Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 3
Badge +1
He Dennis,hoewel ik al heel lang geen Fb meer heb gelukkig denk ik leuk idee maar het gaat niet helpen geloof me,vele hier gingen je voor met div acties.
Reputatie 5
Badge +8
Ik heb me vanmorgen al aangemeld, ik hoop dat er vele met mij volgen.
Een uitstekend initiatief van Dennis Langendam 👍
Reputatie 7
Badge +7
All,

Ik snap de frustraties, ik ben hier zelf ook gefrustreerd over. Het kost zeeen van tijd, welke ik liever ergens anders aan besteed.

Het is absoluut niet zo dat er niets gebeurt, op de achtergrond zijn er meerdere mensen vreselijk druk mee. Vanuit Abuse ben ik dat en ook bij ons mail team zijn er een aantal mensen full time aan bezig. Er zijn ook zeker stappen genomen om de spam aanzienlijk te verminderen, dit is echter ook gepaard gegaan met spammers die grotere volumes sturen waardoor datgeen wat er doorheen glipt nog steeds te veel is.

Wel hebben de spammers hun werkwijze aanzienlijk aangepast in de laatste paar weken waardoor het volume weer toegenomen is. Om dit af te vangen zijn er een aantal software changes nodig waar aan gewerkt word. Het is in een grote en complexe omgeving als die van KPN helaas niet zo dat dit even in en paar uur gedaan kan worden.
Badge
@Dennis ABD

Beste Dennis ABD,

Ik begrijp als ICT-er dat het probleem complex is en dat jullie er veel moeite mee hebben om het op te lossen, echter zijn er een heleboel mensen gedupeerd en het nu echt meer dan zat.
Dit is ook niet vreemd na bijna 1,5 jaar dagelijks tot wel soms 20 spam berichten direct in je inbox.

Stel je voor dat je elke dag 10 tot 20 folders in je brievenbus ontvangt terwijl je toch echt een Nee-Nee sticker hebt opgeplakt :-S en de postbezorger belooft al ruim 1,5 jaar beterschap.



Tegenwoordig gaat privé ook alles digitaal, DigiD, belasting, banken, facturen, verzekeringen, schoolnieuws, planningen, etc. etc. het frustreert mensen om dagelijks te scheiden wat wel en niet spam is. Het kost veel tijd en energie om hier dagelijks mee geconfronteerd te worden.
Dagelijkse frustratie, dat kan nooit goed voor de gezondheid zijn!

Ik wil jullie adviseren om dit probleem nu eens echt te gaan tackelen binnen jullie organisatie, geen probleem is te groot volgens mij!
Bij een heleboel andere ISP gaat het namelijk wel goed, waarvoor bij KPN niet?
Waarvoor gaan jullie niet met een andere externe partij in zee die het probleem wel kunnen oplossen.

Daarnaast zou het fijn zijn om als gedupeerde klant meer inzicht te krijgen in het probleem en de status daarvan.
Tot nu toe ben ik 4 maanden lang aan het lijntje gehouden door verschillende afdelingen om vervolgens van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Ook heb ik al diverse keren gehoord dat jullie het probleem niet kunnen oplossen, dat is natuurlijk erg makkelijk gezegd!
Hier is niemand mee geholpen en moeten we dan door een spam probleem naar een andere ISP overstappen? Er zitten op het forum klanten van jullie die al terug gaan tot 1995, (waaronder ik zelf) ik stel voor dat jullie deze klanten nu eens een keer goed gaan informeren en op de hoogte houden van de problematiek Nog niet gesproken over alle gedupeerde klanten die het forum niet hebben weten te vinden of daar niet genoeg kennis voor in huis hebben en het zomaar voor lief nemen en denken dat het maar normaal is. Dat is het dus NIET!

