Beantwoord

Spam , wat te doen tegen de hoeveelhei spam

  • 15 March 2019
  • 14 reacties
  • 550 keer bekeken

Vandaag was het om gek te worden. Heb wel 25 spammails ontvangen. Doe alles gewoon in de spammap. Maar dit werkt echt niet. Niets komt die dag rechtstreeks in die map terwijl dat wel moet.weten jullie een oplossing. Het gekke is dat ik bij mijn gmail nooit spam ontvang. Kom niet aan dat telkens het adres veranderd want dat is met deze spam of phissing mails echt niet het geval. Dit is door iemand voor mij nagekeken.
jullie gaven aan dat er iets aan gedaan zou worden maar nu 6 maanden later is er nig niets gebeurd.
wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Marina_ 18 March 2019, 11:38

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Het enige wat je kan doen is de spam markeren als spam via de webmail, daarmee train je de spamfilter om beter te worden.

Dat gezegd te hebben, google heeft trouwens een van de beste spamfilters op de markt, dit hebben ze voor elkaar gekregen omdat een groot gedeelte van alle e-mail verkeer langs hun servers gaat samen met input van de klant (Het markeren als spam helpt google met het optimaliseren van hun algorythmes).
Dank voor het antwoord. Ik gebruik eigenlijk nooit de webmail. Maar gisteren keek ik erop en toen stond alles al in de spamfilter. Toch raar dat de spam dan op al mijn apparaten binnenkomt.
Reputatie 7
Badge +16
Kan je de spamfolder wel zien in de clients? Daar zou de spam wel binnen moeten komen.

Als dit zo is lijkt het er op dat je een soort van gecombineerde inbox hebt met alle ongelezen mail uit alle mappen.
Waarom lukt het bv gmail wel om de emails te filteren op spam en KPN totaal niet? Blokkeer functie werkt niet. Mails die zo duidelijk spam zijn, worden domweg in postvak in geplaatst. Heb ondertussen al mijn mail die ik wel wil ontvangen, gewijzigd naar gmail.
Misschien een tip voor KPN, alle email voortaan naar SPAM, en dan filter inbouwen voor de mails die je wel wilt ontvangen. Jo
Sjorsk, het klopt inderdaad dat ik een gecombineerde mail heb. Dit op verschillende apparaten. Vanmorgen eerst op webmail ingelogd en daar stonden alle spam gewoon in demail. Deze nu vanuit webmail naar spambox verplaatst.
vroeger had ik een andere veiligheidsscan van Bull Gard en daar ging de spam altijd goed mee maar sinds ik KPN veilig gebruik lukt dat niet meer. Gisteren waren het er weer 25. Kan ook geen verandering in afzender ontdekken zoals KON beweert. Als dit zo blijft ga ik er inderdaad over denken om over te stappen op mijn gmail adres. Ik heb hetnet al sinds het bestaan. Misschien wil KPN wel van mail boxen af. Mede omdat er niet geinvesteerd wordt in het tegenhouden van spam of phissing mails.
Sinds enkele dagen word ik ook overspoeld door spam. Nog nooit zoveel gehad....
Heb nu via webmail alles gemarkeerd als spam, kijken of het nu ook echt minder wordt
Ik heb helaas hetzelfde probleem via pop3 ontvang ik allerlei Spam, terwijl in de webmail alles in de spambox zit (helaas ook geen spam), ik stuur de mail automatisch door naar Gmail en daar krijg ik de spam berichten niet. Dus via pop3 komt de spam wel in de inbox. Het is zo irritant dat ik denk te stoppen met kpn.
Bangcock, goed te horen dat ik niet de enigste ben. Het is we erg irritant.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen allen, Op dit moment functioneert de KPN spamfiltering niet optimaal. We krijgen hier op het moment meerdere berichten over binnen en snappen dat het een onwenselijke situatie is 😞 Wij passen de spamfilters continu aan, maar helaas komen er toch nog spam mails in de Postvak IN of legitieme mail juist onterecht in je spamfolder. Blijf vooral de voorbeelden doorsturen naar ons.

Er zijn 2 mogelijke problemen:

1. Een spambericht is ongefilterd in 'Postvak IN' terechtgekomen
Stuur het originele bericht door naar e-mailadres valse-email@kpn.com op de volgende manier:
  1. Login op Webmail
  2. Klik bij de folders aan de linkerkant op ‘Postvak IN’.
  3. Selecteer het bewuste spambericht.
  4. Klik op de knop ‘Doorsturen’ en kies voor de optie ‘Als bijlage’.
  5. Vul bij het e-mailadres valse-email@kpn.com in en klik op de knop ‘Versturen’ om het bericht te verzenden.
2. Een bericht is onterecht in de map 'Spam' terechtgekomen
Stuur het originele bericht door naar e-mailadres abuse@kpn.com en naar samples@kpnmail.nl op de volgende manier:
  1. Login op Webmail
  2. Klik bij de folders aan de linkerkant op ‘Spam’.
  3. Selecteer het bewuste bericht.
  4. Klik op de knop ‘Doorsturen’ en kies voor de optie ‘Als bijlage’.
  5. Vul bij de e-mailadressen abuse@kpn.com en samples@kpnmail.nl in en klik op de knop ‘Versturen’ om het bericht te verzenden.
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee. Voor meer informatie wil ik jullie verwijzen naar het verzameltopic over spam. Excuses voor het ongemak!
Beste Marina, dank voor deze reactie. Het worden er wel heel veel die ik moet doorsturen. Is het noodzakelijk om steeds dit te doen via webmail. Ik vind het lastig om steeds te moeten inloggen.
Reputatie 7
Badge +19
Graag gedaan @Adils! Je hoeft niet alle e-mails te sturen. Per afzender is één mail voldoende. Het is niet noodzakelijk om ze door te sturen, maar het helpt ons wel om de spamfilter te verbeteren 🙂
Hallo allemaal, na eenpaar dagen alle mail te hebben doorgestuurd naar valse-email@knp.com (het waren er meer dam 30) hebik vandaag voor het erst geen spam ontvangen. Ik hoop dat dit zo blijft.
Reputatie 4
Badge +2
Wat echter even irritant is dat KPN allerlei legitieme mail zo maar als spam etikettert met alle negatieve resultaten. Van sommige verzenders lijkt het wel een flipflop: spam-geenspam-spam-geenspam. Weekendjeweg is zo'n voorbeeld. Maar zelfs het Algemeen Dagblad, Foto Konijnenberg en ABN AMRO worden met het spam stempel voorzien.

En wanneer houdt dit op?

Ja ik weet, er wordt mijn richting ook echte spam verstuurd (bijvoorbeeld Bitcoin en fishing mails) maar die worden als zodanig niet herkend!
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb helaas hetzelfde probleem via pop3 ontvang ik allerlei Spam, terwijl in de webmail alles in de spambox zit (helaas ook geen spam), ik stuur de mail automatisch door naar Gmail en daar krijg ik de spam berichten niet. Dus via pop3 komt de spam wel in de inbox. Het is zo irritant dat ik denk te stoppen met kpn.
De mail die via pop3 wordt opgehaald bevat die ook mailtjes die door kpn van het stempel [SPAM} werden voorzien? Als KPN er dit stempel aan gegeven heeft komen ze m.i. niet via pop3 op je pc!

Reageer