Beantwoord

Spam in mailbox

  • 8 March 2019
  • 2 reacties
  • 134 keer bekeken

Op dit moment is zeker 90% van al mijn mails spam. Meestal is het van winkels (ah, lidl, Bol.com, etc) of van vage internetclubs (iets met trombose, postzegels energie, etc). Wat is hier tegen te doen? Eerder kreeg ik het advies ze door te sturen naar valse-email@kpnmail.nl. Dan krijg ik een berichtje terug dat er aan gewerkt wordt, maar de zelfde mails blijven gewoon binnenkomen. Op mijn werk hebben we een McAfee spamfilter die me wekelijks een overzicht geeft, waarom is dat bij KPN niet mogelijk?
icon

Beste antwoord door AndreWrdn 8 March 2019, 12:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Mail die echt van bedrijven als bol.com en ah komt is geen spam, hoogstens ongewenst. Daarvoor heb je je in 99% van de gevallen zelf opgegeven. Om ontvangers die die mail wel willen ontvangen niet te duperen moet je je bij die verzenders afmelden (meestal door op een link aan het einde van d mail te klikken). Maar let op: beweeg de muis eerst over die link en controleer of de link echt wel naar bol.com gaat. De laatste tijd worden er veel mailtjes verstuurd die niet van deze afzenders afkomen, met een doel: phising. Als je daarop klikt gaat het phising proces van start.

Echte spam kun je ook versturen naar valse-email@fraudehelpdesk.nl. Landelijk worden de Nederlanders daarvandaan voorgelicht dat er weer phising spam wordt verstuurd. En ze proberen er landelijk wat aan te doen.


Maar please: meld je af bij de verzenders van eerlijke mail en geef die mail niet het stempel spam. Ik probeer al drie maanden de mail van kamera express gewoon in mijn mailbox te krijgen, dankzij valse meldingen ziet KPN dit als spam! Dank voor de moeite
Reputatie 7
Badge +30
Beste @RalphCul, welkom! Het klopt hélemaal wat @AndreWrdn zegt! Je mag de echte spam blijven melden, daar blijven we onverminderd hard aan werken.