Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Daarnaast begin ik van sommige verzenders de mail helemaal te missen. Gooit KPN die soms direct al weg?Er zijn inderdaad 3 mogelijkheden.
1) De mail wordt weggegooid (Postive spam)
2) De mail worst in de spamfolder geplaatst (Possible spam)
3) De mail komt in jouw inbox (No spam)

Leuk dat KPN mail direct weggooit maar krijgt de verzender dat te zien? Kan de verzender daar wat aan doen?
Reputatie 7
Leuk dat KPN mail direct weggooit maar krijgt de verzender dat te zien? Kan de verzender daar wat aan doen?
De verzender krijgt daarvan, als het goed is, een "Mail delivery failed notification".
Heb jij voorbeelden van domeinen (afzenders) van mails die je nu helemaal niet meer denkt te ontvangen. Misschien kan @Dennis ABD daar iets mee.
De laatste dagen komen inderdaad mails van betrouwbare afzenders in de spambox van de webmail terecht. Ik kwam er bij toeval achter, omdat ik geen bevestiging kreeg van een bestelling van bol.com. Vervolgens kwamen ook alle andere mails over die bestelling binnen in de spambox. Andere voorbeelden van mails die sinds enkele dagen in de spambox terecht komen: New York Pizza, SONOS en Staatsloterij. Daar ben ik niet blij mee, maar deze bedrijven zullen daar zeker ook niet blij mee zijn.
Reputatie 4
Badge +2
Het verkeerde lijstje wordt steeds langer: Albelli, ANWB ledenvoordeel, uitkrant, Stip reizen, ABN AMRO beleggen, Bruna, kan nog wel even doorgaan. En wat vooral opvalt: de enige reactie van kpn is "we hebben het doorgestuurd naar onze spam verwerker".... De lijstjes daar worden zsm aangepast😣
Dagelijks nu weer meerdere spam mails, ofwel in de spambox ofwel bij de gewone mail. Vooral Ariel enzo Gr(om).
Reputatie 7
Badge +7

Leuk dat KPN mail direct weggooit maar krijgt de verzender dat te zien? Kan de verzender daar wat aan doen?De verzender krijgt daarvan, als het goed is, een "Mail delivery failed notification".
Heb jij voorbeelden van domeinen (afzenders) van mails die je nu helemaal niet meer denkt te ontvangen. Misschien kan @Dennis ABD daar iets mee.


De verzender krijgt inderdaad een NDR. Wij droppen niet zo maar mail.
Reputatie 7
Badge +21
N.a.v. signalen op het forum over false positives, hebben we de instellingen laten checken. Deze zijn dynamisch en worden continu aangepast waar nodig. Nu bleek inderdaad dat tussen donderdag en maandagochtend er teveel mails onterecht in de spamfolder zijn geplaatst. De instelling die dit veroorzaakt heeft, is vanochtend aangepast.
Reputatie 4
Badge +2
Gisteren een heel vervelende mail ontvangen van het CJIB, nou ja nep natuurlijk en hier is dan gelijk de grote vraag: Hoe kon die er doorheen slippen? @Dennis ABD

Geachte Bestuurder,
Bij deze willen wij u mededelen dat u nog een bedrag bij ons heeft openstaan wegens
het overtreden van een verkeersvoorschrift, hoewel de betalingstermijn reeds is overschreden.
Het openstaande bedrag van € 236,00 (inclusief incasso kosten) is tot op heden niet of niet
volledig op de rekening van het CJIB bijgeschreven.
Informatie over de overtreding en de opgelegde administratieve sanctie
Omschrijving: Overtreding overschrijding maximum snelheid op autosnelwegen, met 12 km/h
Datum: 18-06-2019
Toegestane snelheid: 100 km/h
Gemeten snelheid: 116 km/h
Gecorrigeerde snelheid: 112 km/h
Opgelegde sanctie: € 227,00
Administratiekosten: € 9,00
Te betalen: € 236,00
Klik [*link verwijderd door admin] om het openstaande bedrag te betalen.
Wij verzoeken u vriendelijk om het verschuldigde bedrag binnen 3 dagen over te maken.
Mochten wij uw betaling niet op tijd ontvangen zijn wij genoodzaakt het verschuldigde bedrag
te verhogen naar € 236,00.
Wij vertrouwen er echter op dat deze maatregelen niet nodig zijn en dat u zorg draagt voor
een tijdelijke betaling.
In afwachting van uw spoedige betaling.

