het KPN AbuseTeam. Zij kunnen indien nodig de instellingen van het spamfilter aanpassen. Het Abuse Team heeft daarvoor het originele bericht nodig. Stuur het originele bericht door naar e-mailadres valse-email@kpn.com op de volgende manier:
- Login op Webmail
- Klik bij de folders aan de linkerkant op ‘Postvak IN’.
- Selecteer het bewuste spambericht.
- Klik op de knop ‘Doorsturen’ en kies voor de optie ‘Als bijlage’.
- Vul bij het e-mailadres valse-email@kpn.com in en klik op de knop ‘Versturen’ om het bericht te verzenden.

Ik hoop dat je met behulp van bovenstaande de aanhoudende stroom ongewenste berichten weet terug te dringen. Als je nog vragen hebt laat het weten ?
Reputatie 4
Badge +2
@Nadia [quote] Hay Steennul65, wij hebben elkaar nog niet getroffen op het forum, leuk dat je gebruik maakt van dit platform .
Beste Nadia, niet dat ik nieuw ben op het forum en ja jammer dat we elkaar niet eerder hebben getroffen in dit zeer specifieke topic. Het topic is inmiddels bijna 54000x bekeken en er staan 2140 reacties. Jammer dat je niet even de moeite hebt genomen om het topic meer inhoudelijk te leren kennen. Als je dat had gedaan dan zou je nooit tot dat wat je nu hebt geschreven zijn gekomen. Immers dat is een al lang gepasseerd station. De problematiek ligt niet bij de gebruiker maar bij KPN. Natuurlijk willen de vaste topic-leden graag een reactie van een moderator maar dan niet deze....ik hoop dat je me begrijpt en meer zorgvuldig met je talenten om gaat. Want schrijven kan je goed in de 892 reacties die je voor KPN hebt gemaakt.
Reputatie 7
[quote=Steennul65]@Nadia
Jammer dat je niet even de moeite hebt genomen om het topic meer inhoudelijk te leren kennen. Als je dat had gedaan dan zou je nooit tot dat wat je nu hebt geschreven zijn gekomen. Immers dat is een al lang gepasseerd station. De problematiek ligt niet bij de gebruiker maar bij KPN..
Dat heb ik Steennul65, maak je geen zorgen 😉 De info en tips ter harte nemen kan zeker geen kwaad. Dat geldt niet specifiek en alleen voor jou. Omdat dit topic ook goed gevonden wordt door unieke bezoekers hebben deze gebruikers er ook wat aan. Immers, daar is een forum toch voor? Een zo groot mogelijk publiek bereiken! We zien over het algemeen gelukkig een flinke teruggang in het aantal SPAM berichten die terecht komen in de Inboxen en SPAM map van onze klanten. Uiteraard is elk bericht die er wel doorheen glipt er één te veel. We zijn hard bezig, en als er meer nieuws is laat ik het zeker hier weten 🙂
Reputatie 7
Aanvankelijk liet het de laatste weken zeer goed aanzien. Geen spam, nou ja een enkele en dan nog in de spam-map webmail. Maar nu, geen regen in Nederland maar wel een hoosbui aan spam in mijn Outlook mail. Ze worden niet eens door Outlook herkend als spam. Kunnen jullie het spamfilter weer wat scherper zetten en dan ook zo laten en niet gaan experimenteren want daar is de klant weer de dupe van.😕Ik hoop dat je ondertussen door hebt dat het niet KPN is die aan het experimenteren is, maar de voortdurend verhuizende spammer die ook telkens weer nieuwe methoden gebruikt. Het is altijd wel erg makkelijk om direct maar weer naar KPN te wijzen.
Reputatie 7
Badge +7
Heel veel meer dan wat Nadia aangeeft is er op dit moment simpelweg niet te doen. Het zijn ook allemaal valide tips welke geheel los staan van de kwaliteit van het spamfilter.

