Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 4 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Nu zie ik helaas weer dat de factuur e-mail van KPN door de eigen KPN spamfilter als spam wordt herkend. Dit is zeer onhandig, want ik zie de inhoud van de spambak alleen als ik de e-mail via webmail bekijk. En dat doe ik vrijwel nooit, want dat vind ik veel onhandiger dan een normaal e-mail programma. Waarom kan KPN geen factuur e-mails sturen die niet door haar eigen spamfilter onterecht als spam wordt herkend?

Ik wilde dit rechtstreeks bij KPN melden, maar ik kan nergens vinden waar. Die chat die ik kon vinden is er in ieder geval totaal niet voor geschikt.

Alvast bedankt voor eventuele reacties (met "opbouwende kritiek").

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dat is natuurlijk niet de bedoeling en heel handig lijkt het allemaal niet. Speelt dit sinds kort of al langer? @Dennis ABD Zou jij hier iets meer over kunnen vertellen?
Reputatie 7
Badge +7
Niet zonder voorbeeld. Deze kunnen aangemeld worden via de procedure op kpn.com/spam
Reputatie 7
Badge +20
Uitstekend. @storingMelder Zou je het voorbeeld willen aanleveren op de pagina waar DennisABD naar verwijst. Dan kan er naar worden gekeken.
Reputatie 7
Waarom kan in het spamfilter niet ingesteld worden dat alle mail afkomstig vanaf een KPN domein die voldoet aan SPF in de inbox terecht komt ongeacht de inhoud van de mail?
Weet KPN dan niet zelf welke facturen ze maandelijks verzenden? (De nieuwsbrief komt ook vaak in de spambak terecht, maar dat interesseert me niet zo. Bij een factuur vind ik dat echter wel ernstig. Maar ik vind het wel uitermate vreemd om als provider e-mails te versturen die de eigen spamfilters vervolgens als verdacht zien. )

Inmiddels heb ik de betreffende factuur e-mail naar samples@kpnmail.nl gestuurd (bizar dat op kpn.com/spam staat om ook naar abuse@kpn.com te sturen. Ik vind dat het dan juist false-abuse@kpn.com zou moeten heten.

Wat betreft de nieuwsbrief: daar heb ik al jaren geleden ietst over gemeld, maar nooit meer iets van vernomen. Maar nogmaals: ik ga me zeker niet druk maken om de nieuwsbrief.

Wat ik dan ook weer vreemd vind is:
.......*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Waarom samengevoegd? Het gaat niet om zomaar een e-mail die toevallig onterecht als spam wordt beschouwd! Het gaat om een e-mail verstuurd door KPN over een factuur van KPN aan mij, die door de spamfilter van KPN in de spambak wordt gegooid! Het gaat mij in eerste instantie niet zo zeer om de instellingen van de spamfilter maar juist om de verzendende afdeling. Waarom let die afdeling niet beter op dat ze voortaan e-mails versturen die niet verdacht worden? In ieder geval niet verdacht door spamfilters die gemaakt zijn door collega's binnen hetzelfde bedrijf.
Reputatie 4
Badge +2
Hi dutchcan, welcome on our forum! How unfortunate that this keeps happening. You can help us corrects this by sending these e-mails (as .eml attachment) to abuse@kpn.com with the subject line: 'Onterecht gefilterde mail.'

My colleagues can then inspect these e-mails and hopefully make sure that they are delivered to your inbox and not the spam folder. :)

En hoe vaak moet abuse ervan in kennis gesteld worden dat een mail afzender geen spam verstuurd? En hoe lang houdt zo'n stemenet? Het aantal niet-SPAM mailtjes naar KPN-abuse is al niet meer te tellen. En na een paar mailtjes in de correcte folder gaat de mail weer naar Spam

*Admin: topic afgesplitst en samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 4
Badge +2
Het was tot vandaag rozengeur en maneschijn, maar helaas het gaat mis.
Toch weer spam, niet veel maar toch.......spam.
Van die simpele zoals van knab, hoogstwaarschijnlijk door een zielenpoot in elkaar geflanst en die komt door het tot nu toe goed werkend spamfilter.
Reputatie 4
Badge +2


