Beantwoord

spam in mailbox op mobiel

  • 17 November 2019
  • 10 reacties
  • 370 keer bekeken

 

Op mijn mobiel staan de instellingen voor 2 e-mail adressen voor IMAP juist ingesteld. Waarom komt spam niet in de SPAM map?
Heel het forum en Q & A's nagezocht, kan enkel vinden dat IMAP instellingen SPAM tegenhoudt. De instellingen gecontroleerd, echter nog steeds heel veel SPAM in postvak In. Op webmail gaat het wel juist. Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door Nick83 17 November 2019, 18:17

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Euhm.... wat voor mobiel heeft u en welke app gebruikt u om mail op te halen? Haal die mail-app misschien de mail op uit alle mappen en toont die deze door elkaar heel in 1 overzicht? Is er geen mogelijkheid om specifiek alleen "postvak in" te bekijken? Als het op de webm aail goed staat, dan ligt het toch echt aan de mail-app.

Reputatie 7

IMAP heeft helemaal niets met het al dan niet tegenhouden van SPAM te maken.

Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar als dat ergens vermeld staat, dan is dat complete onzin.

Reputatie 7
Badge +24

Dat IMAP spam tegen zou houden is idd onzin. Maar ik lees dat het in webmail wel goed gaat? Daar staat de spam dus wel in de spam map? En is daar je postvak in wel (ongeveer) vrij van spam?

Euhm.... wat voor mobiel heeft u en welke app gebruikt u om mail op te halen? Haal die mail-app misschien de mail op uit alle mappen en toont die deze door elkaar heel in 1 overzicht? Is er geen mogelijkheid om specifiek alleen "postvak in" te bekijken? Als het op de webm aail goed staat, dan ligt het toch echt aan de mail-app.

Samsung S8, mail-app van Samsung. Nee, 2 e-mailadressen ingesteld, en de mails daarvan ontvang ik in aparte accounts. De spam komt juist in Postvak in en niet in de spam-map zoals in webmail.

ja, ik denk ook dat het aan de mail-app ligt. Echter er is wel een spam map waar beperkt berichten inkomen, maar heel veel niet.

is dan de enige oplossing om ongeveer 15 mails per dag door te sturen naar valse-email@kpn.com?

Dat IMAP spam tegen zou houden is idd onzin. Maar ik lees dat het in webmail wel goed gaat? Daar staat de spam dus wel in de spam map? En is daar je postvak in wel (ongeveer) vrij van spam?

Ja, in webmail gaat dit (ongeveer) wel goed.

Reputatie 7

De spam komt juist in Postvak in en niet in de spam-map zoals in webmail.

Wil je zeggen dat bepaalde mails in de spamfolder staan als je via webmail jouw mail bekijkt terwijl dezelfde mails in de mail app van jouw Samsung in de inbox getoond worden?

Reputatie 7
Badge +24

Dus je krijgt 15 spam mails per dag op je telefoon, maar in je webmail zie je diezelfde spam mails niet in je postvak in staan?

Verplaatsen naar de SPAM map als volgt:

 

 

Helaas moet dat 1 voor 1. Volgens mij is er geen mogelijkheid om een heel rijtje aan te vinken en in 1 x te verplaatsen.

Deze mail van tweakers.net verplaats ik uiteraard niet, is maar ter illustratie. 

Dank jullie wel voor de input!

Reputatie 7

Waarom installeer je dan niet de Outlook app.

 

Reputatie 7
Badge +24

Omdat ik niet zon fan ben van dat spul van Microsoft. Ze brengen bijna elk jaar een nieuwe versie uit die er elke x weer totaal anders uit ziet. Fijn voor mensen die graag steeds nieuw speelgoed willen, maar ik heb er niets mee.

Reageer