@JochMa en anderen die hier dagelijks hun problemen blijven melden.
Ik heb zeer veel bewondering voor jullie dat je dat je alles maar blijven door melden op dit forum, maar het wordt echt tijd voor een andere aanpak indien KPN niet concreter gaat worden in wanneer dit probleem opgelost gaat worden. Anders zitten we hier over een jaar nog te bakkeleien :-(

Heb je veel last van spam direct in je inbox, meld je in ieder geval aan om de Facebook groep KPN spam:
https://www.facebook.com/groups/kpnspam/

Met vriendelijke groet,
Dennis Langendam
Reputatie 7
Badge +7
Zoals aangegeven snap ik de frustratie.

Er zijn korte en lange termijn oplossingen waar aan gewerkt word en welke voor een gedeelte al actief zijn en ook aantoonbaar werken. De lange termijn oplossingen zijn ook echt dat, lange termijn. Inhoudelijk kan ik er helaas simpelweg niet meer over zeggen dan dat.
Hmja, hoe komt al die spam toch... je zal toch ergens je adres achteloos achtergelaten hebben. Ik krijg 0.0. Zelfs op mijn Outlook-account dat ik speciaal voor fora en dergelijke gebruik... 0.0. Of zijn er mensen die zich daadwerkelijk afmelden bij die spam? Ik mag toch hopen van niet.

En dan de verantwoordelijkheid bij KPN leggen... er zal gerust eens wat zonder reden binnenkomen, maar toch...
Reputatie 7
Hmja, hoe komt al die spam toch... je zal toch ergens je adres achteloos achtergelaten hebben.Dit is toch helaas iets te kort door de bocht. Ook wij ontvangen als gezin (5 personen) nauwelijks spam, toch heeft mijn vrouw bijna een jaar geleden ook behoorlijk last gehad van spam. Wat bleek ... die spam werd verstuurd naar een alias waar zij nooit gebruik van maakte. Dat betekent dat zij die dus ook niet ergens achteloos achter heeft gelaten. Ik heb die alias verwijderd en sindsdien blijft ook bij haar de spamfolder vrijwel leeg.
Badge
@CreativeS Fijn dat jij er geen last van hebt!

Er zijn hier forumleden die 10 to 20 (soms zelfs meer) spam berichten per dag direct in de inbox terecht komen. Dit komt niet door achteloos achterlaten van je emailadres, je bent al gedupeerd als je bijvoorbeeld een account had bij Adobe in 2013 of een abonnement had op een krant in NL. De beveiliging van dit soort bedrijven zijn de boosdoeners van al het onheil wat we binnen krijgen.

Bronnen:
https://www.ad.nl/binnenland/de-persgroep-gehackt-400-000-br-e-mailadressen-gestolen~a0fba46b/
https://tweakers.net/nieuws/92245/adobe-hack-trof-meer-dan-tien-keer-zoveel-klanten-als-gedacht.html
https://tweakers.net/nieuws/91702/hackers-stelen-klantgegevens-en-broncode-van-adobe.html

We hebben het hier niet over een paar spamberichtjes in je mailbox, maar dagelijks 10, 20 of zelfs meer.
Andere providers vangen dit wel netjes af, KPN zo dit ook moeten kunnen en ze erkennen zelf het probleem!

Maar nogmaals, fijn dat er dus ook KPN klanten zijn die niet gedupeerd zijn, die zal je dus ook niet zo snel op dit forum tegenkomen!

Heb je veel last van spam direct in je inbox, meld je in ieder geval aan om de Facebook groep KPN spam:
https://www.facebook.com/groups/kpnspam/

Met vriendelijke groet,
Dennis Langendam

P.s. waar kwam je dit tegen "Best of Both Worlds..." Het is abonnement! Geen abbonement... dan kan ik het laten aanpassen 😉
Voor de statistiek :
1 jaar geleden
26 maart 2017
E-mail
2158 reacties
54053 keer bekeken
24-7-2018
Goedkope RayBan? Louis Vuitton? Facebook reageren op spam met werkend adres? Het komt ergens vandaan. Lukraak een adres? Ja, kan. Maar dan is er actie ondernomen via dat adres, want een onbevestigd adres zal niet zo gauw verkocht worden. Al zal het maar die enkele keer zijn dat men toch onachtzaam naar een site is gegaan via een zogenaamd 'onbevestigd' adres.

