Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

I know, het is zoo f*cked up !
En ik heb ook zo'n enorme moeite met deze algehele minachting voor ons als consumenten.

De meesten van ons hebben hun Planet- en/of KPN-adres al járen. En voordat je je abonnement hebt omgezet naar een andere provider kost dat toch héél veel werk en tijd, dus dat doe je niet zo gauw ... en dat weten ze. En wij maar betalen en als goedgelovige schapen geloven dat deze 'spam-bots' niet adequaat aan te pakken zijn. Het speelt al meer dan een jaar !

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/klanten-kpn-verzuipen-in-ongevraagde-reclamemail-door-kapotte-spamfilters~b59cce3f7/
Reputatie 2
Badge
De SPAM is een paar maanden redelijk 'rustig' geweest, maar ontvang de afgelopen weken weer dagelijks tot 10 SPAM berichting in m'n inbox. Het zijn ongeveer dezelfde onderwerpen als voorheen, maar komen nu voornamelijk vanaf .eu domeinnamen.

Wat is er toch ruim een jaar geleden gebeurd? Van maanden/jaren geen enkele SPAM mail in m'n inbox naar dagelijks tot 10 per dag!
Precies.
Viel mij ook al op: paar wkn geleden nog .be , laatste tijd voornamelijk .eu domeinnamen ...
I know, het is zoo f*cked up !
En ik heb ook zo'n enorme moeite met deze algehele minachting voor ons als consumenten.

De meesten van ons hebben hun Planet- en/of KPN-adres al járen. En voordat je je abonnement hebt omgezet naar een andere provider kost dat toch héél veel werk en tijd, dus dat doe je niet zo gauw ... en dat weten ze. En wij maar betalen en als goedgelovige schapen geloven dat deze 'spam-bots' niet adequaat aan te pakken zijn. Het speelt al meer dan een jaar !

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/klanten-kpn-verzuipen-in-ongevraagde-reclamemail-door-kapotte-spamfilters~b59cce3f7/



Helemaal mee eens. KPN heeft gewoon lak aan haar klanten! Ik heb al zo vaak een bericht over spam geposted, chat contact gehad, emails doorgestuurd naar valse email en wat krijg je als advies..... je moet ook niet onveilige sites bezoeken, maw het is je eigen schuld, beste klant. Nou onveilige sites bezoek ik niet en daarnaast heb ik extra licenties van KPN Veilig gekocht. Dus wat nou het is mijn eigen schuld????? Advies: u moet uw e-mailadres dan maar wijzigen. Dit durven ze te zeggen omdat voor veel klanten dit de rede is om niet zo snel over te stappen.

Het feit dat er niemand van KPN reageert op alle klachten over spam op het forum geeft des te meer aan dat ze totaal geen respect hebben voor klanten.
Reputatie 4
Badge +2
Ik stuur regelmatig spam door naar valse-email@kpnmail.nl
Nu krijg ik deze reactie van:
postmaster@cpsmtpb-ews01.kpnxchange.com

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.

info@tlsens.info

Gezocht wat is tlsens

Abuse

To report abuse (spammy, phishing, malware, etc.) Our group of misrepresentations goes through every report and defines the type of abuse.

Heeft kpn een nieuwe partner???
Reputatie 4
Badge +2
valse-email@kpnmail.nl moet zijn valse-email@kpn.com
Lees ik toch zowaar in een ander topic onderstaand bericht.....dus KPN gaat eindelijk toegeven dat ze een probleem hebben en de klanten met allerlei shit, smoesje en ellende hebben opgezadeld? Dan wordt het ook tijd voor compensatie.


Beste antwoord door Erik_
Hallo Walter, welkom op het forum! We ervaren op het moment problemen met het spamfilter. Hier wordt aan gewerkt door de technische dienst.

In dit verzameltopic kun je meer lezen. Dat is ook het topic waarin wij updates plaatsen zodra we die hebben.
Bekijk origineel
Reputatie 4
Badge +2
kennelijk is het kpn spamfilter vandaag uitgevallen.......
het is een drama, vol ongeloof zie ik de spam binnen komen.#$%#%=
wie van kpn gaat hier nu reageren
Reputatie 7
kennelijk is het kpn spamfilter vandaag uitgevallen.......
het is een drama, vol ongeloof zie ik de spam binnen komen.#$%#%=

Hier is het aantal spamberichten juist bijna volledig opgedroogd.
Sinds ik bij KPN ben ,ontvang ikzelf én anderen mijn mails vaak als spam, dus zien zij dat vaak veel later. Wat te doen?