Hoogachtend,
Centraal Justitieel Incassobureau
Deze brief is aangemaakt in een geautomatiseerd proces, daarom treft u geen handtekening aan.

Dit is echt heel slecht en ben uitermate ontstemd dat KPN dit soort mail NIET kan tegenhouden!!!!! 👹
Reputatie 7
Badge +7
Het is onmogelijk 100% van alle spam en phishing tegen te houden, zeker phishing is ontworpen door spamfilters heen te komen.
Antwoord : "kat en muis"

Spam is onder controle, maar alleen dankzij actieve bestrijding (xs4all)
Dat is de titel van deze interessante podcast
Reputatie 4
Badge +2

De website van kpn schrijft:

Veilig internet belangrijk

KPN vindt veiligheid voor haar klanten belangrijk. Het KPN Abuse Team ziet erop toe dat het internetverkeer binnen het netwerk van KPN schoon en netjes blijft.

Ik stel vast dat dit niet lukt
Reputatie 7
Badge +24

Leuk dat KPN mail direct weggooit maar krijgt de verzender dat te zien? Kan de verzender daar wat aan doen?De verzender krijgt daarvan, als het goed is, een "Mail delivery failed notification".
Heb jij voorbeelden van domeinen (afzenders) van mails die je nu helemaal niet meer denkt te ontvangen. Misschien kan @Dennis ABD daar iets mee.


Maar ik geloof niet dat spammers zich daar wat van aantrekken.
Reputatie 7
Leuk dat KPN mail direct weggooit maar krijgt de verzender dat te zien? Kan de verzender daar wat aan doen?De verzender krijgt daarvan, als het goed is, een "Mail delivery failed notification".
Heb jij voorbeelden van domeinen (afzenders) van mails die je nu helemaal niet meer denkt te ontvangen. Misschien kan @Dennis ABD daar iets mee.
Maar ik geloof niet dat spammers zich daar wat van aantrekken.

Nee, een spammer uiteraard niet, maar een organisatie die een gewone mailing verstuurt hopelijk wel.
Reputatie 7
Badge +7
Dat dus. En met die organisaties zullen wij ook altijd samenwerken om de eventuele problemen op te lossen.
Reputatie 7
Badge +24



Leuk dat KPN mail direct weggooit maar krijgt de verzender dat te zien? Kan de verzender daar wat aan doen?De verzender krijgt daarvan, als het goed is, een "Mail delivery failed notification".
Heb jij voorbeelden van domeinen (afzenders) van mails die je nu helemaal niet meer denkt te ontvangen. Misschien kan @Dennis ABD daar iets mee.
Maar ik geloof niet dat spammers zich daar wat van aantrekken.
Nee, een spammer uiteraard niet, maar een organisatie die een gewone mailing verstuurt hopelijk wel.


Daarbij kun je meestal afmelden.
Reputatie 7
Leuk dat KPN mail direct weggooit maar krijgt de verzender dat te zien? Kan de verzender daar wat aan doen?De verzender krijgt daarvan, als het goed is, een "Mail delivery failed notification".
Heb jij voorbeelden van domeinen (afzenders) van mails die je nu helemaal niet meer denkt te ontvangen. Misschien kan @Dennis ABD daar iets mee.
Maar ik geloof niet dat spammers zich daar wat van aantrekken.
Nee, een spammer uiteraard niet, maar een organisatie die een gewone mailing verstuurt hopelijk wel.
Daarbij kun je meestal afmelden.

