Beantwoord

spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +7
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.
Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.
Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.
Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/
Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.
Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen

Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd
icon

Beste antwoord door Erik_ 11 september 2017, 15:23

Update 19 maart 2019:
Beste mensen. Zoals jullie gemerkt hebben is er momenteel een flinke toename in spam. Ook bij ons is deze toename opgevallen en daarom blijven we mogelijkheden zoeken om spammers tegen te houden! Momenteel wordt er meer spam verzonden en spammers maken gebruik van nieuwe technieken om e-mailadressen te misbruiken. Enige tijd geleden gaven we al een beetje achtergrond over dit onderwerp, goed om dit hieronder nog een keer te herhalen. Uiteraard snappen we erg goed dat het krijgen van spam niet fijn is en willen wij spam voorkomen! Ik hoop dat onderstaande informatie, zeker voor de nieuwe lezers in dit topic, wat extra achtergrond geeft over spam, wat wij doen, en wat je zelf kunt doen.

Hoe werken spammers!?
Spammers verzamelen gedurende een periode, weken, soms maanden, mailadressen. Daarnaast kijken ze hoe het zit met de beveiliging en filtering die een provider actief heeft. Als ze daarover informatie weten te achterhalen passen ze hun spamberichten daarop aan. Vervolgens gaan ze los en starten ze, zoals het genoemd wordt, een spamrun. Hierbij worden vele duizenden, tienduizenden, mails verstuurd. Ons spamfilter pakt heel veel van die mails, maar niet alles. Gedurende zo'n spamrun past onze filterleverancier actief het filter aan. Waardoor het aantal mails dat erdoor gaat vermindert. Tot op een bepaald moment alles wordt tegenhouden, of de spammer stopt. Waarna het proces weer opnieuw begint met verzamelen en kijken etc...

Spam in golfbewegingen
Dit zorgt ervoor dat je periodiek ziet dat er meer spam binnenkomt, en kan het dus ook gebeuren dat er meer mails onterecht als spam worden gemarkeerd. Wat dit laatste betreft zien we ook een verschil tussen wie wat als spam ziet. Iemand die een nieuwsbrief ongewenst ontvangt ziet dit misschien als spam. Terwijl een ander deze nieuwsbrief juist gewenst ontvangt. Als een nieuwsbrief dan ook vaak genoeg bij de filterleverancier als spam wordt aangemerkt, dan wordt hij tegengehouden. Waarna we dan weer meldingen krijgen van mensen die ineens hun nieuwsbrief niet meer ontvangen. Oftewel, het is een voortdurende golfbeweging waarbij we ook nog de balans proberen te houden tussen wat er wel en niet geblokkeerd wordt.

Is je e-mail adres gekraakt?
In veel gevallen wordt voor het versturen ook gebruik gemaakt van gecompromitteerde e-mailaccounts. Het gaat hier dan niet om gehackte accounts, maar om accounts met een onveilig wachtwoord. Mensen die voor hun mailaccount hetzelfde wachtwoord gebruiken als voor andere websites. Als wachtwoorden dan elders uitlekken (wat je onder andere kunt controleren op www.haveibeenpwned.com voor grote datalekken en websites) gaan spammers proberen of ze met hetzelfde wachtwoord kunnen inloggen op je mail. Als dat dan lukt, bam, je mailaccount wordt gebruikt om spam mee te versturen. En dat is dan nog relatief onschuldig misbruik. Als wij dit merken blokkeren we buitenshuis verzenden op die adressen. Daarnaast zijn we bezig om die mailaccounts actief volledig te blokkeren qua verzenden totdat het wachtwoord is gewijzigd. Klanten die hierdoor geraakt worden, worden hierover geïnformeerd.

Wat kan je zelf doen?
Wat je zelf kunt doen aan spam is je mailadres veilig houden. Hoe meer websites jij je mailadres achterlaat, hoe groter je kans op spam. Wat aan te raden is, is om voor dingen als online winkelen een apart mailadres aan te maken. Vaak krijg je namelijk allerlei nieuwsbrieven van webwinkels. En nu kunnen die zeker gewenst zijn. Maar het komt ook regelmatig voor dat je niet alleen de nieuwsbrief krijgt van de winkel waar je in geïnteresseerd bent, maar tegelijk ook van allerlei andere 'commerciële partners'. Die je misschien niet wilt, waardoor het voor jou spam wordt.