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
code:
Bij mij blijven ze binnenkomen. Als ik naar berichtbron ga staat er steeds: X-CM-AcctID: kpn@feedback.cloudmark.com


Hoe zit dat nu; blokkeren helpt niet
Reputatie 1
Ik ervaar hetzelfde: sommige e-mails zijn in de map Trash geplaatst in plaats van de gewone inbox. Ik ben niet veranderd van provider en gebruik Office 365.

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Goedemorgen,

Graag verneem ik hoe ik het KPN spamfilter uit kan zetten. Het spamfilter werkt zeer onnauwkeurig en leert niet. Mail van afzenders waar ik al meerdere malen van heb aangegeven dat het geen spam betreft worden nog steeds tegengehouden. Doordat ook het woord SPAM wordt toegevoegd, wordt na het terugzetten van de mail, dezelfde mail ook door Gmail in het spamfilter geplaatst. Met andere woorden: het niet door mij gewenste filter zorgt voor meer ergernis dan dat het problemen oplost. Ik heb hier reeds eerder een klacht over ingediend maar daar nooit een reactie op ontvangen. Ik zie op dit forum bovendien dat ik niet bepaald de enige ben met deze klacht.

Graag een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Eric

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 6
Badge +10
Weer een partij kloten Spam binnen de laatste tijd.
http://giletegratis.---/6137hx90797486nm8382xg26916gq1718lo2355rr
Ik krijg al wekenlang spam, zoals hieronder staat, met een aanbieding en het verzoek om enige vragen te beantwoorden. Soms in de spambox, maar meestal gewoon in de inbox. Zijn er meer forumleden, die hier last van hebben en is KPN op de hoogte van deze hausse aan spam?





Beste ......,
Goed nieuws! We geven u graag de kans om onze nieuwe Gillette scheermesjes te testen. U krijgt het product gratis toegestuurd en mag het houden (keuze uit mannen of vrouwen product). Uiteraard horen we wel graag wat u van de nieuwe Gillette scheermesjes vindt.

http://giletegratis.---/6137du90797486uo8382ba26916gb1718yn2355rr

Bij voorbaat dank voor het testen van onze producten.

The brands mentioned here are NOT affiliated with this promotion.




Hi ......,
De feestdagen komen er weer aan en dat betekent dat het tijd is voor familie en vrienden. Om jezelf en iedereen om je heen echt te verwennen http://dinergifts.---/6136ef90797486fm8866fi27643sw1970fa2364rr.

Het enige wat je hoeft te doen is een paar simpele vragen te http://dinergifts.---/6136nf90797486ce8866kk27643rq1970jz2364rr


http://dinergifts.---/6136ie90797486en8866zu27643ru1970pe2364rr

Admin: links aangepast, verplaatst naar centraal topic
En weer één:

Uw mening telt!Beste KLM klant!
Dit is jouw kans om samen met nog iemand GRATIS naar het buitenland te gaan!

Happybox werkt sinds kort met verschillende reisbureaus samen, en om dit te vieren geven wij 2 gratis vliecktickets weg!
We hebben onze database gebundeld, en vanuit deze DUIZENDEN mensen ben jij gekozen om kans te maken op deze UNIEKE kans!

[img]http://klmgo.xyz/5PQkg.jpg[/img]Nu bekijken of jij de winnaar bent >

Controleer snel of jij er deze week met de prijs vandoor gaatBEKIJK JOUW PRIJS >>
Reputatie 4
Badge +2
Eindeloos is de stroom spam die ik maar blijf ontvangen. Er is geen hond die daar ook maar iets aan doet....
Je wordt hier als klant niet eens meer serieus genomen of wellicht "genomen". Het topic is een vergaarbak geworden van spamklachten en daarmee is de kous af!! Geen inhoudelijke reacties meer van KPN en nog triester het lijkt alsof er ook niets aan gedaan wordt. In de afgelopen maand had ik honderden spamberichten. Je zou verwachten dat de beloftes die ooit in het verre verleden zijn gedaan, we werken er hard aan en zien op korte termijn verbetering, nu wel zouden zijn ingelost maar helaas niets is minder waar.

