Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 1
Badge
Ik weet niet wat ze bij de KPN gedaan hebben maar na enkele maanden geen spam word ik nu overspoeld met spam, minimaal 10 per dag. KPN doe er wat aan anders ga ik toch naar een andere provider die hebben hun zaken toch beter voor elkaar en ik betaal niet voor spam.
Er komt steeds meer spam met de extensie @planet.nl.
Kpn . Doe hier eens iets aan.
Ik kan natuurlijk al die spam naar jullie sturen.

Jac
Beste,\

de afgelopen week heb ik geconstateerd dat er weer erg veel spam binnenkomt, kan het filter weer aangepast worden? Of kan er nog iets anders aan gedaan worden? Het zijn elke dag wel zeker 10 berichten als het er niet meer zijn. Ik blokkeer de afzender al steeds en markeer de berichten als spam, maar ze blijven binnenkomen, terwijl ik niets geks doe met mijn mail en of computer.

alvast bedankt voor de oplossing,

met vriendelijke groet,
Ron

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ik krijg diverse keren per dag een KPN sms bericht, dat duidelijk niet voor mij is bedoeld. Hoe kan ik dit stoppen? Ik ben geen KPN klant!
Er komt de laatste tijd steeds meer spam in mijn planet.nl - mail en in de spambox belandt bijna niets. Ik stop daar zelf alle spam in maar dezelfde soort spam komt vrolijk opnieuw binnen. Nu kan ik ook de mogelijkheid om het spamfilter aan te zetten niet meer vinden (had ik een tijd geleden nog wel gedaan) en dat wil ik controleren. Mijn geblokkeerde lijst was vol, dus die mogelijkheid is zeer beperkt.
Bovendien verandert het adres van de afzender steeds (soms minimaal), wat neer komt op tig afzenders van spam. Het is heel hinderlijk!
Alsjeblieft, doe er wat aan!

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Reputatie 7
Badge +7
De spammers zijn momenteel weer een stapje voor. Wij zijn druk bezig om ze weer in te halen!

geblokkeerde afzenders hebben maar zeer gelimiteerd effect om spam te stoppen, de oude kan je dus zonder zorgen verwijderen.

*Admin: reactie verplaatst naar juiste board
Hallo sinds kort word onze mailbox overspoeld door spamberichten terwijl het Kpn spamfilter aanstaat. Hoe is dit mogelijk?
Je wordt er knettergek van, kost veel tijd en ergernis om al die spam handmatig te verwijderen. Ik hoop dat er snel verbetering komt, het spamfilter van KPN lijkt wel in de slaapstand te staan 😴
Zelfde probleem, geen optie meer voor het spamfilter en het werkt ook niet meer. Krijg een idiote hoeveelheid spam binnen.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Het is een tijdje weggeweest, maar de laatste dagen is het weer raak. Steeds meer spam !! Het zijn dezelfde berichten als een maand of 8 terug:
Win akties van bekende bedrijven
Waardebonnen
Trapliften en fietsen.
Voorheen al druk geweest met het markeren als ongewenste mail etc, maar helpen doet dit niet.
Ik begrijp wel dat het een “ kpn probleen “ is en dat andere providers een goed werkend spamfilter hebben !
Reputatie 4
Badge +2
Mijn mail wordt meer en meer weer beheerd door spam. waardebonnen, fietsen, trapliften, MediaMarkt, AH, Action, Vakantieparken, ING, Rabo en meer banken ze zijn er weer allemaal !!!!!!
Korte tijd ging het goed en daarom was het ook zo rustig op het topic maar nu beste forumleden is het volkomen mis. Kennelijk is er met de nieuwe jaarcijfers gelijk besloten geen geld meer te stoppen in het spamfilter. Er zijn nieuwe doelstellingen geformuleerd en daar is klanttevredenheid geen onderdeel meer van! Winst moet er worden gemaakt dat is heel goed voor de aandeelhouders maar wel over de rug van de klanten die als dit, spam.,blijft echt wel aan de kuierlatten zullen trekken en hun heil elders gaan zoeken. Succes KPN je was ooit de grootste van Nederland maar moet inmiddels een andere leverancier als 1e tolereren en accepteren. Ga maar lekker bezuinigen.............
Reputatie 7
Badge +19
Hoi allemaal, zoals Dennis ook al aangeeft zijn de spammers ons een stapje voor. We realiseren ons dat er nog veel klachten zijn over spam. De ene week lijkt het goed te gaan, de andere week is er weer een toename van spam.. Dit is en blijft voorlopig een continue strijd. We werken hier dagelijks aan
Ik krijg de laatste tijd ook weer enorm veel storende spam mails van zogenaamde winkels dat ik erg voor in aanmerking kom. Veelal beginnen de spam mails met een # voor de naam van verschillende grote winkels binnen nederland. Ook heb ik het gevoel dat er nu ook spam in mijn inbox komt die voorheen er wel uitgefilterd werd, zoals van verzenders met ellenlange namen die veel terugkomende vreemde symbolen gebruiken.
Hoi allemaal, zoals Dennis ook al aangeeft zijn de spammers ons een stapje voor. We realiseren ons dat er nog veel klachten zijn over spam. De ene week lijkt het goed te gaan, de andere week is er weer een toename van spam.. Dit is en blijft voorlopig een continue strijd. We werken hier dagelijks aan