Daarnaast worden er in dit topic nog meer goede tips gedeeld door forumleden, waarvoor dank! Hieronder nog een paar algemene tips waarmee je spam kan voorkomen.

Doorsturen van spamberichten naar het KPN Abuse team
Voor degenen die ons willen helpen met het bestrijden van spam, we zijn nog steeds gebaat bij het versturen van spamvoorbeelden als bijlage naar valse-email @ kpn.com Hiervan kan het spam filter namelijk leren, hierbij is het wel van belang om onderstaande werkwijze te hanteren. De juiste manier is doorsturen als bijlage vanuit webmail. Selecteer de e-mail en kies voor doorsturen als bijlage.

Afmelden voor reguliere nieuwsbrieven
Het abuse team ziet dat er ook heel veel normale nieuwsbrieven door mensen als spam meegeteld worden. Je kan je in dit geval beter afmelden voor deze nieuwsbrieven. Dit werkt beter dan als spam aanmelden.

Verander je wachtwoord regelmatig
Dit is een algemene tip, maar toch van belang. Voorzie je e-mail met enige regelmaat van nieuwe wachtwoorden en gebruik verschillende wachtwoorden voor accounts. Nog te vaak hoor je dat mensen hun wachtwoorden al zeer lange tijd niet hebben gewijzigd en daardoor kwetsbaar zijn voor kwaadwillende mensen.

E-mailadres online gevonden of gekraakt
Nog een beetje extra informatie over gekraakte e-mailadressen. Om dit te controleren kan je het adres via deze website scannen: https://haveibeenpwned.com/ en gepaste acties ondernemen (bijvoorbeeld je wachtwoord wijzigen).

Het is hierbij goed om te weten dat de website Haveibeenpwned de grote en bekende “breaches” gebruikt, het wil helaas niet automatisch zeggen dat als je op je e-mail adres niks vindt, dat deze ook nergens is uitgelekt. De gegevens staan gelukkig niet in de grote of bekende breaches.

Nog een beetje extra uitleg: als je email adres in deze lijst staat zal de hoeveelheid spam en/of phishing die je krijgt altijd groter zijn dan wanneer dit niet het geval is. De informatie op die in deze lijsten staat word breed verhandeld en verspreid onder spammers en andere criminelen, omdat het email adressen zijn waarvan de kans zeer groot is dat deze email adressen bestaan en zijn dus meer waard zijn in het spam circuit. Bijzonder vervelend dus als je hiermee te maken krijgt.

Wat vooral niet te doen bij spam
Ongetwijfeld bekend bij de meeste mensen, maar goed om te vermelden: reageer nooit op spam of probeer je mailing af te melden bij de spammer! Spam kun je het beste meteen weggooien. Tips: heb je onze huisregels al gelezen? Als je op de knop ‘beantwoord’ klikt vind je dat bericht de beste oplossing en je kan berichten ‘liken’ om je waardering uit te spreken! :)

Update 13 november 2017:
Willen jullie de mails door blijven sturen naar ons? We blijven er aan werken om het te verbeteren!

Situatie #1 - Een spammail is niet door de spamfilter tegengehouden. Deze mails kunnen door (als bijlage) verzonden worden naar valse-email@kpn.com onder vermelding van "Niet gefilterde spammail"

Situatie #2 - Een reguliere mail is onterecht wel door de spamfilter tegengehouden. Deze mails kunnen door (als bijlage) verzonden worden naar abuse@kpn.com onder vermelding van "Onterecht gefilterde mail".

Update 19 oktober 2017:
Het spamfilter staat inmiddels zodanig afgesteld dat we verreweg de meeste spam weer als spam zien. Het kan alleen voorkomen dat niet-spam nu ten onrechte als spam gezien wordt. Als je dit tegenkomt, wil je deze voorbeelden dan als bijlage doorsturen naar abuse@kpn.com?. Dit kun je doen door de mail eerst op te slaan. Het wordt dan een bestand met de extensie .eml. Stuur dit vervolgens als bijlage door. Hieronder staat een voorbeeld hoe dat eruit ziet. Zo kunnen we blijven optimaliseren en ervoor onze best doen ervoor te zorgen dat de mail weer gewoon in het Postvak In komt.