Dit beloofde Eelco Blok augustus 2017:

Alle inkomende en uitgaande mail van de verschillende KPN domeinen (kpnmail.nl, kpnplanet, planet, etc) wordt gescand op spam. Per maand worden er 1,2 miljard berichten gescand, waarvan op dit moment ongeveer 40% spam bevat. Deze 500 miljoen spam berichten worden niet doorgelaten en komen niet terecht in de mailbox. We hebben vastgesteld dat het percentage spam dat wij kunnen afvangen sinds begin 2017 is gedaald. Onderzoek heeft vastgesteld dat deze daling voornamelijk komt doordat er een enorme toename is van Nederlandse spam en de regels die wij toepassen om die spam te filteren momenteel onvoldoende zijn. We zijn hiervoor samen met onze leveranciers een verbeterplan gestart. De positieve effecten hiervan zijn helaas niet onmiddellijk zichtbaar. Daarnaast zijn we bezig met een tweetal aanvullende oplossingen die de hoeveelheid afgevangen spam kunnen verhogen. We verwachten deze oplossingen in de komende maanden te lanceren. Op basis van de resultaten van deze drie verbeterinitiatieven hebben we vertrouwen dat we hiermee de problematiek verder kunnen bestrijden.

Wat is ervan geworden? HELEMAAL NIETS!!!!!!!! 😡👿
En weer één!

http://tuifly-nl.xyz/6159ui90797486dw8911nc27670ev1984pk2376rr


Wanneer wordt dir eens herkend als SPAM????
Ik krijg erg veel spam, die ik elke keer blokkeer. Mijn vraag is, waar ik kan controleren of mijn spamfilter aanstaat. Ik heb wel KPN veilig geïnstalleerd. Ik kan het op mijn KPN niet vinden en de chat button met KPN geeft een error.
bij voorbaat dank.

R.J.
Reputatie 7
Dat jij veel spam krijgt heeft niets te maken met het al dan niet aan staan van de spamfilter.
De spamfilter staat op alle mailboxen aan.
Helaas vinden de spammers telkens weer wegen om tussen de mazen van het net door te glippen en de spamfilter te omzeilen.
Het blokkeren van die spam heeft ook weinig zin, want het volgende mailtje komt weer van een andere afzender en is dus niet geblokkeerd.
Reputatie 4
Badge +4
Gelukkig komt XS4ALL nu ook op de servers van KPN en hopelijk ook de software die zij gebruiken om spam af te vangen.
Ik hoor van vrienden nl nooit dat ze van Renate en oliehandel mail krijgen.😁
De spamfilter van xs4all werkt gewoon beter.

Theo
Reputatie 7
De spamfilter van xs4all werkt gewoon beter.
Ik heb op mijn XS4ALL mailboxen vele malen meer spam dan op mijn mailboxen bij KPN.
Het verschil is dat bij XS4ALL die spam vrijwel altijd in mijn spamfolder terecht komt terwijl er bij KPN dagelijks één of twee tot mijn inbox doordringen.
Reputatie 4
Badge +4
Dus klopt het wat mijn vrienden ervaren 👍
Ik moet ook zeggen dat ik eigenlijk nooit keek in mijn spamfilter op de server.
Zo eens in de zo veel tijd ruimde ik de boel op daar en zag dan tot mijn grootste verbazing berichten staan van vrienden.
Heb er maar de gewoonte van gemaakt om dit toch maar dagelijks te bekijken.
Markeren als gewenst op de server heeft tijdelijk effect, maar het lijkt dan of het label er naar een paar dagen weer van af gehaald wordt.
En dan komen de mails, die gewenst zijn, niet meer in mijn inbox.

Theo
Reputatie 7
Ik moet ook zeggen dat ik eigenlijk nooit keek in mijn spamfilter op de server.
Zo eens in de zo veel tijd ruimde ik de boel op daar en zag dan tot mijn grootste verbazing berichten staan van vrienden.

Dat is misschien nog wel het grootste probleem van de spamfilter van KPN, het onterecht als spam verwerken van mails. (false positives).
Liever een spam mailtje in mijn inbox dan een echt mailtje in mijn spamfolder.
Gelukkig heb ik dat overigens nog nooit hoeven ervaren.
Reputatie 4
Badge +4
ha ha ik heb de omgekeerde ervaring 😁
Spam in de inbox en vrienden in de spambox op de server.

Theo