"Dweilen met de kraan open" is het spreekwoord wat hier van toepassing is. Volgens mij moet je er als organisatie voor zorgen dat je klanten (want dat zijn wij 'klagers') niet met de shit opgezadeld worden omdat KPN de zaken niet op orde heeft want daar ligt uiteindelijk het probleem. Voorheen had ik XS4ALL, ook KPN. Nooit last van spam! Dus de oplossing is in huis maar blijkbaar de wil niet om er wat aan te doen.
Mijn mailbox loopt over van alle shit mail die KPN door laat al div. keren er over gebeld maar ze doen er niks aan als de hun klanten kwijt willen moeten ze zo door gaan ze zijn al duur genoeg om te zorgen dat het stopt
Ik heb de afgelopen dagen ontzettend veel Spam ontvangen met rare adressen waarin deels bekende namen gebruikt worden zoals Lidl, Bol, mediamarkt. Na contact met de KPN zie aangeeft dat er een spamfilter op de mailaccounts zitten. helaas is het niet te voorkomen dat er af en toe spam doorkomt. Maar 20 (of zlefs meer op een dag...) vind ik wel een beetje veel. Wat te doen?
Ik weet precies wat je bedoeld.
Ik heb ook al een paar weken last van gewonnen galaxi’s en dergelijke.
Het gebeurd wel eens dat er weer zo’n periode is dat dit gebeurd maar dan is het vaak maar een paar dagen.
Nu is de periode al een paar weken dat de mails met bosjes (20+) binnenkomen
Ik hoop dat kpn eindelijk het filter weer in orde maakt
Ik zou het enorm waarderen als KPN eens ging winkelen bij dochterbedrijf XS4ALL. Die lijken spam beter buiten de deur te houden.
Hoi allemaal, zoals Dennis ook al aangeeft zijn de spammers ons een stapje voor. We realiseren ons dat er nog veel klachten zijn over spam. De ene week lijkt het goed te gaan, de andere week is er weer een toename van spam.. Dit is en blijft voorlopig een continue strijd. We werken hier dagelijks aan

en daar betalen we voor? Suggereren dat KPN haar best doet, misschien hebben jullie het wel druk, maar de gekozen werkwijze is in ieder geval géén passende oplossing. er zijn tools en profiders die vele malen beter werken.
Ik krijg dagelijks trapliften, rollators en speciale vitamines aangeboden. Elke dag dezelfde zooi, maar ook andere spammails. Mijn e-mail adres is bijna nergens bekend. Daarnaast zijn de titels van de mails telkens hetzelfde en heb ik alle mails geblokkeerd EN aangemeld als spam.
Ik heb reeds vaker een vraag gesteld aan KPN en toen kreeg ik te horen: blokkeren en aanmerken als spam is de oplossing.
Nou nee dus. En meer dan 80% mails zijn dus spam. Dit is zo irritant je mailbox lezen.
kan er nou echt geen goed spamfilter op de box komen? Mijn gmail laat niks van deze zooi door!!



