Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 4
Badge +2
@wjb ach het is jouw uitleg....je qoute mijn hele tekst en bedoelt alleen de 1e regel.en ik bedoel dat de uitleg van Dennis in strijd is met dat wat kpn op zijn site als uitleg geeft wat ze doen met phising.
Reputatie 2
Badge +1
Het was even rustig. Wachtwoord ook gewijzigd. Veel mail ging direct door naar mijn spam.

Vanavond heb ik er alweer 22 opzitten. 20 in 2 uur tijd.

😫
Reputatie 2
Badge +1
Oh onder het typen alweer 2 binnen...
Reputatie 7
Badge +28
Vorige week zijn er wat problemen geweest met het spamfilter waardoor er meer ongewenste post is doorgekomen dan gewenst. We hebben de oorzaak gevonden en vandaag is dit hersteld. We blijven uiteraard werken aan verdere verbeteringen in de strijd tegen spam.
Hier ook maar even reageren. De spamstroom is na jaren ellende zo goed als opgedroogd. De afgelopen weken glipt er af en toe nog wat door, maar het is helemaal niks vergeleken met de tientallen rommelberichten per dag van wat langer geleden. Er is iets veranderd, ik weet niet wat - goed gedaan.
Als ik op het Forum rondkijk is spam een geliefd onderwerp.
Verledenjaar ben ik overgestapt naar KPN.
Bij mijn vorige provider heb ik nooit problemen gehad met ontvangen van E-mails.
Alles werd 1 op 1 doorgestuurd.
Dat is nu anders. Voorzover ik kan nagaan heb ik alle instellingen zodanig ingesteld, dat alle E-mails worden doorgestuurd.
In de praktijk kijk ik elke maand op de webserver.
Altijd zijn er E-mails die door KPN als spam worden gekwalificeerd.
Deze periode waren dat er 27x waaronder een prijs(je) dat we nu mis lopen.
Waarom stuurt de KPN alle E.mails niet gewoon door als je daarom vraagt?
Kan ik nog wat doen?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Hallo @Sjees02 ,
Het spamfilter, van wie dan ook, is zelflerend.
Als je in de webmail de door KPN als spam gemarkeerde e-mail 'veilig' verklaart komt deze de volgende keer gewoon in de IN-box terecht.
Bij Telfort kun je in MijnTelfort ook iets met de spaminstellingen regelen, ik weet niet of MijnKPN ook zo'n voorziening kent.

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Als je in de webmail de door KPN als spam gemarkeerde e-mail 'veilig' verklaart komt deze de volgende keer gewoon in de IN-box terecht.
Nee, dat is niet het geval. Zolang het centrale filter een e-mail als "possible spam" kenmerkt dan zal deze in jouw spam folder terecht blijven komen, ongeacht of je deze zelf "veilig" verklaart. Pas als meerdere abonnees een mail "veilig" verklaren zal het "zelflerende" (ahum) spamfilter bijgesteld worden zodat de mail niet meer als "possible spam" gekenmerkt wordt.
Het centrale spamfilter zal mailings die naar veel niet (meer) bekende emailadressen verstuurd wordt ook als "possible spam" of zelfs "confirmed spam" kenmerken. Het is dus zaak dat organisaties hun mailingslists goed up-to-date houden.

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Reputatie 4
Badge +2
Bij mij is de spam redelijk opgedroogd. Wat dan wel weer vervelend is dat reguliere mail in de spammap terecht komt. Er was een pakket naar mij onderweg en dan krijg je van PostNL diverse mail. Maar de laatste mail uw pakket is ontvangen op het afhaalpunt lag plotseling in de spammap. Alle voorgaande niet!!!!
Maar toch mijn complimenten voor KPN zoals het nu gaat. Na jaren van ergernis en meer.....
Reputatie 7
Badge +7
@Steennul65 kan je die postnl mail forwarden als bijlage naar samples en mij dat laten weten?

Ik volg je even zodat je me prive berichtjes kan sturen want ik hoor ook graag vanaf welk mail adres je het doorstuurd (als je dat doet)
Ja hoor, het feest is weer begonnen.....deze week staat de teller al weer 15 stuks.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Ja hoor, het feest is weer begonnen.....deze week staat de teller al weer 15 stuks.

Klopt na enige tijd verlost te zijn geweest van spam krijg ik ook nu weer spam binnen
Terwijl dit enige tijd goed ging
Het is wonderbaarlijk wat KPN met hun spamfilter doet
Spam doorsturen wat ze zelf al als spam hebben aangemerkt!!!
Awrghhhhhhhhhhh KPN!!!

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
En onze berichten zijn ook weer verplaatst (verstopt!!!) @Marcel St

Deze staan nu met stip op pagina 97 van een forum bericht van 2 jaar geleden!!!

Klaar met @Kpn @Allart tijd voor de overstap met de hele handel, stelletje prutsers.
Reputatie 4
Badge +2
En onze berichten zijn ook weer verplaatst (verstopt!!!) @Marcel St

Deze staan nu met stip op pagina 97 van een forum bericht van 2 jaar geleden!!!

Klaar met @Kpn @Allart tijd voor de overstap met de hele handel, stelletje prutser


@JOE62 DIT TOPIC IS HET GROOTSTE EN MEEST GEBRUIKT OM SPAM TE BESTRIJDEN.
Kennelijk zie je het grote aantal reacties op spam hier over het hoofd.
Reputatie 2
Badge +1
Sinds een paar spammail via mijn eigen emailadres.
Dus niet te blokkeren.
Voor de 3e keer mijn wachtwoord maar weer veranderd.
Hopende dat het iets van effect heeft. (wellicht actie die nergens op slaat)

En onze berichten zijn ook weer verplaatst (verstopt!!!) @Marcel St



Deze staan nu met stip op pagina 97 van een forum bericht van 2 jaar geleden!!!

