Beantwoord

SPAM SPAM en nog eens SPAM

• 8 augustus 2017
  • 16 reacties
  • 1636 keer bekeken

Reputatie 1
Kan KPN nou eens en voor altijd ons SPAM probleem oplossen en niet steeds de klanten aan het bekende lijntje houden. Ook ik ervaar dat het spam-filter, waarin ik zowel te blokkeren email-adressen als trefwoorden plaats, totaal niet actief is.
Er zijn al meer dan 80 topics en over de 340 vragen over dit onderwerp en iedereen die opmerkingen heeft wordt met een kluitje in het riet gestuurd. Dat moet toch onderhand een signaal zijn. Iedereen is ontevreden met de standaard die in de WEBMAIL aangeboden wordt. Van dé KPN mag je nu toch eindelijk eens verwachten dat er een adequate oplossing wordt aangedragen. Misschien ziet er wel een bug in het bestaande filterprogramma en zien wij daar verder niets van?
Dus KPN geef nu eens een eerlijk antwoord op al onze problemen en zorg er nu eens na al die jaren voor dat dit opgelost wordt.
Oh, ja, graag een inhoudelijke reactie van KPN op bovenstaande.
Alvast hartelijke dank voor alle te nemen moeite!
icon

Beste antwoord door JochMa 8 augustus 2017, 19:48

Er is inmiddels al veel over spam geschreven in dit forum, het is misschien handig om onderstaand topic door te spitten:
https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565/index23.html

Zeker @RuudSchuijt en ook @Steennul65 hebben extra informatie gegeven over het probleem.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Er is inmiddels al veel over spam geschreven in dit forum, het is misschien handig om onderstaand topic door te spitten:
https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565/index23.html

Zeker @RuudSchuijt en ook @Steennul65 hebben extra informatie gegeven over het probleem.
Reputatie 5
Badge +2
Er komen steeds meer draadjes over spam😀
ik heb net een chat gehad met een medewerker. Hij geeft ruiterlijk toe dat het aan KPN ligt en dat ze proberen dit binnen een maand op te lossen... tjsssssss nu maar afwachten of het dan eindelijk opgelost is... gekmakend al die troep in je mailbox:

Lucas:
Welkom! Je chat met Lucas. Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?
5:06:24 PM

Lucas:
Goedemiddag.
5:07:38 PM

Lucas:
Heb je een actieve spamfilter?
5:07:45 PM

Lucas:
En wat voor spam ontvang je?
5:07:51 PM

Jij:
ja en het is allemaal rotzooi... echt heel divers.. maar vooral veel voucher aanbiedingen van AH en ook sexdates en dergelijke
5:08:22 PM

Jij:
ik heb geprobeerd alle adressen toe te voegen in webmail als spam aan te merken maar daar is geen beginnen aan. Ik maak gebruik van jullie standaard spam service en dat moet volgens jullie voldoende zijn.
5:09:13 PM

Jij:
het is de laatste tijd echt heeeeeel erg en ik erger me er echt rot aan. Mijn vriend gebruikt zijn eigen account op de zaak en hij vertelde het me ook al. dus ik denk dat jullie hoog nodig iets moeten aanpassen?
5:09:55 PM

Jij:
id-log@oaks48.contagint.com
5:10:18 PM

Jij:
noreply-45288cd3@plus.google.com
5:10:27 PM

Jij:
nespresso@uranoscopus.stillscratch.com
5:10:37 PM

Jij:
en zo voort en zo voort
5:10:42 PM

Lucas:
Dit moet normaal gesproken ook voldoende zijn. Deze hoort spam tegen te houden.
5:11:19 PM

Lucas:
Een andere oplossing heb ik hier niet direct voor.
5:11:30 PM

Lucas:
Veel SPAM e-mail kan je wel altijd afmelden.
5:11:37 PM

Jij:
energieleverancier, Scootmogielen nederland, Albert Heijn, Nespresso, enzovoort
5:11:37 PM