Update 26 september 2017:
De werking van de spamfilter is inmiddels stukken beter. Binnen enkele weken is deze zelfs weer optimaal. Waarom heb je veel last van spam (gehad)? Voor een spamfilter zit een zogenaamde zwarte lijst. Op deze zwarte lijst staan IP-adressen of e-mailservers waarvandaan alleen spam is verstuurd en geen gewone e-mail. Een functionaliteit zorgt ervoor dat de zwarte lijst continue bijgewerkt wordt. Deze functionaliteit heeft een tijd onvoldoende gewerkt. Geleidelijk aan werd hierdoor de zwarte lijst korter. Tegelijkertijd werd minder spam herkend, waardoor de hoeveelheid spam aanzienlijk toenam. Kijk ook op www.kpn.com/spamfilter.

Update 11 september 2017:
Deze week wordt er een aanpassing doorgevoerd in de spamdetectie. Daarnaast wordt er een 2e scan live gezet. Deze komt dan na de normale scan en zou de spam die alsnog doorgelaten wordt alsnog moeten tegenhouden. De komende weken zullen we dan zien of dit effect heeft. Natuurlijk blijven de mensen in de tussentijd werken aan het probleem. Zodra er weer een update te melden is daarover laten we het weten.

Daarnaast nog iets anders: per volgende week wordt de limiet op het aantal afzenders dat je kunt blokkeren verhoogd. Deze gaat van de huidige 100 naar 500.

Oorspronkelijk bericht
Wat is er aan de hand?
KPN heeft een lopende storing met het spamfilter. Het gaat hierbij om het overkoepelende, globale spamfilter dat altijd aanstaat. Deze vangt sinds enige tijd minder spam op dan de bedoeling is. Dit spamfilter wordt geleverd door een externe leverancier. Onze technische mensen zijn, samen met de leverancier, bezig om een oplossing hiervoor te vinden. Dit is echter een gecompliceerd systeem waardoor het tot op heden nog niet is gelukt om het probleem te verhelpen.

Dit spamfilter staat los van het spamfilter dat je in de e-mailinstellingen in de MijnKPN uit of aan kunt zetten. Dat filter is een aanvulling op het globale filter.
Daarnaast kun je in de webmail ook regels instellen om zo mails te filteren en afzenders te blokkeren. Dit is een aparte functionaliteit die hier ook los van staat.

Wat kunnen jullie doen?
Zorg ervoor dat je mailprogramma ingesteld staat om geen afbeeldingen te laten zien.
Maak je gebruik van de webmail van KPN? Daarin kan je dat, in de reguliere versie, niet instellen. We hebben echter een alternatieve versie die dit automatisch doet.

Verder wordt, vanuit de mensen die zich hier mee bezighouden, benadrukt dat het sturen van voorbeelden nuttig is en gewaardeerd wordt. Stuur deze voorbeelden dan als bijlage door. Dit kun je doen door de mail eerst op te slaan. Het wordt dan een bestand met de extensie .eml. Verstuur dit vervolgens als bijlage naar valse-email@kpn.com.

In de meeste mailprogramma's kun je een nieuwe mail openen en dan de mail die je wilt doorsturen daar heen slepen en 'laten vallen'. Hij wordt dan achter de schermen opgeslagen als eml-bestand en als bijlage toegevoegd. Echter, stuur het bij voorkeur door via de webmail.Hoe je dat doet zie je in deze afbeelding:



Daarnaast: klik in de spammails nergens op. Vooral niet op een eventuele link om je af te melden. Dit bevestigt namelijk richting de spammers dat jouw mailadres in gebruik is. Gebruik een afmeldlink alleen in nieuwsbrieven waarvan je zeker weet dat je je daar ook op geabonneerd hebt.

Heb je wel op links geklinkt, dan kun je op deze pagina van
politie.nl en op Have I Been Pwned controleren of jouw mailadres en eventuele accountgegevens van websites gecompromitteerd zijn.

Waarom staat er een antwoord als het probleem nog niet opgelost is?
Het topic is inmiddels erg lang geworden. Het is dan niet meer te doen voor klanten om zich door alle pagina's heen te werken op zoek naar een update. Daarom markeren we nu steeds ons meest recente bericht met inhoudelijke update als antwoord. Deze is dan direct zichtbaar onderaan het startbericht. Zodra we een nieuwe update plaatsen zorgen we ervoor dat deze veelgestelde vragen en antwoorden eronder komen te staan en markeren we dat als nieuw antwoord.