Maar goed, dat is mijn mening. Als ik tegenwoordig al zie dat men op klachtensites hun e-mailadres plaatst in de hoop dat deze verwijderd wordt... dan begrijp je er weinig van en dan wel de schuld bijvoorbeeld bij je provider leggen.

Bijvoorbeeld: https://www.klacht.nl/spam-238/
Reputatie 7
Badge +7
Actief gebruikte email adressen ontvangen spam. Hoe langer het email adres al bestaat en hoe actiever het gebruikt word, hoe meer spam er zal binnen komen.

Email data uit de vele hacks die er plaats hebben gevonden worden, uiteraard, uitgebreid gebruikt om spam naar te versturen en dit zijn *veel* accounts.

Accounts kunnen uitlekken door virusbesmettingen welke adresboeken stelen.

Communiceren met een gecompromiteerd account kan je ook op een spamlijst zetten. Spammers monitoren de mailbox en verzamelen dan alle email adressen die hier mail naartoe sturen.

Als laatste is er het ouderwetse address harvesting. Stuur mail naar in het land veelgebruikte namen @provider en je merkt vanzelf waar je een reject op krijgt.

Simpel gezegt heb je eigenlijk geen controle over het ontvangen van spam, behalve als je je email adres niet gebruikt. Wel zal de een uiteraard meer geluk hebben dan de ander, wat dat betreft.
Reputatie 7
Zoals gezegd kreeg mijn vrouw spam op een alias die niet gebruikt werd.
Mijn vrouw, onze kinderen en ikzelf hebben een emailaccount gelijk aan:
voorletters.achternaam@kpnmail.nl
Bij elk emailaccount zijn door mij de onderstaande aliassen vastgelegd:
voorletters.achternaam@planet.nl
voornaam.achternaam@planet.nl
voornaam@planet.nl (ze waren alle vijf nog beschikbaar 🙂)

Mijn vrouw had geeneens weet van het feit dat de alias voornaam@planet.nl voor haar was geregistreerd en zij kan die dan ook niet actief gebruikt hebben. Toch was dat de alias waar zij die spam op ontving.
Reputatie 7
Badge +7

Als laatste is er het ouderwetse address harvesting. Stuur mail naar in het land veelgebruikte namen @provider en je merkt vanzelf waar je een reject op krijgt.


@wjb Het kan inderdaad. Het is niet de meest populaire manier meer voor het verzamelen van email adressen, maar het gebeurt wel.
Zoals gezegd kreeg mijn vrouw spam op een alias die niet gebruikt werd.
Mijn vrouw, onze kinderen en ikzelf hebben een emailaccount gelijk aan:
voorletters.achternaam@kpnmail.nl
Bij elk emailaccount zijn door mij de onderstaande aliassen vastgelegd:
voorletters.achternaam@planet.nl
voornaam.achternaam@planet.nl
voornaam@planet.nl (ze waren alle vijf nog beschikbaar 🙂)

Mijn vrouw had geeneens weet van het feit dat de alias voornaam@planet.nl voor haar was geregistreerd en zij kan die dan ook niet actief gebruikt hebben. Toch was dat de alias waar zij die spam op ontving.


Bij mij exact hetzelfde, ik krijg ook spam op een alias die ik nooit gebruikt heb of ergens heb ingevuld, dit is een automatisch gegenereerde alias destijds bij de provider Planet. Ik zal niet mijn echte alias hier posten maar het is een gedeelte van mijn achternaam (mist één letter), plus een cijfercode.

Voorbeeld:
Achternaam:   Jansen
Alias:                ansen0665@planet.nl

Ik vraag me dan ook af hoe spammers ooit dit adres achterhaalt hebben, verstuur nooit e-mail via dit adres, nooit ergens ingevuld, en ontvang hier ook geen e-mail op.