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 3
Badge +1
Tja,al heelllllll lang denk ik nu gaat het goed komen,maar NEE HOOR:rage
Weken komt het weer met bakken binnen,alles moet je nakijken,mail wat geen Spam is komt in het Spam vak,en wat wel Spam is je raad het al.
En ik verdom het(sorry)om mijn email te veranderen want dit email adres heb ik al jaren en nee ik heb mij nergens aangemeld.
KPN KAN DIT NU EENS STOPPEN 👿
Reputatie 4
Badge +2
Het speelt al zo lang!!!!!!

de Volkskrant. 28 september 2017

Klanten KPN verzuipen in ongevraagde reclamemail door kapotte spamfilters
Klanten van KPN kampen met een ongekende overvloed aan ongewenste reclameboodschappen in hun e-mail. Treffen ze normaal een enkel spambericht aan in hun inbox, nu moeten ze dagelijks tien tot dertig aanbiedingen voor e-bikes, HD-TV's en pillen wegklikken. De oorzaak: KPN slaagt er al maanden niet in de filters te repareren die spam moeten tegenhouden.

Op de website van het telecombedrijf klagen klanten steen en been. Maar hun noodkreten duiken ook op bij het Klachtenkompas, het onlinemeldpunt van de Consumentenbond, op de website van het tv-programma Kassa en bij Seniorweb. Sommige klanten informeren op internetfora van rivalen als T-Mobile of die wellicht beter zijn opgewassen tegen spam en of een overstap is aan te raden.

KPN erkent dat het misgaat met zijn mailservice. Ook aan de top leeft dat besef. Topman Eelco Blok deed recent in een e-mail aan een klant een boekje open over de problemen; een inkijkje dat prompt werd gedeeld in het hulpforum van het bedrijf op internet.
Hoi allemaal, zoals Dennis ook al aangeeft zijn de spammers ons een stapje voor. We realiseren ons dat er nog veel klachten zijn over spam. De ene week lijkt het goed te gaan, de andere week is er weer een toename van spam.. Dit is en blijft voorlopig een continue strijd. We werken hier dagelijks aan

verzoek om er ZINVOL aan te werken. De irritatie loopt hier aardig op. Steeds vaker overweeg ik om dan toch maar naar andere provider te gaan. Het werk wat ik er dan zelf even aan heb houdt me nog even tegen, maar het moment komt stééds dichter bij!!!!
Sinds enige tijd komen mijn mails bij andere planet gebruikers niet aan in hun outlook programma.
Nu blijkt dat deze mails in de SPAM box van KPN webmail zijn terecht gekomen.
het betreft heel normale mails.
Ik heb geprobeerd via mijn KPN de instellingen te veranderen, maar ik zie bij mijn mail account geen instellings-optie. Wat te doen?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Reputatie 7
Badge +19
@JanRam, Sinds dinsdag 25 september is er een wijziging doorgevoerd binnen de mailinstellingen pagina. Het blok “Beveiliging e-mail account” met de spamfilter en virusscan vinkjes is weg gehaald. Beide instellingen staan aan voor alle klanten. De spamfilter is aan gezet, met als resultaat dat spam gemarkeerde mails in de spamfolder worden geplaatst. Klanten die problemen met de spamfiltering ervaren, bijv. spam die toch nog in de inbox komt of legitieme mail die ten onrechte in de spamfolder komt, zijn geneigd deze instelling te veranderen in de hoop op verbetering. Door allerlei aanpassingen in onze emailfiltering de afgelopen jaren, had het aan of uitzetten van dit vinkje nauwelijks meer effect.

Verder werken mijn collega's van het e-mailteam en het team Abuse iedere dag aan verbeteringen rondom de Spamfilter. De ene week lijkt het goed te gaan, de andere week is er weer een toename van spam. Dit is en blijft voorlopig een continue strijd.