Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Goedemorgen,ben al weer lang niet geweest,maar het loopt werkelijk de spuigaten uit wat een spam,weer moet ik zelf alles filteren.
Spam komt in de inbox en niet spam in mijn postvak,er komt nu zelf spam binnen die een leesbevestiging vragen,dit alles is nu al zeker weer meer dan 2 maanden aan de gang wanneer STOPT dit nu eens.
De afgelopen week meer dan 50 spamberichten in de inbox ontvangen die niet gefilterd zijn door het KPN spamfilter! Zeer irritant.

Richard
Als ik ongewenste mail krijg, dan blokkeer ik de afzender en doe de mail in de spambox.
Helaas helpt dat niet, want ik krijg dezelfde mails nog steeds binnen.

Hoe kan ik ongewenste mail blokkeren ???

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Badge
Alhoewel ik nieuw op dit forum ben heb ik ook veel last van Spammail. Ik stuurde gisteren nog ca. 200 mails naar het meldpunt van de KPN. Ik heb hierover 2 vragen, t.w:

1) Bij de instellingen op de webmail is bij e-mail het vak “spamfilter” leeg, klopt dat? Zo ja, waar staan de KPN filters dan?
2) Zijn er topic-lezers die ervaring hebben met de app Spamsieve voor macOS?
Reputatie 7
1) Bij de instellingen op de webmail is bij e-mail het vak “spamfilter” leeg, klopt dat? Zo ja, waar staan de KPN filters dan?
Ik zie daar geen vak "spamfilter". Kan jij daar eens een screenshot van plaatsen?
Badge


Admin: e-mailadres verwijderd
Reputatie 7
Oké, je bedoelt de e-mailfilter.
Dat veld is normaliter leeg.
Je kunt daar zelf regels aan toevoegen maar of dat veel zin heeft.
Filteren op afzender in ieder geval niet, want spammer wijzigen de afzender constant.
Filteren op titel werkt goed, maar kies wel je juiste termen. Zo heb ik hier zelf één filter staan waarbij ik de emails met het woord bitcoin in de titel direct naar de spammfolder verplaats.
Overigens zou deze filter leeg moeten kunnen zijn omdat de bovenliggende spamfilters van KPN hun werk goed zouden moeten doen.
De spamfilters van KPN daar heb jij geen invloed op.
Badge
Oké, bedankt, dus men zegt dat de filters aanstaan, maar we kunnen dit niets controleren? In bepaalde situaties adviseert Pamsieve om het filter van de provider uit te zetten, kan dat dan wel?
Reputatie 7
Oké, bedankt, dus men zegt dat de filters aanstaan, maar we kunnen dit niets controleren? In bepaalde situaties adviseert Pamsieve om het filter van de provider uit te zetten, kan dat dan wel?
Die spamfilter staat aan op alle mailboxen die bij KPN zijn ondergebracht.
Je kunt natuurlijk altijd daar bovenop nog jouw eigen spamfilter software gebruiken, maar het is niet mogelijk om de spamfilter van KPN uit te zetten.
Reputatie 3
Badge +1
Steeds meer ga ik mij ergeren aan de houding van KPN ,wat normale post is komt in mijn SPAM?????,wat SPAM IS IN mijn postvak en het zijn er niet een paar het komt met bakken binnen,en alle troep is afkomstig van .be.
Heeft het nut dat ik het hier weer typ,nee denk ik niet want het gaat al zolang door dit BAH😡😡
Reputatie 1
Geachte,
Sinds een jaar of 5-6 wordt hier vraag na vraag gesteld over het blokkeren van ongewenste e-mail.
Nooit is er een echte oplossing aangeboden behalve de omslachtige door het adres in te voeren, maar ook dit werkt niet.
De Spam optie is ook van een lachwekkende treurnis loopt deze na 50 blokkeringen vol kun je weer opnieuw beginnen en dan begint de ellende weer van vooraf aan..
Het aantal dagelijkse spam loopt de spuigaten uit en het toonaangevende bedrijf KPN kan/wil dit na jaren nog steeds niet handelen.
Het te blokkeren adres moet handmatig worden ingegeven kopiëren komt nou niemand op de idee om dit werkend te doen kopiëren?
BLOKKEREN MOET TOCH WERKELIJK BLOKKEREN ZIJN? en niet via allerlei omslachtige wegen.
Ik vindt dit een grove minachting naar de klant dit probleem speelt al jaren.
Kortom de KPN opties Blokkeren en Spam zijn NOOIT met de tijd meegegaan dit doet mij denken aan de begintijd van de Computer.