Klaar met @Kpn @Allart tijd voor de overstap met de hele handel, stelletje prutsers
@JOE62 DIT TOPIC IS HET GROOTSTE EN MEEST GEBRUIKT OM SPAM TE BESTRIJDEN.
Kennelijk zie je het grote aantal reacties op spam hier over het hoofd.


@Steennul65 HET FEIT DAT DIT HET GROOTSTE EN MEEST GEBRUIKTE TOPIC BETREFT ZEGT GENOEG OVER DE NALATIGHEID VAN KPN OM DIT PROBLEEM ECHT SERIEUS TE NEMEN. DIT TOPIC LOOPT INMIDDELS 2 JAAR.

WAAR HET MIJ IN DEZE OM GAAT IS DAT NIEUWE BERICHTEN OP DE LAATSTE PAGINA WORDEN GERANGSCHIKT EN HET ‘LIJKT’ ALSOF ER GEEN ACTUELE BERICHTEN ZIJN. HIERVOOR MOET JE EERST DE SELECTIE OMKEREN (NIEUWSTE EERST). OOK HIER HEB IK MEERDERE MELDINGEN VIA CHAT VA GEMMAKT MET ALS ANTWOORD. GOED IDEE GAAN WE MEE AAN DE SLAG.....NOT
Reputatie 7
Badge +7
Sinds een paar spammail via mijn eigen emailadres.
Dus niet te blokkeren.
Voor de 3e keer mijn wachtwoord maar weer veranderd.
Hopende dat het iets van effect heeft. (wellicht actie die nergens op slaat)


Je mail account zal niet misbruikt worden, enkel je email adres word gebruikt. Door de manier waarop de de email standaard werkt is hier eigenlijk niets aan te doen.
Reputatie 4
Badge +2
Wanneer levert KPN nu eens duidelijk antwoord op de vraag welke criteria de spamfilter er voor zorgen dat de mail voorzien wordt van het stempel SPAM. Ook vandaag weer tig mails die niet normaal voorkomen. Bevestiging van een bestelling, nieuwsbrief van ABN Amro, Plus magazine, kan nog wel even doorgaan. Als we de regels kennen kan ik de verzender vragen om maatregelen te treffen. Ik heb geen zin meer om per week tientallen mail te versturen naar abuse en samples, want de spamfilter blijft eigenwijs!
Reputatie 4
Badge +2
Helaas de spam neemt enigszins toe.
Niet in die mate als dat het ooit was maar toch hé........
Spam in de spam-map webmail. Je zou zeggen daar hoort die toch thuis? maar nee die moet gevangen zijn door de spamfilter kpn voordat de mail bij mij terecht komt.
Herkennen doe je ze blindelings. Dan vraag ik mij toch af; hoe is het mogelijk dat die spammail bij mij kan komen.
Uiteindelijk is die dan toch ergens in de allerlaatste selectiefase herkend.
Dan natuurlijk de mail die geen spam is en dan toch in de spam-map webmail wordt gezet.
Is het mijn instelling?
En hoe los ik dat dan op!
Het allerergste is dan toch dat er spam in mijn "Postvak In"komt.
Gewoon doorgelaten zonder enige restrictie.....
🤤
Reputatie 4
Badge +2
Is het spamfilter op hol geslagen?
Allerlei "gewone" mail wordt van de categorie spam voorzien.
Serieuze afzenders als ANWB, ABN AMRO, redactie gezondheidsnet, Plus magazine, NRC Veilingen, Fletcher hotels, Scoupy, Telegraaf, Vakantieveilingen zijn ineens spam.

KPN WAT IS ER AAN DE HAND?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 4
Badge +2
Foto Konijnenberg en Seneorweb bij het lijstje.

KPN WAT IS ER AAN DE HAND?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 4
Badge +2
En nu weer CCleaner in het rijtje er bij. Al meerdere keren als niet-spam doorgegeven!

KPN WAT IS ER AAN DE HAND?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Het spamfilter keert zich nu zelfs tegen KPN zelf. 😅


@Dennis ABD: Daar zullen ze bij KPN niet blij mee zijn. 😉
Reputatie 4
Badge +2
Het lijstje van mail verzenders die volgens KPN in de spam tuishoren breidt zich alleen maar uit. Moeten we tot de conclusie komen dat het overstappen naar een andere mail verwerker langzaam de enige mogelijkheid is om nog normaal (en niet via de webmail weg) mijn mail te kunnen verwerken op mijn PC?

Daarnaast begin ik van sommige verzenders de mail helemaal te missen. Gooit KPN die soms direct al weg?

En wanneer haalt KPN hier op het forum incomplete en incorrecte antwoorden weg? Het is eigenlijk gekkenwerk om tussen bijna 100 pagina's zinnige informatie te vinden. Dus svp gewoon vanaf pagina 1 oude info er uit, niet meer valide tekst weg (er staat bijvoorbeeld nog steeds dat ik het spamfilter uit kan zetten!!!!!) en maak het door het forum spitten effectief!

Laatste vraag: waar krijg ik antwoord (van KPN) op de gestelde vragen?
Reputatie 7
Daarnaast begin ik van sommige verzenders de mail helemaal te missen. Gooit KPN die soms direct al weg?
Er zijn inderdaad 3 mogelijkheden.
1) De mail wordt weggegooid (Postive spam)
2) De mail worst in de spamfolder geplaatst (Possible spam)
3) De mail komt in jouw inbox (No spam)