Lucas:
Onderaan deze e-mails wordt altijd een mogelijkheid gegevens of deze mailings af te melden.
5:11:53 PM

Lucas:
Helemaal onderaan de e-mails.
5:12:00 PM

Jij:
ja makkelijk antwoord. en het opvallende is dat ik deze spam vooral krijg op jullie email adres...
5:12:04 PM

Jij:
niet op mijn andere drie emailadressen, die via mijn websites lopen. Dat is opvallend vind je niet?
5:12:27 PM

Jij:
HUH??? ga je dat echt zeggen? dat is juist wat je nooit mag doen omdat ze dan weten dat het een actieve account is... dat is jullie advies? Nu ben ik in de war
5:13:10 PM

Lucas:
Ik vind het vervelend dat je dit zo ervaart. Mijn intentie is niet om een makkelijk antwoord te geven. Alleen is het zo dat hier niet veel andere opties voor zijn. Er is 1 spamfilter die wij hiervoor hebben. Deze zorgt ervoor dat er zo min mogelijk e-mails doorkomen als SPAM. Dit betekent echter niet dat er helemaal niks gaan binnenkomen. Dit kunnen wij nooit garanderen.
5:15:34 PM

Lucas:
Hiervoor is simpelweg geen kant en klare oplossing. Overigens kan je mails gewoon via de afmeld knop afmelden. Dan stoppen de e-mails namelijk wel gewoon. Zeker voor bedrijven nespresso, AH is dit geen enkel probleem.
5:16:17 PM

Lucas:
Ik begrijp dat het vervelend is in deze. Maar andere opties zijn er niet direct.
5:16:36 PM

Lucas:
Enige andere optie zou bijvoorbeeld kunnen zijn om het betreffende e-mail adres op te heffen en een ander e-mail adres te gebruiken.
5:16:53 PM

Jij:
als dat zo makkelijke was, waarom denk je dat ik contact op neem...? ik heb een week lang, ALLE spam via webmail aangemerkt als spam... en geloof me dat is heel veel werk!!! NIETS geholpen NOPPES nada, ik denk dat je ook wel begrijpt dat ik dan echt een beetje boos wordt op een antwoord dat jullie er niets aan kunnen doen. Heel veel andere providers kunnen dat prima... dus ligt het prbomee dan bij mij?
5:19:18 PM

Jij:
En opheffen? ik ben ondernemer, moet ik maar even al mijn drukwerk op nieuw laten drukken omdat KPN dit probleem niet kan oplossen?
5:19:43 PM

Verzenden

Lucas:
Ik neem aan dat je ook een anti virus programma hebt op de computer?
5:21:08 PM

Jij:
wat een rare wedervraag! het ligt echt bij jullie daar de andere emailadrressen dit niet hebben.. En lees ook even de ontwerpen op jullie eigen forum... daar wordt dit probleem uitgebreid aan de kaart gesteld om meerdere fora tegelijk!
5:22:08 PM

Lucas:
Dit is correct. KPN is hier ook mee bezig. Momenteel is de oplossing hierin nog niet volledig gevonden. Dit is bekend.
5:23:16 PM

Jij:
kijk nu komen we ergens!
5:23:29 PM
Jij:
en tot die tijd?
5:23:34 PM

Lucas:
Er zijn hier wel meerdere klachten over. Maar momenteel kan ik hiervoor nog geen oplossing bieden. Dit is het probleem in deze.
5:23:38 PM

Lucas:
Ik wil mijn excuses aanbieden. Ik zou graag een oplossing willen bieden maar deze kan ik niet bieden op dit moment. KPN heeft deze klachten allemaal in beheer momenteel.
5:24:12 PM

Lucas:
Er wordt ook gezocht naar een oplossing.
5:24:17 PM

Jij:
hoe lang gaat dat duren
5:24:24 PM

Lucas:
De verwachting is binnen nu en 1 maand.
5:25:04 PM

Lucas:
1 maand maximaal.
5:25:08 PM

Jij:
wat?????? dat is nog minstens 1400 spam mailtjes verder.... omg!
5:25:34 PM

Jij:
is het mogelijk dat jullie mijn emailadres door sturen naar een andere mailadres? wie weet filtert die provider ze er dan tussenuit?
5:26:01 PM

Lucas:
Dit kan je altijd zelf instellen via MIJNKPN.
5:26:58 PM

Lucas:
https://www.kpn.com/faq/9445
5:26:59 PM

Lucas:
De stappen worden hiervoor beschreven in de link.
5:27:07 PM

Jij:
ook naar een andere provider dan?

Lucas:
Ja, je kan zelf het e-mail adres selecteren.
5:28:54 PM

Lucas:
Via MIJNKPN kan je dit ook weer uitzetten.
5:29:02 PM
Als ik dit allemaal zo eens doorlees, dan hebben ze bij KPN nog steeds niet door hoe groot de ergernis bij hun klanten is.
Misschien zouden we massaal alle spam-mailtjes maar eens door moeten sturen naar KPN, misschien dat ze dan zelf zien om hoeveel berichten het gaat.

Met vriendelijke groet, Han
Reputatie 7
Wereldwijd is bijna 60% van de emailberichten spam.
@klom0275

Han helaas...... er is geen contact email adres. Dat heeft kpn niet ZEGGEN ZE
Uhm een bedrijf dat producten verkoopt zoals telefonie en mail en het heeft geen emailadres? Ze moeten zich stuk schamen.

Ik stuur alle spam massaal door naar twee adressen:
kpnlivechat@kpn.com
valse-email@kpn.com

Je krijgt van de eerste niks en ze beloven zelf dat ze er ook niets mee doen. So What? Irritant is het vast wel voor ze

Van het tweede adres krijg je een auto reply dat ze de mail wegens de grote hoeveelheid meldingen niet persoonlijk kunnen beantwoorden.

Je hebt we dus geen zak aan maar ik hoop wel dat iedereen massaal hun mailtjes doorgeeft aan ze. Er zal toch iemand oo deze kon aardkloot denken: goh als het zo erg is, dan moeten we er maar een sites aan doen?

Voor mij telt in elk geval dat niets doen geen optie is. Als ik mijn klanten op dezelfde manier zou behandelen dan zou ik gisteren al failliet gaan!
Reputatie 7
...Ik stuur alle spam massaal door naar twee adressen...Toch kun je beter die mails ongelezen en zonder preview verwijderen of anders in ieder geval zorgen dat er geen afbeeldingen getoond worden.
Reden is dat de spammer dan geen bevestiging krijgt dat jouw e-mailadres in gebruik is. De kans is dan groter dat je eerder afgevoerd wordt van de lijst van e-mailadressen die door de spammer gebruikt wordt. Ik ontvang gemiddeld één spambericht per dag.
...Ik stuur alle spam massaal door naar twee adressen...Toch kun je beter die mails ongelezen en zonder preview verwijderen of anders in ieder geval zorgen dat er geen afbeeldingen getoond worden.
Reden is dat de spammer dan geen bevestiging krijgt dat jouw e-mailadres in gebruik is. De kans is dan groter dat je eerder afgevoerd wordt van de lijst van e-mailadressen die door de spammer gebruikt wordt. Ik ontvang gemiddeld één spambericht per dag.

dank je wel voor je feedback en ik hou het positief door alles heerlijk door te sturen. Hoe meer mailtjes jullie krijgen hoe eerder jullie er wat aan doen.

Keep up the good thouhgts zal ik maar zeggen
Reputatie 7
...Hoe meer mailtjes jullie krijgen hoe eerder jullie er wat aan doen...Ik ben, net als jij, gewoon een klant een KPN en lid van van dit forum, dus mij raak je er niet mee. ☺
Je hoeft natuurlijk mijn welgemeende advies niet op te volgen, maar het consequent ongelezen weggooien van spam heeft er bij mij in ieder geval voor gezorgd dat ik, zelfs nu, nauwelijks last heb van spam.
Ik stuur ze door naar valse-email@kpn.com
Niet dat het ook maar iets uithaalt, maar gewoon als een kleine genoegdoening.
Het enige wat 't oplevert, is wat ik ervaren heb, wéér een extra vracht spam erbij
Heel herkenbaar het probleem van de spamberichten. Dezelfde ervaring. Je wordt met een kluitje in het riet gestuurd, aan het lijntje gehouden. Of erger je krijgt adviezen waar je spontaan buikpijn bij krijgt vanwege de onnozelheid. Inmiddels bedraagt het aantal spamberichten in een paar dagen een kleine honderd!. Ga dat maar eens iedere dage wegklikken, want tussen al die spam staat incidenteel nog echte mail.
- Ja, de spamfilter is actief (voor wat het waard is)
- Nee, ik bezoek geen dubieuze web sites ( wordt ik automatisch voor gewaarschuwd)
- Nee ik open geen spamberichten ( steeds dezelfde spamberichten zijn inmiddels bij herkenbaar)
- Ja ik probeer bepaalde afzenders te blokkeren ( geen effect)
- Ja, ik blokkeer ook spamberichten op trefwoord ( eveneens geen effect).
Enzovoort Enzovoort Enzovoort.

Beste KPN wanneer gaat u hier eens serieus werk van maken? De webmail is inmiddels voor een grote groep van uw klanten waardeloos geworden, terwijl we er wel voor betalen. Hoe is het mogelijk dat u dit probleem niet opgelost krijgt terwijl een aanbier van gratis emaildiensten dit wel voor elkaar krijgt. U zegt dat er een spamfilter op zit, maar dat kunt u toch niet meer serieus volhouden als er in een paar dagen zo'n honderd spamberichten binnenkomen in dezelfde tijd dat er maar een stuk of vijf "echte mail" binnenkomt. KPN u bent met deze wanprestatie het lachertje onder de aanbieders van emaildiensten geworden. U denkt dat door kunt blijven gaan met het niet serieus nemen van uw klanten?

Beste KPN wilt u alleen nog reageren als u daadwerkelijk iets te melden heeft! Dus niet effe een linkje delen en geen onzinnige adviezen.
De hoeveelheid Spam bij KPN is werkelijk dramatisch. Door al die spam zie je door de bomen het bos niet meer. Soms klik je ook goede mails weg. Het is compleet onwerkbaar geworden.
Al maanden zegt KPN dat ze het zo spoedig mogelijk gaan oplossen, maar er gebeurt helemaal niets.
Ik heb deze problemen niet bij gmail, outlook en exchange. Alleen KPN heef dit niet onder controle.
En ja... ik heb mijn spamfilter goed ingesteld.
En nee.. ik laat mijn emailadres niet overal achter.
Er is kennelijk maar één oplossing: weg bij KPN.
Ik zie nu net dat KPN twee eerdere berichten van mij over dit onderwerp heeft verwijderd.
Ze zijn daar dus wel in staat om onwelgevallige berichten te detecteren, maar een behoorlijke oplossing voor het spam-probleem wordt niet geboden.
KPN, ga eens aan het werk met het echte probleem!
Reputatie 7
Badge +27
@Geera, we verwijderen geen berichten. We voegen echter wel berichten voornamelijk samen met dit verzameltopic. Dat is ook degene waarin wij updates plaatsen over het aanhoudende werk dat gedaan wordt om het probleem op te lossen 🙂
Reputatie 1
Ik kon het eerst niet geloven maar sinds enkele weken ben ik eindelijk verlost van heel veel dagelijks binnenkomende spam. Er komt sporadisch nog wel iets door maar dat mag geen naam hebben. Eerlijk is eerlijk, voor mij is dit jarenlang slepend probleem onder de knie. Laten we hopen dat KPN dit niet laat lopen, maar er bovenop blijft zitten!

Reageer