Zomaar in nog geen 2 uur!!!!!
Reputatie 5
Badge +8
Lange tijd niet gereageerd want ik gebruik nu hoofdzakelijk mij Gmail account.
Toch gebruik ik ook nog mij KPN mail account en merk dat er de laatste tijd weer een toename is van spam nadat het maanden goed is gegaan.
@Steennul65: die van Knab krijg ik ook regelmatig 😡
Maar ik geef de moed niet op, er wordt aan gewerkt.................
Reputatie 7
Badge +24
Die knabbel mail heb ik ook gehad. Maar ik heb geen knabbel rekening, dat dat gaat hier direct de prullenbak in.
Reputatie 4
Badge +2
Ja hoor het gaat weer los.........wat is er mis met het filter. Graag een reactie van KPN moderator.
Het ging zooooooo goed!!!
18 spam in 1 dag!

Valse-email@kpn.com

Speel mee en win een gloednieuwe auto... (52.3 KB)
Speel mee & win een gratis Kruidv... (52.3 KB)
100% hoorherstel in nu voor iedereen ... (52.3 KB)
Poging tot online betaling met uw Car... (30 KB)
Shop voor â¬1000 bij Albert Heijn.eml (52.3 KB)
Win een cadeaukaart t.w.v. 500... (6.9 KB)
Heeft u een weekendje Efteling... (80.3 KB)
Win een IKEA cadeaukaart t.w.v... (80.3 KB)
Ontvang een Verkade reep!.eml (74.3 KB)
U bent geselecteerd voor een w... (74.4 KB)
Dit is hoe ik mijn pijn in de ... (74.4 KB)
Gratis 1e klas reizen voor 2 p... (74.3 KB)
ontvang nu je Hema cadeaubon t.w.v. 1... (56 KB)
Ontvang nu voor 6 maanden de beste sh... (56 KB)
Wij geven twee gratis tickets weg voo... (98.5 KB)
U bent geselecteerd voor een weekend ... (94.8 KB)
Bespaar geld op airconditioning met d... (94.8 KB)
Tot 40% op je kozijnen besparen.eml (94.8 KB)



Reputatie 7
Badge +24
Bijzonder. Bij mij is het niet zo erg momenteel. Al hoewel het in het verleden hier ook wel eens zo gek gegaan is.
Reputatie 4
Badge +2
De oogst van de afgelopen 24 aan SPAM.
Het vreemde is dat OUTLOOK de spam direct apart zet en kpn de spam door laat......

valse-email@kpn.comAbuse@kpn.com

Innovatieve formule voor vetve... (68.2 KB)
Dit blijkt echt te werken voor... (68.2 KB)
100% hoorherstel in nu voor ie... (68.2 KB)
U bent geselecteerd voor een w... (68.2 KB)
Voorkom kalkaanslag, chloor en... (69.3 KB)
14 kilo in 1 maand zonder hong... (69.5 KB)
Er ligt een Jumbo waardebon vo... (69.3 KB)
Doe nu mee om een gratis iPhon... (69.3 KB)
Probeer nu gratis Albert Heijn... (127.8 KB)
Lees direct het geheim over af... (127.8 KB)
Hoe Kurkuma het leven verander... (127.8 KB)
Beleef the ride met bitcoin en... (127.8 KB)
Gezond & Slank in 2018 Raz... (13.8 KB)
Tot 40% op je kozijnen bespare... (26.8 KB)
Speel mee & win een gratis... (26.8 KB)
Speel mee en win een gloednieu... (26.8 KB)
100% hoorherstel in nu voor iedereen ... (132 KB)
Het einde van het tijdperk van... (43.9 KB)
ontdek wat ik in mijn visioen ... (132.2 KB)
Beleef the ride met bitcoin en... (43.9 KB)
Wil jij een van onze vele winn... (43.9 KB)
ontvang nu je Hema cadeaubon t... (26.8 KB)
Heeft u een weekendje Efteling... (26.8 KB)
1.000 euro aan shoptegoed bij ... (26.8 KB)
Maak kans op een Ikea cadeauka... (96.9 KB)
Test en Ontvang Gillette schee... (96.9 KB)
Wij geven twee gratis tickets ... (19.9 KB)
Hoe ik 28 kilo kwijtraakte in ... (467.9 KB)
Reputatie 4
Badge +2
Eigenlijk doet zich wel iets bijzonders voor. 3 dagen terug zet ik na lange tijd een berichtje dat ik weer spam krijg. Niet veel, maar toch.....
Daarna is het niet meer te stoppen. Wat zit hier achter??
Reputatie 7
Eigenlijk doet zich wel iets bijzonders voor. 3 dagen terug zet ik na lange tijd een berichtje dat ik weer spam krijg. Niet veel, maar toch.....
Daarna is het niet meer te stoppen. Wat zit hier achter??