Ik krijg dus ook regelmatig spam hierdoor dubbel binnen, één keer via mijn primaire e-mail adres, en via mijn alias.
Spamfilter en virusscan staan aan toch krijg ik elke dag spammails binnen. Vandaag zelfs 30. Ik heb via kpnwebmail al vele mails als spam aangemerkt, maar ze blijven komen.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 4
Badge +2
Terug van vakantie, en raadt eens het barst van de spam.
Waarom houdt het spamfilter webmail wel spam tegen en de spamfilter KPN niet?
Wat is daar nu anders aan?
Ook outlook zet mail weg als ongewenste mail die dan weer wel door de spamfilter webmail is gekomen.
Dan nog de spam die in mijn reguliere mail komt........................
Het blijft een drama.
Toch ook nog reguliere mail die in de spam map komt van de webmail.
Hoe kan ik die toch aanmerken als geen spam?
Zo lastig allemaal, ff mail checken is er niet bij.....!!!!
😪 😝 😭 👹
Ik ontvang weer extreem veel spam in mijn kpnmail account. Lijkt mij niet zo heel erg moeilijk voor een corporate organisatie als KPN om dit op te lossen.
Filters etc allemaal aan staan dus dat hoeven jullie niet als “ oplossing” te bieden

Gr
Reputatie 1
Mijn alias email wordt gebruikt bij > 60 contacten als gebruikersnaam en om in te loggen. Nu krijg ik hierop erg veel spam mails binnen. Als ik deze alias wijzig dien ik dat ook overal aan te passen waar dit als gebruikersnaam is opgegeven. Is dit op een of andere manier te omzeilen ?
Spamprobleem opgelost?? Ik ontvang sinds deze week enorm veel spam. En bijna alle domeinnamen zijn die van kpn: kpnmail, kpnplanet, planet....
Ik ben alleen maar bezig om elke verzender te blokkeren.
Gek wordt ik van de Lidl, Albert Heijn en KLM en nog veel meer Spam. Toezegging op toezegging en Abuse 1000 spam mails gestuurd in mei dit jaar. KPN ga eens wat aan de spamfilter doen! Is niet normaal dr hoeveelheid shit per dag.
Reputatie 1
Hallo alle oude bekenden op het forum en hallo aan alle nieuwe forumleden. Lang heb ik geen posts meer gedaan. Het leek ook iets beter te gaan maar de laatste weken begint het weer spam te regenen. Het loopt gelijk met de herfst. Gek genoeg heb ik op mijn gmail nooit spam. Ik ga het weer goed in de gaten houden. KPN doen jullie dat ook? En doe nu eindelijk eens iets voor de gedupeerden. Heb jullie als provider sinds ik in de oudheid het web op ging dus jullie hebben kans genoeg gehad.
Help! Ik wordt overspoeld met spam emails via kpn mailadres. Ik blokkeer ze steeds. Vooral van bol. Com. Soms wel 10 achter elkaar met steeds een ander afzender emailadres. Maar ook andere spam mails. Hoe kom ik hier in godsnaam van af?
Spamprobleem opgelost?? Ik ontvang sinds deze week enorm veel spam. En bijna alle domeinnamen zijn die van kpn: kpnmail, kpnplanet, planet....
Ik ben alleen maar bezig om elke verzender te blokkeren.


Ik heb deze week ook weer veel last van spam. Ik krijg sinds deze week allerlei mailtjes met een Belgisch adres (eindigt op .be).
Daarnaast ontvang ik al enkele maanden allerlei mailtjes van allerlei adressen die in hun naam (envelop) ClicPlan hebben staan. Die laat ik via filters automatisch naar mijn spammap gaan, maar die Belgische mailtjes komen gewoon in mijn mailbox,

Ik vind het hoogst irritant!
Vandaag wordt het me toch echt weer te gek: ik wordt wederom overladen met voslagen idiote spamberichten. De spamfilter van de KPN... bestaat die eigenlijk wel? Ik begin hier toch serieus aan te twijfelen!!! Het is voor mij een reden om te overwegen naar een andere provider te gaan, hier wordt ik gek van!
Het ging een tijdje goed maar krijg nu weer veel spam in de mailbox