Waar is mijn eigen, losse, topic gebleven?
Om het forum niet te overspoelen met allemaal vergelijkbare, losse topics, kiezen we ervoor om de meesten daarvan samen te voegen met dit topic. Op deze manier kunnen de nieuwe melders de meest up to date informatie meekrijgen zonder dat wij op meerdere plekken hetzelfde antwoord hoeven te geven.
Bekijk origineel

2455 reacties

Weet KPN dan niet zelf welke facturen ze maandelijks verzenden? (De nieuwsbrief komt ook vaak in de spambak terecht, maar dat interesseert me niet zo. Bij een factuur vind ik dat echter wel ernstig. Maar ik vind het wel uitermate vreemd om als provider e-mails te versturen die de eigen spamfilters vervolgens als verdacht zien. )

Inmiddels heb ik de betreffende factuur e-mail naar samples@kpnmail.nl gestuurd (bizar dat op kpn.com/spam staat om ook naar abuse@kpn.com te sturen. Ik vind dat het dan juist false-abuse@kpn.com zou moeten heten.

Wat betreft de nieuwsbrief: daar heb ik al jaren geleden ietst over gemeld, maar nooit meer iets van vernomen. Maar nogmaals: ik ga me zeker niet druk maken om de nieuwsbrief.

Wat ik dan ook weer vreemd vind is:
.......*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Waarom samengevoegd? Het gaat niet om zomaar een e-mail die toevallig onterecht als spam wordt beschouwd! Het gaat om een e-mail verstuurd door KPN over een factuur van KPN aan mij, die door de spamfilter van KPN in de spambak wordt gegooid! Het gaat mij in eerste instantie niet zo zeer om de instellingen van de spamfilter maar juist om de verzendende afdeling. Waarom let die afdeling niet beter op dat ze voortaan e-mails versturen die niet verdacht worden? In ieder geval niet verdacht door spamfilters die gemaakt zijn door collega's binnen hetzelfde bedrijf.
Reputatie 7
Waarom kan in het spamfilter niet ingesteld worden dat alle mail afkomstig vanaf een KPN domein die voldoet aan SPF in de inbox terecht komt ongeacht de inhoud van de mail?
Reputatie 7
Badge +18
Uitstekend. @storingMelder Zou je het voorbeeld willen aanleveren op de pagina waar DennisABD naar verwijst. Dan kan er naar worden gekeken.
Reputatie 6
Badge +6
Niet zonder voorbeeld. Deze kunnen aangemeld worden via de procedure op kpn.com/spam
Reputatie 7
Badge +18
Nu zie ik helaas weer dat de factuur e-mail van KPN door de eigen KPN spamfilter als spam wordt herkend. Dit is zeer onhandig, want ik zie de inhoud van de spambak alleen als ik de e-mail via webmail bekijk. En dat doe ik vrijwel nooit, want dat vind ik veel onhandiger dan een normaal e-mail programma. Waarom kan KPN geen factuur e-mails sturen die niet door haar eigen spamfilter onterecht als spam wordt herkend?

Ik wilde dit rechtstreeks bij KPN melden, maar ik kan nergens vinden waar. Die chat die ik kon vinden is er in ieder geval totaal niet voor geschikt.

Alvast bedankt voor eventuele reacties (met "opbouwende kritiek").

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dat is natuurlijk niet de bedoeling en heel handig lijkt het allemaal niet. Speelt dit sinds kort of al langer? @Dennis ABD Zou jij hier iets meer over kunnen vertellen?
Nu zie ik helaas weer dat de factuur e-mail van KPN door de eigen KPN spamfilter als spam wordt herkend. Dit is zeer onhandig, want ik zie de inhoud van de spambak alleen als ik de e-mail via webmail bekijk. En dat doe ik vrijwel nooit, want dat vind ik veel onhandiger dan een normaal e-mail programma. Waarom kan KPN geen factuur e-mails sturen die niet door haar eigen spamfilter onterecht als spam wordt herkend?

Ik wilde dit rechtstreeks bij KPN melden, maar ik kan nergens vinden waar. Die chat die ik kon vinden is er in ieder geval totaal niet voor geschikt.

Alvast bedankt voor eventuele reacties (met "opbouwende kritiek").

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 1
Bedankt voor het welkom. En nu ik weet dat er niet gelijk een oplossing is. Kan ik dat loslaten en blijf ik het gewoon melden. Bedankt.
Reputatie 4
Badge +2
@Luwol , welkom op dit topic. Ik zie dat je bericht door *Admin hierin is geplaatst. Dat is een goede zaak want hier zijn we al ruim twee en een half jaar bezig om van de door jouw genoemde soorten mail af te komen. Dat valt niet mee hoor want kpn heeft daar, vooral tot enige tijd terug, heel veel moeite mee gehad. Nu is het een stuk beter maar helaas nog lang niet gestopt. De zogenaamde spam is een fenomeen waar kennelijk niet mee valt af te rekenen. Volgens velen is het een kwestie van mee leren leven. Dat is uiteraard moeilijk te bevatten, zonder dat ik uiteraard aan je denkvermogen twijfel.
Verder is het vrijwel uitgesloten dat jij de spammail kan stoppen. Het is afwachten of de spammer zelf stopt of kpn zet hem op de spamlijst.
Vooral blijven melden naar valse email en het abuseteam.
Reputatie 1
hoe raak je nep mail van bv apple kwijt? want na rapporteren van phishing en blokkeren komt er weer nieuwe mail.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 4
Badge +2
@wjb 🤗
Reputatie 7
@wjb helaas dat kan ik niet publiekelijk prijsgeven. Geloof mij, het is echt waar.
Ik geloof je ook echt wel, maar ik vraag me wel af bij welk geheim genootschap jij aangesloten bent dat je die interne club niet kunt prijsgeven. 😉
Reputatie 4
Badge +2
@wjb helaas dat kan ik niet publiekelijk prijsgeven. Geloof mij, het is echt waar.
Reputatie 7
Helaas neemt de spam weer toe! Zelfs mail die namens een interne club van kpn wordt verstuurd ligt in de spammap. Hoe teleurgesteld ..........................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Apart, ik ontvang niet meer of minder spam in mijn inbox en/of spamfolder dan anders. (Een paar per week.)
Wel lag er een legitieme mail van Woonveilig ten onrechte in de spamfolder.
Over welke interne club van KPN heb je het?
Reputatie 4
Badge +2
Helaas neemt de spam weer toe! Zelfs mail die namens een interne club van kpn wordt verstuurd ligt in de spammap. Hoe teleurgesteld ..........................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 7
Leuk dat KPN mail direct weggooit maar krijgt de verzender dat te zien? Kan de verzender daar wat aan doen?De verzender krijgt daarvan, als het goed is, een "Mail delivery failed notification".
Heb jij voorbeelden van domeinen (afzenders) van mails die je nu helemaal niet meer denkt te ontvangen. Misschien kan @Dennis ABD daar iets mee.
Maar ik geloof niet dat spammers zich daar wat van aantrekken.
Nee, een spammer uiteraard niet, maar een organisatie die een gewone mailing verstuurt hopelijk wel.
Daarbij kun je meestal afmelden.

Je snapt hem blijkbaar niet helemaal.
Het gaat er hier om dat er soms mails van een legitieme organisatie ten onrechte als spam behandeld worden en zelfs door de primaire spamfilter in de prullenbak gegooid worden. Die mails krijg je als ontvanger dus nooit te zien, maar de verzender krijgt wel een "Mail delivery failed notification" zodat hij daar actie op kan ondernemen.

Zo verstuurde mijn Volvo dealer eergisteren een mailing voor een gratis zomercheck.
Ook deze werd als spam gekenmerkt. In dit geval als "possible spam" zodat hij teminste nog in mijn spamfolder terecht kwam en ik hem nog kon lezen. Was deze mail door de spamfilter als "sure spam" gezien, dan was er in ieder geval nog die "Mail delivery failed notification" voor de verzender.
Reputatie 5
Badge +4



Leuk dat KPN mail direct weggooit maar krijgt de verzender dat te zien? Kan de verzender daar wat aan doen?De verzender krijgt daarvan, als het goed is, een "Mail delivery failed notification".
Heb jij voorbeelden van domeinen (afzenders) van mails die je nu helemaal niet meer denkt te ontvangen. Misschien kan @Dennis ABD daar iets mee.
Maar ik geloof niet dat spammers zich daar wat van aantrekken.
Nee, een spammer uiteraard niet, maar een organisatie die een gewone mailing verstuurt hopelijk wel.


Daarbij kun je meestal afmelden.
Reputatie 6
Badge +6
Dat dus. En met die organisaties zullen wij ook altijd samenwerken om de eventuele problemen op te lossen.
Reputatie 7
Leuk dat KPN mail direct weggooit maar krijgt de verzender dat te zien? Kan de verzender daar wat aan doen?De verzender krijgt daarvan, als het goed is, een "Mail delivery failed notification".
Heb jij voorbeelden van domeinen (afzenders) van mails die je nu helemaal niet meer denkt te ontvangen. Misschien kan @Dennis ABD daar iets mee.
Maar ik geloof niet dat spammers zich daar wat van aantrekken.

Nee, een spammer uiteraard niet, maar een organisatie die een gewone mailing verstuurt hopelijk wel.
Reputatie 5
Badge +4

Leuk dat KPN mail direct weggooit maar krijgt de verzender dat te zien? Kan de verzender daar wat aan doen?De verzender krijgt daarvan, als het goed is, een "Mail delivery failed notification".
Heb jij voorbeelden van domeinen (afzenders) van mails die je nu helemaal niet meer denkt te ontvangen. Misschien kan @Dennis ABD daar iets mee.


Maar ik geloof niet dat spammers zich daar wat van aantrekken.
Reputatie 4
Badge +2

De website van kpn schrijft:

Veilig internet belangrijk

KPN vindt veiligheid voor haar klanten belangrijk. Het KPN Abuse Team ziet erop toe dat het internetverkeer binnen het netwerk van KPN schoon en netjes blijft.

Ik stel vast dat dit niet lukt
Reputatie 7
Badge +10
Antwoord : "kat en muis"

Spam is onder controle, maar alleen dankzij actieve bestrijding (xs4all)
Dat is de titel van deze interessante podcast
Reputatie 6
Badge +6
Het is onmogelijk 100% van alle spam en phishing tegen te houden, zeker phishing is ontworpen door spamfilters heen te komen.
Reputatie 4
Badge +2
Gisteren een heel vervelende mail ontvangen van het CJIB, nou ja nep natuurlijk en hier is dan gelijk de grote vraag: Hoe kon die er doorheen slippen? @Dennis ABD

Geachte Bestuurder,
Bij deze willen wij u mededelen dat u nog een bedrag bij ons heeft openstaan wegens
het overtreden van een verkeersvoorschrift, hoewel de betalingstermijn reeds is overschreden.
Het openstaande bedrag van € 236,00 (inclusief incasso kosten) is tot op heden niet of niet
volledig op de rekening van het CJIB bijgeschreven.
Informatie over de overtreding en de opgelegde administratieve sanctie
Omschrijving: Overtreding overschrijding maximum snelheid op autosnelwegen, met 12 km/h
Datum: 18-06-2019
Toegestane snelheid: 100 km/h
Gemeten snelheid: 116 km/h
Gecorrigeerde snelheid: 112 km/h
Opgelegde sanctie: € 227,00
Administratiekosten: € 9,00
Te betalen: € 236,00
Klik [*link verwijderd door admin] om het openstaande bedrag te betalen.
Wij verzoeken u vriendelijk om het verschuldigde bedrag binnen 3 dagen over te maken.
Mochten wij uw betaling niet op tijd ontvangen zijn wij genoodzaakt het verschuldigde bedrag
te verhogen naar € 236,00.
Wij vertrouwen er echter op dat deze maatregelen niet nodig zijn en dat u zorg draagt voor
een tijdelijke betaling.
In afwachting van uw spoedige betaling.

Hoogachtend,
Centraal Justitieel Incassobureau
Deze brief is aangemaakt in een geautomatiseerd proces, daarom treft u geen handtekening aan.

Dit is echt heel slecht en ben uitermate ontstemd dat KPN dit soort mail NIET kan tegenhouden!!!!! 👹
Reputatie 7
Badge +16
N.a.v. signalen op het forum over false positives, hebben we de instellingen laten checken. Deze zijn dynamisch en worden continu aangepast waar nodig. Nu bleek inderdaad dat tussen donderdag en maandagochtend er teveel mails onterecht in de spamfolder zijn geplaatst. De instelling die dit veroorzaakt heeft, is vanochtend aangepast.
Reputatie 6
Badge +6

Leuk dat KPN mail direct weggooit maar krijgt de verzender dat te zien? Kan de verzender daar wat aan doen?De verzender krijgt daarvan, als het goed is, een "Mail delivery failed notification".
Heb jij voorbeelden van domeinen (afzenders) van mails die je nu helemaal niet meer denkt te ontvangen. Misschien kan @Dennis ABD daar iets mee.


De verzender krijgt inderdaad een NDR. Wij droppen niet zo maar mail.

Reageer