Wel word er op de achtergrond heel erg druk gewerkt aan korte en lange termijn oplossingen (en zijn er ook al aardig wat geimplementeerd), zoals ook merkbaar is aan de hoeveelheid spam die er binnenkomt. Er zijn echter periodes waarin dit even wat minder gaat, zoals op dit moment. Dit is bekend en ook hier is bovenop gesprongen door het de collega's welke de servers beheren, alsmede vanuit de abuse desk.
Reputatie 4
Badge +2
Dat is nou erg jammer @wjb dat je dit schrijft: Ik hoop dat je ondertussen door hebt dat het niet KPN is die aan het experimenteren is, maar de voortdurend verhuizende spammer die ook telkens weer nieuwe methoden gebruikt. Het is altijd wel erg makkelijk om direct maar weer naar KPN te wijzen.
Ik zie toch in vorige berichten van je dat je zelf daar erg goed in ben?
Reputatie 7
Dat is nou erg jammer @wjb dat je dit schrijft: Ik hoop dat je ondertussen door hebt dat het niet KPN is die aan het experimenteren is, maar de voortdurend verhuizende spammer die ook telkens weer nieuwe methoden gebruikt. Het is altijd wel erg makkelijk om direct maar weer naar KPN te wijzen.
Ik zie toch in vorige berichten van je dat je zelf daar erg goed in ben?
Heb je een voorbeeld?
Reputatie 7
Gewaardeerde forumgebruikers, laten we dit platform gebruiken voor een constructieve discussie met en over KPN 🙂
Reputatie 5
Badge +8
Op 26 maart 2017 ben ik met dit spam topic begonnen.
In het begin was ik actief, evenals een aantal andere forumleden.
Het is nu 23 juli 2018 en tot mijn spijt is er nog steeds geen oplossing. en ik reageer nauwelijks meer op dit topic tot vandaag.
Webmail controleer ik wekelijks en daar zit de spam box regelmatig vol.
Ik laat mijn berichten automatisch doorsturen via mijn gmail account en die vangt de resterende, vaak grote hoeveelheden spam op.
Inmiddels heb ik een nieuw privé KPN mail account aangemaakt maar ik vind het te zot voor worden dat ik uiteindelijk zelf dit probleem moet oplossen.
Reputatie 3
Badge +1
Ben het met je eens Johanna,we zijn al zoveel verder in de tijd en men doet er geen donder aan,behalve dat je hier wel eens leest van een moderator we zijn er mee bezig,en ehhh kunnen we bij het onderwerp blijven ?.Ook mij lees je hier weinig meer het heeft geen nut.
Reputatie 5
Badge +2
Ik zeg niets, alleen hallo tegen de bekenden hier😀
Badge
Beste forumleden,

Ik ontvang dagelijks circa 15 tot 20 spamberichten direct in mijn inbox en na 17 maanden is er blijkbaar nog helemaal niks veranderd! (KPN schaam jullie!)
Alle lof voor de verschillende mensen die hier al ruim een jaar in zitten en dagelijks reageren, jullie worden allemaal flink op de proef gesteld.

KPN blijft iedereen aan het lijntje houden met loze beloftes als, hou nog even vol we gaan het verbeteren en stuur je mail maar door naar valse-email@kpn.com of stuur maar door naar samples@kpnmail.nl of de enige afdeling die rechtstreeks contact heeft met de spamfilter partij is abuse@kpn.com stuur daar je mail maar heen. Ook (via twitter) @KPNWebcare weet me telkens weer te verbazen met hun diversiteit aan antwoorden, alles om het maar zo lang als mogelijk te rekken :-(

Wij zijn niet in dienst bij KPN, wij betalen KPN om uiteindelijke een goede dienst en service te ontvangen, wat m.i. niet meer dan normaal is.!
Zijn er problemen dan verwacht je als betalende klant dat deze worden opgelost op een redelijk termijn!
Dus niet 17 maanden KPN!!

Ik ben inmiddels een Facebook groep begonnen om hier zoveel als mogelijk gedupeerde te verzamelen, zodat we met zijn allen nu eindelijk eens inzichtelijk krijgen hoe groot het probleem daadwerkelijk is.

Onder het motto 'samen staan we sterk' roep ik iedereen op om lid te worden!

https://www.facebook.com/groups/kpnspam

Met vriendelijke groet,
Dennis Langendam