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt
Reputatie 4
Badge +2
Dus Jos jij wilt van je spam af, dan moet je niet je mailadres publiceren want dan wordt het alleen maar erger.
Reputatie 1
Nou en nu? Eigen Topic aangemaakt ik vraag niet om Topics maar om OPLOSSINGEN die WERKEN.
Groet Joep.
Reputatie 1
Wat is de meerwaarde van een eigen Topic er zijn m.b.t. dit onderwerp al zoveel Topics gemaakt door de jaren heen, ik vraag om adequate simpele oplossingen. 50 jaar geleden landde de eerste mens al op de MAAN. Nu 50 jaar later is een correcte Spam en Blokkeroptie nog steeds niet op een eenvoudige manier op te lossen bij KPN.
20 spam berichten per dag..... 😞
Dag, er komt nog steeds veel spam mail door en als ik kijk dan staat er steeds bij de informatie:
kpn@feedback.cloudmark.com.

Wat betekent dat?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +30
Hallo allen! Het is weer even tijd voor een korte update vanuit ons. Zoals sommigen van jullie gemerkt hebben komt er op het moment wat meer spam door dan eerder. Dit komt omdat er ook daadwerkelijk meer spam wordt verzonden.

Beetje achtergrond over hoe spammers werken: ze verzamelen gedurende een periode, weken, soms maanden, mailadressen. Daarnaast kijken ze hoe het zit met de beveiliging en filtering die een provider actief heeft. Als ze daaromtrent informatie weten te achterhalen passen ze hun spamberichten daarop aan. Vervolgens gaan ze los en starten ze, zoals het genoemd wordt, een spamrun. Hierbij worden vele duizenden, tienduizenden, mails verstuurd. Ons spamfilter pakt heel veel van die mails, maar ook niet alles. Gedurende zo'n spamrun past onze filterleverancier actief het filter aan. Waardoor het aantal mails dat er door gaat vermindert. Tot op een bepaald moment we alles tegenhouden, of de spammer stopt. Waarna het proces weer opnieuw begint met verzamelen en kijken etc...

Dit zorgt ervoor dat je periodiek ziet dat er meer spam binnenkomt, en kan het dus ook gebeuren dat er meer mails onterecht als spam worden gemarkeerd. Wat dit laatste betreft zien we ook een verschil tussen wie wat als spam ziet.Iemand die een nieuwsbrief ongewenst ontvangt ziet dit als spam. Terwijl een ander deze nieuwsbrief juist gewenst ontvangt. Als een nieuwsbrief dan ook vaak genoeg bij de filterleverancier als spam wordt aangemerkt, dan wordt hij tegengehouden. Waarna we dan weer meldingen krijgen van mensen die ineens hun nieuwsbrief niet meer ontvangen.

Oftewel, het is een voortdurende golfbeweging waarbij we ook nog de balans proberen te houden tussen wat er wel en niet geblokkeerd wordt.

In veel gevallen wordt voor het versturen ook gebruik gemaakt van gecompromitteerde e-mailaccounts. Het gaat hier dan niet om gehackte accounts, maar om accounts met een onveilig wachtwoord. Mensen die voor hun mailaccount hetzelfde wachtwoord gebruiken als voor andere websites. Als wachtwoorden dan elders uitlekken (wat je onder andere kunt controleren op www.haveibeenpwned.com voor grote datalekken en website) gaan spammers proberen of ze met hetzelfde wachtwoord kunnen inloggen op je mail. Als dat dan lukt, bam, je mailaccount wordt gebruikt om spam mee te versturen. En dat is dan nog relatief onschuldig misbruik.

Als wij dit merken blokkeren we buitenshuis verzenden op die adressen. Daarnaast zijn we bezig om die mailaccounts actief volledig te blokkeren qua verzenden totdat het wachtwoord is gewijzigd. Klanten die hierdoor geraakt worden, worden hierover geïnformeerd.

