Beantwoord

Spam op smartphone android (Samsung s7 edge)

  • 18 January 2019
  • 8 reacties
  • 4098 keer bekeken

Sinds ongeveer 2 weken ontvang ik s' nachts vele ongewenste email berichten via mijn planet account. Dit ontvang ik niet via mijn laptop in Outlook. Het zijn zogenaamde berichten van bijv. Postnl, ah etc. Hoe kun je dit blokkeren?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 21 January 2019, 15:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Beste @Wifigek, welkom terug! Ontvang je deze e-mails op je telefoon in je Postvak IN of in je spam map? En op je laptop, krijg je ze dan ook in je spam map of komen ze daar helemaal niet op binnen? Je mag spammails altijd doorsturen naar ons. Deze mails kunnen door (als bijlage) verzonden worden naar valse-email@kpn.com onder vermelding van "Niet gefilterde spammail". We werken er constant aan om ervoor te zorgen dat spam tegengehouden wordt en we zullen dat ook blijven doen.
Postbak In op s7 edge. Op laptop ontvang ik dit niet. De berichten worden altijd s' nachts verzonden.
Reputatie 7
Badge +30
Ik verwacht dat één van de twee dingen aan de hand zijn:

  1. je hebt je Samsung ingesteld als POP3 account. Dat houdt in dat als je daar een e-mail op binnenkrijgt, dat deze op je Outlook niet meer binnenkomt.
  2. Ze komen bij Outlook ook binnen, maar die komen dan door het filter van Outlook rechtstreeks in de spammap.
  1. Je kunt bij de eerste optie je account als IMAP instellen. Dan blijven ze op de server staan (en dus ook inzichtelijk op je laptop), totdat jij ze verwijderd o.i.d. Op onze website leggen we het verschil tussen IMAP en POP uit. In het tweede geval hoef je niet zoveel te doen, behalve dan wellicht de mails naar ons doorsturen dus.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, ben je er inmiddels achter? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het me gerust weten.
Dag Marcia

Op de laptop en op de Samsung ontvang ik dezelfde reguliere email. Op de Samsung echter ook de spam. Op de laptop ontvang ik deze spam niet. Indien ik op de laptop mij email lees verdwijnt deze email automatisch op mijn Samsung. De spam email op mijn Samsung moet ik handmatig verwijderen. Verschillende spam emailadressen heb ik kon al gemaild. Dit zijn steeds andere adressen, maar lijken wel op elkaar.

Groet

Ferdy
Reputatie 7
Badge +30
Dan is optie twee hier volgens mij van toepassing. Outlook op de laptop vangt de spam met z'n eigen spamfilter af. Op je Samsung gebruik je vermoedelijk de standaard e-mail app die op je telefoon zit? Je kunt het eens testen door op de webmail in te loggen op je laptop. Daar zie je vermoedelijk de spam ook in staan. Het enige wat je kunt doen is het bij ons 'rapporteren' door ze door te sturen en ze blijven verwijderen. Heel vervelend!
Dag Marcia

Denk inderdaad dat het niet anders is dan de valse emailadressen door de geven en iedere ochtend te verwijderen. Het kan toch geen kwaad als ik deze e-mails alleen lees en niet op de e-mails iets open? Maar wel de afzender controleer?

Groet,

Ferdy
Reputatie 7
Badge +30
Klopt helemaal! Als je de e-mail opent, dan gebeurt er niets hoor. Ik heb in een ander topic net gelezen dat de collega's inderdaad aangeven dat de spammers wat actiever zijn de afgelopen dagen. Hopelijk neemt het snel weer af. Het blijft een beetje vechten tegen de bierkaai. Als we het ene gestopt hebben, komt het andere weer binnen.