Ik ben benieuwd wie hier nog meer last van heeft, zelf zie ik geen toename van de hoeveelheid spam.
Reputatie 5
Badge +8
@Steennul65 Jij wordt wel heel erg gepest met spam 😡
Ik krijg er nu gemiddeld 4 a 5 per dag.
zoals ik al eerder meldde er wordt in de toekomst weer aan gewerkt.
Reputatie 7
zoals ik al eerder meldde er wordt in de toekomst weer aan gewerkt.
In de nabije toekomst. 😉
Reputatie 4
Badge +2
Vandaag 40 spammail. Komt dit nog goed?
Ik lees; er wordt aan gewerkt, helaas merk ik daar niks van.
Reputatie 7
Vandaag 40 spammail. Komt dit nog goed?
Ik lees; er wordt aan gewerkt, helaas merk ik daar niks van.

Ze moeten jou wel hebben, ik had er vandaag één in mijn spamfolder. 😖
Ik merk er ook nog niets van, maar als ik de geruchten mag geloven dan staat er wel het één en ander te gebeuren. Laten we hopen dat we daar binnenkort met z'n allen de vruchten van kunnen plukken.
Reputatie 7
Hey Steennul65, dat is echt super zuur. En het ging toch echt een tijdje goed! Gelukkig horen we steeds minder vaak signalen van gebruikers die overspoeld worden door SPAM, maar daar heb jij even niks aan. Nog even volhouden, we zitten er nog altijd bovenop!
Momenteel wordt ik weer overspoeld met spam mails. Ging een hele tijd goed. Sinds, pakweg, 2 weken 30 tot 40 op een dag. Veel dubbel verzonden. Ik krijg niet de indruk dat KPN er veel aan doet. Voordat ik outlook open ga ik noodzakelijkerwijs eerst naar webmail om de spam eruit te gooien en in de toegelaten email nog een aantal te markeren als spam.

Admin: post verplaats naar juiste topic
Reputatie 1
Het Spamfilter is werkelijk zum kotzen. Telkens veranderen de instellingen heb hier een hele dag aan gezeten, doe ik spam doorsturen en kijk een uur later staat er dat spam wordt verwijderd ipv door te sturen.
Maar van de andere kant maakt dat geen pijp tabak uit de rotzooi blijft maar binnen stromen.
KPN IS AANGAANDE SPAM EEN GROOT FIASCO .
KNUTSELSMURFEN. Meer woorden maak ik er NOOIT meer over vuil. Wordt toch nooit wat zoals al JAREN blijkt.
Hey Steennul65, dat is echt super zuur. En het ging toch echt een tijdje goed! Gelukkig horen we steeds minder vaak signalen van gebruikers die overspoeld worden door SPAM, maar daar heb jij even niks aan. Nog even volhouden, we zitten er nog altijd bovenop!

Beste Nadia,

Ik denk dat die stilte toch weinig zegt over het werkelijke probleem. Veel mensen zullen de zin er niet meer van inzien om hier te reageren of blijven trouw hun spam doorsturen naar valse-email@kpn.com.
Reputatie 7
Ik denk dat die stilte toch weinig zegt over het werkelijke probleem. Veel mensen zullen de zin er niet meer van inzien om hier te reageren of blijven trouw hun spam doorsturen naar valse-email@kpn.com.
En wat als KPN met functionaliteit zou komen zodat het verplaatsen van een mail vanuit de inbox naar de spamfolder voldoende zou zijn om een mail aan te melden als spam?
De drempel om mails als spam aan te melden zou daardoor, denk ik, een stuk lager kunnen worden en als meer mensen een mail als spam melden en dat ook nog eens sneller doen, hoe sneller de spamfilter kan reageren.
Reputatie 1
En waarom zou KPN niet zelf op de simpelste oplossingen komen?
Het blijven KNUTSELSMURFEN.