Wat je zelf kunt doen aan spam is je mailadres veilig houden. Hoe meer websites jij je mailadres achterlaat, hoe groter je kans op spam. Wat aan te raden is, is om voor dingen als online winkelen een apart mailadres aan te maken. Vaak krijg je namelijk allerlei nieuwsbrieven van webwinkels. En nu kunnen die zeker gewenst zijn. Maar het komt ook regelmatig voor dat je niet alleen de nieuwsbrief krijgt van de winkel waar je in geïnteresseerd bent, maar tegelijk ook van allerlei andere 'commerciële partners'. Die je misschien niet wilt, waardoor het voor jou spam wordt.

Ik hoop dat dit voor nu, en voor de nieuwere mensen in dit topic, wat extra achtergrond geeft over spam, wat wij doen, en wat je zelf kunt doen.

-----

JOG, welkom! Cloudmark is de leverancier van ons spamfilter.
Reputatie 1
Beste Erik, je bent een prima schrijver. Maar als bepaalde mailberichten al maandenlang elke week een paar keer binnenkomen en als je als klant dat 21 keer hebt gemeld via mailadres "valse. enz ) dan lees je jouw reactie toch echt anders. Vriendelijke groeten, Joop
ik kreeg van de week een mail onder naam van mijn oude e-mail adres. ik heb het niet geopend, en verwijderd. ik heb mijn huidige e- mail adres al jaren. kan ik hier iets tegen doen? ook regelmatig mail van oplichters en spam in postvak in. wat dus in de spam map moet staan. erg vervelend.
Kan daar nu echt niks aan gedaan worden?
En hoe komen ze aan mijn emailadres?
Reputatie 1
Hallo Knutselsmurfen van KPN, Geen antwoord op mijn SPAM vragen het is niet alleen😝 gênant aan het worden, maar totale onkunde zoals al jaren blijkt.
De groeten.
Reputatie 1
De ah bol vd valk enz enz spam mailtjes rijzen weer de pan uit.
De strekking van de mails zijn bijna allemaal hetzelfde, alleen de afzenders lijken te wijzigen.

De mailtjes zijn ook allemaal gericht aan mijn hoofd mail adres, dus gebruikersnaam@kpnmail.nl.
Dit mail adres heb ik nooit gebruikt, nergens, alleen alias(en), het lijkt er dus op dat de spammers een soort brute-force spamming gebruiken of een lijst met gebruikersnamen hebben bemachtigd.
Het zelf aanmerken van mail als spam (webmail) en doorgeven aan de bekende kpn abuse/valse mail adressen lijk weinig tot geen effect te hebben.

Ik heb zelfs mijn tweede account zo moeten instellen dat alles als spam word aangemerkt, behalve wat ik als positief (geen spam) filter, de omgekeerde wereld dus...

Zo word een mail-account dus nagenoeg onbruikbaar.

Is het nu echt zo moeilijk een spam filter te trainen om dit soort sh#t te filteren?
Kpn ik weet dat spam een groot probleem is, maar er mag (wat mij betreft) best iets agressiever gefilterd worden.
Beste KPN,

Waarom pakt de KPN zelf niet de dagelijkse spam aan die in onze postbussen terecht komt. De tools die de gebruikers ter beschikking staan zijn sterk ontoereikend.
Verder vind ik het onprofessioneel om deze vragen maar door te leiden naar een forum waar gebruikers, met alle respect, met halfslachtige antwoorden komen. KPN moet zelf met een adequaat antwoord/oplossing komen en niet afschuiven op eindeloze forum discussies. Dus KPN neem eens je verantwoordelijkheid.

Met groet, Steve

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 1
Krijg erg veel spamberichten. Spamfilter al nagekeken en lijkt niet te helpen. Stuur alle spamberichten al door.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Een oplossing voor veel spam?
Open een e-mailaccount bij gmail.com.
Die hebben pas een spamfilter, daar kan kpn nog wat van leren.
Alle mails automatisch door laten sturen naar gmail.com en je bent van een hoop spam verlost.
Kpn doet helemaal niets.
En Cloudmark? die kan wat bij betreft de vuilnisbak in. WAARDELOOS.