Vraag

Spam via WXS e-mail

  • 9 June 2021
  • 4 reacties
  • 895 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik krijg nu zo te zien phising mail via gebruikersnaam.WXS. Ik ken die extensie helemaal niet, dus ik ben verbaasd dat dit zo maar via de KPN server naar mij wordt toegezonden. 

Is er iets met de KPN webmail server aan de hand?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

@CorL WXS hoort gewoon bij KPN :smile: . Wel vervelend dat je een phishing mail krijgt :-(. Ik ga er vanuit dat je 'm als spam gemarkeerd hebt? Er is in ieder geval niets met de servers aan de hand hoor!

@Marcia_

En? Wat behoort er nog meer bij KPN waarvoor ik phising mail kan krijgen. Ik heb dat adres nooit aangemerkt  als email adres en ik ben lang genoeg klant bij KPN om te weten dat KPN maar 1 identiefier gebruikt voor tal van email extensies.

Maar dat komt nog uit de tijd dat phising mail niet voortkwam. Blijft de mail architectuur echt zo als dat de KPN internet afdeling hem ooit na de overname van de HetNet architectuur heeft ingericht?

Je kan passief filteren en actief filteren. Op dit moment gebeurt alleen het eerste schijnt het bij KPN.

“Vervelend” is volgens mij niet de juiste reactie als een organisatie de openingen creeert waardoor phising mail eenvoudiger is te misbruiken. 

Reputatie 7
Badge +30

Onder andere: @kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl, @xs4all.nl.. Maar ook van zo ongeveer álle andere e-mailextenties kan je phishing mails ontvangen. Wij filteren zeer actief, maar we zitten er ook wel eens naast. Wij zijn continue bezig met het ontwikkelen van nieuwe strategieën en zorgen er voor dat de juiste beveiligingsstappen worden genomen. 

@Marcia_ 

Wat mijn bedoeling is met actief. Is dat je bijvoorbeeld de gebruiker de kans geeft om aan te geven wat zijn email extensie is. 

Ik moet toegeven, in het verleden kreeg ik heel veel via al die anderre extensies, ondanks dat het er toen veel minder waren. Omdat dit niet meer gebeurde dacht ik dat KPN registreerde wat het volledige emailadres is. Ik was dus teleurgesteld dat dit niet het geval is, maar zie nu dat het er zelfs veel meer zijn geworden.

Zo wordt het wel heel eenvoudig voor notaire spammers om overal emails te droppen. Maar het is maar een hint, geen halszaak.