Je snapt hem blijkbaar niet helemaal.
Het gaat er hier om dat er soms mails van een legitieme organisatie ten onrechte als spam behandeld worden en zelfs door de primaire spamfilter in de prullenbak gegooid worden. Die mails krijg je als ontvanger dus nooit te zien, maar de verzender krijgt wel een "Mail delivery failed notification" zodat hij daar actie op kan ondernemen.

Zo verstuurde mijn Volvo dealer eergisteren een mailing voor een gratis zomercheck.
Ook deze werd als spam gekenmerkt. In dit geval als "possible spam" zodat hij teminste nog in mijn spamfolder terecht kwam en ik hem nog kon lezen. Was deze mail door de spamfilter als "sure spam" gezien, dan was er in ieder geval nog die "Mail delivery failed notification" voor de verzender.
Reputatie 4
Badge +2
Helaas neemt de spam weer toe! Zelfs mail die namens een interne club van kpn wordt verstuurd ligt in de spammap. Hoe teleurgesteld ..........................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 7
Helaas neemt de spam weer toe! Zelfs mail die namens een interne club van kpn wordt verstuurd ligt in de spammap. Hoe teleurgesteld ..........................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Apart, ik ontvang niet meer of minder spam in mijn inbox en/of spamfolder dan anders. (Een paar per week.)
Wel lag er een legitieme mail van Woonveilig ten onrechte in de spamfolder.
Over welke interne club van KPN heb je het?
Reputatie 4
Badge +2
@wjb helaas dat kan ik niet publiekelijk prijsgeven. Geloof mij, het is echt waar.
Reputatie 7
@wjb helaas dat kan ik niet publiekelijk prijsgeven. Geloof mij, het is echt waar.
Ik geloof je ook echt wel, maar ik vraag me wel af bij welk geheim genootschap jij aangesloten bent dat je die interne club niet kunt prijsgeven. 😉
Reputatie 4
Badge +2
@wjb 🤗
Reputatie 3
Badge
hoe raak je nep mail van bv apple kwijt? want na rapporteren van phishing en blokkeren komt er weer nieuwe mail.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 4
Badge +2
@Luwol , welkom op dit topic. Ik zie dat je bericht door *Admin hierin is geplaatst. Dat is een goede zaak want hier zijn we al ruim twee en een half jaar bezig om van de door jouw genoemde soorten mail af te komen. Dat valt niet mee hoor want kpn heeft daar, vooral tot enige tijd terug, heel veel moeite mee gehad. Nu is het een stuk beter maar helaas nog lang niet gestopt. De zogenaamde spam is een fenomeen waar kennelijk niet mee valt af te rekenen. Volgens velen is het een kwestie van mee leren leven. Dat is uiteraard moeilijk te bevatten, zonder dat ik uiteraard aan je denkvermogen twijfel.
Verder is het vrijwel uitgesloten dat jij de spammail kan stoppen. Het is afwachten of de spammer zelf stopt of kpn zet hem op de spamlijst.
Vooral blijven melden naar valse email en het abuseteam.
Reputatie 3
Badge
Bedankt voor het welkom. En nu ik weet dat er niet gelijk een oplossing is. Kan ik dat loslaten en blijf ik het gewoon melden. Bedankt.
Nu zie ik helaas weer dat de factuur e-mail van KPN door de eigen KPN spamfilter als spam wordt herkend. Dit is zeer onhandig, want ik zie de inhoud van de spambak alleen als ik de e-mail via webmail bekijk. En dat doe ik vrijwel nooit, want dat vind ik veel onhandiger dan een normaal e-mail programma. Waarom kan KPN geen factuur e-mails sturen die niet door haar eigen spamfilter onterecht als spam wordt herkend?

Ik wilde dit rechtstreeks bij KPN melden, maar ik kan nergens vinden waar. Die chat die ik kon vinden is er in ieder geval totaal niet voor geschikt.

Alvast bedankt voor eventuele reacties (met "opbouwende kritiek").

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic