Beantwoord

Spamfilter

  • 26 November 2019
  • 43 reacties
  • 1051 keer bekeken

Waar kan ik de kpn spamfilter vindenĀ 

icon

Beste antwoord door wjb 26 November 2019, 08:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

Reputatie 7

Nergens, de spamfilter van KPN staat altijd aan.

Wel kan je in webmail zelf nog afzenders blokkeren en extra filterregels toevoegen bij de instellingen voor e-mail.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Kpnjos, welkom hier op het Forum.Ā 

Je wilt graag weten waar de spamfilter is. wjb heeft hier al antwoord opgegeven. Ik heb daar zo eigenlijk niet veel meer aan toe te voegen. De instellingen van de spamfilter worden continu aangepast daar waar nodig. Er wordt dus altijd aan gewerkt.Ā 

Volgens mij werk spam filter bij kpn niet er komt heel veel spam binnen per mails van bitcoint u heb zoveel euro's verdiendĀ 

Ik heb nergens op gedrukt en ik zet alles in spam en toch kom die troep binnen zeker ook onder bedrijfs namen zoals bijenkorfĀ  jysk bol.com aan mijn email adres gemaild hoe kan ik dit vermijden

n

Reputatie 7
Badge +20

De bitcoins enz. mogen niet doorkomen, al gebeurt dat af en toe wel omdat ze steeds weer gebruik maken van andere adressen enz. We zijn constant in beweging om onze spamfilter te verbeteren zodat er zoveel mogelijk spam als spam gezien wordt. Hier kan je ons bij helpen. Alles hierover op onze webpagina over spam.Ā 

Wat ik u zeg de spamfilter van kpn werkt bij mij niet de bitcoint spam drukken zich er gewoon door ze komen op mijn email adres binnenĀ  onder de namen van bedrijven bol.com jysk dat er bedragen open staan van duizenden euro's maar ik moet me wel aanmelden dit gebeurt niet er is nergens op gedrukt en toch blijf die troep binnen komen ik blokkeer de email en verwijdert de bitcoint emails wat kan ik nog doen

Reputatie 7
Badge +20

Dat is balen. Op de pagina die ik eerste stuurde staat hoe je deze spam kan melden. Ik wil je aanraden om dit te doen zodat mijn collega's hier mee aan de slag kunnen.Ā 

DE SPAMFILTER WERKT TOTAAL NIET IK KREEG BITTCONS EN OSCURE MALTJES BINNEN

DIT KAN TOCH NIET

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @LOUISE 45, spijtig dat te lezen. Ik wil je aanraden om ook deze mailtjes te melden zodat mijn collega's er aan kunnen werken.Ā 

Overigens hoef je geen CAPS LOCK te gebruiken hoor, de boodschap komt met normale letters ook zeker over.Ā 

Hoe kan ik het spamfilter uitschakelen? Berichten die geen spam zijn worden toch in de map Spam geplaatst en ondanks dat ik trouw aangeef dat het geen spam is gaat KPN er hardnekkig mee door om ze als zodanig te markeren.

Reputatie 7
Badge +21

@Paul van der SluisĀ Het is niet mogelijk om de Spamfilter uit te schakelen

de spamfilter van KPN staat altijd aan.

Als er toch per ongeluk een e-mail in jouw spammap beland dan kan je het beste de onderstaande stappen doorlopen.Ā 

Ā 

Dank voor je reactie. Zoals ik al schreef, geef ik het trouwĀ aan als een bericht geen spam is. Daarvoor hanteer ik de door jou beschreven methode maar KPN bijft desondanks berichten van die afzender in de map Spam plaatsen. Waarom kan ik niet zelf bepalen of ik gebruik wil maken van een spamfilter? KPN: graag die moegelijkheid toevoegen.

Hallo @Paul van der SluisĀ ,

KPN bewaakt 24/7 de integriteit van haar netwerk, dus ook op SPAM en KPN gaat dat dus niet uitschakelen.

Het SPAM-filter is een dynamisch iets wat leert van de gebruikers, als die gebruikers maar aan blijven geven dat een bepaalde mail spam is of juist niet, weet het spam-filter op een gegeven moment het kaf van het koren te scheiden.

Ā 

Nou, in mijn geval laat dat dynamische SPAM-filter zich dus niet ondewijzen. Ik begrijp er volstrekt helemaal niets van dat de keuze om al dan niet gebruik te maken van een SPAM-filter niet aan mij wordt overgelaten maar dat ik word gedwongen om er onder te lijden. KPN: GEEF MIJ DE KEUS!

@JanD Grappig dat je de woorden ā€œhet kaf van het koren scheidenā€ gebruikt. Dat is namelijk een uidrukking uit de Bijbel en het zijn uitgerekend de berichten van de kerk die als Spam worden gemarkeerd.

@JanDGrappig dat je de woorden ā€œhet kaf van het koren scheidenā€ gebruikt. Dat is namelijk een uitdrukking uit de Bijbel en het zijn uitgerekend de berichten van de kerk die als Spam worden gemarkeerd.

Hallo @Paul van der SluisĀ , da's een goeie.:relaxed:

Hoe kan ik het KPN spamfilter uitzetten? Het houdt te veel mails tegen, die ik graag wil ontvangen. Bijvoorbeeld nieuwsbrieven van mijn eigen bank en informatie over mijn betaalde abonnementen. Daarnaast houdt het veel echte SPAMĀ niet tegen. Ik heb er dus niets aan.

Reputatie 7

Hoe kan ik het KPN spamfilter uitzetten?

Je kunt het spamfilter niet uit zetten en dat is eigenlijk maar goed ook want anders zou je tientallen spamberichten per dag kunnen verwachten.

Reputatie 7
Badge +20

@Tyssot, je kan het filter niet uitzetten, maar deze leert wel van jouw handelingen. Dat wil zeggen, het filter leert ervan als jij de mails uit je spamfilter naar jouw postvak in sleept.Ā 

Beste Bart,

Dank voor je snelle reactie. Maar ik heb er een gloeiende hekel aan als een organisatieĀ voor mij bepaald wat goed voor mij is. Zeker als het resultaat niet voldoet aan mijn verwachtingen.

Maak van mijn vragen een klacht, want dit moet ophouden. Biedt een spamfilter aan voor de liefhebbers en maak het vrijwillig. Dit is alleen maar erg onhandig. In dit spamfilter blijven nuttige berichten van mijn eigen bank hangen en betaalde nieuwsbrieven.Ā 

Ā 

Reputatie 7

Maar ik heb er een gloeiende hekel aan als een organisatieĀ voor mij bepaald wat goed voor mij is.

Geloof me, je zou heel erg verdrietig worden als er geen spamfilter actief zou zijn op jouw emailaccount. De hoeveelheid spam die je dan dagelijks uit jouw inbox moet verwijderen zal enorm zijn.

Weet dat ongeveer 80% van alle mails spam is. Als jij nu, laten we zeggen,Ā 30 mails op een dag ontvangt dan zullen daar dus gemiddeld zo'n 24 spamberichten bij gaan komen. Wil je dat?

Ik wil een spamfilter waar ik zelf kan bepalen wat spam en wat geen spam is. Ik heb een hekel aan bedilzucht. Wij, de grote onderneming weten wat goed is voor onze klanten. Ik kan zelf ook een spam filter inzetten. Als 80% spam is, dan is er ook veel dat niet eens in mijn spambox op de webmail terecht komt. Dat is nog veel erger, dan ik al had gedacht. Het gaat richting big brother is watching you.

Reputatie 7

Als 80% spam is, dan is er ook veel dat niet eens in mijn spambox op de webmail terecht komt.

Klopt en dat is ook precies hoe het moet werken.

Er zijn drie soorten emailberichten

1) Spam

2) Possible spam

3) No spam

Ā 

Spam zie je niet in jouw inbox en spamfolder want dat gaat terecht regelrecht de prullenbak in. Logisch ook want echte spam wil je natuurlijkĀ niet zien.

Possible spam komt in de spamfolder terecht want die moet je als abonnee kunnen lezen om te bepalen of het wel of geen spam is.

No spam komt uiteraard in jouw inbox.

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap dat je baalt. Het is ook zeker niet fijn, maar een klacht indienen om het uit te zetten heeft geen zin. Dat gaat niet gebeuren namelijk. Heeft voor jou geen winst, maar voor ons ook niet.Ā 

Probleem is dat die bepaalde mails in de spam komen is omdat deze aangemeld worden als spam. Zo herkent het filter dit als spam. Maar voor nieuwsbrieven etc. moet men zich gewoon uitschrijven als ze deze niet meer wil ontvangen. Maar blijf ze vooral naar de Postvak In slepen zodat het spamfilter gaat leren daarvan.

Reputatie 7
Badge +10

@TyssotĀ :

Het probleem is mede dat nog teveel gebruikers spam direct verwijderen. Deze gebruikers moeten eigenlijk spam eerst naar de (KPN) spammap verplaatsen en pas daarna definitief verwijderen. Daarmee wordt (nog teveel) spam als "gewenstā€ aangemerkt.

HierĀ beschrijf ik wat ik gedaan heb om de hoeveelheid spam (fors) te verminderen.

Reputatie 4
Badge +2

Hoe lang moet de mail in de spam map staan zo dat het spamfilter de mail als spam herkend?

En hoe lang moet ik niet-spam uit de spam folder slepen om het spam filter duidelijk te maken dat de mail van bijvoorbeeld Dagblad de Limburger echt geen spam is?